1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. احتمال افزایش 20 درصدی قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی

احتمال افزایش 20 درصدی قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی

16 مهر 1397
  • 19

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: بین 70 تا 100 درصد قیمت مواد اولیه به کار رفته در خودروهای تولید داخل افزایش داشته، به همین دلیل باید حتما شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم زیرا قطعه‌سازان در حال تعطیل شدن هستند.

ولی ملکی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص قیمت گذاری محصولات و اعلام قیمت جدید خودورها، اظهار داشت: شورای رقابت هیچ کجا اعلام نکرده است که در قیمت گذاری‌ها دخالت نمی‌کند بلکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به شورای رقابت و قیمت‌گذاری اعلام کرد که ستاد تنظیم بازار بعد از اعلام قیمت نهایی توسط این شورای نظر خود را ارئه می‌کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معنا و مفهوم نامه ارسالی وزات صنعت، معدن و تجارت کنار گذاشتن شورای رقابت در چرخه قیمت گذاری‌ها نیست و چنین موردی وجود ندارد، گفت: خودروسازان نیز هیچگاه نمی‌توان به صورت خود سرانه بر روی محصولات تولید خود قیمت گذاری کنند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای قیمت گذاری محصولات توسط خودروسازان داخلی باید ستاد تنظیم بازار مجوز صادر کند که این مجوز نیز بدون نظر شورای و مرکز ملی رقابت صادر نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال افزایش قیمت مجدد خودروهای تولید داخل، اظهار داشتن، گفت: بین 70 تا 100 درصد قیمت مواد اولیه به کار رفته در خودروهای تولید داخل افزایش داشته، به همین دلیل باید حتما شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم زیرا قطعه‌سازان در حال تعطیل شدن هستند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با تاکید بر اینکه در صورت عدم افزایش قیمت خودروهای تولید داخل خودروسازان به تعطیلی کشیده می‌شوند، خاطرنشان کرد: احتمال افزایش 20درصدی خودروهای تولید داخل در جریان اعلام قیمت‌های جدید وجود دارد.



نظرات

  • علی علی (16 آذر 1397 ساعت 21:27)

    سلام خودرو سازان با پول مردم اجناس با دلار ۲۸۰۰ وارد کردن به گفته معاون وزارت صنعت ۸۰۰میلیون دلار اجناس با دلار ۲۸۰۰ خودرو سازان وارد کردن با پول پیش فروش خودرو حالا میخوانند اجناسی که با پول مردم وارد کردن چندین برابر به مردم بفروشند اقای دادستان به داد مردم برسبد ممنون

  • ناصر ناصر (20 مهر 1397 ساعت 14:45)

    یعنی چی مگه نباید یکبار در سال افزایش قیمت داشته باشند؟ مگه حقوق ها چندبار در سال افزایش داره که اینها تقی به توقی میخوره اونم چند برابر نرخ تورم اعلامی میخوان قیمت ها رو افزایش بدن!!!!!

  • امین امین (17 مهر 1397 ساعت 16:54)

    میگم از کی تا حالا کمیسیون صنایع مجلس دقت بفرمائید مجلسی که مردمیه، شده تریبون اعلام افزایش قیمت یه صنعت خاص و البته پول ساز و ... و پر حاشیه که خودش یه پای بزرگ دلالی داخلی و افزایش کذائی قیمت های بازار داخلیه. و اصلا نیازی به وکیل و وصی قیم نداره چون هم خیلی راحت به تعهداتش در قبال مشتریانش عمل نمیکنه و هم خیلی راحت همون تعهداتش رو توی بازار آزاد میفروشه و هم نرخ بازار رو بصورت کاملاً کذائی و ناعادلانه تو دست دارن و هم به اندازه کافی داره قطعاتش رو به ملت خودش توپ میندازه چون ماشالا اکثر ملت مالک خودرو داخلی بطور مداوم به قطعه نیازمندن؟؟!!!
    آره عزیزان کمیسیون شما بهتره در کنار کار کارشناسی قیمت این کارخانه ها کمی به فکر کنترل کیفی محصولات این حضرات باشید که مار کشته های جاده ای مون از دفاع مقدس بالا نزنه!!! فقط سال 96 شده 16500 نفر!!!!! میشه در این مورد هم نظراتتون رو ملت بدونن؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس ناشناس (17 مهر 1397 ساعت 14:23)

    مملکت نیست که شده --- خونه ، وقتی صاحب نداشته باشه هرکی واسه خودش نرخ تعیین میکنه

  • علی علی (17 مهر 1397 ساعت 13:58)

    لعنت به این وضعیت که ------ درست کردند خدا ازشون نگذره اینا باید قیامت جواب این همه ظلم را بدند

    امیر امیر (20 مهر 1397 ساعت 16:25)

    تو وایستا تا قیامت که ازینا جواب بگیری...

  • محمد محمد (17 مهر 1397 ساعت 13:47)

    افزایش قیمت یک حماقت محضه.کی این لگن های تولید داخل را میخره.مگه مغز خر خوردند.مگه از کشورهای گمنام افریقایی سفارش گرفته باشند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟

  • amir amir (17 مهر 1397 ساعت 12:35)

    بابا جمع کنین این مسخره بازیها رو. مگه اول سال افزایش قیمت نداشتن؟؟ مگه من کارگر حقوقم اضافه شده که بخوام باز هزینه اضافی برا این لگنها بدم؟؟ چرا هیشکی پاسخگو نیست؟

  • مجتبی مجتبی (17 مهر 1397 ساعت 11:28)

    20درصد گرون بشه
    مگه درآمد من افزایش پیدا کرده افزایش بدین
    قیمت تیبا 2 کارخانه تحویل 30 روزه بوده بوده 28/700 والان شده قیمت کارخانه 30800
    افزایش کارخونه از اول سال دادن حالا میخوان 20 درصد دیگه گرونم کنن
    والا شماها عجب موحوداتی هستن پوست مردم خودتونو دارید میکنید

  • محمد محمد (17 مهر 1397 ساعت 09:23)

    مطالب را گزینشی درج می کنید ؟ بنده همیشه با رعایت ادب و احترام و صرفا برای شفاف سازی مطلب می نویسم . چی شد تا اسم نماینده مجلس آمد .....

  • ایلیا ایلیا (17 مهر 1397 ساعت 08:29)

    مسئولین خسته نباشید. واقعا زحمت می کشید واسه مملکت !!!

  • hf hf (16 مهر 1397 ساعت 20:36)

    افزایش قیمت در سال 97 چندین بار انجام شد و با افزایش قیمت 20 درصد مطمئن باشید بازار هم 20 درصد روی قیمت می گذارند و مصرف کننده نابود می شود و بقیه بازار هم از بقالی تا .... می کشن روی اجناسشون فقط خودروسازان تافته جدا بافته هستند!

  • ناشناس ناشناس (16 مهر 1397 ساعت 19:57)

    با سر گردنه هیچ فرقی نمیکنه و عامل بی ثباتی قیمتها چرا چرا اخه لعنتیها ....؟!!

  • محمدامین محمدامین (16 مهر 1397 ساعت 17:28)

    خودروسازها از تیرماه ماشینهایی که یک سال قبل پیش خرید شده و موعد تحویل اونها گذشته را دعوتنامه نمی فرستن در حالی که کلی خودرو توی انبار دپو شده و بهانه نقص خودرو میارن. الان هم میخوان قیمتها را بالا ببرن. اگه نقص خودرو هست مربوط به ۱۰ درصد خودرو بوده نه همش. اگه عمل به قرارداده باید براسادموعد تحویل می دادن پس چرا با قیمت آبان؟؟؟

    سجاد سجاد (17 مهر 1397 ساعت 14:30)

    اگر خودرو ثبت نامی دارید و چندین ماه است دعوت نامتون صادر نشده و ایران خودرو و سایپا میخان بعد از افزایش قیمت دعوت نامه صادر کنند میتونید به سامانه ثبت شکایات بازرسی کل کشور شکایت کنید (https://shekayat.bazresi.ir) من به نتیجه رسیدم.

  • در جستجوی ماشین در جستجوی ماشین (16 مهر 1397 ساعت 16:14)

    خبر خوبی بود خدا خیرشون بده!!!!

  • محمد محمد (16 مهر 1397 ساعت 14:29)

    آقای نماینده محترم : این چه استدلالی است که شما می کنید . با هر موضوعی که نمی شود احساسی و غیرکارشناسی برخورد کرد . شما یک سوال ساده از وزیر محترم صنعت و معدن و ایران خودرو بپرسید . از مرداد سال گذشته که بحث افزایش نرخ ارز و تحریم نبوده با 720 میلیارد تومان پول مردم که بابت پژو 2008 گرفته اند چکار کرده اند ؟ سوال از این ساده تر و شفاف تر ؟ اگه جوابت رو ندادند از من بپرس تا خدمتتان عرض کنم . اینها پول را گرفته اند اما بجای پرداخت بموقع به طرف سرمایه گذار فرانسوی اقدام به واردات خودرو های گرانقیمت و انواع و اقسام خرید و فروش و کاسبی در بازار کرده اند و این امر منجر به تاخیر در انجام تعهدات آنها شده و الان دنبال اخذ یک مجوز از مجلس و دولت برا ی افزایش قیمت هستند . در این ظلم مضاعف به مردم شریک نشوید .

  • احمد احمد (16 مهر 1397 ساعت 14:19)

    قطعه سازان به جهنم که تعطیل میشن ماباید تاوان گند کاری های شما رو بدیم؟بذارین تعطیل بشه به جاش روی اسب و خر سرمایه گذاری کنین که مطمینن نمی تونین تو این زمینه هم موفق بشین.

  • امیر امیر (16 مهر 1397 ساعت 12:24)

    مگه درآمد من و امثال من بیشتر شده؟
    *************بیشتر کنند. همه میگن همین قیمتها هم خیلی خیلی زیاده
    اگه بیشتر کنند من که میرم انصراف میدم...