1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با فورد سری F سوپر دیوتی 2017

آشنایی با فورد سری F سوپر دیوتی 2017

5 مهر 1394
  • 0

فورد در مراسمی که ساعاتی پیش ویدئویی از آن منتشر شد از مدل 2017 وانت سنگین وزن و فول‌سایز خود سوپر دیوتی سری اف رونمایی کرد. سوپر دیوتی جدید به طرز وحشتناکی قدرتمند جلوه میکند به‌ویژه که واژه سوپر دیوتی بر پیشانی کاپوت جلو حکاکی شده و جلوپنجره که یک نوار پهن است و از استیل یکدست و حجیمی ساخته شده و در کانون خود از یک لوگو فورد سود می‌برد.

فورد در بروشور معرفی این خودروی قدرتمند در باب پردازش اختصاص این مدل چنین آورده است: "هوشمندترین، قدرتمندترین وسرسخت ترین سوپر دیوتی تولید شده تا اکنون". کامیونتی که در قاب به قاب طراحی آن از مدل محبوب و پرفروش F150 الگوبرداری شده و با استفاده از ویژگی‌های همیشگی سری سوپردیوتی و به مدد بازطراحی و حجم‌دهی به چراغهای عمودی و جلوپنجره حجیم به یک طرح عضلانی و تاثیرگذار ختم شده است. با گذر از دماغه جلو و حرکت به سمت انتهای سوپردیوتی میتوان ویژگی های تازه این مدل اعم از چراغ‌های جدید عقب، آینه های‌نوین و اسپویلر انتهای سقف را مشاهده کرد.

جوی هینریش معاون اجرایی شرکت فورد و رییس شاخه آمریکای فورد درباره پیکاپ سنگین وزن سوپردیوتی می‌گوید: " ما در ساخت نسل جدید سوپر دیوتی سعی خود را متمرکز کرده ایم تا همه زنان و مردانی که از این وسیله استفاده میکنند بتوانند دنیای بهتری بسازند چرا که نسل جدید سوپردیوتی استانداردهای جدیدی در عرصه کارایی، گنجایش و توانمندی تعریف میکند".

یکی از دستاوردهای بزرگ فورد در این نسل این است که فورد با استفاده از مواد بهتر و به‌روز توانسته علیرغم افزایش توانمندی های سوپردیوتی وزن این وانت بار بزرگ جثه را کاهش دهد، در عین حال بهره‌وری، آسایش و ایمنی سرنشینان نیز ارتقا یافته است. رج نار رییس واحد فنی و توسعه تولیدات جهانی و معاون کل گروه فورد موتور نیز ضمن اشاره به توانمندی های نسل جدید سوپردیوتی درباره این مدل گفته است: "با توجه به اینکه سوپردیوتی پرفروش‌ترین وانت سنگین وزن بازار آمریکا است ما هرگز اجازه نمی‌دهیم این مزیت و رهبری بازار به دست رقیبان بیفتد. تیم ما در واحد فنی شرکت فورد برای ساخت سوپر‌دیوتی 2017 با استفاده از نوآوری کاملا جدید در مواد، فن آوری های روز و مهندسی سطح بالا بهترین محصول ممکن را برای ارائه به مشتریان ساخته است."

شاید باورپذیر نباشد اما فورد در این مدل دست به کار بزرگی زده است. در ساختار بدنه و شاسی سوپردیوتی تا 95درصد از فولاد استفاده شده و بدین ترتیب این محصول 24برابر نسبت به نسل قبل از بدنه و ساختار محکم‌تری برخوردار است. این استحکام باعث شده تا سوپردیوتی جدید در زمینه بگسل و تخلیه و بارکشی مواد نیز در مقایسه با نسل پیشین از پیشرفت چشمگیری برخوردار شود. سوپردیوتی جدید برای نخستین بار و بطور همزمان از آلیاژهای مستحکمی همچون آلومینیوم و فولاد که در صنایع نظامی کاربرد فراوان دارد استفاده نموده تا ضمن حفظ مقاومت بالا هم از زنگ‌زدگی بدنه در درازمدت جلوگیری کند و هم باعث کاهش وزنی به میزان 160 کیلوگرم گردد.

برای نسل جدید سوپردیوتی از یک موتور دیزلی و دو موتور بنزینی استفاده شده است. موتور دیزلی که یک نمونه پاوراستروک 6.7لیتری و 8سلیندر است بالاترین میزان قدرت و گشتاور را در اختیار این تراک سنگین وزن قرار می دهد. موتور بنزینی هم که یک نمونه 6.2 لیتری و V8 است به مدد یک جعبه دنده تورک شیفت جی میتواند بالاترین میزان قدرت و گشتاور را در اختیار سوپردیوتی قرار دهد. برای کسانی که قدرت و گشتاور بیشتری میخواهند نیز یک نمونه V10 و 6.8لیتری بنزینی تدارک دیده شده تا در عین توانمندی های کششی و باری سرعت سوپردیوتی را به رخ حریفان بکشند.

همچنین سه گونه اتاق برای سوپر دیوتی در نظر گرفته شده است. رگولار کب، کریو کب و سوپر کب عناوین این سه اتاق هستند که خوشبختانه نسبت به نسل قبل بزرگتر و جادارتر شده اند. از جمله تجهیزاتی که به صورت استاندارد روی این مدل نصب شده میتوان به دستکش های کار و جعبه سوییچ های کنترل تجهیزات کمکی راه اندازی اشاره کرد. یک صفحه نمایشگر بزرگتر لمسی، دوربین 360درجه، سیستم هشداردهنده خروج از خط، کروزکنترل تطبیقی و سیستم نشاندهنده نقاط کور از جمله تجهیزاتی هستند که فورد برای این مدل تدارک دیده است. این وانت در 5سری XL, XLT ، لاریات، کینگ ریچ و پلاتینیوم به خریداران عرضه میگردد. سوپردیوتی 2017در تاسیسات صنعتی فورد در کنتاکی تراک تولید میگردد و تا اوایل 2016 به مشتریان تحویل میگردد. فورد ارائه اطلاعات بیشتر درخصوص سوپردیوتی 2017 را به آینده موکول کرده است

 آشنایی با فورد سری F سوپر دیوتی 2017

 آشنایی با فورد سری F سوپر دیوتی 2017

 آشنایی با فورد سری F سوپر دیوتی 2017

 آشنایی با فورد سری F سوپر دیوتی 2017

 آشنایی با فورد سری F سوپر دیوتی 2017

 آشنایی با فورد سری F سوپر دیوتی 2017

 آشنایی با فورد سری F سوپر دیوتی 2017

 آشنایی با فورد سری F سوپر دیوتی 2017

 آشنایی با فورد سری F سوپر دیوتی 2017

 آشنایی با فورد سری F سوپر دیوتی 2017

منبع پدال


نظرات