1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. افزایش رشد فروش SUV های جنرال موتورز

افزایش رشد فروش SUV های جنرال موتورز

3 شهریور 1394
  • 0

جنرال موتورز با وجود افزایش در تولید، با تقاضای بالایی در بخش وانت‌های بزرگ و تراک‌های سنگین‌وزن در ماه‌های آینده مواجه شده است.

رویترز از قول مقامات جنرال موتورز نوشته است که اضافه تولیدی بین 48 هزار تا 60 هزار دستگاه در این بخش پیش‌بینی می‌شود. در این میان نکته جالب کاهش فروش برخی اس‌یووی‌های بزرگ جنرال موتورز نسبت به هفت ماه گذشته است. بنا بر آمار فروش جنرال موتورز در ماه جولای، سابربن با 3.5 درصد و جمس یوکون با 11 درصد کاهش در فروش از جمله مهم‌ترین مدل‌هایی هستند که خریداران از آنها روی گردانده‌اند. البته مدل‌های دیگر جنرال موتورز در این بخش همچنان از فروش مناسبی برخوردارند.

برای مثال مدل اسکالید به‌ویژه دو مدل پایه و ESV اسکالید با رشد چشمگیر 27 و 48 درصدی روبرو شده‌اند. وانت‌بارهای بزرگ جنرال موتورز هم روزهای خوبی را می‌گذرانند و سیرا محصول جمس با افزایش فروشی معادل 9 درصد و سیلورادو محصول شورولت نیز با رشد فروشی معادل 17.5 درصد روزهای خوبی برای جنرال موتورز به ارمغان آورده‌اند.

کارخانه آرلینگتون واقع در تگزاس نیز که به منظور مونتاژ مدل‌های سابربن، یوکون، اِنویژن و اسکالاد ساخته شده از روزهای گذشته یک شیفت جدید کاری اضافه نموده تا با این کار اهداف جنرال موتورز برای تولید بیشتر را محقق سازد. این کارخانه قادر است در صورت عدم اشکال در خطوط تولید، در هر شیفت کاری بیش از 400 دستگاه اس یو وی بزرگ بسازد و در صورت کار سه شیفته این میزان تا 1200 دستگاه در شبانه‌روز قابل افزایش است.

ماه گذشته میلادی بود که مقامات خودروساز شماره یک آمریکا از سرمایه‌گذاری 1.4 میلیارد دلاری در این کارخانه و مدرن سازی تجهیزات آن خبر داده بودند و از برنامه خود برای صرف 5 میلیارد دلار در این کارخانه بزرگ آن‌هم در یک بازه زمانی سه ساله سخن گفتند. این کارخانه از آنجا از اهمیت بالایی برخوردار است که نیمی از سود عملیاتی سالانه جنرال موتورز از محل فروش خودروهایی به‌دست می‌آید که در این کارخانه ساخته می‌شود. این کارخانه که سال گذشته 286 هزار دستگاه از اس یو وی های جنرال موتورز را ساخت، در نیمه اول امسال توانسته است با رشدی 26 درصدی بیش از 151 هزار دستگاه خودرو بسازد. رویترز از قول تحلیلگران بازار نوشته است که جنرال موتورز با این شرایط سود مورد نظر خود را عملیاتی نموده و به لطف فروش مناسب این مدل‌ها حاشیه سود مناسبی را به‌دست خواهد آورد. همه این‌ها در حالی است که مقامات جنرال موتورز از حفظ کارخانه اوشاوا در اونتاریو کانادا نیز تا سال 2017 خبر داده‌اند. بر طبق برنامه جنرال موتورز این کارخانه قرار است تعطیل شود.

جیمز کین سخنگوی جنرال موتورز با تأیید شرایط مناسب جنرال موتورز گفته است: " وضعیت فروش شاسی‌بلندهای بزرگ جثه ما بسیار مناسب است و ما به‌شدت تلاش می‌کنیم تا ضمن پاسخگویی به تقاضاهای متعدد، با ابتکارات خلاقانه این رشد فروش را همچنان حفظ و یا افزایش دهیم.

 افزایش رشد فروش SUV های جنرال موتورز

 افزایش رشد فروش SUV های جنرال موتورز

 افزایش رشد فروش SUV های جنرال موتورز

 افزایش رشد فروش SUV های جنرال موتورز

 افزایش رشد فروش SUV های جنرال موتورز

منبع پدال


نظرات