1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. حضور آستون مارتین در فومول 1

حضور آستون مارتین در فومول 1

14 آبان 1394
  • 0

ساهارا فورس ایندیا به قراردادی نزدیک شده که باعث خواهد شد تا این تیم با نام جدید «آستون‌مارتین ریسینگ» در فصل فرمول یک ۲۰۱۶ شرکت کند. این تغییر مهم، سرانجام بازگشت آستون‌مارتین را پس از بیش از نیم‌قرن به فرمول یک تأیید می‌‌کند و فرصتی برای این خودروساز اسپورت بریتانیایی برای رویارویی مستقیم با رقیبانی چون «مک‌لارن» و «فراری» فراهم می‌‌کند. در کنار این تغییر نام، پوشش این تیم نیز به آبی و طلایی درمی‌آید که منعکس‌کننده تصویر اسپانسر احتمالی جدید، «جانی واکر» است؛ شرکتی که در حال حاضر، از تیم مک‌لارن حمایت می‌کند.

البته در این قرارداد، نظر موافق مرسدس نیز اهمیت داشته است؛ کسی که مالک ۵ درصد از آستون‌مارتین است و موتورهای «فورس ایندیا» را نیز تأمین می‌کند. برای اهالی مرسدس، شرایط این شراکت به مراتب تهدید کمتری از همکاری با «ردبول» و تشکیل یک تیم رقیب برای قهرمانی مسابقات است. ویجی مالیا (Vijay Mallya)، مدیر تیم فورس ایندیا در این رابطه می‌گوید:

اگر فردا کسی بیاید و پیشنهاد مالی خوبی برای اسپانسرینگ با درج در عنوان تیم بدهد، من نام تیم را بررسی خواهم کرد. اگر این برند بخواهد نام تیم را تغییر دهد، باید ببینم که در مقابل این کمپانی چه چیزی به پروفایل تیم من اضافه می‌کند. البته هنوز صحبت در مورد این موضوع، بسیار زود است، ولی ما گفتگوها را ادامه می‌دهیم.

در حال حاضر، فورس ایندیا یکی از جذاب‌ترین تیم‌ها را در فرمول یک دارد و فراتر از حدّ انتظار، کار می‌کند. این تیم با سطح بالایی از عملکرد و ثبات عمل می‌کند و اکنون در رده پنجم سازندگان و درست پشت‌سر ردبول در فصل ۲۰۱۵ قرار گرفته است. ضمن اینکه از نظر رانندگان در این تیم، «هاکنبرگ» و «پرز»، هر دو عملکرد بسیار خوبی دارند و احتمالاً در آینده نیز همچنان با این تیم همکاری خواهند داشت.

طبیعتاً اگر این تیم به «آستون‌مارتین» تغییرنام دهد، تحت مراقبت مرسدس خواهد بود؛ کمپانی‌ای که هنوز هم توسعه پیشرانه‌ها را برعهده دارد. ولی در هر صورت، فورس ایندیا با عنوان «آستون‌مارتین»، به صف دیگر سازندگان موتور فرمول یک، از جمله مرسدس، فراری و رنو (کسی که سال آینده به جای لوتوس باز خواهد گشت) می‌پیوندد.

 حضور آستون مارتین در فومول 1

 حضور آستون مارتین در فومول 1

 حضور آستون مارتین در فومول 1

 حضور آستون مارتین در فومول 1

منبع پدال


نظرات