ورود
بامو 525Li یکی از جدیدترین اعضای خانواده سری ۵ است که با نسخه کشیده یا Long Wheelbase برای بازار چین تولید شده. این خودرو با کد اتاق G68 شناخته میشود و از نظر پلتفرم و تکنولوژی، با نسل هشتم سری ۵ (G80) یکسان است. افزایش فاصله محوری در این نسخه باعث شده تا فضای بیشتری در ردیف عقب در اختیار سرنشینان قرار گیرد؛ مزیتی که بازارهای شرقی مثل چین و ایران همواره به آن علاقهمند بودهاند. بامو 525Li قرار است توسط پرشیا خودرو به بازار ایران معرفی شود و اولین رونمایی رسمی آن در نمایشگاه خودروی شیراز ۱۴۰۴ انجام خواهد گرفت.
در زیر کاپوت بامو 525Li یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با کد B48 قرار دارد. این موتور توان تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. نیروی تولید شده توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF به محور عقب منتقل میشود. ترکیب این پیشرانه و گیربکس باعث میشود 525Li بتواند ظرف ۸.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ عددی که با وجود ابعاد بزرگتر و وزن بیشتر نسبت به نسخه استاندارد، همچنان عملکردی قابل قبول به شمار میرود.
بامو 525Li از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی، سطح بالایی از امکانات را ارائه میدهد. از جمله این ویژگیها میتوان به موارد نوربالای اتوماتیک، سقف پانوراما، صندلی راننده برقی با مموری، گرمکن صندلیهای جلو، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله اتوماتیک، سیستم کمکی پارک، شارژر وایرلس موبایل، دنده پشت فرمان برای تعویض دستی، سیستم کلید دیجیتال بامو و سیستم رانندگی نیمهخودران با سطح ۲.۵ اشاره کرد.
ترکیب این امکانات، تجربهای راحت، ایمن و مدرن را هم برای راننده و هم برای سرنشینان فراهم میسازد.
نسخه کشیده بامو سری ۵ با نام 525Li ترکیبی از طراحی جذاب، فضای جادار و تکنولوژی روز آلمانی است. این خودرو نهتنها برای بازار چین، بلکه برای کشورهایی مثل ایران که فضای کابین اهمیت بالایی دارد، میتواند گزینهای بسیار موفق باشد. با توجه به سابقه خوب سری ۵ در بازار ایران، بهنظر میرسد 525Li نیز بتواند در میان علاقهمندان به خودروهای لوکس اروپایی جایگاه ویژهای پیدا کند.