1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. سایپا
  4. ساینا
  5. اتوماتیک (1395-1400)

ساینا اتوماتیک 1395-1399

Saipa Saina Automatic SE-A 1395-1400

اطلاعات کلی

  • توقف تولید
  • توقف فروش
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1503 سی سی
بنزین سوز
4
انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
7 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرو

کم لطفی است اگر طراحی سایپا ساینا اتوماتیک – Automatic Saipa Saina را هم سطح تیبا بدانیم. مدل اتوماتیک ساینا نیز در جایگاه ارزان ترین خودروی اتوماتیک کشور قرار دارد. ساینا اتوماتیک از یک جعبه دنده اتوماتیک پیوسته (CVT) ساخت کمپانی Punch Powertrain بلژیک استفاده می کند. ساینا دارای ویژگی های مشترک فنی با تیباست اما در لیست امکانات رفاهی آن مواردی بیشتر از تیبا درج شده است. ساینا در نسخه ی لوکس امکانات خوبی را در میان رقبا ی خود ارائه می دهد. آینه های برقی، دماسنج محیط خارجی، کولر دیجیتال و سنسور دنده از جمله این امکانات هستند. عرضه ی این خودرو (تیپ اتوماتیک) به دلیل اعمال تحریم بر صنعت خودروسازی، از جانب سایپا با مشکل روبرو شده است.

شتاب ساینا اتوماتیک توسط Car.ir مورد بررسی قرار گرفته است و شما میتوانید ویدیو آن را در کارلانچ تماشا کنید.

 

 

نظرات کاربران
  • ابراهیم 15 دی 1398 ساعت 14:55

    سلام حقیقتش من این ماشینو سه هفتس خریدم اصلا راضی نیستم داشبردش صدا میداد که خودم درستش کردم در حالت بی حرکت بدنه ماشین لرزش داره توی حرکتم لرزش داره نمیدونم ایراد از چیه فرمونش نسبت به پرایر خیلی سفته ولی نرمه صدای موتورشم کمه تو کابین نمیاد من فقط با همون دو مورد مشکل دارم اگر کسی اطلاعی داره از این ایرادات بگه ممنون میشم

  • ماجد خلیفی 23 آذر 1398 ساعت 00:26

    ساینا بهترین ماشین ایرانی هست خیلی کم مصرف و بدون صدای اضافی هست.

  • علی 8 اردیبهشت 1398 ساعت 10:03

    سلام منم الان حدود 6 ماه این ماشینو دارم ، درسته مشکلاتی داره ولی نسبت به قیمت و سواری و آبشنها خیلی از ساندرو ،206 و..... بهتر هست خودم 206 و ساندرو داشتم از نظر گیر بکسش عالی واقعه تو سر بالایی 206 تیپ 5 میخوره

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو ساینا اتوماتیک 1395-1399
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • وزن 1085 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 185/R
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 185/60R14

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1503 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 8
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 87 اسب بخار در 5300 دور بر دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 128 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 58 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 41 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SJ

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز سیستم ترمز ABS + EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب میل پیچشی
  • نوع سیستم فرمان برقی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 165 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 14.6 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده / سرنشین جلو
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای سیستم ایموبلایزر / دارای قفل مرکزی با ریموت
  • نوع غربیلک 3شاخه مجهز به کلید کنترل سیستم صوتی
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری Aux دارای ورودی و خروجی USBجهت شارژ موبایل / دارای بلندگوی ردیف جلو و عقب /
  • سیستم صندلیهای عقب مجهز به ISOFIX
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی
  • سیستم شیشه ها گرمکن شیشه های عقب / شیشه های عقب و جلو برقی
  • سیستم روشنایی جلو دارای چراغ های همراهی تا درب منزل / دارای مه شکن / تنظیم دستی ارتفاع چراغ
  • سیستم روشنایی عقب دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سیستم هشدار سرعت با بوق VAS / سنسور پارک دنده عقب / سیستم هشدار نبستن کمربند راننده /
  • سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل / محدود کننده سرعت /
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید
  • ابراهیم ابراهیم (15 دی 1398 ساعت 14:55)

    سلام حقیقتش من این ماشینو سه هفتس خریدم اصلا راضی نیستم
    داشبردش صدا میداد که خودم درستش کردم
    در حالت بی حرکت بدنه ماشین لرزش داره
    توی حرکتم لرزش داره نمیدونم ایراد از چیه
    فرمونش نسبت به پرایر خیلی سفته
    ولی نرمه صدای موتورشم کمه تو کابین نمیاد من فقط با همون دو مورد مشکل دارم اگر کسی اطلاعی داره از این ایرادات بگه ممنون میشم

    متین متین (12 مرداد 1399 ساعت 03:06)

    عجب! بزرگترین مشکل ساینا صدای زیاد داخل کابینه

  • ماجد خلیفی ماجد خلیفی (23 آذر 1398 ساعت 00:26)

    ساینا بهترین ماشین ایرانی هست خیلی کم مصرف و بدون صدای اضافی هست.

  • علی علی (8 اردیبهشت 1398 ساعت 10:03)

    سلام
    منم الان حدود 6 ماه این ماشینو دارم ، درسته مشکلاتی داره ولی نسبت به قیمت و سواری و آبشنها خیلی از ساندرو ،206 و..... بهتر هست خودم 206 و ساندرو داشتم
    از نظر گیر بکسش عالی واقعه تو سر بالایی 206 تیپ 5 میخوره

  • Sohrab Sohrab (29 مهر 1397 ساعت 22:00)

    من الان دارم خیلیم ازش رازیم قبلش میخواستم mvm315 بگیرم اما الان از خریدنش پشیمون نیستم مخصوصا گیر بکسش از چیزی که فک میکردم خیلی بهتره.دیروز برای اولین بار باهاش تا اصفهان رفتم تو اتوبات از کروزکنترل هم استفاده کردم رازی بودم