1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراخوان میلیون‌ها خودروی جنرال موتورز

فراخوان میلیون‌ها خودروی جنرال موتورز

15 تیر 1393
  • 0

فراخوان میلیون‌ها خودروی جنرال موتورز

جنرال موتورز آمریکا بار دیگر ناچار شد میلیون‌ها خودروی تولیدی خود را برای رفع نقص احتمالی به شرکت فراخوانی کند. طبق اعلامیه جدید جی‌ام، 7.6 میلیون خودروی فروخته شده در آمریکا و 8.5 میلیون خودروی فروخته شده در سایر کشورها بین سال‌های 1997 تا 2014 برای بازبینی باید به نمایندگی‌ها مراجعه نمایند. تحقیقات سال گذشته نشان می‌دهد که هفت مورد تصادف منجر به فوت 3 نفر و هشت مجروح ناشی از نقص‌های مرتبط با این خودروهاست.

با این حساب اکنون تعداد خودروهای فراخوانی شده جنرال موتورز به 25 میلیون دستگاه می‌رسد. جی‌ام قصد دارد 1.2 میلیارد دلار برای هزینه تعمیرات در سه ماهه دوم سال هزینه کند. در حالی که پیش از این رقم 700 میلیون دلار برای این موضوع در نظر گرفته شده بود.

اشتباهات کوچک در مقیاسی بزرگ تبدیل به یک معضل و فاجعه شده‌اند و مثلاً نقص در سوئیچ سوخت‌رسانی خودرو که می‌توانست با هزینه اندکی در همان ابتدا رفع گردد، اکنون علاوه بر خسارت‌های میلیاردی مستقیم، شهرت و آبروی جنرال موتورز و اعتماد مشتریان به آن را مخدوش نموده است.

فراخوان خودروها در سایر شرکت‌ها نیز به کرات دیده می‌شود که در وهله اول ناشی از مسئولیت‌پذیری، تلاش برای رفع نقص و کسب اعتماد بیشتر مشتریان است. اما در عین حال قوانین سخت‌گیرانه‌ای نیز برای کنترل این موارد وجود دارند که اهمال از چنین وضعیتی را برای خودروسازان، مشکل و غیرممکن می‌کنند.

امیدواریم در ایران ما نیز قانون‌گذاران با سخت‌گیری بیشتری در قبال جان خریداران خودرو، اقدام کنند تا شاهد آتش‌سوزی و تصادف و از دست دادن جان عزیز هم‌وطنانمان در قبال بی‌مسئولیتی و سودجویی بعضی از شرکت‌ها نباشیم.

فراخوان میلیون‌ها خودروی جنرال موتورز

منبع Carscoops.com


نظرات