1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. باز هم هوندا باز هم فراخوان

باز هم هوندا باز هم فراخوان

28 آبان 1394
  • 0

هوندا کمپانی مشهور ژاپنی که به کیفیت و دوام مشهور است بازهم دچار دردسر شده و دو مدل فیت و پیلوت در بخش ایربگ دچار مشکل شده‌اند. هوندا در تازه‌ترین حرکت، به یک فراخوان گسترده برای 60 هزار دستگاه از محصولاتش اقدام نموده است. این فراخوان شامل رده‌ای خاص از محصولات 2015 این شرکت است که برای مثال تریم هوندا فیت LX را شامل می‌شود. گویا سیستم ایربگ‌های ایمنی در دو مدل پیلوت و فیت دچار مشکل بوده و چراغ‌های هشداردهنده ایربگ‌ها به‌موقع عمل نمی‌کنند. لازم به ذکر است که این دو خودرو از محصولات تازه هوندا و جزو پرفروش‌های این شرکت هستند.

این عدم هشدار هنگامی خطرناک است که پس از تصادف و بر اثر یک برخورد جزئی میان کیسه هوا و یک قطعه در داخل محفظه کیسه هوا، این کیسه خارج شده و سوراخ می‌گردد. هوندا این نقص را در تستهای تصادف محصولاتش، در ماه جولای و سپتامبر پیدا نموده و عزمی جدی برای رفع آن دارد. هوندا می‌گوید تاکنون از محصولات دارای نقص، هیچ گزارشی مبنی بر جراحت یا مرگ به دستش نرسیده است. از زمان ارائه نسل جدید فیت، این دومین باری است که هوندا دست به فراخوان فیت می‌زند. دلیل فراخوان قبلی نقص در سیستم انتقال نیروی این مدل بود که پس از فراخوان رفع شد.

در مدل پیلوت نیز فراخوان به دلیل نقص در سیستم نرم افزاری بوده و پس از حضور مدل‌های مختلف پیلوت در نمایندگی‌ها و به‌روزرسانی نرم‌افزار، مشکل برطرف شد. این نقص موجب می‌شد تا چراغ سیستم هشداردهنده پایداری یا سیستم ضدقفل چرخ‌های خودرو به‌موقع وارد عمل نشود.

همین هفته پیش بود که شرکت هوندا به خاطر رفع نقص مدل‌های آکورد فراخوان بزرگی را اعلام نموده بود. میزان این فراخوان، بیش از 403 هزار دستگاه و مربوط به انواع مدل‌های و کوپه و سدان آکورد بود که در سالهای 2008 و 2009 تولید شده و در بخش ایربگ دچار نقص بودند. هوندا پیش‌تر به خاطر نقص فنی جعبه‌دنده مدل‌های سیویک و کیسه‌هوای ایمنی خریداری شده از شرکت تاکاتا که در برخی از محصولاتش بکار رفته، مجبور به فراخوان بیش از 1.4 میلیون دستگاه از انواع محصولاتش شده بود.

 باز هم هوندا باز هم فراخوان

 باز هم هوندا باز هم فراخوان

 باز هم هوندا باز هم فراخوان

 باز هم هوندا باز هم فراخوان

منبع پدال


نظرات