1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. آس پیک بازار؛ هوندا سیویک Type-R در ایران!

آس پیک بازار؛ هوندا سیویک Type-R در ایران!

7 شهریور 1403
  • 0

پس از مدت ها ممنوعیت واردات و سپس واردات خودروهای اقتصادی، خسته کننده و معمولی،  بنظر می رسد که بالاخره پس از سال قرار است شاهد تردد یک خودروی اسپرت بسیار جذاب در خیابان های ایران باشیم؛ هوندا سیویک Type-R به ایران می آید!

هوندا سیویک یک سدان اقتصادی بسیار کم استهلاک و پرفروش در سطح جهان است که طرفداران زیادی هم دارد. با این حال، این خودرو نسخه‌ای بسیار خاص با کلیدواژه Type-R دارد که بجز شباهت اسمی، هیچ ارتباطی خاصی با نسخه های عادی سیویک ندارد. سیویک تایپ آر یک هیولای متحرک در سطح خیابان ها است!

5.webp

براساس اطلاعات بدست آمده، شرکت آذریوردسال که به تازگی با اخذ نمایندگی هوندای ژاپن واردات محصولات این شرکت را برعهده گرفته، تعداد 100 دستگاه هوندا سیویک تایپ آر برای بازار ایران تهیه کرده است که این خودروها بزودی از طریق سامانه یکپارچه جانبازان به فروش خواهند رسید. البته برکسی پوشیده نیست که بازار هدف نهایی این خودرو، جامعه محترم جانبازان نیست!

به گفته مسئولین آذریوردسال، هوندا برای کشورهای خاورمیانه هر دو سال یکبار سهمیه 100 دستگاه Type-R اختصاص می دهد و این خودروها توسط هوندا از 1 تا 100 شماره گذاری می شوند.

3.webp

نگاهی به مشخصات فنی هوندا سیویک Type-R؛ دیوانه کننده!

هوندا سیویک تایپ آر از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو V-TEC بهره می برد که توانایی تولید 325 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس 6 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب 0 تا 100 هوندا سیویک Type-R با این مشخصات فنی 5.4 ثانیه بوده و این خودرو تا سرعت باورنکردنی 275 کیلومتر برساعت (محدود شده) به شتابگیری خود ادامه می دهد!

2.webp

سیویک تایپ آر از سیستم تعلیق دابل ویشبون در جلو، و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. سیستم کمکی Agile Handling Assist نیز به بهبود فرمان پذیری این خودرو کمک شایانی می کند و در نهایت، رینگ های 19 اینچی با لاستیک ZR فاق 30 و پهنای 265 تیر خلاص را شلیک می کنند.

6.webp

در وصف شتاب، هندلینگ و ترمزهای هیولای این خودرو تنها می توان گفت که سیویک تایپ آر با تایم 7:44.881 رکورد دار بهترین خودروی دیفرانسیل جلوی جهان در پیست نوربرگ رینگ آلمان، ملقب به جهنم سبز است!

b l  (2) copy 2.webp

قیمت سیویک تایپ آر در ایران؟

در یک کلام، ما با یک خودروی اسپرت تمام عیار مواجه هستیم که می تواند آسفالت خیابان ها را به آتش بکشد و به علت واردات محدود، تنها عده ای خاص از ماشین بازهای خوش سلیقه و خوش شانس می توانند تجربه مالکیت این خودرو را بدست آورند. خودرویی بسیار خاص و متفاوت با تجربه رانندگی دوست داشتی ناب ژاپنی که لبخند را به لب های ماشین باز ها می آورد.

4.webp

این خودرو در بازار اروپا قیمت 45 هزار دلاری دارد و پیش بینی می شود که با ورود به ایران و سپس ورود به بازار آزاد احتمالا در بازه قیمتی خودرهای لوکس معامله خواهد شد.

1.webp

منبع Car.ir


نظرات