1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. سایپا
  4. پراید 132
  5. اس ال (1386-1403)

پراید 132 SL 1386-1399

Saipa Pride 132 SL 1386-1403

تیپ ها
  • توقف تولید
  • توقف فروش
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1323 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
7 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروپراید 132 SL 1386-1399

سایپا 132 SL ( پراید ۱۳۲ ) – ( Saipa 132 ( Pride 132  فیس لیفتی از پراید صبا ( صندوقدار – سایپا 131 ) است که در سال 1386 به بازار عرضه شد. این خودرو در واقع نمونه ی صندوق دار سایپا 111 می باشد. این خودرو نیز مانند سایر مدل های پراید از فروش خوبی برخوردار است. 132 از لحاظ فنی مشابه دیگر پراید ها می باشد و از همان موتور 1.3 لیتری در کنار یک جعبه دنده 5 سرعته دستی استفاده می کند. سپر و زه های همرنگ بدنه، چراغ های هالوژنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، کیسه ی هوا برای سرنشینان جلو، سیستم صوتی سی دی خور با قابلیت پشتیبانی از USB، فرمان هیدرولیک، قفل مرکزی، ایموبلایزر ( سیستم ضد سرقت ) و ترمز ABS از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو ( در نمونه ی کامل ) می باشند.

گالری پراید 132 SL 1386-1399

نظرات کاربران
  • kaml 5 مهر 1396 ساعت 17:03

    رانندگی را ده سال پیش با پراید صبا شروع کردم والاتهم یه132 6 ساله دارم نمیگم شاهکلره ولی یکی دوحادثه کوچکی هم که پیش اومده از بی توحهی خودم بوده خوب برانید که ایمنترین ماشین برای مستضعفین است بخصوص پاسبان جیب شماست

  • حامد 2 مرداد 1396 ساعت 21:51

    ابتدا قصدم این بوده تا بنویسم ” ایمنی پایین” اما هرچه با خود کلنجار رفتم نتوانستم همان ایمنی کم پراید را کشف کنم! در حقیقت باید بگویم حتی با پروژه X100 که ستون‌ها و به‌طورکلی بدنه، به گفته سایپا قوی‌تر شده است، اما چندان در وضعیت تصادفات جاده‌ای تفاوتی حاصل نشده و حتی می‌توان گفت که این پرایدها به نسبت مدل‌های قدیمی‌شان، ناایمن‌تر هستند. شاید بتوان پراید را نوعی کشنده جاده‌ای دانست که حتی با ایربگ هم به کشتار خود ادامه می‌دهد و دولت باید همزمان با ایمن کردن جاده‌ها، نسل این خودروی کشنده را از زمین برچیند!

  • ابراهیم دست افکن 23 آبان 1394 ساعت 06:45

    با سلام این قیمت قید شده مربوط به چه سالی است .

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو پراید 132 SL 1386-1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • وزن 900 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 165/65R
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 165/65R13

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1323 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 8
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 63 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 103 نیوتون متر در 2500 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 48 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 37 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان دستی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 14.5 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 9.5 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 5.3 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 2

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 12 ماه

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 1 عدد ، کیسه هوای راننده ، در برخی مدل ها 2 کیسه هوا
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی بدنه تقویت شده ، قفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت ، Leveling Switch ، کمربند جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری دستی
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم زاویه و طراحی جدید
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری CD Player به همراه پورت USB و پخش MP3 و رادیو ، خروجی 4 باند
  • سیستمهای مولتی مدیا ساعت دیجیتال
  • سیستم صندلیهای جلو طراحی ارگونومی جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم صندلیهای عقب طراحی جدید
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم دستی از داخل
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو با تنظیم برقی ، برف پاک کن جلو به همراه دور قابل تنظیم
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور
  • سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
  • سنسورهای پیش فعال چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • kaml kaml (5 مهر 1396 ساعت 17:03)

    رانندگی را ده سال پیش با پراید صبا شروع کردم والاتهم یه132 6 ساله دارم نمیگم شاهکلره ولی یکی دوحادثه کوچکی هم که پیش اومده از بی توحهی خودم بوده خوب برانید که ایمنترین ماشین برای مستضعفین است بخصوص پاسبان جیب شماست

  • حامد حامد (2 مرداد 1396 ساعت 21:51)

    ابتدا قصدم این بوده تا بنویسم ” ایمنی پایین” اما هرچه با خود کلنجار رفتم نتوانستم همان ایمنی کم پراید را کشف کنم! در حقیقت باید بگویم حتی با پروژه X100 که ستون‌ها و به‌طورکلی بدنه، به گفته سایپا قوی‌تر شده است، اما چندان در وضعیت تصادفات جاده‌ای تفاوتی حاصل نشده و حتی می‌توان گفت که این پرایدها به نسبت مدل‌های قدیمی‌شان، ناایمن‌تر هستند. شاید بتوان پراید را نوعی کشنده جاده‌ای دانست که حتی با ایربگ هم به کشتار خود ادامه می‌دهد و دولت باید همزمان با ایمن کردن جاده‌ها، نسل این خودروی کشنده را از زمین برچیند!

  • ابراهیم دست افکن ابراهیم دست افکن (23 آبان 1394 ساعت 06:45)

    با سلام این قیمت قید شده مربوط به چه سالی است .

  • بهزاد بهزاد (23 بهمن 1392 ساعت 19:00)

    تورو به چیزی که میپرستین این قیمتارو درست کنین ارزش پراید 3میلیونه به خدا بیشتر از این حرومه

  • بهزاد بهزاد (23 بهمن 1392 ساعت 18:55)

    بخدا دارین به مردم ظلم میکنین با این ماشینایه مسخره و قیمت بالا

خودروهای هم رده