ورود
هنوز نتیجه ای وجود ندارد
ام وی ام ۱۱۰ (mvm 110) جزو نخستین خودروهای چینی است که پا به جاده های ایران گذاشت. در دهه 80 شمسی خودروهای شرکت دوو در ایران بسیار خوش درخشیدند. در میان مدل های مختلف دوو که در ایران به فروش می رسید خودرویی با نام ماتیز رفته رفته بر سر زبان ها افتاد.
ماتیز خودرویی بسیار کوچک و شهری بود و چندی پس از ورود به ایران به یکباره طرفداران زیادی خصوصا در میان بانوان پیدا کرد. اما پس از رفتن دوو از بازار ایران فرصت به چری رسید تا خودرویی در این کلاس به بازار خودروی کشور معرفی کند. چری QQ که از سال 2003 بر روی خط تولید چری بود سال 1384 در ایران توسط مدیران خودرو رونمایی شد. نسل اول این خودرو با نام (mvm110) در سه تیپ ام وی ام 110 3 سیلندر، ام وی ام 110 4 سیلندر دنده ای و ام وی ام 110 4 سیلندر اتوماتیک به بازار ایران عرضه شد.
انواع ام وی ام ۱۱۰ از نظر طراحی کاملا شبیه به ماتیز است. یک خودروی هاچ بک جمع و جور شهری که طراحی بسیار ساده و بی آلایشی داشت. البته از نظر کیفیت اصلا به پای فرزند کوچک دوو نمی رسید اما به هر حال این خودرو آمده بود تا جا پای ماتیز گذارد و اتفاقا با استقبال خوبی نیز مواجه شد. نسل دوم این خودرو نیز با نام امویام ۱۱۰ S به ایران عرضه شد و آن هم توانست فروش قابل قبولی را تجربه کند.
از نظر مشخصات فنی تیپ ابتدایی این خودرو یعنی ام وی ام110 3 سیلندر از یک پیشرانه 3 سیلندر تنفس طبیعی با حجم تنها 0.8 لیتر بهره مند بود که توانایی تولید حدود 51 اسب بخار قدرت و 70 نیوتن متر گشتاور را دارا بود. همچنین قدرت این پیشرانه از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شد. تیپ دیگر که 110 4 سیلندر دندهای نام داشت به یک پیشرانه 1.1 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مجهز بود و می توانست 68 اسب بخار قدرت و 90 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. تیپ آخر نیز ماشین ام وی ام ۱۱۰ 4 سیلندر اتوماتیک بود که از نظر پیشرانه کاملا ماشبه تیپ دندهای بود و تنها تفاوت آن مجهز شدن به یک جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته بود.
مشخصات موتور |
|
مدل های موجود در ایران | ۱۳۹۳ تا ۱۳۸۴ |
حجم موتور | 0.8 لیتر (سه سیلندر) |
1.1 لیتر (4 سیلندر) | |
نوع موتور | بنزین سوز |
تعداد سیلندر / سوپاپ | 4 / 16 (4 سیلندر) |
3 / 12 (سه سیلندر) | |
آرایش قرار گیری سیلندرها | خطی مستقیم |
سیستم سوخت رسانی | انژکتوری |
قدرت موتور | 68 اسب بخار (4 سیلندر) |
51 اسب بخار (سه سیلندر) | |
گشتاور | 90 نیوتون متر (4 سیلندر) |
70 نیوتون متر (سه سیلندر) | |
روغن مناسب برای خودرو | 20w50 SL |
مشخصات گیربکس |
|
نوع جعبه دنده | 5 سرعته دستی |
5 سرعته اتوماتیک | |
محل اهرم تعویض دنده | کنسول میانی |
سیستم حرکتی خودرو | موتور جلو دیفرانسیل جلو |
سیستم ترمزها |
|
نوع سیستم ترمزر | روغنی با بوستر خلائی |
ترمز جلو | دیسکی |
ترمز عقب | کاسه ای |
سیستم تعلیق و فرمان |
|
نوع تعلیق | مستقل برای هر چرخ |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | نیمه مستقل |
فنرهای جلو | فنر پیچشی |
فنرهای عقب | فنر پیچشی |
سیستم فرمان | هیدرولیکی |
مصرف سوخت و شتاب |
|
حداکثر سرعت | 130 کیلومتر |
شتاب 0 تا 100 | 15 ثانبه (4 سیلندر) |
18.7 ثانیه (سه سیلندر) | |
مصرف ترکیبی | 3.7 لیتر (سه سیلندر) |
4.5 لیتر (4 سیلندر) | |
استاندارد آلایندگی | یورو 5 |
از نظر امکانات رفاهی نیز این خودرو از حداقل امکانات نظیر چراغهای مه شکن جلو و عقب، آینه با تنظیم برقی، پخش MP3، تهویه مطبوع دستی، ترمز ABS و EBD، ایربگ های راننده و سرنشین جلو، شیشه بالابرهای برقی و فرمان هیدرولیک مجهز شده بود. از نظر ایمنی نیز با وجود دارا بودن ایربگ و ترمز های ABS این خودرو، نمی توان روی آن حساب چندانی باز کرد.