1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. بیسو
  4. T3
  5. توربو اتوماتیک (2018-2022)

بیسو T32018-2021

Bisu T3 1.3T 2018-2022

تیپ ها

اطلاعات کلی بیسو T32018-2021

  • توقف عرضه
  • توقف عرضه
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
کراس اور
1298 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
بیشتر

معرفی خودروبیسو T32018-2021

بیسو T3 یک کراس اوور کوچک شهری است که برای اولین بار در سال 2017 توسط کمپانی نوپای چینی بیسو به بازار معرفی و عرضه شد. بیسو یک کمپانی زیر مجموعه گروه خودروسازی بایک چین است. بیسو T3 توسط شرکت سیف خودرو در ایران عرضه کرد. این شرکت در کارنامه خود واردات ناموفق محصولات کمپانی ژاپنی سوبارو را دارد که به علت تحریم‌ها نتوانست به واردات محصولات سوبارو ادامه دهد و پس از مدت زیادی سکوت اقدام به واردات محصولات بیسو به بازار ایران کرد.

 

بیسو تی 3.jpg

 

  بررسی طراحی ظاهری بیسو T3

بیسو T3 همانطور که اشاره کردیم در سال 2017 به بازار عرضه شد بنابراین از نظر طراحی بایستی با خودروی بروزی روبرو باشیم اما این مورد به درستی اتفاق نیفتاده است و طراحی ناهماهنگی را شاهد هستیم. 

هنگامی که به نمای جلوی bisu t3 نگاه کنیم با ظاهری نا موزون روبرو می‌شویم. چراغ‌ها طراحی چند وجهی و کشیده‌ای دارند که داخل آن دو لامپ هالوژنی خودنمایی می‌کنند. جلوپنجره بیسو T3 به صورت کشیده و متصل به چراغ‌های جلو طراحی شده که بخش بالای آن تا وسط چراغ‌های جلو ادامه پیدا کرده و با آنها درهم تنیده شده است. وسط این جلوپنجره بزرگ لوگوی بیسو تعبیه شده و زیر آن نیز دوربین جلوی خودرو قرار گرفته است. همچنین برای اسپرت و زیباتر شدن نمای جلوی خودرو، گوشه‌های جلوپنجره با خطوط کرومی تزئین شده است. سپر بیسو T3 همانند بیشتر خودروهای این سگمنت خیلی بزرگ و پهن و به صورت دو تکه قرار دارد.

این سپر میزبان دو مه‌شکن چهارضلعی است که دو طرف سپر داخل یک بخش مشکی رنگ قرار گرفته‌اند. زیر جلوپنجره خودرو نیز محل نصب پلاک واقع شده و زیر آن نیز ورودی دیگر هوا با یک طراحی شش ضلعی کشیده تعبیه شده است. یک قسمت پلاستیکی نیز در آخرین بخش جلو قرار دارد که البته به صورت متصل در سراسر خودرو کشیده شده است. وجود خطوط زاویه دار و حجم دهی‌های مناسب روی کاپوت نیز تعبیه شده‌اند که به ظاهر اسپرت بیسو T3 کمک شایانی کرده‌اند.

 

بیسو تی 3 قرمز.jpg

 

به نمای جانبی بیسو T3 که می‌رسیم اولین موردی که به چشم می‌خورد طراحی مکعبی این خودرو است. طراحی اسپرت نمای جلو به این قسمت خودرو نیز رسیده و بیسو T3 جلوه خوبی در این قسمت دارد. ستون A و B به همراه سقف خودرو به صورت مشکی رنگ درآمده‌اند. یک خط تیز و عمیق نیز از گلگیر جلو شروع شده و با گذشتن از زیر دستگیره درب‌ها تا انتهای درب عقب کشیده شده است. خط دیگری نیز از انتهای چراغ عقب تا بالای درب عقب کشیده شده و خط رکاب بیسو T3 نیز در بالای قسمت پلاستیکی واقع شده است. همچنین حجم دهی های مناسبی نیز روی گلگیرهای بیسو T3 قرار گرفته‌اند که متناسب با ظاهر کلی خودرو است. رینگ‌های این خودرو 16 اینچی است که طراحی خوبی دارد اما می‌توانست کمی بزرگتر باشد.

 

عکس سمت راننده بیسو تی 3.jpg

 

نمای عقب بیسو T3 ظاهر بروز و هماهنگ با سایر بخش های خودرو دارد، اما وجود یک قسمت پلاستیکی بزرگ که بخش زیادی از سپر عقب را شامل می‌شود یک نکته منفی برای این خودرو است. چراغ‌های عقب به صورت دو تکه و زاویه دار طراحی شده‌اند و گرافیک مناسبی نیز دارند. یک باله مشکی رنگ با اندازه‌ای نسبتا بزرگ بالای شیشه عقب قرار دارد که چراغ سوم ترمز وسط آن تعبیه شده است. درب صندوق بیسو تی 3 به صورت یک تکه با زوایای مناسب طراحی شده و تا بالای سپر کشیده شده است. میان چراغ‌های عقب نیز عبارت BISU AUTO نوشته شده است. دو مه‌شکن دایره‌ای شکل و محل نصب پلاک نیز روی قسمت پلاستیکی سپر قرار گرفته‌اند و یک دیفیوزر نقره‎ای نیز در پایین سپر واقع شده که دو جای اگزوز تقلبی نیز روی آن قرار دارد.

 

نمای عقب بیسو تی 3.jpg

 

  مشخصات فنی بیسو T3

بیسو T3 که سیف خودرو به ایران آورده است به یک موتور 1/3 لیتری توربوشارژ مجهز شده است که این موتور توانایی تولید 133 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. نیروی تولید شده این موتور توسط یک جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق اعلام کمپانی بیسو، این کراس اوور کوچک شهری ظرف مدت 12 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز حدود 7/4 لیتر در هر 100 کیلومتر است. بیسو T3 بخاطر استفاده از جعبه دنده CVT به کندی شروع به حرکت می‌کند اما پس از حرکت شتاب ثانویه مناسبی دارد. 

 

موتور بیسو تی 3.jpg

 

بررسی کابین و فضای داخلی بیسو T3

داخل کابین بیسو T3 که می‌رویم با طراحی بروزی روبرو هستیم. یک نمایشگر بزرگ 9 اینچی در بالاترین قسمت داشبورد قرار گرفته است. دو خروجی هوای تهویه مطبوع نیز در کنار هم تعبیه شده‌اند که میان آنها یک دکمه فلاشر جا خوش کرده است. وسط داشبورد نیز کلیدهای سیستم مولتی مدیای خودرو و زیر آن نیز بخش سیستم کنترل تهویه مطبوع خودرو قرار گرفته است. در پایین ترین بخش داشبورد نیز ورودی USB و فندکی تعبیه شده‌اند. یکی از نکات کابین بیسو T3 یک کادر کرومی است که کل ادوات داشبورد به همراه لیور دنده را احاطه کرده است. کنسول وسط نیز اندازه مناسبی دارد. 

غربیلک فرمان بیسو T3 طراحی موسوم به D کات و 4 شاخه دارد که با قطعات کرومی تزئین شده است. طراحی D کات علاوه بر طراحی زیبا فضای پای بیشتری را به راننده اعطا می‌کند. فرمان خودرو خوش دست است و میزبان دکمه‌های کروز کنترل و سیستم صوتی است. پشت آمپر بیسو T3 نیز ظاهر اسپرت و به اصطلاح سیلندری دارد که به صورت سه دایره کنار هم طراحی شده‌اند. یکی از نکات مثبت و جذاب بیسو T3 کابین دو رنگ آن است. فضای کابین بیسو T3 جادار طراحی شده و فضای پا و سر برای سرنشینان جلو و عقب مناسب است اما ردیف عقب تنها برای دو نفر مناسب و است و ممکن است 3 نفر نتوانند به راحتی بنشینند. 

 

عکس کابین بیسو تی 3.jpg

 

بیسو تی 3 با صندوق عقب باز.jpg

 

امکانات رفاهی و ایمنی بیسو T3

بیسو T3 از نظر امکانات رفاهی نیز در رده متوسط رو به بالایی قرار می‌گیرد. این خودرو امکاناتی نظیر: 

سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو - صفحه نمایش 9 اینچی لمسی و ورودی صدای AUX و پورت USB - کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان - دوربین جلو با قابلیت ضبط تصاویر حین رانندگی - سنسور پارک جلو - دوربین قفل کودک و صندلی های ایزوفیکس - سنسور پارک عقب با قابلیت نمایش فاصله - سیستم ورود بدون کلید به همراه استارت دکمه ای - صندلی های چرمی – چراغ LED مخصوص روز – آینه های جانبی تاشونده برقی – سقف پانوراما – کروز کنترل – فرمان برقی EPS – سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS

 

بیسو T3 خودرو ایمنی است. البته با اینکه از این خودرو تست تصادفی منتشر نشده است اما امکانات ایمنی خوبی برای آن در نظر گرفته شده است. امکاناتی نظیر : 

شش کیسه‌ی هوا، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، سنسور پارک روی سپر عقب و جلو، صندلی‌های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)، سیستم ترمز ضدقفل (ABS) همراه‌با ترمز اضطراری پیشرانه (BOS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD )، فناوری کنترل کشش (TCS)، سیستم حفظ تعادل (ESC) و نگهدارنده‌ی خودرو در شیب به‌هنگام شروع حرکت را داراست. 

 

لیور دنده بیسو تی 3.jpg

 

بررسی بازار و قیمت بیسو T3

بیسو T3 خودروی موفقی در بازار نبود و خیلی زود عرضه آن به بازار متوقف شد. این خودرو در اسفند ماه 1400 قیمتی حدود 605 میلیون تومان در بازار با مدل 1399 دارد.

این خودرو در بازار دست دوم ها نیز حال و روز خوبی ندارد و فقط افراد خاصی به سراغ آن می‌روند. خدمات پس از فروش بیسو T3 نیز اصلا مناسب نیست. 

 

بیسو قرمز تی 3.jpg

 

نتیجه گیری

بیسو T3 جزو خودروهایی بود که نتوانست فروش خوبی را در ایران تجربه کند. این خودرو از نظر امکانات رفاهی و طراحی خودروی قابل قبولی است اما از نظر فنی ممکن است در مقایسه با رقبایش کمی به مشکل برخورد کند. 

 

بیسو تی 3 سفید.jpg

گالری بیسو T32018-2021

مدیا گالری بیسو T32018-2021

نظرات کاربران
  • اکبر سلطانی 26 مرداد 1399 ساعت 02:07

    حواله بیسو خریدارم

  • علی محمد پور 22 تیر 1399 ساعت 19:50

    والا اگه کسی بخواد این ماشین رو بخره باید فقط برا رفاهش بخره وگرنه اگه میخواد موتورش قدرتی باشه باید بنز یا بی ام وی بخره این یه ماشین شهری هست

  • حسین 8 اسفند 1398 ساعت 10:41

    تو رو خدا اصلا از سیف خودرو خرید نکنید اولا که قدرت ماشین بیسو 1300 هست که اصلا شتاب نداره مخصوصا شتاب اولیه.........دوم اینکه هر که تو سیف خودرو ثبت نام کرد بدبخت میشه چون قرارداد نوشتن که سود تا روز ارسال دعوتنامه به شما تعلق میگیره و دعوتنامه که ارسال شد شما تکمیل وجه میکنی بعدش سودت حذف میشه و اینقدر پولت را پیش خودشون نگه میدارن که ادم بگه غلط کردم یعنی مبلغ 220 میلیون شما نزدیک 7 الی 8 ماه بدون سود پیش خودش نگه میداره و به ریشمون میخنده ماشاءالله قانون هم که نداریم به این کلاهبرداریها برخورد کنه روز روشن دارن کلاهبرداری میکنند به قانون که مراجعه میکنی میگویند شما قرارداد امضاء کردی دستت به جایی نمیرسه

اضافه کردن نظر

مشخصات فنی بیسو T32018-2021

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو بیسو T3 2018-2021
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده سیف خودرو

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه کراس اور
  • کلاس اتومبیل C Segment
  • وزن 1445 کیلوگرم
  • تعداد فضای سرنشینان 5
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/65R16
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 205/65R16

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 1298 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 133 اسب بخار در دور 5500
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 185 نیوتن متر از دور 1500 تا 4500
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 102.3 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 50 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده پدالهای پشت فرمان (شیفتر)
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله)

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو سیستم مستقل Mc Pherson با فنر پیچشی
  • تعلیق عقب میله پیچشی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 178 کیلومتر بر ساعت

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دارای 6 کیسه هوای ایمنی در 10 نقطه (جلو، جانبی و پرده ای)
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی قفل مرکزی / سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید /
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان اسپرت با قابلیت تنظیم و روکس چرمی /
  • سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع (A/C) دستی / دریچه کولر برای سرنشینان عقب /
  • سیستم صوتی و تصویری پورت USB و AUX / GPS / 6 عدد بلندگو استریو
  • سیستمهای مولتی مدیا سیستم صوتی و تصویری لمسی (۹ اینچی) / اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث /
  • سیستم صندلیهای جلو صندلی های چرمی / تنظیم برقی صندلی راننده / تنظیم دستی صندلی شاگرد (۴ جهت)
  • سیستم صندلیهای عقب جمع شدن صندلی های عقب (۴۰-۶۰) / قفل کودک (ISO-FIX) و قلاب صندلی کودک /
  • سیستم آیینه ها آینه های جانبی برقی (چراغ راهنمای LED) / جمع شدن برقی آینه های جانبی / آینه دید عقب (عملکرد اتوماتیک)
  • سیستم شیشه ها برف پاک کن عقب / گرمکن شیشه عقب / شیشه بالابر برقی /
  • سیستم های سقف سقف شیشه ای پاناروما /
  • سیستم روشنایی جلو چراغهای هالوژن (با قابلیت تنظیم ارتفاع) / مه شکن / چراغ روز – Day Light /
  • سیستم روشنایی عقب مه شکن / چراغ های ترمز LED /
  • سنسورهای پیش فعال سیستم کنترل فشار باد تایرها TMPS /
  • سیستم های کمک رانندگی کروز کنترل / سنسور پارک دنده عقب / دوربین دنده عقب / سنسور پارک جلو /
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه

نظرات کاربران بیسو T32018-2021

نظر خود را بیان کنید
  • اکبر سلطانی اکبر سلطانی (26 مرداد 1399 ساعت 02:07)

    حواله بیسو خریدارم

    هادی هادی (17 بهمن 1399 ساعت 23:34)

    خود بیسو میخری

  • علی محمد پور علی محمد پور (22 تیر 1399 ساعت 19:50)

    والا اگه کسی بخواد این ماشین رو بخره باید فقط برا رفاهش بخره وگرنه اگه میخواد موتورش قدرتی باشه باید بنز یا بی ام وی بخره این یه ماشین شهری هست

  • حسین حسین (8 اسفند 1398 ساعت 10:41)

    تو رو خدا اصلا از سیف خودرو خرید نکنید اولا که قدرت ماشین بیسو 1300 هست که اصلا شتاب نداره مخصوصا شتاب اولیه.........دوم اینکه هر که تو سیف خودرو ثبت نام کرد بدبخت میشه چون قرارداد نوشتن که سود تا روز ارسال دعوتنامه به شما تعلق میگیره و دعوتنامه که ارسال شد شما تکمیل وجه میکنی بعدش سودت حذف میشه و اینقدر پولت را پیش خودشون نگه میدارن که ادم بگه غلط کردم یعنی مبلغ 220 میلیون شما نزدیک 7 الی 8 ماه بدون سود پیش خودش نگه میداره و به ریشمون میخنده ماشاءالله قانون هم که نداریم به این کلاهبرداریها برخورد کنه روز روشن دارن کلاهبرداری میکنند به قانون که مراجعه میکنی میگویند شما قرارداد امضاء کردی دستت به جایی نمیرسه

  • سامی سامی (2 اسفند 1398 ساعت 22:16)

    دوستان من بیسو t3 دارم ازش راضی ام .
    درسته موتورش ۱۳۰۰ هستش اما با توجه به توربو شارژش خیلی قدرتش خوبه .
    ۱۳۳ اسب بخار به نسبت خیلی از ماشینای ایرانی سرتره .

  • saeid saeid (25 مرداد 1398 ساعت 12:38)

    هرچی اشغاله جمع کردن اوردن ایران ۱۳۰۰سی سی????????الان دیدم قیمت زده بود۲۵۰میلیون خاک بر سرم واقعن ۲۵۰میلیون بنز اخرین مدل باید سوار شد نه بیسو میسو

    Ali_K Ali_K (22 مهر 1398 ساعت 10:04)

    موافقم واقعا این چه موتوریه آخه 1300 به نظرتون میتونه کشش داشته باشه واسه این ماشین خخخخ واقعا مسخرشو در آوردن دیگه البته مقصر اینا نیستن مقصر مردم ما هستن که هرچی آشغال واسشون بیارن بیشتر هجوم میبرن واسه خرید من نمیدونم چرا کسی صداش در نمیاد...

    علیرضا علیرضا (27 دی 1398 ساعت 21:28)

    این ماشین موتورش سیستم توربو داره.شما به 1300 بودنش نگاه نکن.در ضمن این ماشین بر پایه استفاده شهری طراحی شده.پس با وجود توربو برای این نوع استفاده باید مناسب باشه.

  • Amin_N_s Amin_N_s (14 تیر 1398 ساعت 07:46)

    من همکارای چینی دارم. خواستم باهاشون مشورت کنم که چی بخرم. متاسفانه به جز ماشین جیلی که 6 ساله دیگه تولید نمیشه هیچ کدوم از ماشینای بازار ایران رو نمیشناختن. قشنگ معلومه آشغال میسازن مخصوص بازار ایرن........

  • Amin Amin (4 دی 1397 ساعت 12:40)

    واقعا با این موتور کشش داره؟!

    حسین حسین (8 دی 1397 ساعت 18:48)

    آره موتورش توربو شارژه

    سید علی حسینی سید علی حسینی (21 آبان 1398 ساعت 13:32)

    همینجوری یه چیزی از توربو شنیدی هااااا.

  • Me Me (8 آذر 1397 ساعت 10:42)

    خاک بر سر ما که باید ماشینهای چینی که هنوز توی خود چین جرات فروش ندارند رو بخریم. ای خاک

    مومی مومی (20 خرداد 1398 ساعت 12:42)

    واقعا خاک بر سر ما

    Ali_K Ali_K (22 مهر 1398 ساعت 10:07)

    بابا محاله ممکنه تو چین بخواد به این صورت فروش کنه اینا سفارشی هستن برای ایران صد در صد توچین فرق میکنه

خودروهای هم رده بیسو T32018-2021