1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

5 اسفند 1392
  • 65
  • 184605

دو خودروی تندر 90 و همچنین پژو 206 صندوقدار از جمله گزینه های مورد نظر مردم در بازار خودروی کشور محسوب می شوند . لذا در این گزارش قصد داریم به معرفی و مقایسه دو اتومبیل محبوب بازار در رنج قیمت زیر 40 میلیون تومان بپردازیم .

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

206 صندوقدار و تندر90 ، در ابتدای ورود به بازار چندان مورد استقبال قرار نگرفته بودند ولی با مرور زمان به علت کیفیت فنی خوب و قابل قبول ، در حال حاضر در زمره پرفروش‌ترین خودروهای این رنج هستند و مانند دیگر خودروهای بازار ، قیمتی فراتر از حد تصور پیدا کرده‌اند .

پژو 206 صندوقدار اوایل سال 1385 بود که به صورت محدودی راهی بازار شد چرا که بیشتر تولیدات این خودرو راهی کشورهای دیگر می‌شد . خودرویی که برای اولین بار در ایران تولید شد و از ایران راهی دیگر کشورهای سفارش دهنده نیز شد . پژو 206SD یا همان پژو 206های صندوقدار که در اوایل ورود به بازار زیاد مورد توجه مردم قرار نگرفت راهی طولانی را پیش روی خود می‌دید راهی که ممکن بود این خودرو را با شکست مواجه کند ، چرا که 206 در اوایل ورود خود به بازار ایران به صورت هاچ بک عرضه می‌شد و دیدن ظاهر این خودرو با یک صندوق کمی غیرعادی بود به همین دلیل در اوایل ورود به بازار چهره این خودرو نمی توانست در دل مردم جا پیدا کند و در نتیجه بی مهری های زیادی نسبت به این خودرو شد .

تندر90 به علت طراحی ظاهری مکعب شکلی که دارد ، چندان خودروی دل‌چسبی نیست ، بلند بودن سقف برای یک خودروی سدان موجب شده که با اتومبیل ناهماهنگی مواجه شویم ( البته این سقف بلند نکات مثبتی هم دارد ) .

طراحی عقب این خودرو به علت بلند بودن صندوق و استفاده از چراغ مستطیل شکل به صورت افقی نمای جالبی به وجود نیاورده است اما طراحی جلوی آن به مراتب بهتر از نمای عقب آن است.

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

اما در آنسوی میدان 206SD قرار دارد که شاید مهمترین چالشی که این خودرو در طراحی ظاهری با آن روبروست، مربوط به نمای جانبی این خودروست. صندوق بار اضافه شده به آن و تغییر ندادن ابعاد در عقب ، باعث شده که این خودرو در طراحی جانبی چندان هماهنگ و دلچسب نباشد .

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

نمای جلوی این خودرو هر چند کمی قدیمی شده اما هنوز دارای طرحی قابل قبول ، زیبا و دلچسب است ، نمای عقب به علت اینکه از خودروهای پژو 607 و 206cc به عاریت گرفته شده ، فرمی قابل قبول به خودرو بخشیده است ضمن اینکه این خودرو نسبت به تندر90 از فرم آیرودینامیک‌تر و اسپرت‌تری برخوردار است .

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

در مجموع با وجود اینکه 206SD در نمای جانبی دارای مشکلاتی است اما در کنار تندر90 خودش را زیباتر نشان می‌دهد .

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

با ورود به کابین تندر90 با طراحی مواجه هستیم که مانند طراحی خارجی چندان دلچسب نیست ، طراحی دریچه‌های هوا ، پوشش روی درب‌ها چندان جالب نیستند .

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

صندلی‌ها نیز از طراحی مطلوبی برخوردار نیستند و حالتی نیمکت‌وار دارد و کیفیت مواد به کار رفته روی پوشش درب‌ها چندان جالب نیست.

اما فضای کابین بسیار خوب و پذیرفتنی است ، همانطور که اشاره کردیم بلند بودن سقف نکات مثبتی نیز به وجود آورده است . در قسمت عقب فضای پا وارتفاع سقف بسیار خوب است به گونه‌ای که سه نفر به راحتی می‌توانند در فضای عقب این اتومبیل بنشینند و راحت باشند .

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

یکی دیگر از نکات خوب تندر90 فضای خوب صندوق عقب است که به جرات می‌توان گفت که از بسیاری از خودروهای بزرگتر از خود نیز بزرگتر است! به علت بالا بودن شاسی تندر90 دید جلو و اطراف آن خوب و رضایت‌بخش است ولی دید عقب چندان جالب نیست .

داشبورد 206 نسبت به سایر خودروهای این رنج قیمت از طراحی خوب و زیبایی برخوردار است و هماهنگی پوشش روی درب‌ها با روکش صندلی‌ها ، طرحی زیبا و دلنشین به وجود آورده است . ارگونومی در این خودرو به خوبی رعایت شده و صندلی‌ها اگرچه زیاد راحت نیستند اما در برابر تندر90 از طراحی مطلوب‌تری برخوردار است ضمن اینکه این صندلی‌ها ارگونومیک بوده و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند . دید جلو و اطراف خوب است ولی دید عقب چندان قابل قبول نیست هر چند از تندر90 بهتر است.

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

فضای 206 در قسمت جلو خوب و راضی کننده است اما فضای عقب تنگ است و این تنگ بودن فضای عقب در برابر تندر90 خودش را بیشتر نشان می‌دهد که یکی از نقاط ضعف 206 به شمار می‌رود .

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

فضای صندوق عقب 206SD خوب و راضی کننده است اما در برابر تندر90 کوچکتر است ولی به علتی که صندلی‌های عقب 206 قابلیت خواباندن دارند می‌توان اجسام طویل‌تری با آن جابه جا کرد.

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

در مجموع 206 از کابین زیباتر ودل نشین تری برخوردار است ولی تندر90 به شما فضای بیشتری می‌دهد .

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

مقایسه تجهیزات رفاهی و ایمنی دو خودرو

هر دوی این خودروها از تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل قبولی در رنج قیمتشان برخوردار هستند.

شیشه‌های برقی در هر چهار درب ، آینه‌های برقی به همراه گرم‌کن ، کامپیوتر سفری ، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل ، مه‌شکن جلو و عقب ، تنظیم ارتفاع و گودی کمر صندلی راننده ، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل وسیستم ضد سرقت ایموبلایزر ، فرمان هیدرولیک ، دو کیسه هوا ، سیستم صوتی با 4 بلندگو ، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه EBD ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای از مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی در تندر90 به شمار می‌روند .

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

از مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی در 206 نیز می‌توان به شیشه‌های برقی در هر چهار درب ، آینه‌های برقی به همراه گرم‌کن ، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل ، مه‌شکن جلو و عقب ، سیستم تهویه اتوماتیک ، تنظیم ارتفاع صندلی راننده ، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل وسیستم ضد سرقت ایموبلایزر ، فرمان هیدرولیک به همراه تنظیم ارتفاع ، سیستم همراهی تا درب منزل Follow me، دو کیسه هوا ، سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 توئیتر به همراه کنترل‌های پشت فرمان ، سیستم تنظیم سرعت برف پاکن با سرعت خودرو ، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراهEBD و سیستم ترمز اضطراری EBA ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب دیسکی ، اشاره کرد .

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

هردوی این اتومبیل‌ها دارای ایمنی مناسبی هستند. تندر90 دارای 3 ستاره ایمنی از موسسه Euroncap و 206 دارای 4 ستاره ایمنی از موسسه Euroncapاست.

تجربه رانندگی

هر دو خودرو دارای موتور 1600 سی‌سی هستند و با توجه به توان تولیدی نزدیک به هم (206، 110 اسب‌بخار و تندر90، 105 اسب‌بخار) طبق اعلام کمپانی‌های سازنده 206SD در 11.4 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند و تندر90 در 10.2 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.

هر دو اتومبیل به راحتی روشن می‌شوند و عملکرد نرمی دارند صفحه‌ کیلومتر شمار در تندر90 شامل دور شمار موتور در سمت چپ و کیلومتر شمار در سمت راست بوده و در وسط آن نمایشگری وجود دارد که میزان سوخت و دمای موتور را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهد. این نمایشگر علاوه بر این‌ها ساعت و مصرف سوخت لحظه‌ای را نیز نمایش می‌دهد.

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

صفحه کیلومتر شمار در 206 شامل دور شمار موتور در سمت چپ و کیلومتر شمار در سمت راست است و میزان مصرف سوخت و دمای آن را به صورت آنالوگ به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این نمایشگری در قسمت بالای کیلومتر شمار وجود دارد که علاوه بر مسافت طی شده مقدار سطح روغن موتور و میزان کیلومتر باقی مانده تا سرویس دوره‌ای بعدی را به نمایش می‌گذارد. البته در 206 نمایشگر دیگری در وسط داشبورد قرار دارد که علاوه بر ساعت اطلاعات مربوط به دما، تاریخ و باز بودن درب‌ها را نشان می‌دهد که این مورد در تندر90 منتفی است.

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

صفحه کیلومتر شمار در 206 شامل دور شمار موتور در سمت چپ و کیلومتر شمار در سمت راست است و میزان مصرف سوخت و دمای آن را به صورت آنالوگ به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این نمایشگری در قسمت بالای کیلومتر شمار وجود دارد که علاوه بر مسافت طی شده مقدار سطح روغن موتور و میزان کیلومتر باقی مانده تا سرویس دوره‌ای بعدی را به نمایش می‌گذارد. البته در 206 نمایشگر دیگری در وسط داشبورد قرار دارد که علاوه بر ساعت اطلاعات مربوط به دما، تاریخ و باز بودن درب‌ها را نشان می‌دهد که این مورد در تندر90 منتفی است.

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

البته به نظر می‌رسد که رقم 10.2 ثانیه‌ای که کمپانی برای تندر90 اعلام کرده کمی به دور از واقعیت باشد چون 206 با شتاب 11.4 در عمل با آن تفاوت فاحشی ندارد. سیستم تعلیق تقویت شده 206SD باعث شده است که این خودرو نسبت به گونه‌ هاچبک از عملکرد نرمی برخوردار باشد و تکان‌های سطح مسیر حرکت را کمتر به راننده و سرنشینان منتقل ‌کند که این مساله در مورد تندر90 نیز صدق می‌کند.

206 صندوقدار عملکرد نرم‌تر و کیفیت سواری بهتری از تندر90 دارد . هر دو خودرو تا سرعت 110 کیلومتر بسیار خوب هستند اما از این میزان که بالاتر می‌رویم تندر90 به علت نقطه ثقل بالا و بدنه‌ی فاقد آیرودینامیک دچار کمی بی تعادلی می‌شود و مانور دادن با این خودرو در سرعت‌های بالای 110 واقعا به دور از انتظار است اما 206SD حتی اگر در عمل نیز نتواند در چنین سرعتی مانور دهد اما حداقل احساسی که به راننده منتقل می‌کند همانند تندر90 ناخوشایند نیست.

206SD به علت اضافه شدن میله‌های تعادل در قسمت عقب سیستم تعلیق موجب شده که هندلینگ خوبی داشته باشد و مسلم است که به علت نقطه ثقل پایین تر، هندلینگ بهتری از تندر90 ارائه دهد و در عمل نیز هندلینگ بهتری از تندر90 دارد . هر دو اتومبیل در هنگام رانندگی راحت هستند و دنده‌ها یکی پس از دیگری به راحتی تعویض می‌شوند . 206 خوشدست‌تر بوده و راننده تسلط بهتری بر آن دارد و به علت حالت قرارگیری راننده در پشت فرمان حس بهتری از لذت رانندگی را به راننده منتقل می کند. هر دو خودرو دارای ترمزهای خوب و قابل اعتمادی هستند البته به علت این که ترمزهای عقب 206 دیسکی هستند پر قدرت‌تر احساس می‌شود ولی ترمزهای تندر90 نیز خوب و قابل اعتماد هستند.

در هرحال هنگام خرید خودرو شرایطی نظیر مصرف سوخت کم، استهلاک پایین قطعات و هزینه های تعمیر و نگهداری پایین باید ملاک باشد.

تندر90 یک خودروی ارزان قیمت در تمام اروپا به حساب می آید. خودرویی که شاید کسی فکرش را هم نمی کرد که بتواند با این قیمت در بازار ایران حضور پیدا کرده و با چنین اقبالی روبه رو شود.

مصرف سوخت ترکیبی تندر90 در 100 کیلومتر نیز 6.9 لیتر است که نشان دهنده کم مصرف بودن این خودرو است. در سوی دیگر پژو 206 صندوقدار تولید داخل که 1096 کیلوگرم وزن دارد پرمصرف تر از تندر 90 است.

با نگاهی به پیشرانه دو خودرو، متوجه می شویم که هر دو خودرو از موتوری هم حجم بهره می برند که در این میان قدرت موتور 206 حدود پنج اسب بخار بیشتر است اما این موضوع نشان از چابک تر بودن 206SD ندارد چرا که تندر90 از شتاب بهتری نسبت به این خودرو بهره می برد که می توان عملکرد بهتر گیربکس تندر90 را نیز مزید بر علت دانست.

اما نکته ای که در مورد این دو خودرو وجود دارد این است که هر دو به عنوان خودروهای کم مصرف راهی بازار می‌شوند اما در این میان مصرف سوخت تندر90 در عمل بهتر از 206SD است چرا که 206SD در شهر چیزی در حدود 11 لیتر در100 کیلومتر بنزین می‌سوزاند این در حالی است که تندر 90 همین مسافت را در شهر با نه ( 9لیتر در  100 کیلومتر طبق اطلاعات کارخانه ایران خودرو ) لیتر بنزین طی می‌کند.

استهلاک

مهمترین مساله برای خرید خودرو می‌تواند استهلاک پایین یک خودرو باشد به گونه ای که آن را در زمره خودروهای اقتصادی قرار دهد.

این دو خودرو نیز به عنوان خودروهای اقتصادی راهی بازار می‌شوند اما در این زمینه 206SD حرف زیادی برای گفتن ندارد چرا که کیفیت قطعات آن روز به روز کمتر شده و هر روز بر ایرادات آن افزوده می‌شود، این در حالیست که تندر90 همچنان کیفیت بالای خود را حفظ کرده و خریداران خود را راضی نگه داشته است خودروهایی همچون 206SD و تندر90 به دلیل ساخت پیچیده به طور کلی کم استهلاک نیستند و انتظار یک خودروی ژاپنی را نمی‌توان از آنها داشت اما باز هم در این میان می توان بر روی تندر90 حساب بیشتری باز کرد.

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

مقایسه پژو 206 صندوقدار با تندر 90

وضعیت قطعات در بازار

زمانی بود که قطعات تندر90 در بازار یافت نمی شد به گونه ای که حتی فیلتر روغن آن نیز نایاب بود اما در حال حاضر داستان به گونه دیگری است در بازار لوازم یدکی نه تنها لوازم تندر فراوان شده بلکه قیمت آن هم همانند خودروهایی چون پژو 405 است که نمی توان آن را گران تلقی کرد لوازم بدنه تندر90 را می توان فراوان تر از پژو 206SD دانست چرا که برخی از قطعات بدنه 206SD در بازار کمیاب هستند. نکته دیگر نیز موجود بودن نمونه های ترک، اسپانیا و رومانیایی این قطعات است که با قیمتی مناسب به دست خریداران می رسد.

در نهایت هر دو خودرو دارای نقاط ضعف و قوت هستند و اگر بخواهیم جمع‌بندی انجام دهیم باید بگوییم اگر خانواده‌ پر جمعیتی هستید، تندر90 به علت فضای عالی در این رنج قیمت می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد واگر خانواده‌ با جمعیت کمتر هستید و یا برای جوان‌ترها 206 می‌تواند انتخاب بهتری به شمار برود.




نظرات

  • Hezha Hezha (4 مهر 1399 ساعت 23:28)

    فقط سمند نه به تخم مرغ و ال ممد

  • اسماعیل اسماعیل (23 خرداد 1399 ساعت 17:49)

    فقط ۲۰۶ اس دی❤❤❤❤

  • زینب خانوم زینب خانوم (20 اردیبهشت 1399 ساعت 12:43)

    هردو خودرو خوبه حسودی نکنید من که هردو ماشینو دوست دارم هر دو خودرو فرانسوی هست اما الآن چینی اگر بشه قطعات هردو از فرانسه بیاد هر دوتاشون میشن رتبه اول نمیدونم احساس ۲۰۶ به ال نود یا احساس ال نود به ۲۰۶ چیه بنظرم به هم حسودی میکنند و دعوا دارن با هم دیگه اما نکته ای که باید بگویم هیچ وقت ال نود را پیش ۲۰۶ پارک نکنید چون بهم حسودی میکنند ال نود میگه من بهترم ۲۰۶ نه من بهترم اینم بگم هیچ وقت با ال نود با ۲۰۶ تصادف نکنید یا بالعکس چون ولتون نمیکنه و ۲۰۶ و ال نود با هم دعوا میکنند ال نود ظاهری خندان اما ۲۰۶ ظاهری خشمگین دارد اما هر دو ماشین خوبن فقط مراقب باشید این دو ماشین را بغل هم دیگه نگذارید فرمان پذیری خوب شتاب بالا ایمنی بالا واژگونی کمتر نسبت به بقیه ماشین ها و دید کافی راننده و فضای شیک و مجلل و خواب راحت داخل ماشین و داشتن تهویه داخلی و خارجی از ویژگی های هردو ماشین هست

    مهدی مهدی (11 تیر 1399 ساعت 23:43)

    برو مشاختو بنویس بچه

  • زینب خانوم زینب خانوم (20 اردیبهشت 1399 ساعت 12:18)

    آهای ۲۰۶ ها چی بهتون رسیده انقدر از ۲۰۶ حمایت میکنید نکنه حسودیتون میشه نمیتونید ال نود بخرید

  • Jalil Jalil (8 اردیبهشت 1398 ساعت 12:34)

    ببینید دوستان من خودم ال نود دارم تازه دوساله که سوارش میشم...۲۰۶ ندارم ولی سوارش شدم
    اگر دقت کنید هردو این ماشین از تعداد لایکی که میکردید مشخصه طرفدار های مساوی داره
    و از نظر من ۲۰۶sd خوبی بدی داره و ال نود هم همینطور
    من از هر دو راضیم خدایی

  • Smnouri Smnouri (25 دی 1397 ساعت 12:27)

    سلام.من هم ال ۹۰مدل ۹۰ داشتم هم ۲۰۶sd مدل ۹۰.از لحاظ شتاب و قدرت موتور واقعا ال ۹۰به ۲۰۶ سره.ازلحاظ مصرف سوخت تو تابستان قم ال ۹۰صدی ۹میسوزوند و ۲۰۶صدی ۱۲.رانندگی با ۲۰۶ واقعا ل‌ذت بخش تراز ال۹۰ هستش.چون هم صندلی های خیلی نرم تری داره و هم فضای دید بیشتری تو ۲۰۶ دارید و به محیط بیرون تسلط بیشتری دارید. واقعا کیفیت داشبورد و رودری ها تو ۲۰۶ خیلی بیشتراز ال ۹۰.اما فضای خیلی کوچیکی داره و کلا ۳ نفر تو ۲۰۶ جا میشن اما ۵نفر راحت تو ال ۹۰ جا میشن.مهم ترین عامل انتخاب بین این دوتا بنظرم استهلاکه.تواین هفت سال که من این دوتا ماشینو داشتم ال ۹۰ حتی یک سوم ۲۰۶ خرج نداشت از نظر استحکام بدنه هردوتاشون عالین از عقب تصادف کنید ال ۹۰ چراغاش سیب میبینه از جلو تصادف کنید هیچیش نمیشه.۲۰۶ کاملا برعکس.اگه باخرج سالی ۲تا۴ملیونی و فضای کوچیک۲۰۶مشکلی ندارید پیشنهاد میدم ۲۰۶بخرید خیلی نرم تر و زیبا تره.ولی اگه میخواید اقتصادی باشیدحداکثر تا سالی ۱ونیم ملیون خرج کنید وخانوادگی میخواید سوار شید ال ۹۰ نسبت به بقیه خودرو های هم قیمت فوق العادس

  • فرزاد فرزاد (15 آبان 1397 ساعت 02:27)

    به نظر من خدا لعنتشون کنه که ما باید راجع به دوتا ماشین که از رده خارج هستند بحث کنیم. ماشینهایی که قیمتشان نصبت به امکاناتشون به لعنت خدا نمی ارزه . خدا لعنت کنه باعث و بانیشو که باید پول مزدا ۳ رو بدیم ۲۰۶ و ال ۹۰ سفار شیم‌.

  • علی اکبر علی اکبر (20 فروردین 1397 ساعت 15:55)

    سلام من بابام ال نود داره وقتی سوارش میشی حال میکنی با فضای که داره با امکاناتش تازه بانداشم خیلی خوبه من هرچی امیر گفته قبول دارم چون 206 از اول آشغال بوده و میمونه بعد کی گفته ال نود قیافه خوبی نداره قیافش عالیه تو ایران بنظر من بهترین ماشین ال نود است تمام

  • ناشناس ناشناس (11 مهر 1396 ساعت 17:25)

    به نظر من که تندر۹۰ و پارس تندر سایپا و تندر۹۰+می توانند بهترین انتخاب های باشند تا پژو۲۰۶و۲۰۷ چون فضای عالی دارند و نسبت به پژو ۲۰۶و۲۰۷ صندلی های نرم تر و راحتی دارند پس اگر می خواهید یک ماشینی بخرید که با عقل و فکر کار شده است باید ماشین تندر۹۰وپارس تندر سایپاو تندر۹۰+ بخرید

  • محمد محمد (22 مرداد 1396 ساعت 12:04)

    با سلام
    من ال 90 نداشتم ولی سه ماهی میشه که اس دی صندوقدار خریدم. ازش براتون بگم گه همون هفته اول یکی با سرعت حدود 80 از پشت زد بهم. اولش فکر کردم کلا داغون شده ولی پیاده که شدم دیدم جز سپر و چراغا آسیب دیگه ای ندیده. ظاهر و سواری فوق العاده ای هم داره. یا علی

  • عقیلی عقیلی (3 مرداد 1396 ساعت 13:29)

    سلام.خواهشا کسایی که تجربه ندارن نظر ندن و دیگر دوستان رو در انتخاب به اشتباه نندازن.عزیزان.هر دو خودرو فرانسوی هست به شرطی که مستقیم از فرانسهربیاد.نه الان که همه مونتاژ و چینی و ایرانیه.ال ۹۰ یکم اوضاعش از ۲۰۶ بهتره.ولی از لحاظ امنیت به هیچ عنوان به ۲۰۶ نمیرسه از لحاظ سواری ال ۹۰ به گرد ۲۰۶ نمیرسه.از لحاظ امنیت بگم.بنده شغلم امداد و نجاته و تصادفات بسیارس رو با چشم خودم دیدم.ولی در هر صورت عمر دست خداست.ولی عقل و دید من اینه ۲۰۶ امن تره .در تصادفات شاخ به شاخ.حتی ۲۰۶ مدل ۹۶.ال ۹۰ ظاهرش به هیچ عنوان جوان پسند نیست.شبیه قوطی چهار گوش با چراغ عقب دراز نا مناسب.از لحاظ قیمت هر دو خودرو به هیییییچ عنوان ارزش خرید بالای ۳۵ میلیونو ندارن.۲۰۶ قیافش قابل قبول و یه خورده تکراری شده و اگر تغییری در کاسه داخلی چراغ جلو انجام بدن و از لایت دی استفاده کنن دیگه هییییییچ ایرادی نمیشه گرفت.۲۰۶ چه صندوقدار چه هاچ بک از تمام محصولات فعلی در این رنج قیمت زیباتر امنتر و شیک تره.به امید داشتن خودرو با کیفیت.با قیمت مناسب با اپشن بالاتر برابر با خودرو های لوکس دنیا.یا حق

  • سیامک سیامک (15 تیر 1396 ساعت 08:40)

    با عرض سلام و ادب و احترام.اگر تعریف نباشه من از یال ۸۴ ۲۰۶ سوارم.و هر ۱ سالو نیم ماشین عوض میکنم.تا ۹۲ ۲۰۶ مدل ۸۴ خودمو داشتم.تو این مدت رنگ تعمیرگاه رو ندیده.خدا بالاسر شاهده کاسه نمد پولوس خراب بوده و روغن گیربکس کامل خالی شده.و حدود یک سال و بیشتر داخل گیربکس یه قطره واسکازین نبوده.اسم خدا رو اوردم دارم حقیقت میگم.آخ نگفت.فقط اخرا دنده سفت شد بردم تعویض روغن گفت خششششکه.این از این.از ۹۲ تا الان هر سال یه مدل گرفتم ولی اصلا کیفیت قطعات مطلوبی نداره.ولی بنده تا بحال به صورت دایم پشت ال ۹۰ نشستم.مسافت هایی رو باهاش رانندگی کردم وللللللللی به هیچ عنوان از لحاظ نرمی و لذت رانندگی و ایمنی و امکانات به ۲۰۶ نمیرسه .نمیخام الکی نظر بده در خصوص ال ۹۰.ال ۹۰ نه قیافه داره نه راحتی ففففففففقط کیفیت قطعات داره که اونم به حول قوه الهی دیگه کیفیت قبل رو نداره.درسته ۲۰۶ از لحاظ کیفیت قطات بد شده و در نقابل ال ۹۰ حزفی واسه گفتن نداره و باید قبول کرد برای کسانی که هر دو سال ماشینشونو عوض میکنن این مشکل به حساب نمیاد چون هر جور قطعاتش بد باشه ایرانخودرو دو سال خدمات میده و گارانتی.خدمات پس از فروش ایرانخودرو فووووق العادست.تو تبلیغات ایرانخودرو میگن هیچ جا نمیمونید راست میگن.هر زمان از شبانه روز و در هر ده کوره ای باشی زنگ بزنی ۰۹۶۴۴ به دادت میرسن.خلاصه ۲۰۶ از هر لحاظ از ال ۹۰ برتری داره به استثنای وضای داخلی کابین.یا علی

  • امیرحسین امیرحسین (16 خرداد 1396 ساعت 21:34)

    کاش تلفیق میشد :l

  • تندر تندر (28 دی 1395 ساعت 22:19)

    من 206 هاچبک مدل 84 داشتم و هم اکنون هم L90 دارم و بی اندازه خوشحالم که 206 را فروختم و این تندر 90 را هرگز نخواهم فروخت از بس که به 206 از هر نگرشی برتری دارد ! تنها برتری که 206 به ال نود دارد همان طراحی داشبورد است وگرنه 206 صندوق دار از نگرش نمای بیرون و ایمنی و توانایی در شیب و جاداری و ...206 چیزی برای گفتن در برابر L90 ندارد به ویژه که این روزها همه ساز و برگ و قطعاتشم چینی درجه 3 شده 206 و گرانتر از ال نود هم است اما ال نود همچنان فرانسوی است و کم هزینه

    در پاسخ کسی هم که گفته در شیراز به ال نود میگویند قوطی کبریت من از شیرازم و قوطی کبریت را به پراید میگویند و متاسفم اینجا به جای متخصصین شده است تالار گفتمان بچه های دبیرستانی تا جایی که هنوز تفاوت پراید صندوق عقب دار و تندر L90 را نمیداند و چیزی که برای پراید صندوق عقب دار به کار برده میشود را برای L90 گفته است یکی از همین کاربران...!

  • عسگری عسگری (19 دی 1395 ساعت 18:17)

    من 4 سال ال نود سوار شدم الانم 1 سال 206 v8 دارم خلاصه میگم بهتون ال نود برتریش نسبت به 206 جادار تر بودن از این که بگذریم 206 سواری بهتر ، ظاهر بهتر ، هندلینگ بهتر و سیستم تعلیق بهتری بهتون میده .

    امیر امیر (2 خرداد 1396 ساعت 12:13)

    به نظرم داری اشتباه میزنی 206 کمکاش زود خلاص میشه و سر صدا میکنه ام با ال90 از رو دست انداز شیرجه بزن هیچی نمیشه، تو سربالایی 206 میخواد وایسه دیگه نره اما ال90 مث چی میره، در ضمن الان با اینکه ساب باکس 120 لیتره تو صندوق احساس میکنی صندوق خالیه باز،البته هندلینگو قبول دارم ولی اینم درنظر بگیریم که 206 گول میزنه سر پیچا و یهو سر میخوره و... اما ال90 حداکثرو بهت نشون میده و انگار بهت میگه سرعتتو بیشتر کنی چپ میکنی ولی تو 206 ازین خبری نیست.206 یه زمانی خوب بود الان دیگه همهچیش چینی شده، یه زنون روش ببندی ارور لامپ میده،با سواری 206 اصلا موافق نیستم خودم چند سال هر روز پشت 206 نشستم(رو صندلی عقب) برای یکی از دوستان میرفتیم سرکار انصافا ادم دیوونه میشد نمیدونم اینجا چجوری انقد ازش تعریف شده والا اون چیزی من دیدم رو دست انداز ها موی تن ادم سیخ میشد چنان شیرجه میزد، از همه مهم تر من با ال90 الاان از روی دست انداز که هیچ از رو تپه رد میشم بدون اینکه کفش گیر کنه، باهاش اصلا میشه افرود زد

    ناشناس ناشناس (11 مهر 1396 ساعت 17:32)

    من با امیر موافقم

  • حسن حسن (2 دی 1395 ساعت 12:13)

    ***************************************** سلام *******************************
    من خودم قبل اینکه بخوام بخرم خیلی این سایت هارو نگاه میکردم و به خودم گفتم اگر خریدم بد یا خوب بود حتما بنویسم به بقیه کمک بشه.
    206 صندوق دار ماشین خیلی خوبیه الان 2 ماهه خریدم واقعا راضیم واینم بگم حواستون باشه 8.7 دهم بنزین میسوزونه و زورم میاد پول بنزین بدم همین . ولی واقعا ماشین خوبیه تا الان هم مشکلی نداشته خدایش . یا علی

  • arash arash (5 مرداد 1395 ساعت 10:49)

    با سلام خدمت همه
    روزی که ال90 وارد ایران شد همه مسخره اش میکردند هنوز هم همینطور وقتی تو جاده با 206 رانندگی میکنی راننده ال90 هر طور شده میخاد از شما بزنه جلو که بگه من برترم دقیقا یادشون باشه این ال 90 ها زمانی از 405 هم ارزون تر بودند ولی از عمد گرونش کردن مردم حرص زدن البته هنوز به قوطی کبریت تو شیراز معروفه

  • نیما صالحی نیما صالحی (29 تیر 1395 ساعت 13:38)

    فاتحه 206 از 91 به بعد خونده شده
    واقعا ماشین خشک و سفتی شده
    صندلی ها عین نیمکت چوبی میمونه
    قطعات رانا رو با این ماشین هی تعویض میکنن (هر کدوم موجودی داشتن)
    گیربکس پرایدهای جدید واقعا نرم تر از 206 مدل های 91 به بعد هستش
    صدای مسخره ای موقع تعویض دنده به گوش میرسه
    دیسک های چرخ ها با کوچکترین فشاری تاب ور میدارن
    جنس مصرفی بدتر از قبل شده
    جلوبندیش ضعیفتر شده
    خلاصه شاهکاریه واسه خودش
    نمونه بارز شتر گاو پلنگه

  • میثم میثم (11 تیر 1395 ساعت 23:31)

    با سلام
    در پاسخ به دوستی که میگن ما دوساله l90 داشتیم و مارو به تعمیرگاه نکشونده بگم ما هم یه پراید 132 سال 90 گرفتیم هنوزم مارو به تعمیرگاه نکشونده پس این دلیل نمیشه طبق تحقیقات گسترده ای که داشتم فهمیدم 206sd اونم ورژن8 ماشین بهتری نسبت به l90 هست و ظاهر بسیار زیبایی هم داره میتونید شما هم تحقیق کنید
    با تشکر

  • مراد مراد (25 خرداد 1395 ساعت 13:31)

    سلام من از سال 86 سری اول ال 90 را دارم بجز هندلینگش که با تعویض لاستیکش به205 رودستون درست میشه مابقیش جای بحث نداره من همه رقم ماشین داشتم در مورد ایمنی هم کافیه برین یه سری به تعمیر گاهها بزنین یه سرچی هم تو عکسای گوگل بکنید تصادف شاخ به شاخ 206 با ال90 صد درصد باعث مرگ سرنشینال 206 خواهد شد ولی در ال 90بخاطر نوع شاسی کشی اطاق که بصورت شبکه ضربه را از کف پا به عقب انتقال میده حتی در تصادفات سنگین براحتی دربها باز میشوند .لطفا کسانی که هنوز شک دارند برید جلوی یه کیلومتر سازی وقتی کیلومتر یه ال90 را باز کرده ستون تو پر فولادی را که از سمت راننده به سمت شاگرد کشیده شده و از ان شعباتی به کف پا را ببینید.