پژو پارس XU7P سال

کشور
فرانسه فرانسه
شرکت خدمات دهنده
ایساکو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف تولید
قیمت بازار
ناموجود
مشخصات فنی پژو پارس XU7P سال
KM/H
حداکثر سرعت
ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلD Segment
وزن کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو195/R15
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب195/60R15
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها8
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک70 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزروغنی با بوستر خلائی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبنیمه مستقل
کمک فنرهای جلوهیدرولیکی
کمک فنرهای عقبهیدرولیکی
نوع سیستم فرمانقدرت کمکی هیدرولیکی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
3 دقیقه


پژو پارس XU7P سال یا همان XU7 پلاس دستپخت جدید ایران خودرو برای بازار کشور است که بیشترین تغییرات آن نسبت به نسخه قبلی یعنی پژو پارس سال با موتور XU7 در بخش فنی و قوای محرکه است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

طبق اطلاعاتی که ایران خودرو روی وبسایت خود از پیشرانه XU7P قرار داده در بخش فنی قدرت از 100 اسب بخار به 97 اسب بخار و گشتاور از 153 نيوتن متر در دور 3000 به 146 نیوتن متر در دور 4500 کاهش پیدا کرده است. پیشرانه خودرو کماکان 8 سوپاپ است و حداکثر سرعت از 190 کیلومتر به 185 کیلومتر در ساعت رسیده است. شتاب 0 تا 100 پژو پارس سال با موتور XU7P نیز 12 ثانیه اعلام شده که 1 ثانیه نسبت به نسخه قبلی کند شده است. تنها مورد مثبت این پیشرانه جدید کم شدن 2 لیتری مصرف سوخت ترکیبی است که آن هم دور از ذهن به نظر می‌رسد و باید دید در واقعیت نتیجه چگونه است.

پژو پارس سفید با موتور XU7P.webp

همانطور که اشاره شد ایران خودرو با هدف بهبود عملکرد و راندمان، دست به برخی از تغییرات بر روی پیشرانه‌هایش زد و با اضافه کردن یک پسوند پلاس آن‌ها را معرفی کرد. به عنوان مثال پیشرانه جدید TU5P که برخی تغییرات را نسبت به پیشرانه TU5 داشته است.

اما این شرکت در دسته گل جدیدش نه تنها بهبودی را نسبت به نسخه قبلی انجام نداده بلکه پسرفت هم داشته و تنها مصرف سوخت بهتر شده که صحت آن نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چرا که کاهش 2 لیتری مصرف سوخت برای یک پیشرانه که بیش از 40 سال از تکنولوژی آن نیز میگذرد کمی دور از ذهن است. این اقدام ایران خودرو دقیقا مصداق بارز ضرب المثل آمد ابرو را درست کند زد چشم را کور کرد است. البته برای خودروسازان داخلی این اتفاق‌ها چندان تاثیری در فروششان ندارد و کماکان شاهد هستیم برای خرید این ارابه‌های بزک شده صف کشیده می‌شود!

 

قسمت جلوی کابین پژو پارس.webp

 

لازم به ذکر است که نسخه دیگری نیز از پژو پارس سال جدید قرار است به تولید برسد که با نام پژو پارس سال XU7P سفارشی شناخته می‌شود و از نظر مشخصات فنی تفاوتی با پژو پارس سال XU7P ندارد و تنها از نظر امکانات رفاهی مواردی همچون دیسکی شدن ترمزهای عقب، رینگ‌های 15 اینچی آلومینیومی و دودی شدن شیشه‌های عقب را نسبت به نسخه معمولی دارد. 

نظرات کاربران
lpsk
lpsk
10 خرداد 1403
سلام وقت بخیر بین ماشین های رانا پلاس و سورن پلاس و پژو پارس موتور xu7p کدوم یکی بهتره برای خرید .