میتسوبیشی اوتلندر، خودروی کراس اور مید سایزی است که از سال 2001 تا کنون روی خط تولید این شرکت ژاپنی قرار دارد. هدف پروژه اوتلندر ساخت خودروی کراس اوری بود که بتواند به مانند پرنده ای سبک بال در طبیعت و جاده ها به گشت و گذار بپردازد و مالکانش به راحتی از آن در سفر های تفریحی خود استفاده کنند.
نسل اول اوتلندر در سال 2001 با نام میتسوبیشی Airtrek معرفی و به بازار های جهانی عرضه شد و در سال 2003 نام این خودرو به Outlander تغییر کرد.
در سال 2006، نسل دوم این خودرو معرفی شد. همزمان در اروپا؛ دو خودروی پژو 4007 و سیتروئن C-Crosser هم با پلتفرم مشترک با اوتلندر به عنوان ورژن های فرعی این خودرو به تولید رسیدند.
در سال 2012، نسل سوم میتسوبیشی اوتلندر معرفی شد و از سال 2013 روی خط تولید رفت. این نسل از اوتلندر تا سال 2015 با همان چهره اولیه تولید شد و در سال 2015 یک فیس لیفت ماژور دریافت کرد و تغییرات و بهبود های چشمگیری را تجربه کرد. در سال 2018 یک فیس لیفت مینور هم روی اوتلندر اعمال شد که شامل تغییرات اندکی در ظاهر این خودرو بود. میتسوبیشی همزمان با معرفی اوتلندر نسل سوم بنزینی، نسخه پلاگین هیبرید این خودرو را هم با نام اوتلندر PHEV معرفی کرد. این خودرو که به علت طراحی خاص قوای محرکه و وجود نداشتن گیربکس در سیستم انتقال قدرت بسیار معروف شد، تا کنون پر فروش ترین خودروی پلاگین هیبرید در دنیا بوده و بیشترین سهم بازار آن نیز در بازار اروپا است. اوتلندر نسل سوم در ایران هم حضور پر رنگی دارد و توسط نماینده رسمی میتسوبیشی یعنی آرین موتور که بعد از عرضه ASX و لنسر به دنبال سهم بازار بیشتری بود در سه مدل قبل از فیس لیفت و فیس لیفت PHEV به بازار عرضه شد. ابتدا مدل اولیه اوتلندر نسل 3 در سال 2015 وارد بازار شد. (میتسوبیشی اوتلندر) سپس در سال 2016 مدل فیس لیفت آن معرفی شد که با سه سطح مختلف امکانات (تیپ 3 - 4 - 5) در ایران به فروش رسید. (میتسوبیشی اوتلندر فیس لیفت) در نهایت، قبل از تصویب قانون ممنوعیت واردات خودرو به ایران، در سال 2018 مدل پلاگین هیبرید اوتلندر نیز به ایران آمد و فروش خوبی را در مدتی کوتاه تجربه کرد. (میتسوبیشی اوتلندر PHEV)
نسل چهارم اوتلندر هم در سال 2021 معرفی شد. این نسل از اوتلندر که با همکاری نیسان تولید شده و از پلتفرم مشترک با نیسان X-Trail بهره می برد هم اکنون در حال تولید و عرضه به بازار های جهانی است.