1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خرید برلیانسv5 ، جایگزینی با شباهت زیاد با بی‌ام‌و x1

خرید برلیانسv5 ، جایگزینی با شباهت زیاد با بی‌ام‌و x1

21 مهر 1397
  • 1

اگر پول BMW ندارید، برلیانس بخرید

قیمت خودروهای خارجی با افزایش نرخ دلار آنقدر افزایش یافت که امروز خرید خودرو چینی را برای افراد به انتخاب به‌صرفه‌ای تبدیل کرده‌ است؛ اما نگرانی از کیفیت این خودروها و شایعاتی که حول خودرو چینی وجود دارد افراد را به شک می‌اندازد. اگر می‌خواهید با یک برند چینی باکیفیت آشنا شوید باید سراغ خرید برلیانس بروید. خودروسازی که بعد از موفقیت در مونتاژ محصولات بی‌ام‌و، پورشه، تویوتا و ایتال دیزاین خودروهای خود را تولید و وارد بازار کرد و به سرعت در چین شناخته شد. آشنایی به مونتاژ بی‌ام‌و باعث شد که این رقیب چینی کپی‌برداری از سری ‌‌x1 تولید کند.

 آشنایی با برلیانسv5 ، شباهت زیاد با بی‌ام‌و x3

شباهت و تفاوت‌های دو خودرو بی‌ام‌و و برلیانس

پیش از این برلیانس قطعات سری ایکس بی‌ام‌و را در چین تولید می‌کرد و این باعث شد که کمی بعد خودرو مشابه آن را با نام v1 روانه بازار کند. البته این کپی‌برداری صرفا در ظاهر خودرو بوده و در مشخصات فنی فاصله زیادی بین این خودرو چینی تا آن خودرو آلمانی وجود دارد. برای مثال موتور بی‌ام‌و شش سیلندر ۲۴ سوپاپه اما موتور برلیانس شش سلیندر ۱۶ سوپاپه است. در نتیجه قدرت و شتاب خودرو چینی فاصله زیادی تا بی‌ام‌و دارد. برلیانس مانند بی‌ام‌و دنده اتوماتیک دارد و همچنین مصرف بنزین در این خودرو حدود دولیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کم‌تر از بی‌ام‌و ایکس1 است. البته مقایسه v5 با این ستاره آلمانی برای کسی که بودجه بی‌ام‌و داشته باشد بیهوده است؛ چراکه آن فرد اصلا به خرید برلیانس فکر نمی‌کند اما دانستن این نکات برای کسی که پول خرید بی‌ام‌و ندارد تاثیرگذار است.

 آشنایی با برلیانسv5 ، شباهت زیاد با بی‌ام‌و x3

رقبای چینی برلیانس v5

چانگان CS35

یکی از رقبای این خودرو چینی را باید چانگانCS35 را بدانیم. v5 از نظر طراحی چهره بسیار زیباتری دارد اما چانگان در رده شاسی‌بلندهای ارزان خلاقیتی در طراحی نداشته است. از نظر جعبه دنده نیزCS35 یک خودرو چهار سرعته خودکار و v5 پنج سرعته خودکار است. از نظر شتاب چانگان هرگز به برلیانس نمی‌رسد و از نظر مصرف سوخت بنزین بیشتری هم می‌سوزاند. تنها برتری چانگان به موتور آن است که پیشرانه قوی‌تری دارد. البته موتور برلیانس را هم میتسوبیشی تولید و از نظر کیفیت موتور آن را تضمین کرده است.

 آشنایی با برلیانسv5 ، شباهت زیاد با بی‌ام‌و x3

در سایت‌های خرید خودرو دست دوم تنها مدل ۱۳۹۳ یا ۱۳۹۴ برلیانس V5 موجود است. همچنین سایت پارس‌خودرو در محصولات برلیانس موجودی، اشاره‌ای به v5 نکرده است. بنابراین تنها راه خرید برلیانس v5 این است که وارد سایت دیوار شوید و نام آن را جست‌و‌جو کنید. قیمت v5 مدل سال ۱۳۹۳ در این سایت ۱۷۵ میلیون تومان است. البته اگر به دنبال مدل تولید همین سال هستید می‌توانید خودرو ارزان‌تری را در دیوار پیدا کنید. برلیانسی که از سال ۲۰۱۴ در ایران فروخته شده نسخه فیس‌لیفت از نمونه اول این خودرو در چین است. این کمپانی خودروسازی سال گذشته نیز سری v7 را به بازار وارد کرد که طراحی متفاوتی نسبت به v5 دارد. v7 بزرگ‌تر شده و برخلاف ‌‌v5 که ظرفیت چهار نفر سرنشی را داشت، به ظرفیت هفت نفره ارتقا یافته است. به خاطر تفاوت در ابعاد و بدنه با ‌‌v5 باید آن را ادامه‌رو مدل ‌v6 بدانیم. البته این دو خودرو هنوز وارد بازار ایران نشده و اگر روزی هم وارد ایران شود به خاطر تفاوت‌های بسیار به رقیبی برای v5 تبدیل نخواهد شد.

 آشنایی با برلیانسv5 ، شباهت زیاد با بی‌ام‌و x3

منبع پدال


نظرات

  • بابک بابک (13 اردیبهشت 1400 ساعت 14:57)

    مقاییه این دو خودرو شبیه یک شوخی بی مزه میمونه