1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. جک
  4. S5
  5. اتوماتیک (1393-1402)

جک S5 اتوماتیک 1393-1402

JAC S5 Automatic 1393-1402

تیپ ها
  • توقف تولید
  • ناموجود
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
کراس اور
1997 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک دو کلاچه
بیشتر

معرفی خودروجک S5 اتوماتیک 1393-1402

جک S5 اتوماتیک در سال 2012 به عنوان خودروی شاسی بلند سایز متوسط بر مبنای پلتفرم و اتاق هیوندای توسان توسط کمپانی خودرو سازی چینی JAC در نمایشگاه گوانژو معرفی شد. مونتاژ مدل دنده ای این خودرو به صورت همزمان در ایران توسط کرمان موتور آغاز گردید. در سال 1395، تیپ اتوماتیک جک S5 نیز به بازار ایران عرضه شد که در ادامه این مقاله به معرفی آن خواهیم پرداخت. 

 

 

طراحی ظاهری

با توجه به یکسان بودن پلتفرم، نمای کلی طراحی جک S5 اتوماتیک به هیوندای توسان LM شبیه است، اما طراحی قطعات بدنه S5 اتوماتیک کاملا با توسان تفاوت دارد که ظاهر متفاوتی به این کراس اور چینی بخشیده است..

نمای جلوی S5 اتوماتیک در مقایسه با دیگر رقبا کاملا با ابهت است؛ سپر با ورودی هوای بزرگ، کاپوت عضلانی، گلگیر های پهن و طراحی نسبتا جدی چراغ ها خود گویای این موضوع هستند.

در نمای کناری اس 5 اتوماتیک نیز این ابهت حفظ شده،. گلگیر های بزرگ که فضای آن به خوبی توسط رینگ های 18 اینچی پر شده، بدنه ساده و به دور از خطوط اغراق آمیز و ارتفاع زیاد خودرو از سطح زمین از جمله نکاتی هستند که به حفظ این هماهنگی کمک کرده اند.

نمای عقب جک S5 اتوماتیک  اما کمی جمع و جور تر و ظریف تر طراحی شده. در نگاه اول، پشت جک S5 اتوماتیک بیننده را به یاد محصولات آئودی می اندازد. البته، کاملا مشخص است که این طراحی صرفا یک کپی از زبان طراحی آئودی است. چراغ های عقب از نوع LED هستند و در هنگام ترمز گرفتن نور فراوانی تولید می کنند که در ترافیک می تواند موجب آزار دیدن راننده خودروی پشتی شود، هرچند این نور غیر استاندارد جراغ ها، همچنان با نور غیر استاندارد خودرویی مثل دنای ایران خودرو فرسنگ ها فاصله دارد. پلاک روی درب صندوق قرار دارد و یک دفیوزر مشکی رنگ نیز زیر سپر عقب است که دو عدد سر اگزوز روی آن قرار دارد. نکته عجیبی که در مورد این اگزوز ها وجود دارد، با اینکه خروجی اگزوز در همین نقطه قرار دارد اما در جای خود فیکس نشده اند و لوله های اگزوز در خروجی کاملا ول هستند که تاثیر بدی در نمای عقب جک S5 اتوماتیک گذاشته اند.

 

کابین و فضای داخلی

همانند طراحی بدنه، کابین جک S5 اتوماتیک نیز در نگاه اول کاملا شبیه به هیوندای توسان است. در کابین از پلاستیک خشک، چرم و قطعات دکوراتیو طرح چوب استفاده شده که همگی آنها کیفیت ساخت نسبتا قابل قبولی دارند. فرمان خودرو 3 شاخه است و کلید های کنترل سیستم صوتی روی آن به چشم می خورند. صفحه کیلومتر آنالوگ است و شباهت بسیار زیادی به کیلومتر شمار محصولات هیوندای دارد. در کنسول میانی داشبورد بزرگ جک اس 5 اتوماتیک یک مانیتور به چشم می خورد که یک آفتابگیر چرمی نیز برای خوانایی بیشتر در بالای آن قرار دارد. پنل تهویه مطبوع اتوماتیک و دو منطقه ای S5 نیز در زیر مانیتور قرار گرفته. در قسمت پایین کنسول میانی اما شاهد قرار گیری کلید های مربوط به سیستم DAC و ESP، گرم کن برف پاکن ها، خاموش کردن سنسور های پارک خودرو، دو عدد خروجی فندکی و ورودی های USB و AUX هستیم.

 

در ردیف عقب اما هیچ امکانات خاصی دیده نمی شود؛ تنها دکمه های موجود مربوط به بالابر های شیشه هستند و خبری از دریچه های تهویه مطبوع هم نیست. اما از سوی دیگر، ردیف عقب این خودرو فضای پا و سر بسیار خوبی دارد و صندلی های آن نیز کاملا ارگونومیک هستند که یک زیر آرنجی با دو جا لیوانی در میان آن به چشم می خورد.

 

مشخصات فنی

جک S5 اتوماتیک از یک پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربو شارژر بهره می برد. این پیشرانه که شباهت های فراوانی به پیشرانه های قدیمی میتسوبیشی دارد 174 اسب بخار در 5200rpm و 235 نیوتون متر گشتاور در دور های 2000 الی 4000 rpm تولید می کند. این نیرو توسط یک گیربکس 6 دنده دو کلاجه تر به چرخ های جلو منتقل می شود. این قوای فنی جک S5 اتوماتیک را طی 11.1 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسانند. (مشاهده شتاب جک اس 5 اتوماتیک در کارلانچ) مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 13.5 لیتر در حد صد کیلومتر است که به هیچ وجه اقتصادی نیست.

 

سیستم تعلیق جک S5 اتوماتیک در جلو مک فرسون و در عقب مولتی لینک است. ترمز های هر چهار چرخ آن نیز دیسکی بوده که در جلو خنک شونده هستند و به سیستم های ABS  و EBD و HBA (سیستم ترمز کمکی هیدرولیک) نیز مجهزند.

 

امکانات ایمنی و رفاهی

جک S5 اتوماتیک از لحاظ ایمنی اکتیو و پسیو در سطح بسیار خوبی قرار دارد. این خودرو به 6 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، جانبی جلو و پرده ای جلو و عقب مجهز است. علاوه بر سیستم های EBD ,ABS و HBA، جک اس 5 اتوماتیک به سیستم های کمک رانندگی مانند سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HAC مجهز است. همچنین این خودرو موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP نیز شده است که نشان از ایمنی بالای آن هنگام تصادفات دارد.

اس 5 از نظر امکانات رفاهی نیز در سطح بالایی قرار دارد. سانروف برقی دو حالته، آینه های جانبی تاشونده برقی، صندلی راننده برقی 8 حالته با تنظیم دستی زاویه پشت سری و مموری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، گرم کن صندلی های جلو، گرم کن تیغه برف پاک کن، سنسور نور، سنسور باران، ترمز پارک برقی، سیستم استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، سیستم مولتی مدیا به همراه مانیتور، کامپیوتر سفری و تنظیم ارتفاع چراغ های جلو لیست بلند و بالای آپشن های این خودرو را تشکیل می دهند. در این میان تنها ضعف پررنگ امکانات جک اس 5 اتوماتیک، نبود کروز کنترل است که البته به صورت آپشن در نمایندگی های کرمان موتور عرضه می شود.

 

قابل ذکر است که سیستم مولتی مدیای جک S5 اتوماتیک از نیمه های سال 97 به بعد از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند. برای تشخیص اینکه مانیتور خودرو اندرویدی است یا خیر، کافی است به مکان کلید های دایره ای ولوم آن توجه کنیم؛ اگر دکمه های ولوم در قسمت بالایی مانیتور باشند سیستم عامل اندروید است و اگر در قسمت پایین مانیتور باشد، اندروید نیست.

 

تجربه رانندگی با جک S5 اتوماتیک

با ورود به جک S5 اتوماتیک، فضای کابین بزرگ و شیک، متریال با کیفیت و صندلی های نرم و راحت جلب توجه می کنند. تمام دکمه ها و امکانات خودرو در مکان مناسبی قرار گرفته اند و همه چیز ارگونومی خوبی دارد. قطعات دکوراتیو طرح چوب و چرم دوزی های قطعات نیز به شیک بودن کابین افزوده اند. با فشردن دکمه استارت، پیشرانه به نرمی روشن شده و عقربه های صفحه کیلومتر که یکبار تا آخر رفته و بر می گردند حس جذابی را به راننده منتقل می کنند. اما تمام احساسات خوب و جذاب در همین لحظات به پایان می رسند!

با شروع حرکت، نقاط ضعف عجیب این خودرو کم کم نمایان می شوند؛ گیربکس عملکرد بسیار عجیبی دارد و با وجود نرم بودن تعویض دنده ها، می توان گفت واکنش های گیربکس به پدال گاز در حرکت و شروع حرکت تقریبا افتضاح است و شاهد نیم کلاج کردن های فراوان گیربکس مخصوصا در زمانی که خودرو در ترافیک ایستاده خواهیم بود، با طولانی شدن ترافیک و داغ شدن گیربکس نیز این واکنش های عجیب دو چندان خواهد شد.

در هنگام دنده عقب رفتن این رفتار به اوج خود می رسد و خودرو عملا جوری شروع به حرکت به عقب می کند که گویی در گام های اولیه آموزش رانندگی به یک کودک خردسال هستیم! در هنگام رانندگی نیز این گیربکس تمایل شدیدی به سبک کردن دنده ها و معکوس ندادن از خود نشان می دهد و برای رانندگی اسپرت یا رانندگی در جاده های کوهستانی مانند کرج-چالوس نیاز است که از حالت SPORT آن استفاده کنیم. حالت تیپ ترونیک جک S5 اتوماتیک نیز تاخیر شدیدی در معکوس دادن و سبک کردن دنده ها دارد و عملا بجز مقاطعی اندک، قابل استفاده کردن نیست. از رفتار های عجیب گیربکس که گذر کنیم، کابین خودرو عایق بندی خوبی دارد، فرمان برقی بسیار نرم است و دید نسبتا خوبی نیز به اطراف خودرو وجود دارد.

 

به علت نوع نشیمنگاه و طراحی خودرو، ارتفاع از سطح زمین در هنگام رانندگی کاملا بلندتر از چیزی که واقعا هست بنظر می رسد. تعلیق خودرو نیز در چاله های معمول شهری عملکردی مشابه سایر خودرو های این سگمنت دارد و خشک است. این خشکی در ابتدا طبیعی بنظر می رسد اما اگر رانندگی طولانی مدت شود، کاملا آزار دهنده خواهد شد. هنگام رانندگی در اتوبان و سرعت بالا نیز به علت نرمی زیاد کمک فنرها، موج های اتوبانی خیلی بیشتر از چیزی که هستند حس خواهند شد و این موضوع مخصوصا برای سرنشینان عقب شدیدا آزار دهنده خواهد بود. اما در سوی مقابل، هندلینگ جک S5 اتوماتیک به نسبت رقبا کاملا خوب بوده و در سگمنت خود قابل قبول است.

 

صندلی های این خودرو نیز در نگاه اول نرم و راحت هستند و برای رانندگی کوتاه مدت مناسب اند، اما در طولانی مدت سرنشین های جلو را به خصوص اگر قد بلند باشند اذیت خواهند کرد. سیستم فرمان خودرو به طور کلی نرمی مناسبی در اختیار راننده قرار می دهد اما، طراحی نامناسب قربیلک فرمان و مثلثی بودن دور آن باعث خستگی راننده در طولانی مدت می شود.

در کل جک S5  اتوماتیک خودرویی است به علت پلتفرم مشترک با توسان و طراحی منطقی، نکات مثبت بسیاری دارد. اما عملکرد ضعیف سازنده در فینیشینگ برخی قطعات، باعث شده این خودرو آن چیزی که روی کاغذ نشان می دهد نباشد. ناهماهنگی گیربکس با پیشرانه و برنامه ریزی نادرست TCU، بالانس نبودن سیستم تعلیق و ارگونومی نه چندان خوب صندلی های جلو و فرمان مواردی هستند که باعث می شوند تجربه رانندگی با این خودرو تجربه لذت بخشی نباشد و حتی در مواردی کاملا آزار دهنده شود. 

 

جک S5 اتوماتیک در بازار

جک S5 اتوماتیک با همه نقاط ضعف و قوتی که ذکر کردیم، تا کنون به محبوبیت خوبی در بازار ایران رسیده و فروش قابل توجهی را تجربه کرده است. ظاهر موجه، آپشن های زیاد، کابین جادار و کاربردی، کیفیت مونتاژ قابل قبول و خدمات پس از فروش مناسب کرمان موتور مواردی هستند که در محبوبیت این خودرو تاثیر مثبت گذاشته اند. اما از سوی دیگر، سواری نه چندان جالب، گیربکس بسیار بد و در کل عدم راحتی در رانندگی های نسبتا طولانی نکات منفی این خودرو را تشکیل می دهند.

 

در بحث نگهداری و هزینه ها نیز S5 اتوماتیک خودروی نسبتا خوبی است. لوازم یدکی این خودرو قیمت مناسبی دارند و لوازم مصرفی آن نیز ارزان قیمت محسوب می شوند. البته این ارزانی لوازم مصرفی را فاصله بسیار کم بین سرویس های دوره ای (هر 5000 کیلومتر) جبران می کند. همچنین موتور این خودرو نیز کمتر از سایر خودرو های توربو شارژر به بنزین حساس است و با رانندگی محتاطانه می توان از بنزین معمولی نیز در آن استفاده کرد. (البته که نگارنده این مطلب توصیه اکید به استفاده از بنزین سوپر یا اکتان بوستر را دارد.)اما قابل ذکر است که این کم هزینه بودن نگهداری از جک S5 اتوماتیک تا وقتی پابرجاست که دچار خرابی گیربکس نشوید؛ زیرا که خرابی گیربکس اتوماتیک در این خودرو امری رایج بوده و معمولا یقه مالکان را خواهد گرفت. در آن صورت اگر خودرو از گارانتی خارج شده باشد، مالک با هزینه های سنگینی برای تعمیر گیربکس روبرو خواهد شد.

جک اس 5 اتوماتیک در بازار امروز رقبایی همچون چری تیگو 5، هایما S7 و هاوال H2 دارد که هر کدام نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند. در مجموع جک S5 اتوماتیک خودرویی مناسب برای خریدارانی است که به دنبال کراس اوری با طراحی خوب، آپشن های فراوان، بازار خرید و فروش مناسب، خدمات پس از فروش گسترده و قطعات یدکی ارزان هستند و لذت رانندگی برای ایشان اهمیت چندانی ندارد.

 

گالری جک S5 اتوماتیک 1393-1402

نظرات کاربران
  • عبدالله 15 دی 1402 ساعت 12:45

    مدل ماشینی که من داشتم 96 بود ولی سیستم مولتی مدیا ماشین جک s5 م اندروید بود و ولوم ها در بالای مانیتور بود . پس فکر کنم از سال 96 اندروید کردن سیستم رو نه از سال 97

  • علی 27 اردیبهشت 1401 ساعت 13:10

    مصرف بنزین خیلی زیاد است در 24لیتر در صد کیلومتر ضعف در خدمات پس از فروش و زمان تعویض تسمه تایم در40کیلومتر از ایرادات آن است.

  • علی اکبر فرامرزی 31 فروردین 1400 ساعت 16:41

    چه رنگهایی موجود است .

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو جک S5 اتوماتیک 1393-1402
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده کرمان موتور

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه کراس اور
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • وزن 1505 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1997 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 174 اسب بخار در دور 5200 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 235 نیوتن متر از 2000 تا 4000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 87 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 55 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 10w40 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 5w30 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 3 10w40 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله)
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب سیستم تعلیق مستقل مولتی لینک
  • نوع سیستم فرمان چرخ دنده شانه ای با کمک برقی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 11.1 ثانیه
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) راننده / سرنشین / پرده ای 6عدد
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم پایداری الکترونیکی ESP، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز اضطراری EBA، سیستم ترمز ضد قفل ABS،
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی مجهز به سیستم ISOFIX، قفل ایمنی کودک، ورود و استارت بدون کلید
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان الکترونیکی + Servomotor
  • نوع غربیلک قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در 2 جهت
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک
  • سیستم صوتی و تصویری دارای 6 بلندگو - بلوتوث، سیستم پخش MP5 با خروجی USB ،IPod ،AUX،
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای صفحه نمایش لمسی 7 اینچی
  • سیستم صندلیهای جلو تنظیم صندلی راننده در 6 جهت و کمک راننده در 4 جهت، دارای تنظیم برقی صندلی راننده و دو عدد حافظه
  • سیستم صندلیهای عقب قابلیت تا شوندگی 6/4 / دارای قابلیت پشتیبانی از ایزوفیکس
  • سیستم آیینه ها چراغ راهنما روی آینه - آینه های جانبی برقی تاشونده همراه با گرمکن
  • سیستم های سقف سان روف
  • سیستم روشنایی جلو تنظیم ارتفاع نور - چراغ های مه شکن جلو - روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو
  • سیستم روشنایی عقب چراغ های عقب LED - چراغ ترمز سوم - راغ های مه شکن عقب
  • سیستم های کمک رانندگی سنسور دنده عقب - سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC ، سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • عبدالله عبدالله (15 دی 1402 ساعت 12:45)

    مدل ماشینی که من داشتم 96 بود ولی سیستم مولتی مدیا ماشین جک s5 م اندروید بود و ولوم ها در بالای مانیتور بود . پس فکر کنم از سال 96 اندروید کردن سیستم رو نه از سال 97

  • علی علی (27 اردیبهشت 1401 ساعت 13:10)

    مصرف بنزین خیلی زیاد است در 24لیتر در صد کیلومتر
    ضعف در خدمات پس از فروش و زمان تعویض تسمه تایم در40کیلومتر از ایرادات آن است.

  • علی اکبر  فرامرزی علی اکبر فرامرزی (31 فروردین 1400 ساعت 16:41)

    چه رنگهایی موجود است .

  • هادی هادی (9 اسفند 1399 ساعت 17:16)

    سلام دوستان
    من می خوام ماشین بخرم
    به نظرتون جک s5 بهتره یا هایما s5
    مصرف سوخت جک و هایما چقدر هست؟
    و هر دو ماشین توربو هستند، با این حال مشکلی ندارن برای جک یا هایما از بنزین معمولی استفاده کنیم؟
    لطفا جواب تمام سوالات رو بدید
    خیلی برام مهمه شما که از این ماشین استفاده کردید جوابم رو بدین تا اطمینان از خریدم داشته باشم.
    ممنونم????????

    فربد قنادی فربد قنادی (6 مرداد 1400 ساعت 10:50)

    جک اس فایو خیلی بهتره هم موتور قوی تری داره هم اسب بخار و گشتاور بیشتری داره و همچنین امکانات خیلی بیشتری داره جک ترمز پارک برقی داره ولی هایما دستی هست و جک اس فایو سنسور جلو داره در صورتی که هایما نداره

  • بهمن بهمن (8 شهریور 1399 ساعت 20:12)

    سلام
    من ۲ سال اس ۵ دارم ازش راضی هستم واقعا در حد رقبای وارداتی هستش با این تفاوت یک سوم پول وارداتی میدی

  • خنح خنح (29 مرداد 1399 ساعت 11:25)

    عالیه حتما بخرید

  • محمد محمد (16 تیر 1399 ساعت 15:44)

    با عرض سلام
    کسی هست بگه فرق جک اس ۵ اتومات مدل ۹۹ با ۹۸ چه فرقی داره ممنون میشم

  • محمد محمد (31 خرداد 1399 ساعت 11:10)

    من جک s5 دارم اصلا به ماشین های ژاپن و کره نمی رسه و اصلا بدرد نمي خوره

  • جواد جواد (28 اردیبهشت 1399 ساعت 12:38)

    لطفا یه شتاب هم از x33s بگذارید ممنون

  • محمد محمد (7 اسفند 1398 ساعت 03:43)

    من ۶ ماهه صفر خریدم, بسیار عالیه

  • فرهاد فرهاد (22 بهمن 1398 ساعت 02:34)

    من که فقط باهاش رانندگی کردم
    واقعا ماشین خوبیه،مبارکتون باشه

    ممد ممد (14 بهمن 1400 ساعت 11:19)

    جدی؟
    ما که فقط باهاش رستوران و سینما میریم

  • امنه امنه (15 بهمن 1398 ساعت 12:30)

    واقعا ماشین عالی هست
    من که خیلی راضیم
    تازه خریدم

  • امیر امیر (7 دی 1398 ساعت 13:00)

    جک عالیع واقعا

  • حسن دهشتی حسن دهشتی (7 آذر 1398 ساعت 13:54)

    ماشین عالیه از همه نظر

  • محمد محمد (5 آذر 1398 ساعت 19:52)

    سلام اولین سری اتومات ها رو در مرداد سال ۹۵ ثبت نام کردم و در بهمن ۹۵ بهم تحویل دادن.تا ابتدای سال ۹۷ یکی از کارام توضیح دادن برا مردم بود آقا چجور ماشینی.۸۱ هزار کیلومتر رانندگی کردم.در کل بخوام بگم ماشین جادست و به هیچ عنوان خستتون نمیکنه البته با ماشین های هم ردش مقایسه کنید.قطعات گرون قیمتی داره و کلا هزینه نگهداریش زیاد.تنها ایرادش باک کوچیک و مصرف زیادش که باید ترس پمپ بنزین داشته باشین.ترمزش عالی من در تمام شرایط جوی از بارون و برف مه خاک و....باهاش رانندگی کردم از شرق تا غرب و شمال به جنوب اون موقع ما ۸۵ م دراومد الان شده نزدیک ۳۰۰.ماشین قدرتی تا سرعتی دنبال کورس باهاش نباشین.من تو گردنه فقط ماکسیما نگرفتم با اپتیما سپر به سپر بالا رفتم.چون پولش رو میخواستم فروختمش اما خداییش بهترین ماشینم بوده.اگر با هزینه نگهداریش مشکل ندارین بخرین.به ما که وفادار بود یکبار هم اذیتمون نکرد جز باکش.موفق باشین

  • سعید سعید (1 آذر 1398 ساعت 13:11)

    سلام و درود بر دوستان عزیز من حدود 40 روز ماشین رو دارم سواری عالی تجهیزات و امکانات خوب و مقرون به صرفه ای رو داره یک خورده عقبش صدا می کنه گفتند توی سرویسش درست میشه و در کل سواری خیلی خوبی رو داره من از اصفهان رفتم مشهد خیلی عالی احساس خستگی نمی کنید خیلی جا دار و توپ همین از خریدش پشیمون نمیشید ????????️

  • فتح اله داراب 09173698583 فتح اله داراب 09173698583 (9 تیر 1398 ساعت 01:02)

    با سلام
    همکار من پارسال s5 مدل ۹۷ رنگ مشکی گرفت. متاسفانه ماشین از چندین نقطه مشکل رنگ پیدا کرده. چندین بار به نمایندگی مراجعه نموده. ماشین تو گارانتیه ولی نمایندگی از قبول مسوولیت ایراد رنگ شانه خالی کرده. بیرون پیش متخصص رنگ برده و مدارک و مستندات اشکال رنگ موجوده. من قصد خرید s5 داشتم. ولی منصرف شدم.

    h.R.a h.R.a (20 مرداد 1399 ساعت 21:08)

    سلام
    حتما بخرین خیلی ماشینه خوبیه
    درباره اون قضیه رنگ هم باید عرض کنم رنگ مشکیش همینطوریه که گفتین و قبول دارم بی کیفیته ولی رنگ سفیدش باکیفیته مثل رنگ ماشین های دیگه

  • علی علی (21 فروردین 1398 ساعت 02:12)

    بازار خودرو الان در انحصار چین هستش و رقابت بین خودروهای چینی و کره و ژاپنه، البته کیفیت خودروهای چین داره با کل دنیا رقابت میکنه و این جک اس5 اتومات یکی از بهترین و پرقدرت ترین خودروهای چینه خیلی هم شتابش خوبه؛ قبل از اینکه اس5 بگیرم سانتافه داشتم و وقتی سواری و قدرت موتور اس5 تجربه کردم بی درنگ یکی خریدم چون این چین دیگه اون چین قدیم و بی کیفیت نیست. پیشنهاد میکنم که تست کنید و در عمل آپشنها و قدرت پیشرانه اس5 با دیگر شاسی های کره و ژاپن مقایسه کنید اون وقت به نتیجه میرسید که محشره.

  • علی علی (20 آذر 1397 ساعت 11:22)

    من حدود یکساله دنده اتومات خریدم وباورم نمیشد اینقد خوب باشه من خودم یکی از منتقدین ماشینهای چینی بودم ولی این ماشین نظرمو عوض کرد

    ali ali (25 آذر 1399 ساعت 08:53)

    من هم یکیش را داشتم انقدر مزخرف بود که حد نداشت

  • سعید سعید (7 آذر 1397 ساعت 09:52)

    سلام دوستان !کسانی که قصد خرید این ماشین رو دارند بخونن! ظاهر این ماشین زیباست و راضی تون میکنه اما این خودرو شاسی بلند شهریه و بهیچ عنوان بدرد آفرود نمیخوره مصرف سوختش بسیار بالاست در بهترین حالت صدی ۱۲ ترکیبی میسوزونه در مسافرت های طولانی صندلی هاش مخصوصا عقبی ها خسته کننده است و گاهی باعث کمر درد میشه در سرعت بالا و جاده های خراب کمی سر و صدا داره و در نهایت بنزین فقط باید سوپر یا یورو ۴ بزنین چون بنزین معمولی فاتحه توربو رو میخونه بازم میگم این ماشین واسه کسانی خوبه که عشق شاسی دارند و اگه دنبال ماشین جا دار و نرم خانوادگی میگردین و اگه اهل مسافرت طولانی هستین اصلا نخرید که پشیمون میشین

    عادل عادل (25 فروردین 1398 ساعت 17:38)

    من هم یک ساله S5 دارم . اینکه صندلیها و کلا ماشین یک کم خشکه رو قبول دارم . به هرحال ارتفاع داره از زمین و برای اینکه هندلینگ بهتری داشته باشه و حرکات عرضی کمتر ، سیستم تعلیق خشکی داره . اما این ایراد در اغلب شاسی بلندهای تک دیفرانسیل چینی وجود داره و صرفا متعلق به جک نیست . اینکه این ماشینها مخصوص آفرود نیست هم که واضحه .
    توصیه من در این رنج قیمت اینه که اگر سواری نرم و راحتی میخواین برین سراغ لیفان 820 که تنها سدان خوب دویست میلیونیه . ولی اگر حتما میخواین کراس اوور بگیرین جک S5 از بقیه شیک تر و بهتره . هایما S7 هم هست که ظاهرش مثل جک اسپرت نیست ولی گیربکسش ساده تره و خیلیها ترجیح میدن . چری تیگو 5 هم هست که بزرگه و خیلی هم بلنده ولی موتورش واقعا ضعیفه و در کنار گیربکس CVT زیاد تحمل فشار رو نداره .
    پس اونها که سواری میخوان لیفان 820 و اونها که شاسی میخوان جک S5 یا هایما S7 .

خودروهای هم رده