1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. وجود احتمال ابطال قراردادهای فروش خودروی مزدا 3

وجود احتمال ابطال قراردادهای فروش خودروی مزدا 3

13 مرداد 1397
  • 2

با حاشیه های ایجاد شده بر سر پیش‌فروش 269 خودروی مزدا3، خبرها از ابطال قراردادهای فروش یا معرفی خریداران به سازمان مالیاتی برای اخذ «مالیات بر درآمد اتفاقی» حکایت دارد.

 وجود احتمال ابطال قراردادهای فروش خودروی مزدا 3

پیش‌فروش ۲۶۹ خودروی مزدا۳ در حالی حاشیه‌های بسیاری را به دنبال داشته که برای این تعداد خودرو، ۲۱۲ هزار متقاضی وجود داشته است. در این بین حتی محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در توئیتی به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز ماموریت دادتا نحوه پیش‌فروش این خودرو را بررسی کند.

وجود حاشیه سود ۱۰۰ میلیون تومانی در بازار آزاد بر روی این خودرو سبب افزایش تقاضای متقاضیان شده بود؛ ضمن اینکه اقدام شرکت خودروساز برای پیش‌فروش این تعداد اندک از خودروهای خود نیز جای بحث و چالش بسیار دارد. یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که این حاشیه سود در ظرف چندین ثانیه، ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سود بادآورده را بین عده‌ای تقسیم کرده است.

حال خبرها حکایت از تصمیمات جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر روی این پیش‌فروش دارد. یک مقام مسئول در دولت که نخواست نامی از آن ذکر شود، گفت: با نظر موافق وزیر صنعت، معدن و تجارت،دو سناریو برای مواجهه با قرارداد خریداران خودروی مزدا ۳ در نظر گرفته شده است که بر اساس آن، احتمال ابطال قراردادها وجود دارد و ممکن است با دستور محمد شریعتمداری، این پیش‌فروش ابطال گردد.

وی افزود: در صورتی که این معامله ابطال نشود، اسامی خریداران مزدا۳ به سازمان امور مالیاتی اعلام خواهد شد تا در صورت فروش این خودرو در بازار، از افراد فروشنده که آی‌پی ها و مشخصات، شماره تلفن و کدهای ملی آنها نیز استخراج شده است، از سود حاصله ( که حدود ۱۰۰ میلیون تومان به دلیل اختلاف قیمت کارخانه و حاشیه بازار است)، مالیات سنگینی کسر شود.

به گفته این مقام مسئول در دولت، مالیات این خریداران در ردیف مالیات بر درآمدهای اتفاقی قرار خواهد گرفت.

منبع مهر


نظرات

  • کریم کریم (14 مرداد 1397 ساعت 00:10)

    آره جون*******؛ قرار بود از خریداران سکه هم همین طور مالیات اخذ کنید ***. پس چی شد؟؟؟
    امروز خبر رسیده ***** حدود ۱۶۰۰۰۰۰ سکه پیش فروش شده تحویل خریداران گردید!!!
    چقدر مردم بیچاره ایران حافظه تاریخی ضعیفی دارند؟!

  • mehrdad mehrdad (13 مرداد 1397 ساعت 12:07)

    سلام ایده بسیار عالی هستش حتی میتونند روی همه ماشینهای ثبت نامی اجرا کنند 1 تا 2 سال اجازه فروش ندن واگر فروختن مالیات سنگین بدن ای باعت میشه دست دلالان و واسطه ها کوتاه بشه و فقط مصرف کننده بتونه بخره و قیمت خودرو هم افت میکنه