ب ام و سری 3 اتاق G20، نسل هفتم سری 3 محبوب BMW است که در سال 2018 به بازارهای جهانی معرفی شد تا جایگزین F30 LCi شود. سری 3 همواره یکی از محبوب ترین خودروهای بازار ایران بوده، از اتاق افسانه ای E46 تا E90 پرفروش و F30 جذاب و قدرتمند! با این حال پس از تصویب قانون ممنوعیت واردات خودرو، داستان سری 3 با 330i LCi ّF30 در ایران به پایان رسید.
با این حال پس از گذشت چند سال از آن روز سیاه، به نظر می رسد که خودروهای BMW دوباره به ایران بازگشته اند؛ این بار با سهمیه ایثارگران!
ب ام و 318i 2024 یکی از مدل هایی است که توسط شرکت پرشیا خودرو، نمایندگی رسمی BMW با سهمیه ایثارگری وارد ایران شده و روی سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قرار گرفته است. این خودرو با پسوند LCi یا همان Life Cycle Impulse وارد بازار شده که نشان می دهد این خودرو از نوع فیس لیفت است. پسوند 18i نیز خبر از یک موتور 2 لیتری توربو می دهد که ضعیف ترین موتور موجود در لاین آپ سری 3 G20 محسوب می شود.
مشخصات فنی ب ام و 318i
ب ام و 318i وارداتی از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو GDi با کد B48B20 استفاده می کند که ضعیف ترین موتور در سری B48 ب ام و محسوب می شود. این پیشرانه توانایی تولید حداکثر 156 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک AT به چرخ های عقب منتقل می شود. براساس اعلام کمپانی آلمانی، شتاب 0 تا 100 318i با این موتور 8.6 ثانیه است و حداکثر سرعت قابل دستیابی با این خودرو نیز 223 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
BMW 318i G20 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمزهای دیسکی خنک شونده استفاده می کند. محور عقب این خودرو نیز مجهز به سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمزهای دیسکی است.
این سدان شهری بی ام و وزنی معادل 1575 کیلوگرم داشته و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی، 6.5 لیتر است. همچنین این خودرو از استاندارد عدم آلایندگی یورو 6 نیز پیروی می کند.
ایمنی ب ام و 318i
بی ام و سری 3 G20 با شرکت در تست های تصادف موسسه یورو انکپ موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از این موسسه شده و خودرویی مطمئن در حوادث رانندگی محسوب می شود. همچنین نسخه وارداتی 318i به 6 ایربگ (جلو، جانبی، پرده ای) نیز مجهز است.
در زمینه سیستم های ایمنی و کمک رانندگی نیز به نظر می رسد که بی ام و 318i G20 مجهز به سیستم کنترل پایداری DSC، کروز کنترل آداپتیو و نور بالای اتوماتیک است.
امکانات رفاهی ب ام و 318i
کاتالوگ اولیه منتشر شده توسط پرشیا خودرو در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی نقص های زیادی دارد؛ با این حال براساس این کاتالوگ، 318i 2023 به این آپشن ها مجهز است:
شیشه بالابرهای اتوماتیک، آینه های جانبی تاشونده برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کروز کنترل هوشمند، سنسور نور، سنسور باران، درایو مود، چراغ های LED، سنسور پارک جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده و سنسور TPMS.
طراحی ظاهری ب ام و 318i
برخلاف برخی مدل های جدید BMW که از اصالت خود دور شده و درگیر طراحی های فضایی و جلو پنجره های عظیم شده اند، سری 3 همچنان جذاب، دوست داشتنی و اصیل است و به سادگی می توان سیر تکامل و مدرنیزه را در این خودرو مشاهده کرد.
در نمای جلو، چراغ های باریک و کشیده با Angel-Eye ای مدرنیزه شده به جشم می خورند که توسط جلوپنجره مشهور سیبیل هیتلری بیمر به یکدیگر متصل شده اند. یک ورودی هوای بسیار بزرگ نیز در قسمت پایین سپر قرار گرفته و دو ورودی هوا برای خنک کردن دیسک های ترمز نیز در اطراف سپر دیده می شوند.
در نمای کناری همان زیبایی در عین سادگی همیشگی در اتاق 3 دیده می شود، توصیف خاصی از این نمای وجود ندارد، همه چیز همانگونه است که باید باشد!
در نمای عقب نیز چراغ هایی نسبتا باریک و کشیده دیده می شوند که هارمونی خوبی با چراغ های جلو داشته و ارتقا مناسبی نسبت به چراغ های F30 نیز محسوب می شوند. یک دیفیوزر در پایین سپر به همراه اگزوزهای واقعی نیز این نما را تکمیل می کنند.
کابین و فضای داخلی ب ام و 318i
با ورود به کابین بی ام و 318i، همان حس آشنای همیشگی سری 3 را پیدا می کنید، اسپرت بودن در عین کیفیت و لوکس بودن! بزرگترین تغییر در کابین این سری 3 نسبت به نسل های قبلی، استفاده از صفحه کیلومتر دیجیتال یکپارچه با مولتی مدیا است که ممکن است بیننده را به یاد برخی خودروهای چینی بیاندازد. با این حال، سایر نقاط کابین همانقدر بی ام و هستند که باید باشند! فرمان سه شاخه این خودرو حس لذت بخشی را به راننده منتقل می کند و کیفیت ساخت و مونتاژ تک تک اجزای کابین نیز در حد و اندازه یک خودروی آلمانی است.
کنسول میانی 318i نیز طراحی جالبی دارد، یک دسته دنده الکترونیکی مدرن و کوچک به همراه موس، کلید های انتخاب حالت رانندگی و کلید استارت دکمه ای در کنار یکدیگر فرم جذابی به کابین خودرو داده اند.
ب ام و 318i در بازار؛ قیمت و رقبا
بی ام و 318i 2023 با ورود به بازار ایران تبدیل به اولین خودروی لوکس وارداتی بعد از سال های ممنوعیت تبدیل می شود. این خودرو رقیبی در میان خودروهای صفر کیلومتر ندارد و می توان آن را 330i LCi مدل 2018 یا C200 های W205 مقایسه کرد، خودروهایی با امکانات بیشتر و موتورهای قدرتمندتر اما کارکرده و با مدل پایین تر.
چرا ننوشتید دف عقبه یا حلو
سلان میشه بفرمایید قیمتشون چقدره حدودا تو ایران