وانت کاپرا U 1389-1395

کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
بهمن یدک
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
0 (تومان)
قیمت بازار
0 (تومان)
مشخصات فنی وانت کاپرا U
160 KM/H
حداکثر سرعت
15 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
وانت
حجم موتور
2378 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
9 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1730 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو235/70R16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب235/70R16
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)160 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)220 نیوتون متر در4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)66.66 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک68 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزروغنی با بوستر خلائی، دارای ABS و EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبکاسه ای
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق عقبفنر تخت
کمک فنرهای جلوهیدروتلوسکوپی
کمک فنرهای عقبهیدروتلوسکوپی
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت160 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)15 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
امکانات رفاهی وانت کاپرا U
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )دو عدد، راننده و سرنشین
سیستم های پایداری و کمک رانندهدارای سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل هرزگردی TCS
سیستم های امنیتی و حفاظتیدارای قفل مرکزی با ریموت کنترل
سیستم فرمان و هدایت پذیریقدرت کمکی هیدرولیکی
نوع غربیلکسه شاخه با کلیدهای کنترلی روی فرمان
سیستمهای تهویه مطبوعدارای سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی
سیستمهای مولتی مدیادارای صفحه نمایش مولتی مدیای لمسی تسلایی به همراه دوربین دنده عقب
سیستم صندلیهای جلوصندلی های جلو با روک چرمی و تنظیم دستی مجهز به هشدار باز بودن کمربند
سیستم آیینه هاتنظیم برقی
سیستم شیشه هاتنظیم برقی ، بالابر شیشه ها پس از خاموش شدن خودرو
سیستم روشنایی جلوپراغ های جلو هالوژن دارای سیستم روشنایی خودکار، دارای چراغ رانندگی در روز( LED) و چراغهای مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن
سنسورهای پیش فعالدارای سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS
سیستم های کمک رانندگیدارای مکانیزم برقی درگیر شدن دنده کمک سبک و سنگین، دارای سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC
6 دقیقه


در ادامه روند به‌روزرسانی پیکاپ‌های گروه بهمن، حالا نوبت به معرفی کاپرا U رسیده؛ محصولی که قرار است از سال ۱۴۰۴ وارد خط تولید شود. کاپرا که نخستین بار در سال ۱۳۸۹ با دو نسخه مختلف معرفی شد، یکی از قدیمی‌ترین پیکاپ‌های مونتاژی بازار ایران محسوب می‌شود. در سال ۱۳۹۶ نسخه‌ای از آن با تغییراتی در نمای جلو، تحت عنوان «کاپرا ۲ نیوفیس» عرضه شد. حالا نسخه جدیدی با نام «کاپرا U» معرفی شده که کاتالوگ رسمی آن نیز توسط گروه بهمن منتشر شده است.

کاپرا در اصل نسخه‌ای مونتاژی از پیکاپ ZX Auto Grand Tiger است؛ خودرویی با شاسی نردبانی و ساختاری سنتی که در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت چینی ZX Auto طراحی شد.

کاپرا U بهمن موتور

طراحی ظاهری کاپرا U ؛ بدون تغییر، همچنان با چهره‌ای بحث‌برانگیز

کاپرا U از نظر طراحی ظاهری هیچ تفاوتی با نسخه کاپرا ۲ نیوفیس ندارد. فرم کلی بدنه، چیدمان المان‌های ظاهری و حتی سبک طراحی جلو، عیناً از نسل قبلی کپی شده است. در نمای جلو، همچنان شاهد کروم‌کاری روی جلوپنجره و خطوط تزیینی سپر هستیم. یک دیفیوزر هم در پایین سپر جلو دیده می‌شود که بیشتر جنبه تزیینی دارد و به دلیل طراحی خاص سپر، نمای جلو کوتاه‌تر از چیزی که هست به‌نظر می‌رسد.

با وجود این جزئیات، طراحی کلی کاپرا U همچنان همان ظاهر نسبتاً ساده و زمختی را دارد که پیش از این هم با نقدهای زیادی روبه‌رو بود؛ چهره‌ای که از دید بسیاری از مخاطبان، زیبایی خاصی ندارد و طراحی آن چندان با سلیقه روز بازار هماهنگ نیست.

نمای عقب کاپرا U

در نمای کناری، طراحی بسیار ساده و بدون المان خاصی دنبال شده و تنها ادامه کروم‌کاری تا پایین شیشه‌ها و دستگیره‌ها دیده می‌شود. نمای عقب نیز به همان سادگی است و تنها تفاوت، نوشته‌ی «CAPRA U» به‌جای «CAPRA 2» روی درب بار است.

طراحی داخلی کاپرا U؛ همان کابین آشنا با تغییرات جزئی

در کابین، ساختار کلی نسبت به نسخه قبلی حفظ شده اما برخی جزئیات تغییر کرده‌اند. دریچه‌های تهویه حالا با قاب مشکی پیانویی تزئین شده‌اند، قسمت نقره‌ای داشبورد و رودری‌ها طرح جدیدی پیدا کرده‌اند و طراحی پارچه صندلی‌ها نیز تغییر کرده است.

مهم‌ترین تغییر، نصب نمایشگر بزرگ‌تر مالتی‌مدیا در مرکز داشبورد است که البته یکی از ضعف‌های طراحی را هم رقم زده؛ چراکه با نصب این مانیتور، نمایشگر دیجیتال ساعت در بالای داشبورد عملاً غیرقابل استفاده شده است.

نمای کابین کاپرا U

مشخصات فنی کاپرا U؛ قدرت بیشتر

کاپرا U به پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی ساخت میتسوبیشی مجهز شده که حالا توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این اعداد نسبت به نسخه قبلی، به ترتیب افزایش ۳۶ اسب بخار و ۲۰ نیوتن‌متر را نشان می‌دهند. نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و با انتخاب حالت های 4H یا 4L، می‌توان نیروی موتور را به هر چهار چرخ انتقال داد.

زاویه ورود و خروج کاپرا U به ترتیب ۲۱ و ۲۸ درجه است که برای یک پیکاپ در مسیرهای ناهموار مناسب ارزیابی می‌شود. در بخش تعلیق نیز ترکیب دو جناقی با میله پیچشی در جلو و فنر شمش در عقب به کار رفته است. ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای هستند، اما حالا به سیستم کنترل پایداری (ESP) نیز مجهز شده‌اند که در کنار ABS و EBD عملکرد ترمزها را به‌روزتر و ایمن‌تر کرده است.

کمک سبک و سنگین کاپرا U

ایمنی کاپرا U؛ مطابق با استانداردهای جدید

افزایش الزامات ایمنی خودروها باعث شده تا کاپرا U هم نسبت به قبل به‌روزتر شود. حالا این پیکاپ به سیستم کنترل پایداری (ESP/ESC)، کنترل کشش (TCS)، کنترل لغزش (ASR)، کنترل حرکت در سربالایی (HAC) و سامانه پایش فشار باد تایرها (TPMS) مجهز شده است. با این حال، در بخش ایربگ همچنان تنها دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو در نظر گرفته شده و تاکنون تست تصادف معتبری از آن منتشر نشده است.

امکانات رفاهی کاپرا U؛ کمی بیش‌تر از گذشته

کاپرا U در بخش رفاهی تغییرات اندکی داشته و حالا در کنار امکاناتی نظیر چهار شیشه برقی، آینه‌های برقی، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت، کلیدهای کنترل مالتی‌مدیا روی فرمان، دوربین دنده عقب، چراغ مطالعه و جاعینکی، حالا به یک نمایشگر بزرگ‌تر برای سیستم مولتی‌مدیا مجهز شده که جایگزین مانیتور ۷ اینچی قبلی شده است.

کاپرا U در بازار و رقبا

کاپرا U همچنان یک پیکاپ اقتصادی و ساده برای استفاده‌های کاری و شهری محسوب می‌شود. تغییرات این نسخه نسبت به گذشته بیشتر در بخش فنی و ایمنی دیده می‌شود و در طراحی ظاهری و داخلی هنوز شباهت زیادی با مدل‌های قبلی دارد. حال باید دید این وانت چینی در چه بازه قیمتی عرضه می‌شود تا بتوان درباره ارزش خرید آن قضاوت دقیق‌تری داشت.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.