1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. کشف خودروهای احتکارشده در پارکینگ فرودگاه مهرآباد و چند پارکینگ دیگر

کشف خودروهای احتکارشده در پارکینگ فرودگاه مهرآباد و چند پارکینگ دیگر

30 اردیبهشت 1399
  • 12

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از کشف تعدادی خودروی احتکارشده در پارکینگ فرودگاه مهرآباد خبر داد. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از کشف تعدادی خودروی احتکارشده در پارکینگ فرودگاه مهرآباد خبر داد. 
سید یاسر رایگانی در گفت‌وگوی ویدئویی با بخش خبری ساعت 21 تلویزیون اظهار کرد: با اعلام شفاف و صریح وزارت صمت، دست ما نیز برای برخوردهایی که مدنظر داشتیم باز شد.


وی ادامه داد: در دو روز گذشته با انجام گشت‌های مشترک، در انبارهایی که در شهر تهران وجود داشت حدود 800 خودروی بدون پلاک در نقاط مختلف مانند تهرانسر و پارکینگ فرودگاه مهرآباد شناسایی کردیم و تا تعیین‌تکلیف آنها، با همکاری دادستانی، یکی از انبارها را پلمب کردیم. باقی انبارها نیز در دست رسیدگی است.


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طبق اعلام وزارت صمت،‌ وجود خودروی بدون پلاک از نگاه ما احتکار است و خودرویی که 5 تا 6 ماه از فروش آن توسط خودروساز می‌گذرد، به این معنی است که مالک خودرو احتیاجی به آن ندارد، بنابراین مالک حدود 15 درصد قیمت خودرو جریمه خواهد شد و موظف است طبق قیمت قانونی که ستاد تنظیم بازار توسط شورای رقابت اعلام می‌کند،‌ خودرو را با قیمت مشخص در بازار و با نظارت همکاران ما بفروشد.


رایگان در پاسخ به این که تکلیف افرادی که خودروی بدون پلاک دارند چیست، گفت: از نگاه ما خودرویی که چند ماه از وجودش در پارکینگ می‌گذرد،‌ بلااستفاده است؛ در غیر این‌صورت هموطنان باید به‌سرعت برای پلاک‌گذاری اقدام و مالکانی که چند خودرو دارند هرچه زودتر آنها را در بازار عرضه کنند تا شامل برخوردهای سختگیرانه‌ای که در روزهای اخیر آغاز شده و انتظار مردم است نشوند.


وی تأکید کرد: اگر شهروندان از وجود انباری اطلاع دارند از طریق شماره‌های 110 پلیس، 124 وزارت صمت یا 135 تعزیرات گزارش کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

منبع تسنیم


نظرات

  • اصغر اصغر (3 خرداد 1399 ساعت 17:38)

    بانظارت بفروش برسه یعنی فساد یعنی رشوه. محدودیت ایجاد کنید که دیگه صرفه اقتصادی نداشته باشه نگهداری خودرو

  • حسن خالقی گرمساری حسن خالقی گرمساری (3 خرداد 1399 ساعت 01:39)

    سلام وقتی دزدی شغل اکثریت و قانونی در مملکت شد، دیگر به راحتی نگویید دزدی . باید بگوئید شغل شریف دزدی . پول راحت و زیاد و برای صاحبش رفاه و نفوذ اداری و دولتی . کسی که دزدی را ببیند و با حق السکوت یا بدون حق السکوت ، سکوت کند عین همان دزد است و به کوه گفتند تو دزدی ، آن کوه آب شد رفت تو زمین.

  • Elessa Elessa (1 خرداد 1399 ساعت 19:10)

    وای وای قلبم تازه این روی زمینه س ی به زیر زمین...

  • ناصر ناصر (1 خرداد 1399 ساعت 07:52)

    داخل فرودگاه میشه کشف اونهم توی دید عموم 800 تا بدون پلاک ببینید برای کدام اربابان هست کالای توی دید کشف نشده منتهی الان جرات پیدا شده

  • ناشناس ناشناس (1 خرداد 1399 ساعت 03:06)

    ۱۲۴که اصلاپاسخگونیست چندباربرای اعلام گرانی زنگ زدم رفت روپیغامگیروبعد۲الی۳ثانیه قطع شد.چندبارتکرارکردم همین آش وهمین کاسه.اگرنظارت درستی بودکه اینهمه احتکاروجودنداشت همش هم زیرنظرخوداین وزارت خانه صمته

  • علی علی (31 اردیبهشت 1399 ساعت 15:51)

    آقا همه چیز این مملکت ‌شده احتکار. برای یک عده سودجو. ازحبوبات بگیر تا خودرو. وقتی نمایندگان مجلس که خود رانماینده مردم بدبخت می‌بینند ودزد از کار درمی‌آیند. وضع مملکت ازاین بهتر نمی‌شود. چون نظام با دزدهابرخورد قاطع نمی‌کند. وبا آنها سر یک میز هستند

  • علی علی (31 اردیبهشت 1399 ساعت 09:11)

    انباری هم از احتکار خود رو در شهرک محلاتی در مرکز تولید گل این شهرک است . البته هیچ ارتباطی به سپاه ندارد و دلال های خودرو محل را اجاره کرده اند و تعداد زیادی خودرو در آنجا احتکار شده است.

  • میثم میثم (30 اردیبهشت 1399 ساعت 14:09)

    الآن روحانی میاد میگه خودروهارو احتکار نکنید داخل انبارهای دولتی
    مثلا بما میگه چون فک میکنه اداره این انبارها با مردمه

  • کیوان کیوان (30 اردیبهشت 1399 ساعت 12:52)

    با سلام ساعت 12/35 تاریخ 99/2/30 زنگ زدم 124 اصفهان میگه کاری به ما نداره زنگ بزن اذربایجان خیلی برام جالب بود . لطفا اگر وقت کردید یه سری به انبار ایران خودرو آذربایجان بزنید با نرم افزار گوگل ارت هم میتونین عکس ماشین های انبار شده را ببنید روبروی صنعت خودرو آذربایجان آدرس : آذربایجان شرقی ، تبریز ، کیلومتر 3 ، جاده تبریز آذرشهر روبروی صنعت خودرو آذربایجان

  • مژگان مژگان (30 اردیبهشت 1399 ساعت 10:12)

    عجب دلالهای با نفوذی .حالا همه فکر میکنند گرانیها زیر سر خریدارو وفرشنگان بازار فروش خودروست

  • احسان احسان (30 اردیبهشت 1399 ساعت 09:13)

    آقا مگر احتکار حرام نیست این همه خودرو چطور احتکار شده حتما مافیا هستن خودرو باید مصادر بشن اگر با نظارت همکارانتون پس هیچی دیگه باز هم تبانی میشم و یارو این همه مدت احتکار کرده یعنی مجرم نیست چه جالب والله چشمم آب نمیخوره همش ادعاست نمیتوانید حریف اختاپوس خودرو ساز بشید زیر عبای خودروسازان میرید

  • فریدون فریدون (30 اردیبهشت 1399 ساعت 08:59)

    درود وسلام برسازمان تعزیرات حکومتی اگر برهمین منوال برخوردقاطع با احتکاران خودرو داشته باشید مردم واستفاده کنندگان به حق واقعی خود خواهند رسید.