1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. پاسخ مثبت تویوتا به اندروید اتو!

پاسخ مثبت تویوتا به اندروید اتو!

4 مهر 1397
  • 0

پس از سال‌ها بی‌اعتنایی و استفاده از سیستم اپل کارپلی در همین اواخر، تویوتا شاید به زودی سیستم ارتباطی اندروید اتو را نیز در محصولات آتی خود ارائه کند. اتوموتیونیوز به نقل از منبعی موثق این خبر را داده است. یک منبع دیگر گفته بیانیه‌ی تویوتا دراین‌باره به زودی منتشر خواهد شد. البته تویوتا اوایل سال جاری نگرانی‌های خود درباره‌ی اندروید اتو و حفاظت از حریم شخصی مصرف‌کننده را ابراز کرده است.

پاسخ مثبت تویوتا به اندروید اتو؟!

مدیر برنامه‌ی تویوتا آوالون در ماه آوریل گفته بود:

ما می‌خواهیم از حریم شخصی مشتریان خود حفاظت کنیم. ما به گفته‌های خود و آنچه انجام می‌دهیم قویاً معتقدیم.
اتوموتیونیوز درباره‌ی استفاده از اندروید اتو در محصولات تویوتا سؤال کرده و این خودروساز گفته است: “ما تقاضا برای اندروید اتو را می‌دانیم و این ارتباط مستقیم را در نظر می‌گیریم.” البته گوگل از پاسخ به همین سؤال خودداری کرده است.

پاسخ مثبت تویوتا به اندروید اتو؟!

با ارائه‌ی اپل کارپلی در آوالون 2019 (اولین محصول تاریخ تویوتا که به این سیستم مجهز است)، تویوتا 80 درصد جذابیت خود برای کاربرانی را که از اندروید استفاده می‌کنند از دست داد. پیش از معرفی اپل کارپلی و اندروید اتو، گوشی‌های هوشمند از طریق اسمارت دیوایس لینک توسعه یافته توسط فورد به محصولات تویوتا متصل می‌شدند.

آلفابت در طول چند سال پیش، چند حرکت مهم برای رواج بیشتر سیستم‌عامل اندروید در خودروها انجام داده است. هفته‌ی پیش اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی همکاری خود با اندروید را به منظور استفاده از این سیستم عامل در محصولات خود را اعلام کرد. این کمپانی همکاری مشابهی هم با ولوو دارد. نگرانی‌های خودروسازان درباره استفاده از اپل کارپلی و اندروید اتو به چندین سال پیش بازمی‌گردد. در اکتبر سال 2015 خبری توسط موتور ترند منتشر شد که در آن گفته شده بود گوگل تقاضای داده‌ی زیادی همچون سرعت خودرو، دور موتور، موقعیت گاز و… را از پورشه داشته تا این تکنولوژی را در محصولات جدید این خودروساز نصب کند. حتی تویوتا نگرانی‌های مربوط به حریم شخصی را دلیل عدم عرضه‌ی اندروید اتو در محصولات خود ذکر کرده بود.

پاسخ مثبت تویوتا به اندروید اتو؟!

اما به نظر می‌رسد بازار و تقاضا تویوتا را مجبور به تغییر روش خود کرده است.

منبع پدال

نظرات