1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. چری
  4. تیگو 7
  5. اکسلنت (1396-1403)

تیگو 7 اکسلنت

Chery Tiggo 7 Excellent 1396-1398

تیپ ها
  • توقف تولید
  • ناموجود
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
شاسی بلند
1498 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک دو کلاچه
بیشتر

معرفی خودروتیگو 7 اکسلنت

چری تیگو 7 اکسلنت (Tiggo 7 Excellent) ، اولین تیپ از چری تیگو 7 است که در ایران توسط نمایندگی رسمی چری یعنی مدیران خودرو عرضه شد. تیگو 7 اکسلنت از سال 96 روی خط تولید مدیران خودرو رفت و سپس در سال 98 جای خود را به تیگو 7 IE داد. در صفحه مشخصات چری تیگو 7 IE توضیحات کاملی درباره این خودرو داده ایم و در این صفحه تنها به معرفی اجمالی تیگو 7 اکسلنت و تفاوت های آن با تیپ IE خواهیم پرداخت.

 

 
  • طراحی ظاهری

چری تیگو 7 اکسلنت به لحاظ ظاهری کاملا شبیه به تیگو 7 IE است اما با یک تفاوت؛ رینگ های 5 پره بجای 10 پر. به طور کلی، ظاهر مدرن و عضلانی تیگو 7 اکسلنت یکی از دلایل موفقیت این خودرو در بازار بوده و فرم بدنه آن بسیاری از مشتریان را به سوی خود جذب می کند.

 

تیگو 7 اکسلنت قرمز.webp

 

  • کابین و فضای داخلی

کابین این خودرو نیز مانند ظاهرش طراحی مدرن و خوبی دارد. همچنین استفاده از چرم دوزی های نارنجی رنگ باعث شده تا فضای کابین بسیار شاداب شود و نگاه بیننده را به خود جذب کند. در کابین آن از متریال با کیفیت قابل قبولی استفاده شده و در اکثر نقاط پلاستیک های نرم و یا دوخت های چرمی قابل مشاهده اند.

 

داخل کابین تیگو 7 اکسلنت.webp

 

فرمان 3 شاخه خودرو فرم متفاوتی با فرمان های رایجی که دیده ایم دارد، عقربه های صفحه کیلومتر نیز مانند ام وی ام X22 در خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند که البته از نظر نگارنده این مقاله چندان جالب نیست. صندلی های تیگو 7 اکسلنت راحتی مناسبی دارند و در ردیف عقب نیز فضای خوبی برای سرنشینان وجود دارد.

 

فرمان تیگو 7 اکسلنت.webp

 

  • مشخصات فنی

تیگو 7 اکسلنت از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو استفاده می کند که می تواند حداکثر 147 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 210 نیوتون متر گشتاور از 1750 تا 4000 دور در دقیقه را تولید کند. این توان تولید شده از طریق یک گیربکس 6 دنده DCT خشک به چرخ های جلو منتقل می شود و این خودرو را در حدود 10.9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند.

 

موتور تیگو 7 اکسلنت.webp

 

چری تیگو 7 IE در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در محور جلو دیسکی خنک شونده و در محور عقب دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی اضطراری (EBA) نیز مجهزند. تیگو 7 اکسلنت وزن 1440 کیلوگرمی دارد و بر اساس مشاهدات میدانی، مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش را به ثبت می رساند.

 

مانیتور تیگو 7 اکسلنت.webp

 

  • امکانات ایمنی و رفاهی

این خودرو 6 ایربگ برای راننده، سرنشین جلو، جانبی های جلو و پرده ای دارد و به غیر از آن، موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادفات C-NCAP نیز شده که تضمین دهنده امنیت این خودرو در حوادث رانندگی است. همچنین وجود سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC نیز به افزایش امنیت ضمن رانندگی در این خودرو کمک می کنند.

 

چری تیگو 7 اکسلنت نسبت به تیپ IE امکانات کمتری دارد اما همچنان خودرویی غنی از لحاظ آپشن محسوب می شود؛ شیشه بالابر های برقی اتوماتیک با آنتی ترپ و پاور ویندوز، آینه های جانبی گرمکن دار با تنظیم و تاشوندگی برقی، سقف پانوراما برقی، سیستم مولتی مدیا به همراه مانیتور 9 اینچی و کلید های کنترل از روی فرمان، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، سنسور های پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، صندلی راننده با تنظیم برقی در 6 جهت، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سنسور TPMS از جمله آپشن های برجسته این خودرو هستند.

 

  • چری تیگو 7 اکسلنت در بازار

رقبای چری تیگو 7 اکسلنت در بازار امروز خودرو هایی نظیر جک S5 اتوماتیک، هایما S7 توربو، هاوال H2 و حتی MG GS هستند. به طور کلی می توان تیگو 7 اکسلنت را به دلیل قوای فنی بهتر، کیفیت ساخت بالاتر و ویژگی های ظاهری جذاب تر خودرویی کاملا برتر از جک S5 اتوماتیک و هایما S7 دانست.

 

هاوال H2 با قیمت اندکی پایین تر، کیفیت ساخت بالاتر، سواری نرم تر و گیربکس بهتری از تیگو 7 اکسلنت دارد اما از سوی دیگر بازار خرید و فروش و لوازم یدکی این خودرو ضعیف تر از نماینده چری است و همچنین فضای کابین کوچک تری نیز دارد که ممکن است برای برخی از خریداران مهم باشد. در رابطه با MG GS نیز باید گفت که اختلاف توانایی حرکتی و ویژگی های فنی و سواری ام جی GS و تیگو 7 بسیار خیره کننده بوده و نماینده کمپانی انگلیسی در سطحی فراتر از حد تصور در میدان ظاهر می شود. اما متاسفانه بازار خرید و فروش ضعیف و قطعات یدکی نسبتا کمیاب GS نکته منفی ای است که درباره این خودرو وجود دارد.

گالری تیگو 7 اکسلنت

نظرات کاربران
  • علی‌آقا 6 اسفند 1400 ساعت 14:28

    تیوولی یا تیگو۷؟ کدوم رو پیشنهاد میدید؟

  • عرفان 21 دی 1399 ساعت 15:35

    سلام تیگو ۷ بهتره یا هایما اس ۷ توربو؟

  • ali 26 مرداد 1399 ساعت 08:56

    سلام بنده 2ساله تیگو7 رادارم خیلی عالیه وهرکسی که نظرمیده ماشین سواری نداره تومسافرت خسته کننده ویا ماشین خشکیه ونیز توبازار وسایل نداره کاملا اشتباه

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو تیگو 7 اکسلنت
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده مدیران خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه شاسی بلند
  • وزن 1440 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 225/R18
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 225/60R18

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1498 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 144/5500
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 210/1750-4000
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 96 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 57 لیتر بنزین
  • روغن مناسب برای خودرو 5w40 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 2 10w40 SM
  • روغن مناسب برای خودرو 3 5w30 SM

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو مک فرسون
  • تعلیق عقب چند اتصالی
  • نوع سیستم فرمان فرمان برقی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 10.9 ثانیه
  • استاندارد آلایندگی یورو 6

محدوده گارانتی

  • محدوده گارانتی 5سال یا 150000 کیلومتر

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) 6 عدد،راننده،سرنشین،جانبی ،پرده ای ،زانوی راننده
  • سیستم های پایداری و کمک راننده ABS، EBD و ESP-tcs-hhc-dtc-eba-asr-tpms
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم هوشمند ورود بدون کلید و دکمه استارت/سیستم هشدار دهده باز بودن دربها ، قفل ایمنی کودک ، قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل ، سیستم ضد سرقت ، سیستم هشدار دهنده باز بودن درب
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان برقی، دارای کلید های کنترل سیستم صوتی و کروزکنترل
  • نوع غربیلک 3 شاخه دارای روکش چرمی + دکمه های سیستم صوتی بر روی فرمان
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه دما برای سرنشینان جلو
  • سیستم صوتی و تصویری دارای 6 بلندگو، سیستم پخش CD با خروجی USB، AUX-bluetooth
  • سیستمهای مولتی مدیا مجهز به مانیتور 9 اینچی
  • سیستم صندلیهای جلو صندلی برقی راننده ، صندلی ها با روکش چرمی دارای گرمکن
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرم
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی دارای گرمکن / تاشوی برقی / دارای راهنمای روی آینه
  • سیستم شیشه ها 4 شیشه اتوماتیک برقی-برف پاککن اتوماتیک تایمر دار
  • سیستم های سقف مجهز به سانروف پانوراما
  • سیستم روشنایی جلو مجهز به چراغ های روز، روشن وخاموش شدن اتوماتیک چراغ ها
  • سیستم روشنایی عقب چراغ های ال ای دی / دارای مه شکن
  • سیستم های کمک رانندگی دارای سنسور فاصله سنج جلو و عقب، کروز کنترل، دوربین دید 360 درجه،سیستم رانندگی اقتصادی(eco mode )،
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • علی‌آقا علی‌آقا (6 اسفند 1400 ساعت 14:28)

    تیوولی یا تیگو۷؟ کدوم رو پیشنهاد میدید؟

  • عرفان عرفان (21 دی 1399 ساعت 15:35)

    سلام تیگو ۷ بهتره یا هایما اس ۷ توربو؟

    سروش روشنگر سروش روشنگر (3 بهمن 1399 ساعت 13:38)

    صد در صد تیگو ۷ بهتره شک نکن

    Arshian Arshian (10 اسفند 1399 ساعت 15:33)

    تیگو ۷

  • ali ali (26 مرداد 1399 ساعت 08:56)

    سلام بنده 2ساله تیگو7 رادارم خیلی عالیه وهرکسی که نظرمیده ماشین سواری نداره تومسافرت خسته کننده ویا ماشین خشکیه ونیز توبازار وسایل نداره کاملا اشتباه

  • هاشم هاشم (11 مرداد 1399 ساعت 17:35)

    عالیه من اسپرتژ داشتم این ماشین عالیه فقط یه اتو پارک کم داره

  • آرش آرش (8 مرداد 1399 ساعت 12:21)

    عالی نسبت به جک و هایما وخودروهای هم رنج
    سیستم ترمز در توضیحات ناقص ثبت شده
    : ضدقفل ABS، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمزEBD، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA و سیستم کنترل کشش TCS

  • پیس یوسفی پیس یوسفی (12 خرداد 1399 ساعت 21:07)

    بسیار ماشین عالی هست ، من قبلش مزدا ۳ نیو داشتم ، با اینکه حجم موتر پایین تر هست اما بخاطر سیستم جدید توربو بسیار پر قدرت و با کیفیت هست

  • علیرضا علیرضا (23 اردیبهشت 1399 ساعت 16:28)

    بهترین ماشین .من 1 ماه دارم درباری تیگو 7 تحقیق می کنم که بخرم یا نخرم ولی نظرم منو جلب کرد و الان هم خریدم و خیلی ازش رازیم

  • بناها بناها (11 اردیبهشت 1399 ساعت 07:32)

    حجم موتور این ماشین نسبت به ماشینهای دیگه چینی پایینتره ولی قیمتش از بقیه بالاتره!!!!؟؟????????
    چطور ممکنه؟؟ دلیلش چیه که اونای دیگه حجم موتور بالاتری دارن ولی قیمتشون از این پایین تره؟؟

  • محمد محمد (15 بهمن 1398 ساعت 18:56)

    خدایییش ماشین خوب وایمنی است شتاب عالی مخصوصا تو سربالاییها کم نمیاره متاسفانه هنوز ماشین چینی تو ایران جا نیفتاده اکثرا فکر میکنن وسایل چینی دارای کیفیت پایینیه ولی دور وبرتو نگاه کنی مثلا وسایل اداری پرینتر و وسایل برقی آشپزخانه و.... که استفاده میکنیم اکثرا چینی است با گذشت زمان مردم پی میبرند که هر نوع ماشین برندچینی به هر کدام از این دو صنعت انحصاری ایرانخودرو و سایپا برتری دارد .آمارهای فوتی های جاده بیانگر این مسئله است.

  • ارش ارش (14 بهمن 1398 ساعت 17:20)

    این همه پول بدی ماشین اشغال چینی بخری لعنت به ظلم با این پول ۳سال پیش بی ام و میخریدی

    فرشید فرشید (27 خرداد 1399 ساعت 17:46)

    لطفا دوستانی که اطلاعاتی در خصوص ماشینهای چینی ندارن یا خودشون این ماشین هارو نداشتن ار این الفاظ استفاده نکنن منظورم لفظ آشغال

    مهدی مهدی (21 مرداد 1399 ساعت 02:33)

    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده...
    این ماشین ۳ ماهه دارم بسیار راضیم...یه چرخش به تمام ماشین های ایرانی میارزه

  • علی علی (28 دی 1398 ساعت 09:09)

    سلام من 10ماهه که تیگو7 اکسلنت دارم درشتاب عالی بدون هیچ نقصی ، شاید اسمش چینی باشه ولی امتیاز بدنه وموتور اروپایی می باشد درکل من خیلی راضی ام

  • امیر امیر (20 دی 1398 ساعت 12:16)

    یعنی ماشینهای دیگه قطعات شوت فت و فراوونه چی میگی خیلیم ماشینهای خوبیه من راضیم

  • hossein hossein (4 دی 1398 ساعت 22:16)

    عالیه عالی

  • مهران مهران (27 شهریور 1398 ساعت 09:38)

    من اين ماشين رو ندارم ولي 5 ساله كه يه ايكس 33 نيو دارم حدود 100 كيلومتر كار كرده هيچ مشكلي نداشته و غير از قطعات مصرفي هيچ خرابي نداشته ام فقط يك بار كاتاليست اگزوز خراب شده بود كه تا نمايندگي با گارانتي برام تهيه كرد يك ماه طول كشيد . البته الان هر خودرو خارجي به مشكل قطعه برخورد كنه همينه سخت پيدا ميشه با گارانتي البته در بازار آزاد فراوون هست .

  • محمد محمد (24 شهریور 1398 ساعت 20:15)

    هر چی باشه چینیه.برید نمایندگی ها ببینید واسه ۱ قطعه چقدر ماشین خوابیده

  • شهرام شهرام (12 شهریور 1398 ساعت 11:21)

    من ثبت نام كردم ولي نميدونم چه جور ماشينيه ولي با توجه به وضعيت بازار خودرو اميدوارم ماشين خوبي باشه.

  • علی علی (30 مرداد 1398 ساعت 16:44)

    نسبت به سایر خودروهای شاسی در این محدوده قیمت از همه بهتر است.
    در بین چینی‌ها، تیگو 7 (و پس از آن تیگو ۵) انصافا با سایر خودروها قابل مقایسه نیستند.
    ۶ماه است که این خودرو را دارم. قبل از آن اکثر محصولات هیوندای، کیا و تویوتا را داشته‌ام. مقایسه با آن خودروها از اساس اشتباه است. (با توجه به مبلغ پرداختی) اما در کل نمره قابل قبولی میگیرد

  • پوریا پوریا (24 مرداد 1398 ساعت 03:18)

    فک نکنم این از تمام‌ماشینای چینی سر تره

  • مصطفی مصطفی (21 مرداد 1398 ساعت 12:44)

    موتور ضعیف این هیکل نمیتوند بکشد
    به درد نمیخورد

  • اصلان اصلان (18 مرداد 1398 ساعت 16:48)

    من این ماشینو به مدت ۱ ماه داشتم سواری خیلی خشکی داره تو مسافرت خیلی خسته کنندست و موتورش موقعی که گاز میدی خیلی زور میزنه. گیربکس و موتور تو شتابگیری اصلا هماهنگ نیست خیلی خسته کنندست سریع فروختمش و از طرفی بازار دسته دوم خیلی بدی داره گول ظاهر زیباشو نخورین. حتی ضخامت رنگ بدنش به حدی کمه که با کوچکترین حرکت توش خط میوفته

    Mehdi Mehdi (21 مرداد 1399 ساعت 02:36)

    احتمالا شما تو خیالاتت داشتی که میگی ماشین بدیه...انشالله که یه روز بتونی سوارش بشی بعد نظر بدی

خودروهای هم رده