1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. چری
  4. آریزو 5
  5. اتوماتیک (1395-1403)

چری آریزو 5 اتوماتیک

Chery Arrizo 5 Automatic 1395-1403

تیپ ها
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1499 سی سی
بنزین سوز
4
انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
6.8 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروچری آریزو 5 اتوماتیک

چری آریزو 5 تنفس طبیعی اولین نسخه از خانواده آریزو 5 بود که توسط مدیران خودرو وارد ایران شد. این خودرو در دو تیپ یعنی اکسلنت و لاکچری با گیربکس های CVT و دنده دستی به بازار عرضه شد که در ادامه به تشریح آن ها خواهیم پرداخت. به طور خلاصه، اکسلنت تیپ فول آپشن آریزو 5 و لاکچری تیپ لو آپشن این خودرو است. از سال 1396 مدیران خودرو آریزو 5 توربو را نیز با قوای حرکتی قوی تر به سبد محصولات خود اضافه کرد.

 

 

طراحی ظاهری و کابین

طراحی ظاهری چری آریزو 5 یکی از نقاط قوت بزرگ این خودرو است که در کنار دلایل دیگر باعث محبوبیت آن در بازار شده. فرم هماهنگ بدنه و چراغ ها در جلو و عقب و همچنین استفاده از المان های جذاب نظیر جلو پنجره بزرگ (البته از نوع منطقی) و رینگ های با سایز متناسب باعث شده تا آریزو 5 از نظر ظاهری خودرویی جذاب باشد.

 

آریزو 5 توربو.jpg

 

در داخل کابین نیز طراحی داشبورد به خوبی انجام شده و امتیاز مثبت را از جنبه زیبایی دریافت می کند. صندلی های خودرو نیز فرم راحتی دارند و در ردیف عقب نیز فضای کافی برای سرنشینان بلند قامت در نظر گرفته شده است.

قابل ذکر است که تنها تفاوت های میان تیپ اکسلنت و لاکچری در این بخش، رینگ های 17 اینچی آریزو 5 اکسلنت در مقابل رینگ های 16 اینچی نسخه لاکچری است.

 

داشبرد آریزو 5 توربو.webp

 

بررسی مشخصات فنی

چری آریزو 5 از یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی با حجم 1.5 لیتر بهره می برد که حداکثر 116 اسب بخار قدرت در 6150 دور در دقیقه و 141 نیوتون متر گشتاور در 3800 دور در دقیقه تولید می کند. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شود که نتیجه آن شتاب گیری نه چندان دلچسب برای آریزو 5 اتوماتیک است. البته قابل ذکر است که در تیپ آریزو 5 لاکچری، گیربکس 5 دنده دستی نیز برای این خودرو قابل تهیه است.

آریزو 5 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز مجهزند. همچنین در تیپ اکسلنت، سیستم ترمز کمکی EBA نیز روی خودرو وجود دارد.

مصرف سوخت اعلامی نسخه تنفس طبیعی چری آریزو 5 اتوماتیک عدد 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی است که عددی اقتصادی محسوب می شود.

 

آریزو 5.jpg

 

امکانات ایمنی و رفاهی

همانطور که پیشتر گفته شد، چری آریزو 5 در 2 تیپ اکسلنت و لاکچری به بازار عرضه شده که مهم ترین تفاوت میان آن ها سطح امکانات رفاهی است. در ابتدا باید گفت که آریزو 5 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP شده و خودروی کاملا ایمنی محسوب می شود. اما قابل ذکر است که این خودرو که در تیپ اکسلنت به 6 ایربگ (شامل ایربگ های سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای) تجهیز شده، در تیپ لاکچری تنها 2 ایربگ برای سرنشینان جلو دارد که باعث کاهش ایمنی آن می شود. همچنین امکاناتی نظیر سیستم سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC تنها در نسخه اکسلنت قابل دستیابی اند و در تیپ لاکچری وجود ندارند.

امکانات رفاهی نظیر کی لس استارتر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا در هر 2 تیپ آریزو 5 مشترک بوده اما موارد دیگری نظیر سانروف و سنسور TPMS فقط مختص به تیپ اکسلنت هستند. (البته از مدل 97 به بعد سانروف نیز به امکانات آریزو 5 لاکچری اضافه شده است)

 

چری آریزو 5 در بازار

در بازار امروز چری آریزو 5 تنفس طبیعی رقبایی نظیر برلیانس H330، بسترن B30، تارا اتوماتیک دارد.

گالری چری آریزو 5 اتوماتیک

نظرات کاربران
  • محمد 16 مهر 1399 ساعت 20:41

    من مدل توربو دارم شتابش فوق العاده هست اصلا قابل مقایسه با مدل عادی نیست. در خریدش شک نکنید اگر پول داشتم میگذاشتم روش ۶ می گیرفتم واقعا فکر نمی کردم انقدر خوب باشه.

  • حمید 25 شهریور 1399 ساعت 17:28

    درود،دوستان من اچ۳۰کراس۹۸باکارکرد ۵۶۰۰دارم، میخوام اریزو۵ اکسلنت اتومات بخرم ، لطفاً راهنماییم کنید،ممنون

  • مهرداد 21 شهریور 1399 ساعت 04:29

    من ۲ساله اریزو ۵ اتوماتیک دارم تنها مشکلش این هست ک شتابش خوب نیست ، ولی توربوش واقعا راه میره خیلی خوبه ، اگه میخاید بخرید توربوش رو بخرین عالیه

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو چری آریزو 5 اتوماتیک
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده مدیران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • وزن 1387 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/50R17
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/50R17

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1499 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 116/6150
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 141/3800
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 77.38 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 48 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w40 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 5w30 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w40 SN

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
  • تعداد دنده (جلو) 7
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب پبچشی نیمه مستقل
  • نوع سیستم فرمان برقی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 5سال یا 150000 کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6عدد
  • سیستم های پایداری و کمک راننده esp-hac-tcs-eba
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی ایموبلایزر،کمربندهای ایمنی 3 نقطه ای دارای پیش کشنده
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان کمکی برقی حساس به سرعت
  • سیستمهای تهویه مطبوع دستی
  • سیستم صوتی و تصویری usb ipod sd mp3
  • سیستمهای مولتی مدیا صفحه نمایش 7 اینچی
  • سیستم صندلیهای جلو صندلی چرمی
  • سیستم صندلیهای عقب چرمی
  • سیستم آیینه ها برقی
  • سیستم شیشه ها 4 شیشه برقی مجهز به پاور ویندوز
  • سیستم های سقف سان روف برقی
  • سیستم روشنایی جلو دی لایت
  • سیستم روشنایی عقب LED
  • سیستم های کمک رانندگی سنسور و دوربین دنده عقب
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • محمد محمد (16 مهر 1399 ساعت 20:41)

    من مدل توربو دارم شتابش فوق العاده هست اصلا قابل مقایسه با مدل عادی نیست.
    در خریدش شک نکنید اگر پول داشتم میگذاشتم روش ۶ می گیرفتم واقعا فکر نمی کردم انقدر خوب باشه.

  • حمید حمید (25 شهریور 1399 ساعت 17:28)

    درود،دوستان من اچ۳۰کراس۹۸باکارکرد ۵۶۰۰دارم، میخوام اریزو۵ اکسلنت اتومات بخرم ، لطفاً راهنماییم کنید،ممنون

  • مهرداد مهرداد (21 شهریور 1399 ساعت 04:29)

    من ۲ساله اریزو ۵ اتوماتیک دارم تنها مشکلش این هست ک شتابش خوب نیست ، ولی توربوش واقعا راه میره خیلی خوبه ، اگه میخاید بخرید توربوش رو بخرین عالیه

  • مهدی مهدی (29 اردیبهشت 1399 ساعت 10:45)

    دوستان من میخوام توربو بخرم ولی شنیدم باید فقط بنزین سوپر بزنی. درسته آیا؟

    مهدی مهدی (10 تیر 1399 ساعت 02:47)

    بله به دلیل اکتان بالای بنزین ایران بنزین سوپر مناسب تره

    مهدی مهدی (10 تیر 1399 ساعت 15:32)

    ببخشید به دلیل پایین بودن اکتان بنزین معمولی بنزین سوپر مناسب تره

  • اسماعیلی اسماعیلی (25 بهمن 1398 ساعت 14:34)

    سلام اکسلنت اتومات دارم
    ماشین خوب نرم با هندلینگ و قدرت مناسب والبته شتاب نسبتا بد که علتش شاید گریبکس cvt ان هست
    ناگفته نماند من این ماشین را کاپیتاج کردم و جبرا بنزین وطنی نزدم
    یکی از علتهایی که موتور بروز ان که کمی احساس میکنید ضعیف هست ومصرف سوخت ان از چیزی که شرکت چری تایین کرده بیشتر، بخاطر سوخت بد داخل هست حتی بنزین سوپر وطنی هم کیفیت نداره
    اکتان 92 واقعی تایین شده در قدرت حاصل موتور بسیار حائز اهمیت هست بخصوص در انجین هایی با طراحی جدید مثل انجین همین اتومبیل دوست داشتنی

  • امین امین (25 بهمن 1398 ساعت 14:23)

    سلام من32ماه هست مدل اتومات اکسلنت دارم خیلی راضی هستم
    درضمن من قبلش هم ماشین ایرانی داشتم 206 و ال90 و سمند و هم ماشین خارجی سوناتا و ویتارا وگرنجو، درکل نسبت به ماشین های داخلی خیلی لولش بالاتر هست بیش از 10لول شاید ونسبت به ماشین های کره ای یک یا دو لول پایین تر بنظرم الان نسبت به قیمت خودورهای وطنی وکره ای این اتومبیل خوشکل و نرم بخصوص با هندلینک فوق العاده اش واقعا ارزش خرید و استفاده را دارد
    تنها معایبی که من در این اتومبیل در این30ماه دیدم کمی اگه روی قدرت وشتاب ان بیشتر کار میکرده اند بهتر بود که البته تو مدل تروبو باید این مشکل حل شده باشد هرچند که من به سلیقه خودم ماشین هاب تنفس طبیعی را بیشتر میپسندم
    اسماعیلی مهندس مکانیک جامدات

  • مهدی مهدی (12 آذر 1398 ساعت 15:27)

    مصرف ترکیبیش چنده. اکسلنت۵ مدل ۹۵؟؟؟؟

  • امین اسماعیلی امین اسماعیلی (26 تیر 1398 ساعت 05:04)

    سلام
    من ۲۳ماه هست که دارمش همه چیش عالیه نرم کم صدا هندلینگ خوب ترمزهای عالی فرمان روان کولر بخاری فوق العاده جاداری خوب صندلی های راحت مصرف مناسب نسبت به وزنش تنها ضعف ماشین شتاب نسبتا پایین هست اابته شتاب اولیه منظورم هست گریبکس cvt پیوسته درسته بسیار نرم هست منتها یکی از علتهای شتاب کم داشتن این گریبکس هست وگرنه موتورش واقعا بروز هست ۱۴۹۹ سی سی ۱۱۶اسب قدرت بهت میده و۱۴۱ گشتاور اونم در ۳۷۰۰ ارپی ام که نشانه بروز بودن موتور هست
    درکل راضیم

  • اصغر اصغر (11 خرداد 1398 ساعت 12:57)

    آریزو۵ اتومات اکسلنت فول خیلی موردتاییداست قیمتش حداقل بایدباجک اس ۵ برابری کند

  • امیر الهامی امیر الهامی (3 خرداد 1398 ساعت 14:24)

    من دارمش دوساله سوارش میشم واقعا بجز شتاب اولیه هیچ کم وکاستی ندارد کاملا قابل مقایسه با ماشینهای کره ایست

  • جمشید جمشید (1 بهمن 1397 ساعت 10:40)

    بنظرم قیمت خودرو از اینی که هست بیشتر میشه

  • علی علی (1 بهمن 1397 ساعت 09:37)

    ماشین خوبیه.من تست کردمش...

  • فرید فرید (30 دی 1397 ساعت 17:11)

    چند وقت پیش یه از بستگان اریزو خریده بود بهش گفتم واسه تست میشه دوساعت دستم باشه خلاصه رفتم چه ماشینی بود پرشتاب تیز کم مصرف عالی اصلا مشخص بود که ماشین با اصالتی هست

    احسان احسان (22 شهریور 1398 ساعت 16:31)

    سلام
    ببخشید اما مشخصه زیاد ماشین سوار نشدین
    خود سایتش شتاب رو زده صفر
    روش نشده بنویسه
    80 درصد نظرات دارن میگن شتاب اولیه پایینه
    شما اومدی میگی عجب شتابی تند و تیز

    لطفا نظر ندین کسی مجبورتون نکرده نظر بدین که
    کسانی که نظرات رو میخونن واسه اینه که باب سلیقه و میلشون خودرو بخرن
    نظرات غیر کارشناسی و غیر تخصصی به مشتری و خودرو ضربه میزنه
    با آرزوی موفقیت برای شما

  • Saman Saman (30 دی 1397 ساعت 16:51)

    بنظرم احتمال اینکه قیمت خودروها از اینی که هست بیشترم بشه هست.

    سعید صادقی سعید صادقی (19 اردیبهشت 1399 ساعت 17:24)

    سلام الان حدود ۱.۵ سال از نظر شما میگذره و قیمتش شده ۳۰۰ تومن ...درست گفتی اون موقع

  • امید امید (30 دی 1397 ساعت 15:01)

    من الان یکساله این ماشین رو دارم واقعا ماشین خوبیه موتورش بر عکس تصور اولیه واقعاً خوبه کم مصرف و پر قدرت واقعا با قیمتهای الان بازار زیر 200 میلیون بهترین ماشینه البه اگر تعصب برند نداشته باشید

  • علی علی (30 دی 1397 ساعت 11:39)

    ماشین فوق العاده ای هست .من تست دایوش رفتم .باورم نمیشد همچین ماشینی باشه.راحت و پر شتابه

    احسان احسان (22 شهریور 1398 ساعت 16:45)

    پر شتاب ؟؟؟ !!!!

  • جواد تهرانی جواد تهرانی (5 شهریور 1397 ساعت 17:46)

    سلام..آقا این ماشین عالیه نسبت به قیمتش. هرچند الان هم فکر کنم دیگه نمیشه زیر صد تومن خرید.اگه شما یه هیوندا بااین مشخصات بخواید بخرید حداقل باید 170 تومن هزینه کنید.ماشین خوش دست راحت خوش فرمون ایمن با کلی آپشن رفاهی و امنیتی رخش از خیلی از ماشینای کره ای سرتره. هم از جلو خوشگله هم عقب و نمادی بغل،داخلش هم که دیگه از همه سرتره. من یه ساله دارم انصافا چیزی کم نداشته.هر چی میخواستم داره وازش راضیم.تنها عیبش شتاب اولیه اس. البته همینجوریش خیلی ماشینارو میگیره.ولی شتاب ثانویه اش فوق العاده اس.تو گردنه سوزوکی نتونست باهام رقابت کنه..در مجموع از خریدم راضیم.یه تار موشو به این آشغالای ایرانی نمیدم. ماشینو با تف جمع کردن انگار.درسته فرمودن که حمایت از کالای ملی،پس حمایت از حقوق مصرف کننده کجا میره. از 20به ماشینم 18 میدم.. موفق وپایدار باشید آریزو سواران

  • محمد محمد (9 مرداد 1397 ساعت 14:38)

    موتورش توربو شده و شتابش 35 درصد افزایش پیدا کرده، حرف نداره

  • حمید حمید (1 مرداد 1397 ساعت 08:58)


    دوست عزیز شما که نداشتی و نمیدونی چرا الکی نظر می دی آریزو لاکچری و اکسلنت جز شتاب اولیه ماشین بسیار خوبیه که در رده خودش همتا نداره

  • ناشناس ناشناس (20 بهمن 1396 ساعت 19:36)

    سلام مرداد ۹۶ صفر اکسلنت خریدم اولش فقط از شتابش ناراضی بودم ولی الان بعد از ۱۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد بهش ایمان دارم همه چیزش عالیه برای شتابش هم فیلتر هوا خنک کیت استابیلایزر و کیت جرقه شمع عالیه الان ازش واقعا راضی ام خدا خیرشان بدهد کیفیت خودرو عالیه توی این مدت هیچ افت کیفی نداشته شتاب الان به جرات میگم حدود ده شده با کمترین صدا و راحت ترین رانندگی حتی توی گردنه طالقان که خیلی سخته

    محمدرضا محمدرضا (3 آذر 1399 ساعت 21:37)

    شتابش ده شده،،باشه. توربوش به زور ده میزنه

خودروهای هم رده