1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فولکس واگن گلف R، یک هاچ بک ناب

فولکس واگن گلف R، یک هاچ بک ناب

2 آذر 1393
  • 4

فولکس واگن گلف R

اگر آمریکا با ماسل کارهایش شناخته می‌شود، اروپا را با هاچ بک‌هایش می‌شناسیم. نه این که خودروهای سوپر اسپرت و یا سدان های لوکس نامدار آن را نادیده بگیریم، اما سبک زندگی اروپایی‌ها بیشتر متمایل به خودروهای مقرون به صرفه جمع‌وجور است. در این میان، گلف نقش اول را بازی می‌کند.

این روزها پای گلف هم به امریکا باز شده و آمریکایی‌هایی که سلیقه آن‌ها به خودروهای بزرگ و با تعداد سیلندر بالا است را نیز مفتون خود کرده است. همزمان با نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس، فولکس واگن از دو مدل خاص گلف با پسوند R رونمایی کرد. یک نسخه استیشن که در آمریکا عرضه نخواهد شد و یک هاچ بک اصیل.

اولین سفارش از گلف هاچ بک R با 500 دستگاه برای کسانی که می‌خواهند قدرتمندترین گلف را در اختیار داشته باشند، در دسترس خواهد بود.

نمای جلو-فولکس واگن گلف R

فولکس واگن گلف R

این خودرو در مقایسه با سلف خود 36 اسب بخار افزایش نیرو داشته و 50 نیوتن متر هم به گشتاور آن افزوده شده است. بدین ترتیب، موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوی آن قادر است 292 اسب بخار نیرو و 380 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

تمام این قدرت از طریق یک سیستم 4MOTION به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌گردد. انتقال نیرو نیز طبق معمول از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه DSG به چرخ‌ها انجام می‌شود. نتیجه چنین ترکیبی، شتاب گیری از حالت سکون تا سرعت 96 کیلومتر در تنها 4.9 ثانیه است. رقمی شگفت انگیز که باعث می‌شود در صندلی‌ها فرو روید. نهایت سرعت این هاچ بک نیز طبق سنت خودروهای آلمانی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است و البته برای یک خودروی هاچ بک نیز صلاح نیست بیش از این سرعت بگیرد.!

فولکس واگن گلف R مدل 2015 با چرخهای آلیاژی 18 اینچی به صورت استاندارد، چراغهای جلوی bi-زنون، صفحه نمایشگر لمسی 5.8 اینچی همراه با رادیوی ماهواره ای SiriusXM، روشنایی محیط، صندلی‌های جلوی گرم شونده، بلوتوث و پشتیبانی از آی پاد، دسترسی بدون کلید، استارت دکمه ای، دوربین دید عقب، سیستم تهویه دو ناحیه ای، صندلی راننده الکتریکی 12 وضعیته با قیمت 36595 دلار عرضه می‌شود.

همچنین یک نسخه گران تر نیز از این خودرو وجود دارد که شامل چرخهای 19 اینچی، سیستم تعلیق با میرایی تطبیقی DCC، سیستم ناوبری، سنسورهای پارکینگ جلو و عقب و سیستم صوتی فندر می‌شود که برای خرید آن باید 39090 دلار پرداخت کرد.

نمای جلو-فولکس واگن گلف R

فولکس واگن گلف R

نمای جلو-فولکس واگن گلف R

فولکس واگن گلف R-نمای کلی

 فولکس واگن گلف R-نمای کلی

فولکس واگن گلف R-نمای بالا

فولکس واگن گلف R-نمای عقب

فولکس واگن گلف R-نمای  عقب

فولکس واگن گلف R-نمای عقب

فولکس واگن گلف R-نمای عقب

فولکس واگن گلف R-نمای عقب

فولکس واگن گلف R-نمای جلوپنجره

فولکس واگن گلف R-نمای چرخ جلو

فولکس واگن گلف R-نمای اگزوز

فولکس واگن گلف R-نمای شیشه عقب

فولکس واگن گلف R-نمای چراغ عقب

فولکس واگن گلف R-نمای داخل

فولکس واگن گلف R-نمای صندلی

فولکس واگن گلف R-نمای آرم



نظرات

  • Mamal Mamal (8 آذر 1395 ساعت 16:05)

    سلا.
    حیف که ایران راه پیدا نمیکنه وگر نه واسه خودش یه هیولاییه بی نقص اصیل. خوش فیس سوپر اسپرت.
    واقعا عالیه

    اگه وارد شه فکر کنم اولین نفر باشم بخرمش.

  • محمدماجد محمدماجد (2 آذر 1393 ساعت 20:54)

    همه چیزش جفتو جوره

  • بی ام دبیلو بی ام دبیلو (2 آذر 1393 ساعت 19:50)

    عالی و اسپرت

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (2 آذر 1393 ساعت 15:40)

    اگه این جور ماشینا بیان ایران هم مشکل مردم تو جا پارک تقریبا حل میشه و هم با یک مو تور پر قدرت موفق میشه