1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لامبورگینی کانتاش، خودرویی از گذشته برای آینده

لامبورگینی کانتاش، خودرویی از گذشته برای آینده

14 اسفند 1392
  • 2

پس از جدایی بسیار ناراحت کننده جناب آقای لامبورگینی از کمپانی خویش ، خودرویی که وی تنها طرح آنرا ریخته بود توسط فرد دیگری طراحی و ساخته شد و در اختیار عموم قرار گرفت . در این زمان درب های قیچی وار لامبورگینی ابداع شد و دیگر این خودرو ساز را با این نام می شناسند و در هرجا دربهای خودرویی را اینگونه نمایند ، گفته می شود درب لامبورگینی دارد .


 لامبورگینی کانتاش



این خودرو بسیار زیبا در سالهای 1974 تا 1990 بر روی خط تولید قرار داشته است و در نهایت 2042 دستگاه از این گاو وحشی تولید شده است که یکی از این خودروها در ایران و در موزه خودروهای کلاسیک ایران قرار دارد .

این خودرو در زمان خودش هر چه که مدعی بوده است را به چالشی دعوت مینومده است و در نهایت میان این مدعیان تنها علاقه خربدار به ظاهر این خودرو بوده است که باعث انتخاب شدن و یا نشدن آن توسط خریدار را داشته است . زیرا در میناه راه میان این خودرو و فراری 288GTO و فراری F40 و مدل های دیگر باید یکی را انتخاب می داشته اید .

این خودرو در زمان خویش چنان طراحی دلپذیر و زیبایی داشته که نه تنها در آن زمان بلکه امروزه هم راهنمایی بسیاری از خودرو سازان بوده و هست و حتی دیابلو و موریسه لاگو را نیز می توان پیرو طرح خارق العلاده این خودروی رویایی دانست .

موتور این هیولای زیبا 12 سیلندر بوده و دارای 6 کاربراتور می باشد ( هر 2 سیلندر یک کاربراتور ) . این خودرو در مدل های LP400 و LP500S و 5000QV, 25th Anniversary ، تولید گشته است و مدل اولیه دارای موتوری 4 لیتری به حجم 33929 سی سی و LP500 دارای موتوری به حجم 4.8 لیتر ( 4754 سی سی ) و در نهایت دو مدل آخر که در آخرین سالهای تولید بر روی خط تولید قرار داشتند دارای موتور 5.2 لیتری ( 5167 سی سی ) می بودند . در موتور 5.2 لیتری از سیستم چهار سوپاپ برای هر سیلندر استفاده شده است که در زمان خویش یکی از بهترین موتورهای 12 سیلندر شناخته می شده است .

در جدول زیر مشخصات دقیق تر از این خودرو ها آورده شده است .

 لامبورگینی کانتاش


در این جدول نیز مشخصاتی از عملکرد این خودرو ها در دسترس می باشد .

 لامبورگینی کانتاش


در ادامه شما را به دیدن تصاویر زیبایی از این خودرو دعوت می نماییم و امیدواریم از دیدن آن لذت ببرید .




نظرات

  • سلمان سلمان (11 اسفند 1397 ساعت 00:04)

    اگر pdf کاملی درباره کانتاش ممنون میشوم آن را در اختیارمان قرار دهید

  • واووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو          قیمتش واووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو قیمتش (26 اسفند 1392 ساعت 11:13)

    oaooooooooooooooooooooooooooooooooooooo