1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی میتسوبیشی ASX 2017

بررسی میتسوبیشی ASX 2017

18 دی 1395
  • 5
  • 8223

ASX را باید یک اس یو وی کوچک با ظاهری شیک اما عملکردی کند روی جاده دانست. این خودرو که برای یک خانواده متوسط فضای خوبی در اختیار می‌گذارد هفت سال است که در خط تولید قرار دارد و در آخرین بروز رسانی ویژگی های رفاهی مناسبی مانند ورود و استارت بدون کلید، برف پاک کن ها و چراغ های خودکار و البته سقف تمام شیشه ای را اضافه کرده است. اما با همه اینها بر روی جاده ASX شما را به یاد شاسی بلندهای دیزلی قدیمی می‌اندازد.

میتسوبیشی ASX 2017

اگر به دنبال خودرویی سبک، ارزان برای گذراندن امور روزمره شهری می‌گردید باید بگوییم که میتسوبیشی ASX اتومبیل مطلوب شما نیست. اما اگر به دنبال یک اس یو وی کوچک، قابل اعتماد و راحت و البته با ظاهری شیک هستید انتخاب درستی کرده اید. ASX در کلاس اس یو وی های کوچک جزو بزرگترین ها محسوب می‌شود و از طراحی بیرونی منحصر به فردی برخوردار است. این اتومبیل از دید بسیار خوبی به اطراف برخوردار بوده و با تغییرات اعمال شده نمای جلویی آن دلپذیرتر گردیده و با خطوطی نرم تا عقب امتداد یافته است. تا جایی که صندوقی با حجم قابل توجه وجود دارد.

میتسوبیشی ASX 2017

اما پس از اینکه اولین بار آن را در جاده به حرکت درآوردید احساس می‌کنید سوار یک تراکتور هستید. البته تراکتوری با شاسی محکم، قابل اعتماد، کیفیت ساخت بالا و سواری راحت. به نظر می‌رسد ASX در جاده بیش از حد سنگین است و موتور دیزل نیز به بهتر شدن اوضاع کمکی نمی‌کند حتی اگر صدای زوزه آن را دربیاورید. پیشرانه خودرو پر سر وصدا بوده و به آهستگی شتاب می‌گیرد و البته نقش گیربکس تنبل ASX در این شتابگیری کند را نباید فراموش کرد. این کندی به خصوص در آغاز حرکت پس از توقف کامل مشهود تر می‌باشد.

بین ASX و اس یو وی های قدیمی دهه هفتاد میلادی از دو نظر شباهت وجود دارد. ابتدا کندی و شتاب پایین هردو که در مورد آن توضیح داده شد و دیگری فضای جادار داخلی. در واقع در داخل ASX شما شاید حس یک کاروان سیار را داشته باشید اما قطعا احساس یک اس یو وی کامپکت و کوچک را ندارید که این مورد می‌تواند ضعف دینامیکی خودرو را جبران کند. اگر می‌خواهید با یکی دیگر نقاط قوت ASX آشنا شوید کافی است دکمه گرد برجسته کنار دسته دنده را فشار دهید تا سیستم چهار چرخ متحرک آن فعال شود. هرچند این آزمایش به رانندگی داخل شهر محدود گردید و شانس بررسی این خودرو در مسیر آفرود فراهم نشد اما این امکان به وجود آمد تا کشش سیستم چهار چرخ متحرک را در جاده های مرطوب بررسی کنیم.

وقتی با خودرویی مثل ASX طرف هستید که هفت سال در خط تولید بوده نباید انتظار داشته باشید چیزی برای غافلگیر کردن شما وجود داشته باشد. با وجود برخی آپدیت های مدرن اما نمای بیرونی شبیه یک اتومبیل قدیمی است که با تزیینات کرومی سعی در جذاب کردن آن شده باشد. اما باوجود طراحی تاریخ گذشته آن برخی عقیده دارند می‌توان آن را یک طراحی کلاسیک دانست. قدیمی بودن در طراحی داخلی بیشتر نمود دارد، جایی که فرمان، صندلی ها، داشبورد و پنل دربها تماما از جنس پلاستیک و بدون تزیینات خاصی می‌باشد. با وجود ارزان قیمت بودن اما فضای زیادی برای قرار دادن اشیا وجود دارد. شما می‌توانید با قرار دادن همزمان چهار لیوان در جافنجانی ها یک مهمانی چای کوچک برگزار کنید.

میتسوبیشی ASX 2017

سیستم کنترل تهویه مطبوع عملکرد بسیار خوبی دارد. البته چه در حالت اتوماتیک و چه در حالت تنظیم دستی اندکی گیج کننده بوده و مدتی طول می‌کشد به کار با آن در هنگام رانندگی عادت کنید.

با وجود اینکه تقریبا به تمام کنترل ها از طریق نمایشگر لمسی کنسول وسط دسترسی دارید اما بیشتر دکمه ها و سوییچ های مهم کماکان حفظ شده است. این برای کسانی که کار با صفحه نمایش در هنگام رانندگی برای آنها دشوار بوده و عادت به کنترل های فیزیکی دارند مناسب است. البته وجود کنترل سیستم صوتی و اتصال بلوتوث تلفن بر روی فرمان نیاز شما به نمایشگر لمسی را تا حد زیادی کاهش داده است.

سیستم کنترل صوتی خودرو عالی کار می‌کند. اما در زمانی که تلاش می‌کنید با اتصال بلوتوث تلفن شماره شخصی را بگیرید ممکن است این اتصال قطع شود. اما در سایر موارد بخصوص فرامین مرتبط با پخش صوت کاملا پاسخگو است.

میتسوبیشی ASX 2017

از طرفی در ASX با امکانات رفاهی متعددی نیز روبرو خواهید که از جمله آن می‌توان به گرمکن صندلی ها و برف‌پاک‌کن و چراغ های اتوماتیک اشاره کرد. اگر با کیسه های پر از خرید از فروشگاه می‌آیید یا باری حجیم را حمل می‌کنید نیازی نیست برای پیدا کردن سوییچ در جیبتان به خود زحمت بدهید چرا که سیستم ورود بدون کلید ASX در اینجا به کمک شما خواهد شتافت. شاید یکی از چیزهایی که کمبود آن در خودرو حس می‌شود سنسور پارک جلو است. با وجود داشتن سنسور و دوربین پارک عقب اما به علت فرم چهارگوش و جعبه ای در جلو تخمین اینکه چه مقدار فضا تا مانع جلویی دارید ممکن است اندکی دشوار باشد. از جمله مواردی که احتمالا برایتان جذابیت زیادی خواهد داشت سقف شیشه ای ASX خواهد بود. این جذابیت در هنگام باز کردن دربها و روشن شدن LED های سقف که تلالو طلایی رنگی در داخل کابین ایجاد می‌کنند بیشتر هم خواهد شد.

میتسوبیشی ASX 2017

با وجود اینکه خبری از سیستم استارت استاپ نیست اما مصرف سوخت آن با ۶ لیتر در صد کیلومتر کاملا قابل قبول است. با توجه به آنکه این میتسوبیشی با قیمت ۳۶۴۹۰ دلار در رده های میانی کلاس خود قرار دارد مصرف سوخت پایین می‌توان به جلب نظر مشتری کمک نماید.

میتسوبیشی ASX مناسب خانواده های جوان با کودکان کم سن و سال است که نیاز به فضای بزرگ و در عین حال اتومبیلی مطمئن دارند. البته باید گفت که پس از گذشت هفت سال این اس یو وی نیاز به تغییراتی بیش از چیزی که اکنون هست دارد.

میتسوبیشی ASX 2017

مشخصات میتسوبیشی ASX تیپ XLS

قیمت : ۳۶۴۹۰ دلار

پیشرانه : ۴ سیلندر ۲٫۲ لیتری توربو دیزل

قدرت/ گشتاور : ۱۴۳ اسب بخار / ۳۶۰ نیوتن متر گیربکس : شش دنده اتوماتیک

منبع:دنیای خودرو




نظرات

  • سیاوش سیاوش (19 دی 1395 ساعت 15:15)

    یک موضوع دیگه هم درمورد گیربکس سی وی تی ماشین, درمورد تنبلی حرف شما صحیح است،اما نسل اول گیربکس سی وی تی در ماشینهایی مثل ماکسیما مورانو و حتی تیانا!!! فقط کافیه به سال تولید اون خودرو ها نگاه بشه و خب انتظاری نیست، اما گیربکس این ماشین نسل سوم هست و خیلی بهتر از گیربکس معمولی هست هم تعویض دنده نرم هم ده درصد کاهش مصرف بنزین داره! از سایتی مثل شما یک مقدار بعید مطلبی رو بدون بررسی های دقیق تر منتشر کنند ☺
    و دستم خورد به پیام خودم نمره منفی دادم چطوری برش گردونم؟

  • علی علی (18 دی 1395 ساعت 22:50)

    اقا سیاوش با نظرتون موافقم

  • محمد محمد (18 دی 1395 ساعت 19:26)

    با سلام و احترام
    بنظر میرسه این متن اصل بیطرفی را رعایت نکرده و رویکردش بیشتر منفی است.
    بنده بیش از یکسال است در خصوص خودرویی مناسب حدود 160 میلیون تومان تحقیق میکنم. با توجه به مطالعات و سوارشدن حدود نیم ساعت راضی به ثبت نام شدم(برای تحویل اسفند).ماشین نرم و مناسبی است
    هرچند اگر سنسور جلو و سانروف داشت بهتر بود.هرچند سقفش پاناروماست.سیستم صوتی راکفورد هم در مدل جدید عوض کردن که اشتباه بزرگ شرکت است.ژاپنی بودن و کیفیت این خودرو و سواری خوب ماشین باعث میشود روی این گزینه هم فکر کنید.هرچند بازار دست دوم کره ایها بهتر باشه.ظاهر فیس لیفت شده جدید این ماشین خیلی زیباتر شده
    باید از نزدیک ببینید و حتما سواری آن را تجربه کنید

  • سیاوش سیاوش (18 دی 1395 ساعت 16:06)

    جالبه! این ماشین با موتور ۲۰۰۰ بنزینی و وزن ۱۳۰۰ داره توان ۱۴۰ اسب بخاری میده و طبق تمام اعلام های رسمی و ازمایشی شتاب مناسب و قابل قبولی درمقایسه با هم رده های رقیبش داره. در بخش راحتی رانندگی و سرنشین هم،طبق نقد های بسیاری از سایت های ایرانی و خارجی عملکرد مناسب و قابل قبولی درمقایسه با هم رده های خودش داشته! جالبه که بعد از یک سال که من اکثر مطالب فارسی و انگلیسی درباره این ماشین رو خوندم، مطلب شما عجیب ترین و بیشترین نقد رو داشته! حتی در بازار هم فروش خوبی داشته و مشتریا راضی بودن! عملکرد شما بنظر مشکوک میاد، بخصوص اینکه تا قبل از مشکل بوجود اومده واردات مدل ۲۰۱۶ش که امریکایی بود، فروش خیلی خوبی داشت (در سال ۲۰۱۵) و کره ای ها احساس خطر میکردن ☺

  • رضا رضا (18 دی 1395 ساعت 12:54)

    این ماشین باموتور 2.2 لیتری توربو بنزینی حداقل میتونست 220 اسب بخار قدرت داشته باشه.چرا دیزل؟؟!!دیزل فقط واسه ماشینای سنگین عالیه.............