1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. ایران خودرو
  4. دنا
  5. پلاس توربو دنده ای (1393-1403)

دنا پلاس توربو دنده ای 1393-1400

Iran Khodro Dena Plus Turbo Manual 1393-1403

تیپ ها
  • 482,000,000 (تومان)
  • 871,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
سدان
1645 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
دنده دستی
7.94 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودرودنا پلاس توربو دنده ای 1393-1400

دنا پلاس توربو دنده‌ای را می توان سومین تیپ از خانواده دنا دانست که پس از دنا و دنا پلاس به بازار معرفی و عرضه شد. خودرویی قدرتمندتر از دنا و دنا پلاس که برای هدف گرفتن جوانان و افرادی که دنبال یک خودروی توربوشارژ و قدرتمند داخلی بودند به بازار عرضه شد.

این خودروی سدان نسبت به دنا پلاس از نظر طراحی ظاهری تفاوت چندانی نکرده و  تنها مورد متفاوت میان دنا پلاس توربو شارژ و دنا پلاس، رینگ های جدید 16 اینچی 5 پیچ است که تاثیر خوبی روی زیبایی نمای کناری خودرو گذاشته اند.

 

 

دنا پلاس توربو دنده ای.webp

 

در قسمت کابین نیز همچنان تفاوتی بین این خودرو و دنا پلاس وجود ندارد و مانند دیگر تیپ های دنا کیفیت متریال به کار رفته در کابین این خودرو چندان جالب نیست. فضای پا و سر برای سرنشینان جلو مناسب است اما در ردیف عقب به علت نوع طراحی اتاق مقداری کمبود فضا برای سرنشینان قد بلند احساس می شود.

دنا پلاس توربو دنده‌ای از نظر امکانات رفاهی نیز تفاوتی با دنا پلاس ندارد. این خودروی سدان مجهز به امکاناتی نظیر ترمزهای چهار چرخ دیسکی همراه با ABS و EBD، كيسه هواي راننده و سرنشين جلو، فرمان هیدرولیک مجهز به کلیدهای کنترلی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب، سیستم مالتی‌مدیا، دوربین دید عقب، قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغهای روشنایی در روز، چراغ ولکام و چراغ مشایعت، کروز کنترل، آينه‌هاي جانبي برقي تاشونده، سنسورهای پارک عقب و صندلی‌های جلو با تنظیمات برقی شده است.

 

نمای داخل کابین دنا پلاس توربو دنده ای.webp

 

در بخش مشخصات فنی، دنا پلاس توربو دنده‌ ای اولین عضو از خانواده دنا است که پیشرانه آن از توربو شارژر بهره مند شده است. پیشرانه این خودرو از نوع EF7-TC است که توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین جعبه دنده این خودروی سدان با تیپ دنا پلاس و دنا مشترک بوده و از نوع 5 سرعته دستی می باشد.

 

قیمت دنا پلاس توربو دنده ای

برای اطلاع از قیمت روز انواع دنا خصوصا دنا پلاس توربو دنده‌ای می توانید به صفحه قیمت دنا مراجعه فرمایید.

گالری دنا پلاس توربو دنده ای 1393-1400

نظرات کاربران
  • محمد ج 19 مرداد 1400 ساعت 17:34

    لطفا در مورد مشخصات و نوع سیستم توربو شارژ بکار رفته در دنا پلاس توربو ، مقاله ایی بنویسید . با تشکر

  • علی 9 فروردین 1400 ساعت 10:45

    دناهمون سمنده گنجشکو رنگ کردن جای قناری میفروشن مهمترین اجزای یک خودروسیستم تعلیق جلووعقب .موتور.شاسی.میباشدکه درخودروهای ایران خودروسمند دنا.پارس وغیره یکی میباشدکه همگی تکنولوژی صدسال پیشه نظر شما با موفقیت ارسال

  • امیر علی مرادعلیان 12 اسفند 1399 ساعت 21:22

    متور آن چند هزار است؟؟؟

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو دنا پلاس توربو دنده ای 1393-1400
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده ایساکو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه سدان
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1334 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/R16
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/55R16

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1645 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 215 نیوتن متر در 2200 - 4800 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 90.9 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 60 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SN
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w40 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده با هوا
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب اکسل نیمه صلب
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 205 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 10 ثانیه
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 5.7 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 7.94 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 4

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 2 سال

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 2 عدد ( راننده و سرنشین )
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) - سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز سیستم عیب یابی هوشمند ( مالتی پلکس ) - قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی - کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری هیدرولیک
  • نوع غربیلک فرمان تلسکوپی، مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه اتوماتیک اتوماتیک دارای کانال تهویه برای سرنشینان عقب
  • سیستم صوتی و تصویری 6 عدد (بلندگوی جلو - عقب و توییتر در ردیف جلو)
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و بلوتوث موبایل
  • سیستم صندلیهای جلو جابجایی‏های صندلی‏ راننده و سرنشین جلو بصورت تمام برقی (8 حرکته) - پشت سری صندلی‌های جلو با تنظیم ارتفاع و زاویه
  • سیستم صندلیهای عقب امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (Isofix) - دسترسی به صندوق عقب از داخل - زیر آرنجی
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک
  • سیستم شیشه ها تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی - شیشه‏ های سولار(ضد اشعه مضرUV)
  • سیستم های سقف سان روف
  • سیستم روشنایی جلو دارای طرح نئون و چراغ‌ روز (Day Light) - چراغ مه شکن جلو - تنظیم زاویه نور چراغ‏های جلو از داخل
  • سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن عقب - چراغ خطر نئون
  • سنسورهای پیش فعال هشداردهنده موانع عقب
  • سیستم های کمک رانندگی دوربین دید عقب - کروز کنترل
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • محمد ج محمد ج (19 مرداد 1400 ساعت 17:34)

    لطفا در مورد مشخصات و نوع سیستم توربو شارژ بکار رفته در دنا پلاس توربو ، مقاله ایی بنویسید .
    با تشکر

  • علی علی (9 فروردین 1400 ساعت 10:45)

    دناهمون سمنده گنجشکو رنگ کردن جای قناری میفروشن
    مهمترین اجزای یک خودروسیستم تعلیق جلووعقب .موتور.شاسی.میباشدکه درخودروهای ایران خودروسمند دنا.پارس وغیره یکی میباشدکه همگی تکنولوژی صدسال پیشه
    نظر شما با موفقیت ارسال

    Masoud Masoud (5 اردیبهشت 1400 ساعت 00:18)

    کاملا درست،دقیق و شیوا

    پاشا پاشا (4 مرداد 1400 ساعت 17:14)

    اصلا این طور نیست

  • امیر علی مرادعلیان امیر علی مرادعلیان (12 اسفند 1399 ساعت 21:22)

    متور آن چند هزار است؟؟؟

    امیرمهدی اسدی امیرمهدی اسدی (18 خرداد 1400 ساعت 12:30)

    موتور آن ۱.۷ لیتری و ۱۶۴۵ سی سی هستش

  • سیامک صالح سیامک صالح (10 اسفند 1399 ساعت 21:37)

    سلام من ال نود ای دو دارم میخوام دنا پلاس بگیرم به نظرتون بهتراز ال نوده؟

    I ve I ve (3 فروردین 1400 ساعت 19:26)

    بله، درسته که یه قیمتن ولی واسه تنوع خوبه و قطعاً بهتره

    امیرمهدی اسدی امیرمهدی اسدی (18 خرداد 1400 ساعت 12:30)

    بله هم از لحاظ آپشن و هم از لحاظ موتوری دنا پلاس توربو یک سر و گردن بالاتر از ال نود هستش

    محمد محمد (30 اردیبهشت 1402 ساعت 23:16)

    سلام اگر ال نود مدل پایین است این کار را بکن در غیر اینصورت با این تعویض خیلی برد نکرده ای

  • حسن حسن (15 آذر 1399 ساعت 10:24)

    Packaging نامناسب باعث کمبود جا برای سرنشینان جلو می شود. پلتفرم و تعلیق متعلق به ۲۰ سال پیش و عدم راحتی و فرمان پذیری مناسب. وجود توربو شارژ و عدم خنک کنندگی مناسب هوای خروجی در دورهای بالا باعث محدودیت بار موتور توسط کارخانه شده است. موتور آن دارای قطعات با دوام پایین می باشند. راحتی و سواری آن مناسب سفرهای طولانی نمی باشد. با توجه به فاصله بیشتر و وزن بیشتر آن نسبت به خودروهای دیگر ایرانی دارای پایداری بیشتری می باشد. سیستم ناوبری آن دارای کیفیت و دقت کمی می باشد. همچنین نسبت توان به وزن قابل قبول نمی باشد چرا که توان ۱۵۰ اسب تنها در دورهای خیلی بال دارد که معمولا هیچگاه از آنها استفاده نمی شود. حرف این است که تا کی خودروسازهای داخلی می خواهند گنجشگ را رنگ کنند جای قناری بفروشند و مردم هزینه آنها را بدهند.

    علی علی (9 اسفند 1399 ساعت 17:54)

    وقتی چیزی نمیدونی و تجربه نداری بیخود نظر نده توربو از دور حدود ۲ هزار میاد داخل مدار خداروشکر دوساله دارم آخ نگفته با اون طرز گاز دادن و کل کل من با ماشین های گنده تر از خودش و بالای دوهزار سی سی. چند مشکل در سورن های توربو سری اول بود که همش در دنا پلاس توربو حل شده

    تاسف تاسف (11 اسفند 1399 ساعت 09:10)

    تا وقتی که مردم میخرن...
    خود مسئولین هم این مطلب رو بارها مستقیم و غیر مستقیم گفتن! مثل آقای زنگه و دیگران...

  • محمدی محمدی (4 آذر 1399 ساعت 22:11)

    قدرت 150 اسبی ، سانروف ، صندلی 8 جهته تمام برقی، 4 ایربگ، خدمات پس از فروش ،نئون و دیلایت فیس مناسب چیزی بود که منو جذب این ماشین کرد و خدارو شکر راضی هستم ازش

  • محسن محسن (4 آذر 1399 ساعت 22:06)

    در حال حاضر بهترین ماشین تولید داخل که یک سرو گردن از همه بالا تر هست دنا پلاس توربو

  • ارش ارش (27 آبان 1399 ساعت 08:55)

    سلام خیلی عالیه من راضی هستم ولی اگه استارت دکمه بشه ترمز دستی هم اتومات بشه دیگه دنا پلاس واقعی هست اگه مردم پول بدن بدونن دیگه چی سوار شدن لذت ببرن

  • ارین ارین (25 آبان 1399 ساعت 10:10)

    دوستان واشر سوار اینقدر اینجا نیایین برید زیر پست واشر کامنت بزارین سلطان شوخی نداره

    مجید مجید (4 آذر 1399 ساعت 22:18)

    خوشم میاد همه بچه سال هستند و متاسفم براشون چقدر سقف آرزوهاشون کوچیکه والا ما سن اینها بودیم اون موقع که اوج پژو و زانتیا بود ما طرفدار ماشین های خارجی بودیم حالا اینها با 14 15 سال سن اومدن طرفدار پژو شدن با اینهمه ماشین های روز

    علی علی (24 بهمن 1399 ساعت 21:14)

    پسر گلم اینقدر جوش نزن شما فعلاً برو درستو بخون بلکه شاید با این وضعیت تورم بتونی یه چراغشو بخری

  • کاربر سایت کاربر سایت (2 آبان 1399 ساعت 17:24)

    سلام خوب قیمتشو هم بنویسند

  • معتمدی معتمدی (19 مهر 1399 ساعت 23:32)

    من سال 97 اولین سری توربو که اومد بیرون گرفتم , تقریبا هیچکس هنوز ندیده بود هرجا میرفتم همه دور ماشین جمع میشدن ؛ از نظر آپشن و زیبایی خوب بود اما در مجموع تو 5-6 ماهی که داشتم این ماشینو توی 9 هزار کیلومتری که راه بردمش 2 بار توربوش ترکید که دیگه نمایندگی گفت اگه مشکل بخوره نیست توربوش و باید بزاری اینجا خاک بخوره منم از ترس سریع فروختمش ، از نظر شتابگیری و سواری عالی بود من الان ماشین 3 میلیاردی سوار میشم و در مقایسه با ماشینای روز که دارم میتونم بگم دنا پلاس توربو خیلی خوب بود

    البرز البرز (14 بهمن 1399 ساعت 10:40)

    اونا چه بدبختایی بودن که دور دنا جمع میشدن

    مهرز مهرز (25 بهمن 1399 ساعت 14:22)

    توهم چقدر بدبختی که از زور حسرت و نداشتن فقط به ماشین توحین می کنی

    علی علی (9 اسفند 1399 ساعت 17:48)

    فعلا که بهترین و گرانترین ماشین داخلی دنا پلاس توربو هست با امکانات آپشن ، بازار دست دوم ، خدمات پس از فروش حالا تو برو جلو بوق بزن

  • محمد مهدی محمد مهدی (17 مهر 1399 ساعت 12:32)

    هر چقدر هم ک قدرت داشته باشه بازم ب پای elxنمیرسه...ادم وقتی سوار ایناس همش باید نگران باشه یوقت یاتاقان نزنه...شاتون نزنه...البته اگه دنا توربو رو با کیفیت تر کنن خب معلومه میارزه

    رهام رهام (4 آذر 1399 ساعت 22:15)

    صحبت ماشین کن نه فسیل پسرم

  • lمحمد lمحمد (8 مهر 1399 ساعت 19:13)

    دناپلاس توربو از نظر کیفیت وقدرت به تمام ماشینای ایران خودرو می ارزه

  • سبحان سبحان (5 مهر 1399 ساعت 10:36)

    عالی هست از نظر آپشن که از همه ماشین های ایرانی بهتر هست از نظر شتاب و سرعت هم که الان داخل درگ ها از ای ال ایکس بهتر بوده در حال حاضر بهترین ماشین ایرانی هست

  • پویا پویا (25 شهریور 1399 ساعت 14:12)

    آقا سرعتشو بنویسید 250 شتابشم با بنزین سوپر 8 ثانیه

    علی علی (28 شهریور 1399 ساعت 00:20)

    بکشه خودشو 200 تا بره شاتون نزنه. چی بلغور میکنی***********. شتابشم زیر 9 نیست بالاس. پس ببند. کی 250 با سمند میره؟????????????????

    واشر واشر (4 آذر 1399 ساعت 22:00)

    یه مشت بچه دهه دوم 70 و 80 که یک جفت چراغشم نمی تونن بخرن نیان نظر بدن ممنون با تشکر واشر

  • اسکندر ناظری میرحصاری اسکندر ناظری میرحصاری (25 مرداد 1399 ساعت 13:41)

    سلام لطفا شماره تلفن نمایندگی برای خرید نقدی ام جی نیاز دارم.

  • اسکندر ناظری میرحصاری اسکندر ناظری میرحصاری (25 مرداد 1399 ساعت 13:39)

    سلام یک دستگاه خودرو ام جی 6 یا 360 دنده‌ای به صورت اقساط یا نقدا به قیمت نمایندگی خریدارم. نیاز به شماره تلفن دارم برای اطلاعات بیشتر. تشکر

  • مهدی مهدی (19 خرداد 1399 ساعت 00:24)

    باسلام و درود پلاس بهتره یا پلاس توربو

  • علی زارع علی زارع (15 خرداد 1399 ساعت 03:32)

    هرچی باشه به پای ماشین 405 Glxمدل83 من نمیرسه الان16 سال هست که فقط بنزین و روغن زدم ماشاالله باهاش 200تا پرکردم

    علی علی (24 بهمن 1399 ساعت 21:12)

    داداش الحق این اگه بد باشه مال شما فسیل تبدیل به نفت شده هست

  • کیارش اصلان نژاد کیارش اصلان نژاد (16 اردیبهشت 1399 ساعت 14:36)

    سلام لطفآ قیمت خودرو دنا پلاس را بیارید پائین تا ماهم بتونیم بخریم،متشکرم

    محسن گائینی محسن گائینی (11 مهر 1399 ساعت 21:56)

    سلام. باشه حتما.

خودروهای هم رده