1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. وستا جدید ترین سدان لادا

وستا جدید ترین سدان لادا

14 مهر 1394
  • 0

بالاخره و پس از چندین مدل مفهومی، آفتاواز تصمیم به تولید سدان لادا وِستا گرفت.

طی دو دوتا چهارتای بچه‌های شرکت آن‌ها به این نتیجه رسیدند که حتماً می‌بایست تا پیش از پایان یافتن سال جاری میلادی ۵٬۰۰۰ سدان وستا بیرون بدهد. بیایید سری به کوه‌های اورال غربی بزنیم، جایی که کارخانه ایژوسک آفتاواز وظیفه تولید لادا وستاها را بر عهده دارد، خودرویی که وام‌دار همان مدل مفهومی‌هایی است که گفتیم.

با برچسب قیمتی بین ۷ تا ۹ هزار دلار وستا به رقیبی برای هیوندای سولاریس و کیا ریو بدل خواهد شد تا اگر توانست آن دو را از جایگاه دومین و سومین خودروی پرفروش روسیه به زیر بکشد.

پلتفرم LADA B / C که حاصل همکاری مهندسان آفتاواز و متخصصانی از رنو و نیسان است، شده تکیه‌گاه لادا وستا. قلب تپنده وستا موتوری 1.6 لیتری با توانایی ایجاد ۱۰۶ اسب بخار است که جعبه‌دنده‌ای دستی و پنج سرعتِ همراهی‌اش می‌کند. همین موتور اگر که به جای ۱۶ سوپاپ با ۸ تا حاضر شود تنها ۸۷ اسب در اسطبل خواهد داشت به علاوه موتور ۱٫۶ لیتری نیسان را داریم که با کمال تواضع معادل ۱۱۴ اسب تنومند قدرت دارد.

اگر متری پیدا کنید و با آن به اندازه‌گیری خودرو مشغول شوید روی به روی خود این ارقام را خواهید دید: طول ۴۴۱، عرض ۱۷۶ و ارتفاع ۱۴۹ سانتی‌متر. حدود ۶۰ درصد از قطعات مورد نیاز از جمله موتورها، سیستم‌های تعلیق، اجزا شاسی و برخی از قطعات بزرگ همه و همه در شهر تولیایی تولید می‌شوند.

بو اینگه اندرسون، مدیریت آفتاواز، گفته که ۷۱ درصد از وستاهای تولید برای بازار داخلی است و کمپانی توجه ویژه‌ای به بازار روسیه دارد. علاقه‌مندان، روز ۲۵ نوامبر منتظر آفتاواز لادا وستا باشید.

 وستا جدید ترین سدان لادا

 وستا جدید ترین سدان لادا

 وستا جدید ترین سدان لادا

 وستا جدید ترین سدان لادا

 وستا جدید ترین سدان لادا

 وستا جدید ترین سدان لادا

منبع پدال


نظرات