میتسوبیشی اوتلندر 2023

کشور
ژاپن ژاپن
شرکت خدمات دهنده
آرین موتور پویا
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
3,228,000,000 (تومان)
قیمت بازار
5,580,000,000 (تومان)
مزایا
  • ایمنی بسیار خوب
  • امکانات رفاهی مناسب
  • کیفیت ساخت بالا
معایب
  • حساسیت پیشرانه به کیفیت سوخت
  • فضای ردیف دوم متوسط
  • سیستم مولتی مدیای نه چندان پیشرفته
سری اول اوتلندر وارداتی جدید به کشور با قیمتی در محدوده 2.5 تا 3 میلیارد تومان در سامانه جامع خودروهای وارداتی عرضه شد.
میتسوبیشی اوتلندر 2023 از موتور 1.5 لیتری توربو با 160 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور در کنار گیربکس CVT بهره می برد، این خودرو همچنین از سیستم دو دیفرانسیل اختصاصی میتسوبیشی با نام S-AWC نیز بهره مند است.
اوتلندر 2023 صفر تا صد را طی 11 ثانیه پر میکند و حداکثر سرعت اعلام شده برای آن نیز 192 کیلومتر بر ساعت است.
مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر 2023
195 KM/H
حداکثر سرعت
10 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
کراس اور
حجم موتور
1500 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
مصرف سوخت ترکیبی
7.5 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1752 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان7
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو255/45R20
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب255/45R20
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتور پاشش مستقیم
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)160 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)280 نیوتن متر در 3000 تا 3500 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)106.66 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک55 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)8
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی و پدالهای پشت فرمان
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، دارای سیستم کمکی ترمز BA
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
نوع سیستم فرمانفرمان برقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت195 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)10 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 6
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP5
امکانات رفاهی میتسوبیشی اوتلندر 2023
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجموعا 6 عدد ( راننده، سرنشین، جانبی راننده و سرنشین، پرده ای )
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ورود به خودرو بدون کلید و استارت دکمه ای
نوع غربیلکغربیلک فرمان 4 شاخه دارای روکش چرمی و کلید های کنترل مولتی مدیا و کروز کنترل
سیستمهای تهویه مطبوعدارای تهویه خودکار دوگانه با خروجی برای ردیف عقب
سیستم صوتی و تصویریدارای 6 عدد بلندگو
سیستمهای مولتی مدیادارای صفحه نمایش 10.25 اینچی لمسی مولتی مدیا، دارای اپل کارپلی و اندروید اتو، دارای دوربین 360 درجه، دارای کلاستر تمام دیجیتال
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده و دستی صندلی شاگرد، صندلی های جلو دارای گرمکن
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرمی، قابلیت تا شدن صندلی های عقب و تنظیم در 4 جهت، دارای قابلیت نصب آسان صندلی کودک ISOFIX
سیستم آیینه هاآیینه های جانبی تاشو برقی
سیستم شیشه هاشیشه های جانبی برقی، دارای سنسور باران، قابلیت بازشدن خودکار شیشه ها حین تصادف، دارای هداپ دیسپلی
سیستم های سقفداراس سقف پانوراما
سیستم روشنایی جلوچراغ های جلو LED، دارای سنسور نور و سیستم نور بالای خودکار
سیستم روشنایی عقبچراغ های عقب led
سنسورهای پیش فعالدارای سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، سنسور پارک عقب و جلو
سیستم های کمک رانندگیکروز کنترل آداپتیو با توانایی حفظ فاصله با خودروی جلویی، رادار بین خطوط فعال، رادار نقطه کور فعال، ترمز اضطراری خودکار در هنگام برخورد از جلو یا عقب، سیستم هشدار برخورد از جلو و سیستم کنترل پیشرفته تمام چرخ متحرک میتسوبیشی SAWC
9 دقیقه


تفاوت تیپ های اوتلندر (P-line، H-line, M-line و L-line) در چیست؟

عرضه کننده میتسوبیشی اوتلندر، این خودرو را در سامانه خودروهای وارداتی با سطوح متفاوتی از امکانات عرضه کرد که به برخی تفاوت‌ها بین آنان می‌پردازیم:

امکانات رفاهی P-line: تک دیفرانسیل، سقف پاناروما، هداپ دیسپلی، دوربین 360، رینگ بزرگ، صندلی چرمی، رادارها، آیینه تاشو برقی، پشت آمپر دیجیتال
دارای ردیف سوم صندلی، درب صندوق برقی و گرمکن صندلی های ردیف اول

امکانات رفاهی H-line: دو دیفرانسیل، سقف پاناروما، هداپ دیسپلی، دوربین 360، رینگ بزرگ، صندلی چرمی، رادارها، آیینه تاشو برقی، پشت آمپر دیجیتال
فاقد ردیف سوم صندلی، درب صندوق برقی و گرمکن صندلی های ردیف اول

امکانات رفاهی M-Line: دو دیفرانسیل، سقف پاناروما؛ روکش پارچه‌ای صندلی ها و فاقد سایر امکانات تیپ های بالا

میتسوبیشی اوتلندر جدید، نسل چهارم میتسوبیشی اوتلندر است که از سال 2021 روی خط تولید این شرکت ژاپنی رفته است. برخلاف نسل های قبلی، اوتلندر جدید اکنون روی پلتفرم CMF-CD نیسان قرار دارد که مشترک با محصولاتی مانند نیسان X-Trail است.

در سال 1401 و با آزادسازی واردات خودرو، نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر تبدیل به یک گزینه برای واردات توسط آرین موتور، نمایندگی رسمی میتسوبیشی در ایران شده است. نسل قبلی اوتلندر در ایران فروش نسبتا خوبی را تجربه کرده و پیش بینی میشد نسل جدید این خودرو نیز در بازار ایران به موفقیت برسد که این موضوع نیز محقق شد.

 

 

طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر جدید

میتسوبیشی اوتلندر 2023 طراحی کاملا مدرنی داشته و از زبان طراحی جدید محصولات میتسوبیشی استفاده می کند. در نمای جلو چراغ ها به صورت چند تکه طراحی شده اند؛ دی لایت در بالا توسط نواری کرومی به مه شکن متصل شده و چراغ های اصلی نیز در کناره های سپر قرار گرفته اند. یک جلوپنجره بزرگ در بالا میزبان لوگوی میتسوبیشی است و در پایین سپر نیز یک دیفیوزر استیل نمای جلو را اسپرت تر کرده است.

23.webp

 

در نمای کناری اوتلندر جدید شاهد وجود خطوط برجسته بسیاری هستیم که باعث حجیم تر شدن این نما شده اند؛ مانند نسل های قبلی محصولات میتسوبیشی در ایران، قسمت هایی از بدنه این خودرو همچون گلگیرها جهت کاهش وزن از فایبرگلس ساخته شده است.

20.webp

 

طراحان میتسوبیشی نمای عقب اوتلندر جدید را مقداری ساده تر طراحی کرده اند؛ دو چراغ کاملا باریک و کشیده در این نما به چشم می خورد که البته به هم پیوسته نیستند. یک دیفیوزر و دو خروجی اگزوز نیز در در پایین سپر نصب شده اند.

21.webp

 

کابین و فضای داخلی اوتلندر 2023

در کابین میتسوبیشی اوتلندر 2023 از پلاستیک های نرم و انبوهی از چرم دوزی ها استفاده شده تا احساس خوبی به سرنشینان بدهند. لازم که یاداوریست که طرح روکش چرمی صندلی ها در تیپ P-line با سایر تیپ ها متفاوت است و طرحی لوزی شکل دارد؛ در نمای روبروی راننده یک فرمان 4 شاخه و یک صفحه کیلومتر دیجیتالی پیش روی خود دارد که با کمک آن ها می توان انبوه سیستم های کمک رانندگی خودرو را کنترل کرد. در بالای داشبورد یک مانیتور برای استفاده از سیستم مولتی مدیا وجود دارد و پایین تر از آن پنل سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته است. در کنسول میانی نیز یک دسته دنده الکترونیکی و در پشت آن اهرم تعویض حالت های رانندگی به چشم می خورند. نکته قابل توجه آن است که ساعت این خودرو تا لحظه نگارش این متن همچنان قابل تنظیم نیست!

16.webp

 

ردیف عقب اوتلندر 2023 نیز یک زیر آرنجی با دو جا لیوانی و همچنین دو دریچه تهویه مطبوع و کلید های گرمکن صندلی را برای آسایش بیشتر سرنشینان در اختیار دارد. اوتلندر در نوع 5 و 7 نفره در ایران عرضه شد.

01.webp

 

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر 2023

نسخه بنزینی میتسوبیشی اوتلندر 2023 از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد این موتور در کنار یک موتور برقی 48 ولتی یک سیستم Mild-Hybrid را بوجود می آورد که توانایی تولید حداکثر 160 اسب بخار قدرت در 5000 دور در دقیقه و 280 نیوتن متر گشتاور در 3000 تا 3500 دور در دقیقه را دارد. توان تولیدی این موتور ساخت نیسان از طریق یک گیربکس CVT با 8 دنده مجازی  به چرخ های جلو خودرو منتقل شده و اوتلندر 2023 را طی 10 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند. حداکثر سرعت قابل دستیابی با این خودرو نیز 195 کیلومتر بر ساعت است. 
شاید برخی بر این باور باشند که جذابیت رانندگی با گیربکس CVT به اندازه سایر انواع گیربکس ها نباشد؛ اما پس از تجربه رانندگی با این خودرو می توان دریافت که نسل جدید گیربکس های CVT نیسان به شکل محسوس دقیق تر از نسل های قبلی عمل میکند و شباهت زیادی در رفتار آن با گیربکس های AT یافت می شود.

27.webp

 

میتسوبیشی اوتلندر 2023 در محور جلو از سیستم مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی استفاده می کند. همچنین ترمز های این خودرو به سیستم هایی نظیر سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی اضطراری BA نیز مجهزند.

میتسوبیشی اوتلندر 2023 میانگین مصرف سوختی برابر با 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر رانندگی پیمایش ترکیبی دارد که عددی بسیار خوب برای یک کراس اور بزرگ 1670 کیلوگرمی محسوب می شود. هرچند در عمل و با بنزین نچندان با کیفیت کشور، تحقق این عدد در واقعیت دور از انتظار است.

11.webp

 

ایمنی میتسوبیشی اوتلندر 2023

میتسوبیشیی اوتلندر 2023 به 6 ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی های جلو، پرده ای های جلو و عقب و زانویی راننده مجهز شده است. همچنین این خودرو با شرکت در تست های تصادف موسسه IIHS آمریکا موفق به کسب بالاترین نمرات ممکن از این موسسه شده و خودرویی کاملا ایمن در حوادث رانندگی به شمار می رود. 

 

09.webp

 

میتسوبیشی اوتلندر 2023 در زمینه سیستم های کمک رانندگی نیز خودروی بسیار کاملی است؛ سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC، رادار بین خطوط فعال، رادار نقطه کور فعال و سیستم هشدار برخورد از جلو مواردی هستند که لیست انبوه سیستم های کمکی این خودرو را تشکیل می دهند. البته این لیست بلند و بالا مختص تیپ های H-line و P-Line است و در تیپ ها L-Line و M-Line برخی از این امکانات ایمنی عرضه نمی شود.

 

40.webp

 

امکانات رفاهی میتسوبیشی اوتلندر 2023

امکانات رفاهی و آپشن های اوتلندر 2023 نیز در نسخه فول آپشن یا همان P-line تقریبا بی نقص است؛ مواردی مانند شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی تاشونده برقی، سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع با دریچه تهویه ردیف عقب، سنسور نور، درایو مود با 6 حالت رانندگی مختلف (اکو - نرمال - برف - سرفیس)، ترمز پارک برقی، اتوهلد، صندلی های جلو با تنظیم برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، دوربین 360 درجه، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 10.25 اینچی و کلید های کنترلی از روی فرمان لیست امکانات این کراس اور بزرگ ژاپنی را تشکیل می دهند.

 

08.webp

 

تیپ های مختلف میتسوبیشی اوتلندر جدید

آرین موتور میتسوبیشی اوتلندر جدید را در 4 تیپ اصلی L-Line، M-Line، H-Line و تیپ فول P-Line وارد کرده کشور کرده است، این 4 تیپ در تعداد صندلی ها (5 یا 7 نفره) و سطح آپشن با یکدیگر تفاوت دارند، همچنین همه تیپ ها بجز لو آپشن ترین تیپ (L-Line) می توانند به سیستم 4 چرخ محرک مجهز باشند...، در جداول مشخصات این صفحه، ویژگی های مدل دو دیفرانسیل فول ترین تیپ یعنی P-Line درج شده است.

میتسوبیشی اوتلندر 2023 در بازار ایران

میتسوبیشی اوتلندر هیبریدی در سه تیپ لو آپشن - مید آپشن و فول آپشن به بازار ایران عرضه می شود. رقبای این خودرو در بازار داخلی خودروهایی نظیر رنو کولئوس 2023 و مخصوصا فونیکس تیگو 8 پرو مکس خواهند بود و بنظر می رسد که اوتلندر رقابت جذابی با این خودروها در بازار ایران خواهد داشت. در دور جدید واردات خودرو، اوتلندر جزو خودروهاییست که بیشترین اختلاف قیمت بین سامانه و بازار آن مشاهده می شود.

 

22.webp

گالری ویدیوها
معرفی میتسوبیشی اوتلندر 2023؛ میتسوبیشی دوباره در ایران
خودروهای هم‌رده
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.