1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. سایپا
  4. پراید 111
  5. اس ایکس (1389-1403)

پراید 111 SX 1389-1399

Saipa Pride 111 SX 1389-1403

تیپ ها
  • توقف تولید
  • 124,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
هاچ بک
1323 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
6.9 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروپراید 111 SX 1389-1399

سایپا 111 SX ( پراید 111 ) – Saipa 111 ( Pride 111 )  به عنوان مدل فیس لیفت شده ی پراید نسیم ( هاچبک ) در سال 1389 به بازار عرضه شد. تولید این خودرو در شهریور ماه 1396 در خط تولید سایپا کاشان پایان یافت. 111 در واقع مدل هاچبک 132 به حساب می آید و بر روی پلتفرم X100 ساخته شده است. ابتدا نام مروارید برای این محصول سایپا در نظر گرفته شده بود که این نام به 111 تغییر کرد. 111 نیز مانند بقیه پراید ها از همان موتور 4 سیلندر 1323 سی سی استفاده می کند که بعد از بهینه سازی های انجام شده بر روی آن در سال 1393 و یورو 4 شدن آن، قادر است 69 اسب بخار تولید کند.

گالری پراید 111 SX 1389-1399

نظرات کاربران
  • علیرضا حیدری 23 تیر 1399 ساعت 19:45

    کسی هس با خرید سهام و ‌و ۱۰میلیون پول نقد البته سهامم الان ۱۴میلیون و۵۰۰ قیمتشه .ما بقیشم قسد بندی کنه ماهی یه میلیون قسد یه پراید ۱۱۱یا ۱۳۱سفید تا مدل ۹۰ تا ۹۴ داشته باشه با این شرایط

  • علیرضا حیدری 23 تیر 1399 ساعت 19:35

    کسی هس با خرید سهامم و ۷ میلیون پول نقد مابقیه شم قصد بندی ماهی یه میلیون بده بهم ۰۹۳*************

  • صادق 1 اردیبهشت 1397 ساعت 03:00

    بد نیست میتونه باکمی تغیییرات در داخل وبالا بردن کیفیت بدنه ودیزایین داخلی اگر قیمتش سر به فلک نکشه بهتر بشه من اولین سری اس ایکس رو 90دارم بد نبود اما یکمی سایپا نبوغ به خرج بده بدک نیست تا بد بختایی که نمی تونن ماشین گرون بخرن هم استفاده کنن

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو پراید 111 SX 1389-1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه هاچ بک
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • وزن 890 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 165/R
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 165/60R13

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1323 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 8
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 63 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 103 نیوتون متر در 2500 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 48 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 37 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون فنر لول
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 14.5 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 9.6 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 5.6 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 2

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 18 ماه یا 36 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 1 عدد ، کیسه هوای راننده ، در برخی مدل ها 2 کیسه هوا
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی بدنه تقویت شده ، قفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت ، Leveling Switch ، کمربند جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمک هدیرولیکی
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم زاویه و طراحی جدید
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری CD Player به همراه پورت USB و پخش MP3 و رادیو ، خروجی 4 باند
  • سیستمهای مولتی مدیا ساعت دیجیتال
  • سیستم صندلیهای جلو طراحی ارگونومی جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم صندلیهای عقب طراحی جدید با قابلیت تا شدن
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم دستی از داخل
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو با تنظیم برقی ، برف پاک کن جلو به همراه دور قابل تنظیم و برف پاکن عقب
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور ، مه شکن جلو سفارشی
  • سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن عقب داخل سپر به همراه چراغ سوم ترمز
  • سنسورهای پیش فعال چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • علیرضا حیدری علیرضا حیدری (23 تیر 1399 ساعت 19:45)

    کسی هس با خرید سهام و ‌و ۱۰میلیون پول نقد البته سهامم الان ۱۴میلیون و۵۰۰ قیمتشه .ما بقیشم قسد بندی کنه ماهی یه میلیون قسد یه پراید ۱۱۱یا ۱۳۱سفید تا مدل ۹۰ تا ۹۴ داشته باشه با این شرایط

  • علیرضا حیدری علیرضا حیدری (23 تیر 1399 ساعت 19:35)

    کسی هس با خرید سهامم و ۷ میلیون پول نقد مابقیه شم قصد بندی ماهی یه میلیون بده بهم
    ۰۹۳*************

  • صادق صادق (1 اردیبهشت 1397 ساعت 03:00)

    بد نیست میتونه باکمی تغیییرات در داخل وبالا بردن کیفیت بدنه ودیزایین داخلی اگر قیمتش سر به فلک نکشه بهتر بشه من اولین سری اس ایکس رو 90دارم بد نبود اما یکمی سایپا نبوغ به خرج بده بدک نیست تا بد بختایی که نمی تونن ماشین گرون بخرن هم استفاده کنن

  • سادات سادات (2 بهمن 1396 ساعت 10:20)

    مشکل گیربکسش که اصلا حل نمیشه ،کیفیت رنگشم اشغاله یعنی ۳ بار بری کارواش راحت رنگش میره ،صدای درون اتاقشم زیاده

  • سید محمد موسوی سید محمد موسوی (7 دی 1396 ساعت 22:51)

    با سلام
    من تازه یه پرایده صفر ۱۱۱ تحویل گرفتم ولی دندهاش خیلی بد جا میره ممنون میشم اگه کسی بتونه راهنماییم کنه

  • عرفان عرفان (18 آذر 1396 ساعت 23:16)

    سلام دوستان عزیز. وقتی گوشی آیفونx هفت الی هشت میلیون قیمتشه توقع دارید یک خوردو اندازه موبایل قیمتش باشه؟

  • سیوان خسته دل سیوان خسته دل (15 خرداد 1396 ساعت 00:48)

    من این ماشین را داشتم حسابی راضی بودم دست سایبا درد نکنه

  • محمد محمد (10 خرداد 1396 ساعت 11:54)

    واقعا ماشین های اشغالی هستن. خریدشون اشتباه محضه. به نظر من اگه ی پراید مدل پایین تر( مثلامدل ۸۷-۸۸ بگیرید ) خییییییلی بهتره. در کل شانسی هستن که در اکثر مواقع خوب از اب در نمیان

  • ناشناس ناشناس (15 آذر 1395 ساعت 21:20)

    بخدا خیلی مزخرف.گیربکسشون مشکل داره.من خریدم یه صدا توی گیربکسش پیش هرکی هم بردم میگن درست نمیشه.گارانتی که نبری بهتر.بخدا بخدا هرکی از سایپا جنس بخره بزرگترین اشتباه زندگیشو کرده.بهترین کار پیادست.

  • جوانلو جوانلو (12 مهر 1393 ساعت 14:59)

    کلاً که این کمپانی و محصولاتش چنگی به دل نمی زنه، ولی تو پرایدهایی که تولید می کنه، این 111 از بقیشون بهتره، البته شانسی هم هست ها، بعضی هاشون خوب از آب دراومده بعضی هم نه!! من یکی سال 1389 تحویل گرفتم، سیستم برقیش شدید مشکل داشت، نمایندگی هم نتونست درست کنه، بردم بیرون ریخت بهم همه چیشو تا درست شد. ولی بعد از اون ماجرا بیچاره خوب کار کرد.

  • نیماکورکی نیماکورکی (28 شهریور 1393 ساعت 15:36)

    از نظر قیافه ای بهتر از بقیه مدلهای پرایده...

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (11 شهریور 1393 ساعت 07:26)

    اگه مازراتی گرونه ولی امکاناتش عالیه. آخه پراید چی داره که 18 ، 20 میلیون تومانه. ای خدا بری به کی بگی. من توصیه میکنم هرکی میخواد بخرتش حتما به چتر نجات تجهیزش کنه چون پرواز میکنه....سایپا...سایپا مطمئن.!!!!!!!!!!!!!!!!

  • تنبور تنبور (7 شهریور 1393 ساعت 17:31)

    واسه یه بار تعمیر کردن کم خرجه اما بعد یک سال کارکرد هفته ای دو سه بار باید بری تعمیر گاه

  • شنون شنون (18 تیر 1393 ساعت 22:09)

    مصرف سوخت بالا دیاگ هم جواب نمیده-ترمزها الکی اصلا لامصب ماشینو نگه نمیداره این ترمزاش-دراش اصلا رگلاژ نمیشن-و...

  • ولی اله ولی اله (10 اردیبهشت 1393 ساعت 14:13)

    شتاب و سیستم فنی اش مشکلی نداره تنها ایرادی که داره صندوق کوچکی داره والسلام.
    من خودم یک مدل بهمن 89 دارم خیلی هم راضی هستم

  • امیر امیر (14 اسفند 1392 ساعت 08:35)

    ماشین خوبیه تو این قیمت کلاس بدنش بد نیست البته پیوست حرفهای دوست عزیزمون اگه شیشه هاش دودی بشه 2 جفت لاستیک 175 با رینگ بیاد روش خوشکل میشه مصرفش داخل شهر 100 لیتر 9 میسوزونه لولای دربهاش جلو مشکل داره و اتاقش هم بدلیل هاچ بک بودن مواقع دست انداز زیاد صدا به گوش میرسه

  • شوقی شوقی (21 بهمن 1392 ساعت 04:06)

    خودروی خوبی که نمیشه گفت ولی با بودجه پایین با توجه به امکاناتش و با یکم دست کشیدن به سر و روی خودرو که برای خود مصرف کننده دلپذیر تر بشه فعلا بهترین انتخابه. رقبای قیمتیش هم خودروهای mvm هستند که بدلیل قیمت بالاتر از این خودرو و جای کوچکتری که دارن عملا بازار خودروهای هاچ بک زیر 20 میلیون رو در اختیار این خودرو قرار دادن.باز هم میگم خودروی متوسطی هستش و بر خلاف اظهار نظر کارخانه مبنی بر مصرف سوخت زیر هفت لیتر با پیگیری که داشتم و طبق گفته مسوول خدمات پس ا ز فروش : در زمستان، تک سرنشین با وزن 70 کیلو و در آزاد راههای بین شهری !!! هستش و مصرف واقعیش چیزی بین 8 تا 10 لیتر هست. سیستم ترمز ضعیف و اشکالات متعدد در رگلاژ دربها و ECU مشکلات دیگه ای هستن که امکان داره برای مشتری این خودرو پیش بیاد

خودروهای هم رده