1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراخوان 250 هزار پیکاپ سوپر دیوتی فورد به علت نقص فنی

فراخوان 250 هزار پیکاپ سوپر دیوتی فورد به علت نقص فنی

14 اسفند 1400
  • 0

کمپانی فورد پیکاپ‌های سوپر دیوتی محصول 2017-2022 را به دلیل احتمال ترک در میل گاردان آلومینیومی‌اش فراخوان می‌کند. بر اساس اطلاعیه‌ای که NHTSA منتشر کرده، این فراخوان شامل 247445 دستگاه از مدل‌های اف-250 و اف-350 با کابین‌های دو در و چهار در است که مجهز به موتورهای بنزینی هستند.

علت این مشکل آن است که عایق‌های گرما و صدایی که در زیر بدنه پیکاپ‌های سنگین دیوتی قرار دارند ممکن است شل شده و به میل گاردان ضربه بزنند. حتی احتمال دارد که عایق ها آویزان شده و شفت را خراش دهند، که در صورت درگیری مداوم این مساله می‌تواند به مرور زمان موجب ترک‌خوردگی و شکسته شدن میل گاردان شود. اگر این اتفاق بیفتد امکان دارد که خودرو توان خود را از دست بدهد، و در حالت پارک، اگر ترمز دستی اعمال نشود، احتمال دارد حرکت کند. میل گاردان شکسته شده همچنین ممکن است روی زمین کشیده شده و نه تنها جرقه‌های زیادی ایجاد کند، بلکه باعث شود که اپراتورها کنترل خود را از دست داده و برای سایر رانندگان خطر ایجاد کنند. میل گاردان گشتاور را از موتور به محورها توزیع می‌کند. به طور خلاصه، خرابی میل گاردان خطر آسیب دیدگی یا تصادف را افزایش می دهد.

رانندگان ممکن است متوجه آویزان شدن عایق‌ها شوند، یا ممکن است صداهای تق تق ناشی از ضربه خوردن از زیر کف کابین یا بیرون پیکاپ بشنوند. امکان دارد علامت یا نشانه‌های این برخوردها روی میل گاردان نیز قابل مشاهده باشد. کمپانی فورد گفته است که 40 گزارش در رابطه با این موضوع دریافت کرده که همه مربوط به مدل‌های دو در و چهار در با موتورهای بنزینی و میل‌ گاردان‌های آلومینیومی بوده‌اند. این کمپانی اواخر سال گذشته فورد اف-150 مدل 2021-2022 را نیز به دلیل همین مشکل فراخوانی کرد.

مالکان از 4 آوریل اخطار فراخوان را از طریق پست دریافت خواهند کرد و به آنها دستورالعمل‌هایی داده می شود تا برای تعمیر به نمایندگی فورد یا لینکلن مراجعه کنند. نمایندگی ها نیز میل گاردان را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض خواهند کرد. این خدمات توسط کمپانی فورد پوشش داده خواهد شد و مالکانی که کار خود را قبل از فراخوان انجام داده‌اند می توانند هزینه‌ی آن را تا 18 آوریل دریافت کنند.



نظرات