ام جی 6 مگنت - MG 6 Magnet تیپ سدان سواری کلاس C سایک موتور است که نخستین نسل آن در سال 2011 معرفی شد و تا سال 2016 نیز به تولید رسید، اما در ادامه با توجه به عدم استقبال خریداران و فروش بالاتر مدل لیفت بک، در نسل دوم از تولید آن صرف نظر شد. ام جی ۶ مگنت نیز همانند برادر لیفت بک خود از پیشرانه بنزینی توربوشارژ در کنار گیربکس اتوماتیک ۵ سرعته بهره میبرد.
در ایران مدیا موتور از سال ۲۰۱۲ اقدام به واردات این خودرو به بازار کشور کرد و این امر تا سال ۲۰۱۵ ادامه داشت، اما در ادامه هرگز شاهد مدل فیبس لیفت MG6 Magnet در ایران نبودیم.
با وجود اینکه مراحل طراحی و توسعه ام جی ۶ مگنت در زمانی که ب ام و مالکیت ام جی را بر عهده داشت طی شده بود، اما معرفی این خودرو در سال ۲۰۱۱ و در زمانی که ام جی تحت تملک سایک موتور درامده بود انجام شد.
مهندسین ام جی، ام جی ۶ را بر روی پلتفرم سدان بزرگ سایز روور ۷۵ بنا کردند و همین موضوع، موجب شده ام جی 6 از فاصله محوری بیشتری نسبت به اکثر رقبای کلاس خود بهره مند باشد.
این خودرو را می توان نخستین خودروی اقتصادی بازار ایران با موتور توربوشارژ دانست، پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوی سری K روور با نام کاواچی، قلب تپنده این خودرواست که در کنار گیربکس ۵ سرعته آیسین، وظیفه به حرکت دراوردن این سدان ۱.۶ تنی را بر عهده دارد.
این پیشرانه توربوشارژنخستین بار در اواخر دهه نود توسط ام جی و روور طراحی شد و تا سال ۲۰۱۵، بر روی طیف وسیعی از خودروهای گروه امجی روور و حتی لندرور و لوتوس نیز نصب شد.
مدیا موتور از سال 2012 اقدام به واردات هر دو تیپ جی تی و مگنت این خودرو به داخل ایران کرد و این موضوع تا سال 2015 و معرفی مدل فیس لیفت ام جی 6 ادامه داشت، هر دو این تیپ ها دارای مشخصات و قوای فنی مشابه هستند و تنها تفاوت را میتوان در فرم لیفت بک تیپ GT و فرم سدان تیپ مگنت ام جی ۶ یافت. ام جی ۶ مگنت در سال ۲۰۱۲ در دو تیپ نیم فول و فول عرضه شد،که مدل های فول دارای دوربین دنده عقب و صندلی شاگرد برقی بودند، اما مدیا موتور از سال ۲۰۱۳ به بعد تنها اقدام به واردات فول ترین مدل های MG6 کرد که علاوه بر امکانات مدل فول سال ۲۰۱۲، به آپشن هایی چون سنسور پارک جلو، آیینه تاشوی برقی و گرمکن صندلی ها نیز مجهز بود.
دیگر تفاوت مدل های مگنت وارد شده در سال ۲۰۱۲، طرح متفاوت آیینه های جانبی و نیز، طرح ساده تر صفحه کیلومتر این خودروها بود.
از نقات قوت ام جی 6 مگنت می توان به کابین جادار، سواری قابل قبول، پایداری و شتاب گیری فوق العاده آن اشاره کرد، همچنین قیمت برخی لوازم مصرفی این خودروها نیز در مقایسه با خودروهای هم کلاس مناسب تر است، در مقابل اما می توان خدمات پس از فروش محدود نمایندگی و بازار دست دوم ضعیف را از مهمترین نقاط ضعف MG6 Magnette دانست.
همانند دیگر خودروهای مجهز به توربو شارژ، MG6 نیز حساسیت زیادی به کیفیت و عدد اکتان سوخت مصرفی، و همچنین انجام به موقع و اصولی سرویس های دوره ای دارد و استفاده از بنزین سوپر برای این خودرو مخصوصا در فصول گرم سال توصیه میگردد.
شتاب ام جی6 GT توسط Car.ir مورد بررسی قرار گرفته است و شما میتوانید ویدیو آن را در کارلانچ تماشا کنید.
به گفته دوستان ام. جی نسبت ب قیمتش خودروی خوبی هست بنده که نظر میدم مدت 3ساله دارم استفاده میکنم ماشین فوقالعاده محکم و جونداری هست تنها مشکلی که این خودرو داره البته تموم خودروهای کشور این مشکل دارند اونم خدمات قطعات و گرانی لوازمات هستند بله درکل اشخاصی که میخوان از خودرو سواری بگیرن و بفکر منفعت مالی نباشند بنظر من خودرو بسیار فوقالعاده ای هست باقیمتی که ام. جی داره باید ماشین تولید داخلی گرفت.
این ماشین با این که ساخت چینه ولی اصالت انگلیسی داره و نسبت به قیمتش و آپشن هایی که داره از کلی مدلهای هیوندای کره ای سرتره . کدوم مدل ماشین های دیگه با این قیمت همچین امکاناتی داره؟ و فقط علت ارزون بودنش ساخته شدنش توی چینه . که الان خیلی از برند ها دارن این کارو میکنن .
یه جا نوشنت خوبه یه جا بد من واقعا موندم مزدا رو انتخاب کنم یا ام جی مشکلم با مزدا سر گرونی قطعاتش هست