1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مک لارن P1 در مقیاس کوچک

مک لارن P1 در مقیاس کوچک

30 آذر 1394
  • 0

اگر به هر دلیلی فرصت خرید یک مک‌لارن P1 از دست داده‌اید، این برند بریتانیایی با مدل‌های کوچک‌مقیاس از این سوپرماشین هیبرید، به فکر شما بوده است. البته این مدل‌ها ممکن است به اندازه خودروی واقعی «بزرگ» یا «سریع» نباشند، ولی مطمئناً بسیار ارزان‌تر هستند و قیمت آنها از زیر ۱۰ پوند یا ۱۵ دلار شروع می‌شود. هر چند که می‌توانند به قیمت سرسام‌آور ۸ هزار پوند (۱۲۱۳۱ دلار) نیز برسند.

گران‌ترین نمونه محصولی از مدلسازی «آمالگام فاین مدل کارز» است که به صورت یک ماکت با مقیاس 1:8 ساخته شده و دقتی برابر یک‌دهم میلی‌متر دارد. به گفته مک‌لارن، این مدل «به شما اجازه می‌دهد که فرم‌ها و انحناهای خودرو را در یک ابعاد متناسب، نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ، نظاره کنید».

شرکت‌های «TSM اتوآرت»، «مینی‌چامپز» و «تکنو مدل» می‌توانند مدل‌های رزین یا با روش ریخته‌گری تحت‌فشار، همگی با مقیاس 1:43 تولید کنند. در لیست این برنامه، اولین نمونه ساخته شده نسخه نوربرگ‌رینگ XP2R نیز دیده می‌شود؛

خودرویی که توانست مسیر پیست را در کمتر از ۷ دقیقه طی کند. همچنین نمونه اولیه استتار P1 و مدلی که جنسن باتن در گودوود با آن رانندگی کرده، در این لیست دیده می‌شوند. همه اینها در کنار نسخه پیش‌تولید «امتیست بلک PP3» نیز قرار می‌گیرند که خبرنگاران زیادی از سراسر دنیا در پشت فرمان آن نشسته‌اند.

شرکت‌های «اسکالکستریک» و «مایستو» نسخه‌های نسبتاً ارزان‌تری از مک‌لارن P1 در رنگ‌های مختلف، از جمله زرد (Volcano Yellow) و نارنجی (Volcano Orange) ارائه می‌کنند. این در حالی است که شرکت «لگو» نسخه مربوط به خود را با رنگ زرد، به عنوان بخشی از سری «قهرمانان سرعت» آماده کرده است.

کوچکترین ماکت این سوپرماشین هیبرید، طولی به اندازه ۷۵ میلی‌متر دارد و در رنگ‌های نارنجی (Volcano Orange) و نقره‌ای (Supernova Silver) توسط «متل-هات‌ویلز» عرضه شده است. این اسبا‌ب‌بازی، بیشتر برای بچه‌ها ساخته شده و کمترین قیمت ممکن را دارد.

 مک لارن P1 در مقیاس کوچک

 مک لارن P1 در مقیاس کوچک

 مک لارن P1 در مقیاس کوچک

 مک لارن P1 در مقیاس کوچک

 مک لارن P1 در مقیاس کوچک

 مک لارن P1 در مقیاس کوچک

 مک لارن P1 در مقیاس کوچک

 مک لارن P1 در مقیاس کوچک

منبع پدال


نظرات