1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی 9 خودرو مناسب دانشجویان در بازار جهانی

معرفی 9 خودرو مناسب دانشجویان در بازار جهانی

1 مرداد 1397
  • 11

ماشین‌های مناسب برای دانشجوها چند روزی میشه که تب کنکور فروکش کرده، و از پاییز امسال نسل جدیدی از دانشجوها با کلی امید و آرزو روانه‌ی دانشگاه‌ها خواهند شد تا با یادگیری علوم و فنون پیشرفته به کشور خدمت کنند.

معرفی 9 خودرو مناسب دانشجویان در بازار جهانی



یکی از اولین دغدغه‌های خانواده‌های دارای فرزند دانشجو مساله آمد و شد دانشجو بین منزل (یا خوابگاه) تا دانشگاه است. عده‌ی زیادی از دانشجویان برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و عده‌ای هم استفاده از خودروی شخصی را ترجیح می‌دهند.
در بازار خودروی ایران هم مانند سایر نقاط دنیا، خودروی دانشجویی خودرویی است که علاوه بر مصرف پایین سوخت؛ هزینه‌های ابتیاع و تعمیر و نگهداری پایین، امنیت بالا، سطح تکنولوژی مناسب و اندازه‌ای جمع و جور داشته باشد. ویژگی‌هایی که معمولا در خودروهای هاچبک می‌بینیم.

بیایید نگاهی به بازار خودروی کشورهای دارای اقصاد آزاد بیاندازیم تا ببینیم اگر کشور ما هم اقتصادی آزاد، سالم و پویا داشت، دانشجوی ما بجز خانواده‌ی پراید، چه گزینه‌های دیگری با امکانات بیشتر و از آن مهم تر، با ایمنی بالاتر برای آمد و شد روزانه در دسترس می‌داشت.
برخلاف بازار کم تنوع و پرحاشیه‌ی ما، در یک بازار آزاد مثل ایالات متحده یا اروپای غربی، دغدغه‌ی دانشجوی غربی انتخاب یک خودرو از میان انبوهی از گزینه‌هاست. در چنین بازار پر شور و حرارتی، شرکت ‌های خودروسازی سعی دارند با ارائه‌ی تخفیف‌های متنوع و کمک‌های مالی به دانشجویان، سهم خود را از بازار بیشتر کرده و مشتریان وفاداری را جذب کنند. برای مثال شرکت فورد طی برنامه‌ی Drives U، تخفیفی 750 دلاری برای دانشجویان و کسانیکه حداکثر سه سال از تاریخ فراغت‌شان می‌گذرد، قائل می شود. و یا شرکت جنرال موتورز طی برنامه College Discount، خودروهای شورلت، بیوک، و GMC را با تخفیف‌هایی چند هزار دلاری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

در این مطلب تعدادی از مقرون به صرفه‌ترین و فنی‌ترین خودروهای مناسب برای قشر دانشجو را معرفی خواهیم کرد.

معرفی 9 خودرو مناسب دانشجویان در بازار جهانی


- کیا سول



ظاهر کیا سول مورد پسند خیلی‌ها نیست، اما داشتن طراحی زیبا تنها باید یکی از ملاک‌های انتخاب باشد. طراحی جعبه‌ای این ماشین فضای بسیاری برای سرنشینان یا حمل بار در اختیار قرار می‌دهد و میزان مصرف پیشرانه‌ی چهارسیلندر آن در شهر و بزرگراه بترتیب برابر با 9، 7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

قیمت: 16 تا 22 هز دلار

معرفی 9 خودرو مناسب دانشجویان در بازار جهانی


- هوندا فیت



خب، فیت هم مثل سول، ظاهر چندان گیرایی ندارد، اما با اینحال طرفداران خاص خودش را دارد.
کار فضاسازی در این هاچ بک کوچک ژاپنی بخوبی صورت گرفته، بگونه‌ای که 1.5 مترمکعب فضای بار دارد. و حتی قدبلندترین افراد هم در آن بخوبی جای می‌گیرند. میزان مصرف سوخت این خودرو بسیار خوب است، و در هر 100 کیلومتر شهر و بزرگراه به ترتیب 7.1 و 5.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

قیمت: 16 تا 20 هزار دلار

معرفی 9 خودرو مناسب دانشجویان در بازار جهانی


- تویوتا کرولا iM

کرولا iM یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجوهاست.

همیشه تویوتا را بخاطر قابلیت‌ اعتماد بالایش ستوده‌ایم. پس جای تعجب ندارد که کرولا از نظر قابلیت اعتماد یکی از ستاره‌های این بخش از بازار باشد. iM در هر 100 کیلومتر شهر و بزرگراه به ترتیب 8.4 و 6.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

قیمت پایه: 18850 دلار

معرفی 9 خودرو مناسب دانشجویان در بازار جهانی


- نیسان ورسا نوت



ورسا نوت هم خودروی شایسته‌ای است، مخصوصا برای دانشجوها !

چراکه قیمت پایه‌ی آن از iM و فیت کمتر است و مصرف پایینی هم دارد. ورسا در هر 100 کیلومتر شهر و بزرگراه به تریب 7.5 و 6 لیتر بنزین مصرف می‌کند. فضای اتاق آن هم به اندازه کافی برای افراد قدبلند جادار است، و حدود 1 مترمکعب فضای بار دارد.

قیمت: 15600 تا 18100 دلار.

معرفی 9 خودرو مناسب دانشجویان در بازار جهانی


- کیا سراتو هاچبک (Forte5)



برخلاف ایران که سراتو با قیمت‌های ترسناکش به خودروی قشر نسبتا بالای جامعه بدل شده، در کشورهای دارای اقتصاد آزاد، این خودرو را در دسته‌ی خودروهای دانشجویی و مناسب برای قشر متوسط می‌دانند.

سراتو هاچبک با قیمت پایه 18300 دلار، مجهز به یک پیشرانه‌ی چهارسیلندر 164 اسب بخاری و جعبه‌دنده خودکار به همراه اسپویلر عقب، چراغ‌های جلویی مجهز به پروژکتور، شش بلندگو، بلوتوث، و شیشه‌های برقی است.

درصورتیکه دانشجوی ما کمی بیشتر سرکیسه را شل کند، می‌تواند مدل SX را با 201 اسب بخار توان و شاسی قوی‌تر در اختیار داشته باشد. سراتو هاچبک برای سرنشین‌های قدبلند به اندازه کافی جا دارد. این خودرو، 0.6 متر مکعب فضای بار دارد که با تاکردن صندلی‌های پشتی به 1 متر مکعب افزایش خواهد یافت.

قیمت: 18 تا 24 هزار دلار

معرفی 9 خودرو مناسب دانشجویان در بازار جهانی


- هوندا سیویک هاچبک



هوندا سیویک هاچبک، اسپرت‌ترین طراحی را در میان خودروهای این لیست دارد و با داشتن 174 اسب بخار توان، بیشتر مناسب دانشجویان عشق سرعت است. پیشرانه‌ی 1.5 لیتری توربوشارژ سیویک در هر صد کیلومتر شهر و بزرگراه بترتیب 7.3 و 5.6 لیتر مصرف می‌کند.

درست است که قیمت پایه‌ی 20 هزار دلاری سیویک از رقبا بیشتر است، اما از قدیم می‌گویند "هرچقدر پول بدی، آش می‌خوری"؛ سویک هاچبک مجهز به رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، چراغ‌های جلویی اتوماتیک، تهویه اتوماتیک، دوربین عقب، مانیتور اطلاع‌رسانی 5 اینچی، بلوتوث و بسیاری تجهیزات دیگر است.

قیمت: 20 تا 28 هزار دلار

معرفی 9 خودرو مناسب دانشجویان در بازار جهانی


- هیوندای الانترا GT



الانترا هم مثل عموزاده‌اش، سراتو، قیمت پایه‌ای زیر 20 هزار دلار داشته و کلی امکانات فنی و رفاهی ارقبیل پیشرانه‌ی 161 اسب‌بخاری، رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی، سیستم اطلاع‌رسانی 8 اینچی مجهز به اپل کارپلی و اندروید اتو،چراغ‌های جلوی پروژکتوری و ... را بصورت استاندارد ارائه می‌هد.

هیوندای در طراحی فضای بار هم کم نگذاشته و 1.5 متر مکعب را برای جابجایی اسباب دانشجوی ما اختصاص داده سرنشینان قد بلند هم می‌توانند سفری قابل تحمل را در اتاق این هاچبک با ارزش تجربه کنند.

قیمت: 19 تا 23 هزار دلار.

معرفی 9 خودرو مناسب دانشجویان در بازار جهانی


- تویوتا پریوس v



اگر قرار باشد که دانشجوی ما بجای سکونت در خوابگاه، در خانه بماند و هرروز بین خانه و دانشگاه آمد و شد داشته باشد، باید میزان مصرف پایین را ملاک اول انتخاب خود قرار دهد. و چه گزینه‌ای بهتر از تویتا پریوس! با مصرف 5.8 لیتر در شهر و 5.3 لیتر در بزرگراه.

حالا فرض کنیم که بعد از چند ترم، دانشجوی ما از این آمد و شد هر روزه خسته شده و قصد دارد در خوابگاه اقامت کند، باز هم جای نگرانی نیست! چراکه می تواند خیلی راحت اسباب خود را در 1.9 متر مکعب فضای بار پریوس خود جای داده و حرکت کند.

قیمت: 26 تا 29 هزار دلار.

معرفی 9 خودرو مناسب دانشجویان در بازار جهانی


- شِوی کروز هاچبک



خب، رخ این دیترویتی چندان دانشجو پسند نیست! اما اتاق آن فضای خوبی دارد، و امکاناتی از قبیل مانیتور اطلاع‌رسانی 8 اینچی، GPS، دکمه استارت و... را برای جلب نظر دانشجوی ما ارائه کرده است.

سواری کروز نرم و دلچسب و ساکت است، و حس رانندگی با یک خودروی سطح بالا را دارد. فضای بار آن برابر 1 متر مکعب است. و پیشرانه‌ی 1.4 لیتری آن در هر 100 کیلومتر شهر و بزرگراه بترتیب مصرفی برابر با 8.1 و 6.1 لیتر دارد. درصورتی که دانشجوی ما 2 هزار دلار بیشتر خرج کرده و نسخه‌ی دیزلی را انتخاب کند، این مقادیر مصرف سوخت به 8.1 و 4.9 لیتر گازوئیل تغییر خواهد کرد.

قیمت: 21 تا 26 هزار دلار.

منبع car.ir


نظرات

  • امیر امیر (2 مرداد 1397 ساعت 11:13)

    دوستان اول متن رو بخونید بعد نظر بدین.این متن ترجمه است و برای دانشجویان خارج کشور هستش.وگرنه خودمون هم میدونیم که برای دانشجویان داخل کشور پراید خریدن هم غیر ممکنه.این ماشینایی که اینجا لوکس بحساب میاد اونجا ماشین دانشجوییه و کلی کمک میکنن دانشجو ها رو تو امر خرید خودرو ارزان.

  • فرزاد فرزاد (2 مرداد 1397 ساعت 08:26)

    خدا وکیلی فازتون چیه؟ فقط عکسارو میبینین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    تو متن نوشته اگه ایران اقتصادی آزاد داشت اینجوری بود....! در جریان هست ما فقط پرایدو داریم

  • at2 at2 (2 مرداد 1397 ساعت 08:15)

    خداوکیلی ۲۲ هزار دلار نمیدونی میشه ۲۲۰میلیون؟
    دانشجو؟؟؟

  • رضا رضا (2 مرداد 1397 ساعت 07:28)

    خیلی واضحه که متن ترجمه شده بالا بدون مطالعه ، تیتر خورده . این موارد مربوط به کشورای دیگس نه مملکت گل و بلبل سابق / الان دانشجو خوراکش شده نون پنیر و نهایت ولخرجیش تخم مرغ . البته منظور نویسنده از دانشجویان ، فرزندان معزز بعضیاس که اوناهم به کمتراز بی ام و رضایت نمیدن.

  • اشکان اشکان (2 مرداد 1397 ساعت 02:50)

    اینایی که انتقاد می کنن فازشون چیه واقعا؟ یا کل متنو نمیخونین یا اگه میخونین بی دقت میخونین بابا این بنده خدا ایرانو نگفته که گفته اگه ایران هم اقتصاد آزاد داشت اینجوری بود قیمتا ، دانشجو هم میتونست ماشین خوب سوار شه

  • هادی هادی (1 مرداد 1397 ساعت 20:53)

    تو ایران به اینها میگن خودرو لوکس

  • hamed hamed (1 مرداد 1397 ساعت 18:00)

    دانشجو بدبخت پولش کجابود.این خودروها با این قیمتهای نجومی فقط راسته کار آقا زاده هاست

  • پشمک خودرو پشمک خودرو (1 مرداد 1397 ساعت 16:34)

    اصلا این ماشین ها در ایران وجود خرجی ندارن آشغال هایی مثل پراید و پژو حکم رانی میکنن اون هم نه واسه دانشجو واسه اکثریت مردم جامعه که ددرآمد دارن

  • دانشجو دانشجو (1 مرداد 1397 ساعت 16:01)

    آخه دانشجو پولش کجابود؟
    دانشجو اگه پول داشت شهریه دانشگاه یا خواب گاهش رو پرداخت میکرد تا بیرونش نکنند .اصلا رو چه اساسی این تیتر رو زدین؟شما یا دانشجو نبودین یا اگر هم بودین فکر کنم بجای پرداخت شهریه بهتون هم پول دادن.
    دانشجو پول نداره کفش بخره بعد شما پیشنهاو خرید از خوردرو سازهای مطرح دنیا بهشون میدین .بهتر بود مینوشتین 9 کفش یا جورابی که مناسب دانشجو هستش

  • علی علی (1 مرداد 1397 ساعت 14:52)

    دانشجویان کجا اونوقت؟

  • محمد محمد (1 مرداد 1397 ساعت 12:46)

    باسلام.
    اینکه هر دانشجو یه ماشین داشته باشه خیلی خوبه کی بهتر از دانشجویان واینده سازان این مرز و بوم اما شما که این گزارش رو زحمت کشیدید واقعا شرایط کشور رو نمیدونید بهتر بود اگر دغدغه این نسل رو دارید راهکار و پیشنهاد اجرایی تری میدادید .
    به امید محقق شدن تمام پیشرفت علمی انجام نشده توسط دانشجویان این مملکت.