1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ورود نمایندگان خودروسازان آمریکایی به ایران با پاسپورت سوئیسی!

ورود نمایندگان خودروسازان آمریکایی به ایران با پاسپورت سوئیسی!

16 دی 1392
  • 0

رسانه‌های خارجی پس از مذاکرات ژنو همچنان از تمایل سرمایه گذاری اتحادیه اروپا بویژه اروپای مرکزی در ایران تأکید دارند و به این نکته اشاره می‌کنند که گروه‌های سرمایه گذار خارجی در راه ایران هستند.

گرچه رقیب آنها یعنی شرکتهای آمریکایی نیز با شیوه‌های مختلف به دنبال ورود به بازار ایران هستند. دراین باره نشریه آلمانی اشپیگل طی گزارشی از ورود گسترده شرکتهای غربی به ایران پس از توافق ژنو خبر داده و نوشت: در پی توافق هسته ای ژنو هیچ کدام از تحریمها برداشته نشده، اما این توافق منجر به سرازیر شدن تاجران غربی به تهران شده است.

اشپیگل طی گزارشی نوشت: از زمان انعقاد توافق هسته ای ژنو میان ایران و غرب، بسیاری از مردم ایران امیدوارند تحریمها علیه این کشور برداشته شود. شرکتهای غربی نیز در حال آماده شدن برای انعقاد قراردادهای بزرگ با ایران هستند.

دانیل برنبک، رئیس اتاق صنعت و تجارت آلمان و ایران، مسیر را برای گسترش روابط تجاری در کشور هموار می‌کند. روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نیز در گزارشی به بررسی وضعیت بازار ایران توسط شرکتهای اروپایی پرداخت و نوشت: این شرکتها به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی بسیاری از بازارها خواستار ورود به بازار ایران هستند.

دراین باره شماری از صاحبان داد وستدهای اروپایی در ماه‌های اخیر با امید به بهبود روابط ایران با غرب به این کشور آمده اند؛ زیرا در صورت بهبود روابط، ایران مقصد خوبی برای سرمایه گذاری‌های تجاری است. تاجران ایرانی و غربی می‌گویند، بعضی از قراردادهای تجاری حساس تهیه شده و آماده امضاست، زمانی‌که توافق موقت ایران با قدرتهای جهان اجرایی شود. این شرکتها که بیشتر فرانسوی و آلمانی و همچنین ایتالیایی و اتریشی هستند، شامل کارخانه‌های خودروسازی، گروه‌های تولید انرژی، حمل و نقل و کارخانه‌های تولیدی می‌شوند.

رقابت آمریکایی ها با آلمانی‌ها و ایتالیایی‌ها

به گزارش اقتصاد ایران آنلاین، آمادگی ورود شرکتهای اروپایی برای ورود به ایران درحالی است که روزنامه نگار فیگارو خبر داده است که نمایندگان شرکتهای آمریکایی با پاسپورت سوئیسی مشغول بازاریابی در ایران برای شرکتهای آمریکایی هستند.

فیگارو اعلام می‌کند: آمریکایی‌ها از طریق یکی از همسایه‌های شمالی ایران چند دستگاه کامارو به بازار ایران وارد کردند تا واکنش بازار ایران به این نشان (برند) را بسنجند. براساس این گزارش، جنرال موتورز به دنبال یافتن جا پا در بازار ایران و کنار زدن رقبای اروپایی خود است.

گذشته از آن تمایل غولهای بزرگ نفتی برای سرمایه گذاری در میدانهای گازی و نفتی کشورمان در کانون توجه قرار گرفت.

اما این روزها آلمانی‌ها وایتالیایی‌ها بیش از دیگر کشورهای اروپایی خواهان ورود به ایران هستند، در این راستا گروهی از نمایندگان پارلمان ایتالیا و صاحبان صنایع این کشور از 24 تا 27 ژانویه( 4 تا 7 بهمن) به ایران سفر خواهند کرد.

مؤسسه ایتالیایی آسیا و مدیترانه «ایزیامد» در بیانیه‌ای مطبوعاتی با اعلام این خبر افزود: سفر هیأت ایتالیایی به ایران در راستای تقویت هر چه بیشتر روابط موجود میان دو کشور انجام می‌شود. مؤسسه ایتالیایی آسیا و مدیترانه در بیانیه خود همچنین اعلام کرد، با وجود تحریمهای یک جانبه اروپا و آمریکا علیه تهران، ایتالیا همچنان شریک نخست تجاری ایران در جمع کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

هیأت سرمایه‌گذاران فرانسوی در راه تهران

ظاهراً فرانسوی‌ها هم ازاین قافله عقب نمانده‌اند و برای سرمایه گذاری در بخش‌های معدنی کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

در همین حال معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از حضور هیأت سرمایه گذاری فرانسوی در ایران در ماه جاری خبرداد و گفت: طیف متنوعی از پروژه‌های معدنی برای سرمایه‌گذاری به این هیأت معرفی می‌شود.

مهدی کرباسیان افزود: طیف متنوعی از پروژه‌های معدنی و فولادی به این سرمایه گذاران معرفی خواهند شد تا بتوانند در مشارکت و سرمایه گذاری مشترک با ایرانی‌ها، در این پروژه‌ها حضور یابند.




نظرات