1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. CTS-V، پرقدرت ترین سدان کادیلاک

CTS-V، پرقدرت ترین سدان کادیلاک

14 دی 1393
  • 9

کادیلاک CTS-V جدید که تنها در یک گونه سدان ارائه می‌شود، قوی‌ترین و جدیدترین محصول این شرکت در بخش خودروهای لوکس اسپرت تلقی محسوب می‌گردد. در طول 112 سال حضور کادیلاک در صنعت خودروسازی، تاکنون چنین اعجوبه ای با چنین توانی از این شرکت مشاهده نشده است.

قلب این خودرو با موتور شورولت کوروت Z06 می‌تپد که یکی از بهترین خودروهای سوپراسپرت حال حاضر دنیاست. 640 اسب بخار و 855 نیوتن متر، خروجی این پیشرانه است که می‌تواند آن را به سرعتی بیش از 322 کیلومتر بر ساعت برساند.

این سومین نسل از سدانهای اسپرت لوکس کادیلاک در طول یک دهه اخیر است. بنابراین نشان می‌دهد که چقدر کادیلاک به رویکردی هیجان‌انگیز و جوانانه متمایل شده است و دیگر یک خودروی پیرمردی بزرگ و لوکس نیست.

موتور هشت سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژر این خودرو با اینکه اندکی ضعیف‌تر از موتور شورولت کوروت است اما به خوبی رقبای آلمانی خود نظیر ب ام و M5 و مرسدس بنز AMG E63 را پشت سر می‌گذارد. البته وقتی شتاب صفر تا صد هولناک 3.7 ثانیه ای کادیلاک را در برابر رقبای آلمانی قرار دهیم، می‌بینیم که نمی‌تواند از پس این دو خودرو بر بیاید و قدرت اضافی موتور آن بهره ای برای آن به همراه ندارد. یک گیربکس 8 سرعته خودکار با امکان تعویض دستی برای انتقال نیرو به چرخهای عقب این خودرو در نظر گرفته شده است.

طراحی شاسی و سیستم تعلیق مغناطیسی این کادیلاک کاملاً از انواع استاندارد فاصله گرفته و تقویت شده‌اند. بدین ترتیب عملکردی دینامیک را در سر پیچهای تند و تیز جاده از آن شاهد خواهیم بود. سیستم تعلیق با 40 درصد بهبود در میرایی سریع‌تر تکان‌ها و شاسی با یکپارچگی بیشتر و 25 درصد سختی بالاتر و اتصالات چرخ‌ها با 45 درصد سفتی بیشتر، هندلینگ و بهبود سواری را به همراه می‌آورند.

کادیلاک همچنین روی کاهش وزن از طریق استفاده از فیبر کربن و آلومینیوم تاکی زیادی داشته به‌گونه‌ای که وزن آن از هر دو رقیب آلمانی به‌مراتب سبک‌تر می‌باشد. درب موتور و شکاف روی هود و شکاف‌های ورودی هوا و اسپویلر و دیفیوزر عقب و اسپویلر لبه ای جلو از فیبر کربن ساخته شده‌اند.

ترمزهای برمبو نیز برای عملکردی هالی به کار گرفته شده انداما خبری از دیسکهای سفارشی کربن سرامیک در آن نیست. خوشبختانه همانند کوروت یک سیستم مدیریت سیلندر در این خودرو وجود دارد که زمانی که در شهر رانندگی می‌کنید و نیازی به قدرت بالا ندارید، نیمی از سیلندرها را از مدار خارج می‌کند و عملاً این موتور 8 سیلندر را به یک موتور 4 سیلندر کم مصرف مبدل می‌نماید.

از دیگر ویژگی‌های این خودرو باید به چرخهای آلیاژی 19 اینچی مجهز به تایرهای میشلن سوپر اسپرت، دیسکهای ترمز برمبوی 15.3 اینچی با کالیپرهای 6 پیستونه در جلو و 4 پیستونه در عقب، دیفرانسیل با سیتم کنترل الکترونیکی کشش و لغزش محدود، سیستم فرمان الکتریکی سروتونیک با نسبت متغیر و 14 درصد سفتی بیشتر، سیستم روغن کاری متفاوت با موتور کوروت و خنک کننده متفاوت موتور و چهار حالت قابل انتخاب برای رانندگی با تنظیم و کالیبره متفاوت سیستم تعلیق، گیربکس و فرمان اشاره کرد.

طراحی خودرو نسبت به نمونه‌های استاندارد نیز شامل تغییراتی چون شکافهای هواکش بزرگ‌تر جلو و شکافهای روی کاپوت و اسپویلر عقب می‌باشد. فاصله بین دو محور جلو تا عقب 291 سانتی‌متری، حفظ شده و نشان از فضای کابین وسیع مخصوصاً برای سرنشینان عقب دارد. در عوض عرض خودرو برای دینامیک رانندگی و تعادل بیشتر آن کمی افزوده شده است. صندلی‌های ریکارو و پوشش چرمی با رنگ‌آمیزی جذاب‌تر و اسپرت در داخل کابین، آن را با نمونه‌های استاندارد متمایز می‌کند. یک نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی لمسی در وسط خوشه ابزار قرار گرفته است. نمایشگر سربالا هم اصلاح گردیده است. فن‌آوری‌های رفاهی و ایمنی کادیلاک نیز تماماً در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته‌اند. البته سیستم رادار جلو به دلایل تکنیکی و عدم امکان جاگذاری، حذف شده و دیگر خبری از کروز کنترل تطبیقی نیست.

کادیلاک هنوز قیمتی برای این سدان لوکس و اسپرت هیجان‌انگیز خود اعلام نکرده اما گمانه زنی‌ها از قیمت در محدوده 80 هزار دلار حکایت دارند که آن را برای رقابت با رقبای گران قیمت‌تر آلمانی، به صرفه می‌کند.

 CTS-V، پرقدرت ترین سدان کادیلاک

 CTS-V، پرقدرت ترین سدان کادیلاک

 CTS-V، پرقدرت ترین سدان کادیلاک

 CTS-V، پرقدرت ترین سدان کادیلاک

 CTS-V، پرقدرت ترین سدان کادیلاک

 CTS-V، پرقدرت ترین سدان کادیلاک

 CTS-V، پرقدرت ترین سدان کادیلاک

 CTS-V، پرقدرت ترین سدان کادیلاک

 CTS-V، پرقدرت ترین سدان کادیلاک

 CTS-V، پرقدرت ترین سدان کادیلاک

 CTS-V، پرقدرت ترین سدان کادیلاک

 CTS-V، پرقدرت ترین سدان کادیلاک

 CTS-V، پرقدرت ترین سدان کادیلاک

منبع پدال


نظرات

  • آرش م آرش م (19 دی 1393 ساعت 00:28)

    مهم اینه که تو پیست چیکارست.الممانیها تو پیست معرکن. دوستان لطفا حرفهای خنده دار نزنید! همه می دونن آمریکاییها از اولشم مشکل هندلینگ داشتن و اتفاقا تو پیست تفاوت آلمانیها بیشتر معلوم میشه. البته CTS-V هندلینگ خوبی داره ولی مجله رود اند ترک آمریکا M5 و CTS-V رو قبلا مقایسه کرده و M5 هم تو شتاب و هم تایم دور پیستش از کادیلاک بهتر بوده. عکسهای زیر رو ببینید:





    http://www.imageupload.co.uk/images/2015/01/08/CTS-V.jpg





    http://www.imageupload.co.uk/images/2015/01/08/M5.jpg





    تازه این M5 مدل 6 دنده بود که تست کردن. اگه 7 دنده دو کلاجه بود اختلاف از اینم بیشتر میشد! مدل 7 دنده تو تست مجله کار اند درایور آمریکا 0 تا 60 مایل 3.7 ثانیه زده:





    http://www.caranddriver.com/reviews/2013-bmw-m5-road-test-review





    آدم یا با مدرک حرف میزنه یا اصلا نظر نمیده!

  • سروش رفیعی سروش رفیعی (16 دی 1393 ساعت 14:28)

    مستقیم تند رفتن که هنر نیست. این ماشین المانی ها رو تو بازی خودشون شکست میده یعنی هندلینگ. در ضمن این شتاب خیلی محتاطانه است. اغاز حرکتش خوب باشه راحت 3.5 میگیره.

  • مالیبو مالیبو (16 دی 1393 ساعت 12:36)

    شتاب این که از اونا بیشتره چی میگی ادمین؟
    خودت میگی این 3.7 ثانیهخب مال M5 هم 4.3 ثانیه س و مال E63 هم 4.1 ثانیه.خب این بیشتر چرا میگی نمیتونه از پسش بربیاد؟

  • اسکالید اسکالید (15 دی 1393 ساعت 22:02)

    عشق است آمریکایی... بخصوص کادیلاک
    عجب هیولاییه... ولی باید اعتراف کرد طراحی داخلش به پای بنز و بی ام دبلیو نمیرسه اما بازم رو چشم ما جا داره از ارزشش کم نمیشه

  • ادزیو ادزیو (14 دی 1393 ساعت 17:14)

    آمریکا داره به سال های خوبش تو صنعت خودرو برمیگرده 1960تا1980

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (14 دی 1393 ساعت 14:59)

    کلا این ماشین حتی اگه دستخوش تغیرات هم نشه ذات اسپرتی داره

  • محمدماجد محمدماجد (14 دی 1393 ساعت 14:08)

    عجب چیزی

  • مهدی صا مهدی صا (14 دی 1393 ساعت 11:41)

    مثل همه ی کادیلاک ها فوق العاده است .

  • سروش رفیعی سروش رفیعی (14 دی 1393 ساعت 10:47)

    به این میگن مهندسی! کادیلاک تو ده سال گذشته واقعا پیشرفت چشمگیری داشته. این ماشین حیرت آوره