1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. ارس 3؛ خودرویی نظامی که می خواهد خانوادگی شود

ارس 3؛ خودرویی نظامی که می خواهد خانوادگی شود

ارس 3؛ خودروی نظامی که می خواهد خانوادگی شود
28 اردیبهشت 1401
  • 52

یکی از مدیران شرکت زرین خودرو در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار car.ir می گوید: از سال 95 ارس 2 تولید شده که پیشرانه آن بر اساس ارس 1 تجهیز شده است؛ به این معنی که ما در ابتدا تمرکز خود را بر کارایی و پیشرانه خودرو گذاشتیم. از سال 95  بعد از حل مشکل پیشرانه، برروی کابین کار کردیم. در ارس 3 نسبت به ارس 2 کابین بهبود پیدا کرده است و تمام تجهیزات از ویل‌بیس‌ گرفته تا موتور و کمک همه یکسان است. 

افضلی در ادامه گفت : تاکنون این خودرو ها را برای ارگان های نظامی تولید کرده ایم؛ اما قصد داریم در سال جاری، به تجاری سازی محصولات خود بپردازیم و آن را وارد بازار کنیم. اعتراف می کنیم که در بحث تریم و تزئینات ضعف دارد. که دلیل واضح است؛ تیراژ خودروی نظامی پایین بوده است و آن هزینه های قالب تزریق پلاستیک توجیه پذیر نبوده اند. در صورتی که در نظر بگیریم که این خودرو وارد بازار شود و تجهیزات آن بالا برود، صرفه اقتصادی دارد تا مسأله تریم و تزئیناتش کامل شود و تبدیل به خودرویی به روز شود که برای استفاده یک خانواده قابل قبول باشد.

وی در خصوص اینکه تاکنون مباحثاتی در زمینه علت پایین بودن کیفیت داخلی خودرو مطرح شده است افزود که در تمام این سال ها تمام تمرکز ما در صنایع دفاع بر روی کیفیت خودرو بوده است. می توانیم بگوییم که کیفیت خودرو صد است و در همه تست های آفرودی با تویوتا هایلوکس برابری می کند. افضلی همچنین مدعی است که خودروهای ما دارای نشان استاندارد است؛ یعنی قابلیت 150 هزارکیلومتر پیمایش مداوم را دارا است؛ در حالی که تاکنون در خودروهای آفرود از چنین پیمایشی برخوردار نبوده ایم و چون توسط نیروهای نظامی استفاده می شده می بایست عملکرد این خودروها قابل تأیید باشد. تمام این سالها تمام تمرکز ما بر روی عملکرد بوده است. 

این مقام مسئول در شرکت زرین خودرو در پاسخ به خبرنگار car.ir در زمینه کیفیت پلتفرم گفت: هیچکدام از آنها  پلتفرم مخصوص یک خودرو را ندارند. شاسی خودروهای ما از تویوتا سری هفتاد الهام گرفته شده ولی نمی توانیم بگوییم که صددرصد همان است. ولی ارس 3، بخش هایی از جیپ رنگلر، بخش هایی از تویوتا الهام گرفته شده ولی شبیه هیچ خودرویی نیست. اکسل ها را تا جایی که ممکن است به تویوتا نزدیک کرده ایم ولی بومی سازی خودمان است؛ گاردون، شاسی و کابین را امسال بومی سازی کرده ایم و از فایبرگلاس به قالب های فلزی تغییر داده ایم. موتورها کامینز هستند که در چین تولید می شوند و دارای 174 اسب بخار و گشتاور 365 نیوتن متر را در دور 1600 به بعد به ما می دهد، که این امکان در موتورهای دیزلی که ما در در این خودروها به کار می بریم، عملکرد بهتری نسبت به موتورهای بنزینی دارد.

وی در خصوص قیمت گفت: قیمت خودروهای نظامی در حدود یک میلیارد، یک میلیارد و 200 میلیون و یک میلیارد و 400 تومان است؛ ولی خودروهای غیرنظامی هنوز قیمت‌گذاری نشده و با توجه به میزان تیراژ مشخص خواهد شد.

منبع car.ir


نظرات

  • فاطمه فاطمه (24 شهریور 1401 ساعت 12:11)

    از ظاهرش خیلی خوشم امده!
    تولید وزارت دفاع هم که هست مطمئنم عالیه چون متخصص های اریانی که صنایع دفاعی میسازن همه چیزش رو می‌سنجند امیدوارم قیمتش خیلی ارزون تر از ایران‌خودرو و سایپا باشه به هرحال خودرویی که بتونه تجهیزات سنگین نظامی حمل کنه ،حمل ادم براش کاری نداره، مثل واکسن ایرانی که کارش عالی بود

  • مهدی مهدی (7 خرداد 1401 ساعت 03:17)

    با سلام.
    در روز سوم نمایشگاه به سمت این خودروها رفتم و صحبتی با عوامل غرفه داشتم، میگفتند که قیمت ارس 3 دو کابین حدود 400 میلیون تومان می‌باشد! که اگر برای عموم روی خط تولید بیاید، پایین‌تر هم عرضه می‌شود(برای اطمینان از صحت شنیداری چندین بار قیمت را پرسیدم).
    درباره زیر بندی هم می‌گفتند با الهام از سری 70 تویوتا طراحی کاملا داخلی انجام داده‌ایم.
    درباره موتور دیزلی هم گفتند که تماما با فوتون تونلند ایران خودرو برابر می‌باشد.
    درباره سرعت نهایی هم گفتند سرعت نهایی خیلی بیشتر از 120 کیلومتر می‌باشد ولی نسبت به آیرودینامیک و ارتفاع زیاد از زمین بیش از این سرعت ایمنی کافی ندارد و به همین دلیل است که این عدد را برای نمایش روی کاتالوگ نوشتیم.


    با این قیمتی که شما نوشتین واقعا ارزش خرید ندارد.
    ولی سوالم اینجاست که واقعا قیمتی که اعلام کردید درست است؟(پس چرا افراد حاضر در نمایشگاه این قیمت شما را نمیگفتند!)


    با تشکر.
    اگر میشه پاسخ دهید.

    محمّدرضا محمّدرضا (24 شهریور 1401 ساعت 21:03)

    احتمالا در این متن در بخش قیمت به جای ریال،تومان نوشته اند.

  • شهریاری شهریاری (6 خرداد 1401 ساعت 11:20)

    به به یه کار داخلی!
    دست شما درد نکنه شما برید ناخنگیر بساز.
    رفتیم برای یه تیم باشگاهی مربی خارجی آوردین خب لعنتیا برید برای این شرکتام مدیر خارجی بیارید.همه مشکلات تموم میشه
    البته همزمان واردات با گمرک منطقی آزاد کنید.بسه دیگه مردم بیچاره کردین

  • افشین تاجیک افشین تاجیک (4 خرداد 1401 ساعت 23:18)

    واقعا یک ملیارد واسه این شتر گاو پلنگ
    مردم رو چی فرض کردن

  • اصغر اصغر (4 خرداد 1401 ساعت 09:27)

    عکس اون سه تا دکمه پایین کاملا کیفیت خودرو رو نشون داد
    یک مدل کاملا مفهومی بود

  • احمد احمد (3 خرداد 1401 ساعت 14:45)

    ارس اسمهای ایرانی قشنگه

  • زینل پور زینل پور (3 خرداد 1401 ساعت 10:48)

    قیمت تویوتا هایلوکس 2022 فول 30 هزار یورو هست، به عبارتی 800 میلیون(با تعرفه و مالیات و... در کشور های مختلف) اون‌وقت این لگن(با شاسی تویوتا سری f سی چهل سال پیش و موتور چینی) رو میگید یک و نیم میلیارد؟! از ارگان های نظامی انتظار همچین چیزی نداریم، شما دیگه جیب مردم رو توی صنعت خودرو نزنید.

    محمّدرضا محمّدرضا (24 شهریور 1401 ساعت 21:06)

    نه بابا ، به جای ریال اومدن تومان نوشتن در این سایت.

  • محمدرضا محمدرضا (3 خرداد 1401 ساعت 10:16)

    بازم که یا پا چین در کاره موتور که اصل کاره چینیه پس چرا میگید ماشین ایرانیه ،شما دارید برای چین کار میکنید ،پس نگید خودرو ایرانی

  • غفار غفار (3 خرداد 1401 ساعت 08:25)

    کلید کولر یا کلید بخاری برقی

  • یونس یونس (2 خرداد 1401 ساعت 18:46)

    اگه کسی تو عمده فروشی های بزرگ اشنا داره بره فاکتور خرید اونا رو یه جمع بزنه ببینه تمام قطعات یه پرشیا ،از یه پیچ کوچک تا بزرگترین قطعات همه رو ، ببینه چند تموم میشه,اگه ادم بره از عمده فروش کل قطعات رو بخره جمع و جور کنه فکر کنم خیلی ارزان درمیاد

  • یونس یونس (2 خرداد 1401 ساعت 18:40)

    سلام ، قسمت هایی از ایران خودرو و سایپا رو هم بخیرین شاید شما تونستین خودرو ارزان تولید کنید

  • ناشناس ناشناس (2 خرداد 1401 ساعت 08:29)

    دستتون درد نکنه لطفا انبوه سازی کنید و اجازه استفاده ملت رو از کالای با کیفیت بدید ملت چقدر باید تاوان نا کار امدی ایرانخودرو و سایپا رو بده که جونش رو بزاره و هم پولش رو
    وقتی نمیذارن خودرو خارجی وارد بشه باید اینطوری روی خودرو سازی کم بشه
    یک هماورد قابل اعتماد مثل خودرو ی نظامی
    پیشرفت های مدیون پیشرفت تولیدات نظامیه

  • مرتضی مرتضی (2 خرداد 1401 ساعت 06:30)

    دس شما دردنکنه میشه لطف کنید ماشین نسازید شما بخدا اینجوری سنگین ترین نکنین آقا نکنید جون هرکی دوس دارین ماشین نسازین

  • مجید مجید (2 خرداد 1401 ساعت 01:52)

    طبق معمول برعکس عمل کردین
    شرکتهای خودرو سازی دنیا وقتی چنین ماشینایی میسازن الویت اولشون کیفیت رانندگی تو شهر وجاده است بعد رو کیفیت آفرودی اون کار میکنن.
    ولی اینا فکر کردن میخوان تراکتور بسازن که فقط رو قدرتش کار کردن.کلید های برقش چقدر زشت .
    نمای عقبش را انگار کانال کولر سازا درستش کردن.
    بودجه دولتی یامفت دستشونه قیمت یک میلیاردوششصد حساب میکنن.
    اگه از شرکت تویوتا تعداد بالا بخرن کمتر پاشون در میاد.
    اگه همه چیزشا خودشون میساختن میگفتیم اشکالی نداره ،دارن پیشرفت میکنن.ولی فقط یه اتاق ساختن
    موتور وگیربکس که اصل کاره از چین میارن.
    وقتی قراره موتورش وارداتی باشه خوب از تویوتا بخرید نه از چین.خواهشاً نگید خودرو ساختیم.

  • فرهاد فرهاد (2 خرداد 1401 ساعت 01:00)

    داخلش بیشتر شبیه یه شوخی از نظر محکمی به گرد پای تویوتا نمیرسه از لحاظ محکمی قطعات وقتی پاترول 6سیلندرهست که امتحانشو پس داده 30 سال مدام کار کرده 60سال دیگه هم کار میکنه اونم با قیمت 200 تا 300 میلیون تروتمیز شیک مخصوص افرود بعد کسی بیاد این شوخی رو بخره 1200ملیارددویست میلیون ????بیچاره نظامی ها که مجبورشون میکنن سوار چی بشن ایربک که حتما نداره ضدگلوله هم که نیس تقویت هم نشده برا مین این چیزا اگه توش سنگ بریزن مصالح ساختمانی جابجا کنن خوبه این ماشین تا تویوتا نیسان هیوندای هس شانسی نداره ام وی ام از این بیشتر قیافه داره یک ملیارد دویست ????بیچاره ارتش سپاه چی بهشون انداختن

  • محمد محمد (2 خرداد 1401 ساعت 00:49)

    یک میلیارد و دویست تا چهارصد!

  • بایک بایک (2 خرداد 1401 ساعت 00:19)

    در بازار مکاره ی خودروهای بی کیفیت غیر استاندارد فقط ارس رو کم داشتیم که اونم داره میاد ، علی برکت الله

  • ستار ستار (1 خرداد 1401 ساعت 19:27)

    بنظرم تلاش نکنید که بسازین هم به مردم ضرر میزنید ..هم سرمایه کشورو تلف میکنین ...وااردات ماشین را ازاد کنید و گمرکیو کم کنید ...بدش برید متخصص خارجی استخدام کنید از صفر شرو کنید دقیقاا مثل کره که این کارو کرد

  • هم میهن هم میهن (1 خرداد 1401 ساعت 17:41)

    این ماشین دارای کیفیت خیلی پایینی هست و از خود نمونه ساخت چین هم بدتر هست و کیفیت مطلوبی نداره
    به نظر من اگر کسی می‌خواد پیکاپ بخره با این کیفیت افتضاح و قیمت بالا بهتره همون پیکاپ ساخت شرکت های مونتاژ کار خصوصی دیگه رو خریداری کنه هم کیفیت بالاتری نسبت به این دارن هم قیمتشون پایین تر از این ماشین بی کیفیت هست

    ما که پول همین پراید آشغال نداریم خدا به مردم فقط رحم کنه

  • محسن محسن (1 خرداد 1401 ساعت 14:40)

    یواش یواش این جور ماشینا باید بیان جای لگن های ایران خودرو و سایپا رو پر کنن