1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. تویوتا
  4. کمری
  5. GLX (2012-2014)

تویوتا کمری XV50 2012-2014

Toyota Camry XV50 2012-2014

تیپ ها
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
2494 سی سی
بنزین سوز
4
اتوماتیک
7.8 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروتویوتا کمری XV50 2012-2014

تویوتا کمری XV50، هفتمین نسل تویوتا کمری در بازار های جهانی است که از سال 2011 تا سال 2019 روی خط تولید قرار داشت و مانند نسل های قبلی خود، به علت کیفیت ساخت و دوام بسیار زیاد محبوبیت فراوانی در بازار های جهانی پیدا کرد. این نسل از تویوتا کمری در سال 2014 یک فیس لیفت ماژور دریافت کرد و تولید آن تا سال 2019 ادامه یافت. کمری XV50 در بازار ایران نیز حضور فعالی داشت و توسط نماینده رسمی تویوتا یعنی شرکت ایرتویا به بازار داخلی عرضه شد. در این صفحه ما به معرفی مدل قبل از فیس لیفت این نسل از کمری می پردازیم و تفاوت تیپ های مختلف آن را بیان می کنیم.

 

 

طراحی ظاهری

کمری XV50 طراحی محافظه کارانه ای دارد که نمی توان آن را زیبا نامید، اما به طور کلی در طراحی خارجی نسبت به نسل قبل خود مقداری پسرفت داشته است.

در نمای جلو همه چیز ساده است و فقط مقداری خطوط تیز در طراحی چراغ ها و سپر به کار رفته. چراغ های جلو توسط دو خط کرومی جلو پنجره به یکدیگر متصل شده اند و پایین تر از آن ها نیز ورودی هوای بزرگ سپر و مه شکن ها که توسط قابی نقره ای رنگ احاطه شده اند به چشم می خورند.

 

کمری XV50.jpg

 

نمای کناری تویوتا کمری هم بسیار ساده است و تقریبا هیچ نکته خاصی به جز زه های استفاده شده روی درب ها ندارد که برای یک خودروی مدل 2012 مقداری دمده به نظر می رسند. رینگ های 17 اینچی 5 پر در مدل های GLX به زیباسازی این نما تا حدودی کمک می کنند.

طراحی نمای عقب تویوتا کمری 2012 اما نسبتا جالب توجه است؛ چراغ های عقب این خودرو طراحی خاصی دارند که در روز های اول ورود به بازار بسیار عجیب به نظر می رسیدند اما اکنون با گذشت 10 سال از ورود این خودرو به ایران، این چراغ ها جا افتاده شده اند. مانند نمای جلو، چراغ های عقب نیز توسط یک زه کرومی رنگ به یکدیگر متصل شده اند. روی درب صندوق نیز یک اسپویلر کوتاه قرار گرفته و در پایین سپر عقب کمری یک دیفیوزر و 2 خروجی اگزوز در مدل GLX مشاهده می شوند. 

 

کمری XV50 آبی.jpg

 

کابین و فضای داخلی

کابین کمری XV50 را می توان بزرگ ترین نقطه قوت در طراحی این خودرو دانست که پیشرفت بسیار زیادی نسبت به نسل قبلی خود داشته است و دیگر خبری از آن داشبورد خسته کننده و ساده قبلی در اینجا نیست.

متریال کابین کمری از جنس چرم و پلاستیک نرم با کیفیت هستند و در برخی نقاط از قطعات دکوراتیو طرح چوبی یا نقره ای رنگ نیز استفاده شده است. غربیلک فرمان 3 شاخه با پوشش چرمی است و روی آن دکمه های مربوط به کروز کنترل و اینترفیس به چشم می خورد. در بالای کنسول میانی داشبورد یک ساعت دیجیتال قرار دارد و پایین تر از آن سیستم مولتی مدیا خودرو و سپس پنل تهویه مطبوع اتوماتیک به چشم می خورند. در ردیف عقب نیز فضای بسیار مناسبی برای سر و پا وجود دارد و دو دریچه تهویه نیز برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده و در کل، همه چیز در تویوتا کمری XV50 ارگونومیک و با کیفیت طراحی شده است.

 

عکس کابین کمری XV50.jpg

 

مشخصات فنی

تویوتا کمری XV50 از یک موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که 181 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 235 نیوتون متر گشتاور در 4100 دور در دقیقه تولید می کند. این توان تولید شده از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک به چرخ های جلو می شود و شتاب گیری خوبی را برای کمری مهیا می سازد.

تویوتا کمری XV50 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی بهره می برد. ترمز های این خودرو به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی اضطراری (BA) نیز مجهزند. مصرف سوخت تویوتا کمری 2012 با وجود وزن 1475 کیلوگرمی تنها 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی است که برای خودرویی با این ابعاد عددی اقتصادی است.

 

موتور تویوتا کمری XV50.jpg

 

امکانات ایمنی و رفاهی

تویوتا کمری XV50 در فول ترین حالت خود از 7 ایربگ بهره می برد که برای راننده، سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو، پرده ای جلو و عقب و زانویی راننده نصب شده اند. تویوتا کمری همچنین موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه آسیا انکپ شده و ایمنی بالایی در تصادفات دارد. بجز این موارد، وجود سیستم های کمک رانندگی مانند VSC (سیستم کنترل پایداری) و TRC (سیستم کنترل کشش) نیز به رانندگی هرچه ایمن تر با کمری کمک میکند.

تویوتا کمری XV50 در زمینه تجهیزات رفاهی کمی بهتر از نسل قبلی خود ظاهر شده اما همچنان نمی توان خیلی به دنبال آپشن های رنگارنگ در این خودرو گشت؛ شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی برقی، سانروف دو حالته، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، سیستم صوتی JBL با 10 بلندگو، مانیتور و دکمه های روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب، سنسور های پارک و تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو امکاناتی هستند که در تیپ فول کمری یعنی GLX قابل مشاهده اند.

 

تفاوت کمری GL و GLX

کمری XV50 در دو تیپ یعنی GL و GLX به بازار ایران عرضه شده که GL تیپ لو آپشن و GLX تیپ فول آپشن این خودرو است.

عمده تفاوت های این دو تیپ در ظاهر، کابین و امکانات آن هاست و تنها تفاوت در قوای فنی، استفاده از اگزوز دوبل در کمری GLX است که قدرت آن را 4 اسب بخار افزایش داده است.

در بخش ظاهری تویوتا کمری GL رینگ های 16 اینچی فولادی و یا آلومینیومی دارد. قطعات تزئینی خارج خودرو مانند جلو پنجره، زه های جانبی و بالای پلاک عقب و همچنین دستگیره در ها کرومی رنگ نیستند و هم رنگ بدنه شده اند.

در کابین خودرو تویوتا کمری XV50 GL هم خبری از قطعات دکوراتیو چوبی نیست، چرم دوزی فرمان، سر دنده و رودری ها حذف شده و امکاناتی مانند سانروف، کروز کنترل، سیستم صوتی JBL و کلید های کنترل از روی فرمان نیز از روی خودرو حذف شده اند.

 

تویوتا کمری XV50 سفید.jpg

 

تویوتا کمری XV50 در بازار

تویوتا کمری XV50 در بازار امروز رقبایی مانند هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و هوندا آکورد را مقابل خود می بیند. کمری 2012 کیفیت ساخت بالاتر، سواری بسیار بهتر و موتور کاملا قوی تری از رقبای کره ای خود دارد اما از لحاظ امکانات رفاهی قائله رو به طور کل به سوناتا و اپتیما می بازد. از سوی دیگر در مقابل رقبای ژاپنی، کمری با وجود کیفیت ساخت بالا همچنان آن حس لوکس بودن و جذابیت آکورد و تیانا را ندارد. همچنین کمری به علت قیمت زیاد وارد بازه قیمتی رقبای سطح بالاتری مانند هیوندای گرنجور و کیا کادنزا می شود که با موتور های 6 سیلندر قدرتمند و انبوهی از امکانات رفاهی به راحتی می توانند کمری را از میدان به در کنند.

در مجموع می توان اینگونه برداشت کرد که نقطه قوت کمری در مقابل رقبای کره ای، کیفیت ساخت بالاتر، سواری و شتاب بهتر است و در مقابل هوندا آکورد و حتی نیسان تیانا تنها بازار پر رونق تر و خدمات پس از فروش بهتر می تواند کمک حالش باشد و از نگاه نگارنده ارزش خرید پایین تری از رقبایش با توجه به قیمت دارد.

 

تویوتا کمری XV50 آبی.jpg

گالری تویوتا کمری XV50 2012-2014

نظرات کاربران
  • علی 17 اردیبهشت 1397 ساعت 11:37

    سلام ماشین بسیار راحت و نرم و کم صدا در کل ماشین فقط ژاپنی شک نکنید . ماشین های ژاپنی خیلی استقامت بیشتر از کره ای ها دارند هم در زیر بندی و هم در موتور و ........................

  • amin 15 اردیبهشت 1397 ساعت 01:16

    ظاهرش که خیلی زیباست.....اما به نظر میرسه درشتاب اولیه مقداری کند باشه

  • ابراهیم 25 بهمن 1396 ساعت 15:39

    باعرض سلام و خسته نباشید. بنده سال ۹۴ یک کمری ۲۰۱۳ صفرخریداری کردم. فوق العاده ماشین عالیه نرم و راحت و بیصدا کم مصرف و پرشتاب بنده قبل از خریدم اپتیما ۲۰۱۴ صفر خریدم و اصلا راضی نبودم ماشین بسیار خشک و سیستم برق ماشین مشکل داشت و صدا میداد و صندلی هاش فوق العاده خشک و افتضاه بود قبلشم yf دوستان را سوار شدم که واقعا شتاب ضعیف و جسته ی سنگینی داشت . دوستان صرفا تجربه ام رو اعلام کردم . و به این نتیجه رسیدم ماشین های کره ایی از همه لحاظ ضعیف تر تویوتا هستن و در عجبم که دوستان می فرمایند خشکه و راضی نیستم . اصلا اینطور نیست و خودروی بسیار باکیفیت و عالی از همه لحاظ بخصوص شتاب و قدرت که نسبت به تمام رقبا محشره . یک ماه اپتیما داشتم و راضی نبودم سریع با ضرر بسیار فروختم و کمری گرفتم یک مدل پایین تر و با قیمت بیشتر ولی از خریدم بسیار راضیم.شاد باشید.

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ژاپن
  • نام خودرو تویوتا کمری XV50 2012-2014
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایرتویا

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل D Segment
  • وزن 1475 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 215/R17
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 215/55R17

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 2494 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 181 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 235 نیوتون متر در 4100 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 72.4 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 70 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، دارای ترمز کمکی اضطراری (BA)
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده با هوا

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق عقب مولتی لینک
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 195 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 9 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 10.9 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 6 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 7.8 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5
  • ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 60 ماه یا 100 هزار کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 7 عدد کیسه هوای ایمنی که شامل :جلو ، جانبی ، پرده ای محافظ سر ، زانویی
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS , EBD , BA , VSC , TRC , ABD
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای سیستم کلید هوشمند ضد سرقت ، مجهز به ریموت کنترل
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدولیکی به همراه سیستم هوشمند الکترونیکی فرمان و سیستم حساس به سرعت
  • نوع غربیلک 4 شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت ، دارای ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان ، دارای روکش چرمی
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک ، کانالهای تهویه هوا بر روی کنسول میانی
  • سیستم صوتی و تصویری سیستم صوتی حرفه ای با قابلیت پخش CD ، دارای 10 بلندگو ، دارای پورت USB ، AUX ، iPod Cable
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده
  • سیستم صندلیهای جلو دارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف ، دارای روکش چرم ، صندلی راننده دارای تنظیم برقی به همراه گرمکن و تنظیم گودی کمر
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرم ، دارای پشت سری فعال و هوشمند ، دارای قابلیت تا شوندگی
  • سیستم آیینه ها تنظیم برقی به همراه راهنمای LED
  • سیستم شیشه ها تنظیم برقی تمام پنجره ها
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو هالوژن به همراه مه شکن
  • سیستم روشنایی عقب چراغهای LED طیفی به همراه مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال سنسور پارک
  • سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • علی علی (17 اردیبهشت 1397 ساعت 11:37)

    سلام
    ماشین بسیار راحت و نرم و کم صدا
    در کل ماشین فقط ژاپنی شک نکنید . ماشین های ژاپنی خیلی استقامت بیشتر از کره ای ها دارند هم در زیر بندی و هم در موتور و ........................

  • amin amin (15 اردیبهشت 1397 ساعت 01:16)

    ظاهرش که خیلی زیباست.....اما به نظر میرسه درشتاب اولیه مقداری کند باشه

  • ابراهیم ابراهیم (25 بهمن 1396 ساعت 15:39)

    باعرض سلام و خسته نباشید. بنده سال ۹۴ یک کمری ۲۰۱۳ صفرخریداری کردم. فوق العاده ماشین عالیه نرم و راحت و بیصدا کم مصرف و پرشتاب بنده قبل از خریدم اپتیما ۲۰۱۴ صفر خریدم و اصلا راضی نبودم ماشین بسیار خشک و سیستم برق ماشین مشکل داشت و صدا میداد و صندلی هاش فوق العاده خشک و افتضاه بود قبلشم yf دوستان را سوار شدم که واقعا شتاب ضعیف و جسته ی سنگینی داشت . دوستان صرفا تجربه ام رو اعلام کردم . و به این نتیجه رسیدم ماشین های کره ایی از همه لحاظ ضعیف تر تویوتا هستن و در عجبم که دوستان می فرمایند خشکه و راضی نیستم . اصلا اینطور نیست و خودروی بسیار باکیفیت و عالی از همه لحاظ بخصوص شتاب و قدرت که نسبت به تمام رقبا محشره . یک ماه اپتیما داشتم و راضی نبودم سریع با ضرر بسیار فروختم و کمری گرفتم یک مدل پایین تر و با قیمت بیشتر ولی از خریدم بسیار راضیم.شاد باشید.

  • بهروز بهروز (8 آذر 1396 ساعت 04:14)

    سلام،من سال ۹۴ یه کمری جی ال ایکس 2014 خریدم.. اصلا راضی نیستم،تویوتا واقعا گند زده با این مدل..ظاهرش برام خیلی جذاب بود و کلا تویوتا دوست داشتم..ماشین بسیار خشکه،حتی اگر از روی سایه درختا رد بشی حسش میکنی،صندلیها بینهایت ناراحته و بیشتر از نیم ساعت بشینی کمر درد میگیری،متریالهای بکار رفته در داخل اطاق بسیار بی کیفیته،صداهای بیرون به راحتی میاد داخل ماشین،تا جایی که امکان داشته از امکانات ماشین زدن،مثلا کلیدهای روی درهای جلو هیچ چراغی نداره که شب بشه دید..تنها نکته مثبتش اینکه آرم تویوتا روشه

  • قاسم قاسم (10 مرداد 1395 ساعت 00:48)

    من تاکنون چندین ماشین ایرانی پیکان، پراید،پژو 405، و آخری سمند EF7داشتم که خیلی از بی کیفیتی ماشین ها و بی تعهدی مسوولین و سازندگان داخلی رنج بردم. خوشبختانه اخیرا تویویا کمری GLX 2014 سفارش امارات خریده ام . بیش از آنچه انتظار داشتم امکانات داره. البته شنیده بودم شرکتی ها امکانات حداقلی میزارن. خیلی خیلی راضیم و خدا را شاکرم. تمامی آپشن ها بخوبی کار می کنند، کاملا بیصدا و شتاب و قدرت فوق العاده ای داره.

  • شاه شاه (17 اسفند 1393 ساعت 07:38)

    با سلام من جدیدا یکی کمری super special از شرکت گرفتم اصلا راضی نیستم هیچ امکاناتی روش نیست حتی قبلا که سورن داشتم صندلی های جلو برقی بود اما این فقط سمت راننده برقی است DVD ندارد navigation تو ایران کار نمی کنه. گرم کن صندلی نداره دنده پشت فرمان نداره و ساخت استرالیا می باشه ، تنوع رنگ نداره و کیفیتش اصلا خوب نیست . یا نخرید یا حداقل شرکتی نخرید از بازار بخیرید بهتره

  • یوونتوس یوونتوس (3 مهر 1393 ساعت 09:31)

    این ماشین چند سال پیاپی پرفروش ترین ماشین آمریکا شده.

  • سوناتاااا سوناتاااا (31 خرداد 1393 ساعت 14:54)

    پژو پارس قشنگ تره
    باید طراح های ایران خودرو یا سایپا را ببرن

خودروهای هم رده