1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. سایپا
  4. پراید 141
  5. ای ایکس (1382-1394)

پراید 141 EX 1382-1394

Saipa Pride 141 EX 1382-1394

تیپ ها
  • توقف تولید
  • توقف فروش
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
هاچ بک
1323 سی سی
بنزین سوز
4
دنده دستی
7 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

معرفی خودروپراید 141 EX 1382-1394

سایپا 141 EX ( پراید 141 ) – Saipa 141 ( Pride 141 ) اولین فیس لیفت از پراید صبا ( صندوقدار – سایپا 131 ) است که از سال 1382 به بازار عرضه شده است. این خودرو در واقع نمونه ی لیفت بک سایپا 131 ( صبا ) می باشد. به دلیل طراحی نا متوازن و مشکلات ناشی از این طراحی، 141 همواره قیمت پایین تری نسبت به سایر مدل های پراید داشته و همیشه فروش آن کمتر از بقیه مدل های پراید بوده است. 141 از لحاظ فنی مشابه دیگر پراید ها می باشد و از همان موتور 1.3 لیتری در کنار یک جعبه دنده 5 سرعته دستی استفاده می کند. طراحی داخلی سایپا 141 نیز شامل تغییرات و بازنگری هایی شده و می توان را زیبا تر و به روز تر از طراحی داخلی سایپا صبا دانست.

گالری پراید 141 EX 1382-1394

نظرات کاربران
  • احسان 18 اسفند 1395 ساعت 23:19

    واقعا نسبت به بغیه ی پرایدها بهتره و تو جاده به دلیل سنگینیه خودرو استوار تر از پرایدهای دیگست.واقعا ماشینه خرکاریه. تنها عیبش درب صندوق عقبش هست که به دلیل سنگینی صدا میده.اکثر 141 ها درب صندوق عقبش صدا میده و اون هم با گذاشتن یه تیکه موکت بین درب و بدنه صدا کمتر میشه ولی از بین نمیره

  • سعید اسپرت 30 مهر 1393 ساعت 21:51

    چرا بین این پراید . مدلهای دیگش اینهمه اختلاف قیمت وجود داره؟

  • امید غلامی 13 مرداد 1393 ساعت 00:42

    مگه سایپا 141 هاچ بکه؟؟ من که فکر میکردم لیفت بک محسوب بشه.. اینطور نیس؟

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو پراید 141 EX 1382-1394
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سایپا یدک

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه هاچ بک
  • کلاس اتومبیل B Segment
  • وزن 850 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 165/65R
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 165/65R13

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1323 سی سی
  • نوع موتور بنزین سوز
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 8
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 63 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 103 نیوتون متر در 2500 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 48 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 37 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 20w50 SJ
  • روغن مناسب برای خودرو 2 20w50 SL
  • روغن مناسب برای خودرو 3 10w40 SL

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده دنده دستی
  • تعداد دنده (جلو) 5
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز روغنی با بوستر خلائی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب کاسه ای

سیستم تعلیق و فرمان

  • نوع سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ
  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب نیمه مستقل
  • کمک فنرهای جلو هیدرولیکی
  • کمک فنرهای عقب هیدرولیکی
  • نوع سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 14.5 ثانیه
  • مصرف سوخت شهری(بنزین) 8.8 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) 5.6 لیتر در 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 2

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 12 ماه

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 1 عدد ، کیسه هوای راننده ، در برخی مدل ها 2 کیسه هوا
  • سیستم های پایداری و کمک راننده دارای ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی دنه تقویت شده ، قفل مرکزی ، سیستم ضد سرقت ، Leveling Switch
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمک هدیرولیکی
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم زاویه و طراحی جدید
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی
  • سیستم صوتی و تصویری CD Player به همراه پورت USB و پخش MP3 و رادیو ، خروجی 4 باند
  • سیستمهای مولتی مدیا ساعت دیجیتال
  • سیستم صندلیهای جلو طراحی ارگونومی جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم صندلیهای عقب طراحی جدید با قابلیت تا شدن
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم دستی از داخل
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو با تنظیم برقی
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور
  • سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
  • سنسورهای پیش فعال چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • احسان احسان (18 اسفند 1395 ساعت 23:19)

    واقعا نسبت به بغیه ی پرایدها بهتره و تو جاده به دلیل سنگینیه خودرو استوار تر از پرایدهای دیگست.واقعا ماشینه خرکاریه. تنها عیبش درب صندوق عقبش هست که به دلیل سنگینی صدا میده.اکثر 141 ها درب صندوق عقبش صدا میده و اون هم با گذاشتن یه تیکه موکت بین درب و بدنه صدا کمتر میشه ولی از بین نمیره

  • سعید  اسپرت سعید اسپرت (30 مهر 1393 ساعت 21:51)

    چرا بین این پراید . مدلهای دیگش اینهمه اختلاف قیمت وجود داره؟

  • امید غلامی امید غلامی (13 مرداد 1393 ساعت 00:42)

    مگه سایپا 141 هاچ بکه؟؟ من که فکر میکردم لیفت بک محسوب بشه.. اینطور نیس؟

  • هایپر هایپر (5 مرداد 1393 ساعت 05:03)

    یه مشکلم داره که تو زمستون و تابستون برا استفاده از صندوق عقب مشکل پیدا میکنی چون تا صندوق رو باز کنی حجم زیادی از هوای بیرون راحت میاد تو کابین

  • هایپر هایپر (5 مرداد 1393 ساعت 04:57)

    از پراید معمولی بهتره یه خورده تو جاده پایدار تره

  • امیرحسین امیرحسین (11 بهمن 1392 ساعت 13:08)

    سلام

    من از سال 1388 یک پراید 141 دارم و تا حالا همه جا باهاش رفتم یکبارم منو تو جاده نگذاشته و هیچ مشکل فنی پیدا نکرده و من فقط لاستیک سالیانه عوض میکنم و روغن و بنزین و... از نظر موتوری سلامته خیلی راضی ام ازش حتی یک سمند و تندر 90 گرفتم ولی هیچ کدوم به پای این پرایدم نمیرسه. خیلی راضی ام ازش.
    توصیه میکنم شما هم یکی از این پراید خوب وخوش سفر رو داشته باشید

    سورن امیر سورن امیر (25 خرداد 1394 ساعت 18:34)

    پرایدی که که از سمند و تندر بهتره!
    این یکی از نشانه های ظهوره

    حمید اشکان حمید اشکان (2 خرداد 1400 ساعت 17:10)

    واقعا بهتره . چرا چون راحتره کم خرجتره استهلاک کمتر و انتظاری که ازش داری رو خیلی بیشتر براورده میکنه.اطمینان دار تره ما پنج سال صدو چهل ویک داشتیم و سالی چن بار هم باهاش میرفتیم مسافرت.بعد فروختیم پژو اس ال اکس خریدیم اولین مسافرت که باهاش رفتیم کل خانواده نظرشون این بود که با پراید ۱۴۱ راحتر بودن و صندلیهای عقبش بهتر بودش خودم هم تو رانندگیبا پرایده احساس بهتری داشتم .پژو اس ال اکس انگار همه چیش قلابیه و اصلا خیالت راحت نیست تو راه همش فکر میکنی الانه که ماشین یه مشکلی براش پیش بیاد از بس که قلابی ساختن.

خودروهای هم رده