1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. دایون
  4. Y7
  5. دودیفرانسیل (1402-1403)

دایون Y7

Dayun Y7

تیپ ها
  • 1,950,000,000 (تومان)
  • 1,780,000,000 (تومان)
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
شاسی بلند
2400 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک تیپ ترونیک
10.15 لیتر در 100 کیلومتر
بیشتر

مزایا

  • پیشرانه قوی‌تر نسبت به دایون Y5
  • سیستم چهارچرخ متحرک 4WD
  • شاسی مستقل

معایب

  • طراحی قدیمی
  • آپشن های کم تعداد
  • کیفیت ساخت متوسط

دایون Y7 دودیفرانسیل بخرم؟

دایون Y7 در واقع نسخه قدرتمند‌تر دایون Y5 محسوب می‌شه و از موتور مشترک با کلوت اتوماتیک استفاده می‌کنه. در صورتی که قصد خرید خودرویی با توانایی های آفرودی دارید و علاقه‌ای هم به پیکاپ‌های موجود در بازار ندارید، دایون Y7 می‌تونه گزینه مناسبی برای شما باشه.

معرفی خودرودایون Y7

دایون Y7 محصول جدید شرکت ایلیا موتور است که دو سال پس از دایون Y5 معرفی شده و به بازار ایران عرضه می شود. این SUV شاسی مستقل چینی در واقع همان دایون Y5 است که اکنون به موتور قدرتمندتری تجهیز شده تا قابلیت های آفرودی و خانوادگی بهتری را ارائه دهد.

 

 

article_638264898667947619_thumb_960_542.webp

 

مشخصات فنی دایون Y7

دایون Y7 از یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری توربو بهره می برد که توانایی تولید حداکثر 215 اسب بخار قدرت در 5200 دور در دقیقه و 320 نیوتن متر گشتاور از 2000 دور در دقیقه را دارد. این موتور که به طور کامل با پیکاپ کلوت مکث موتور مشترک است، توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به چرخ های عقب منتقل می کند. البته با وجود سیستم 4WD، راننده می تواند در صورت صلاحدید خود انتقال نیرو را با کمک های سبک و سنگین به هر چهار چرخ خودرو انجام دهد.

دایون Y7 در محور جلو از سیستم تعلیق دو جناغی و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق پنج اتصالی و ترمز های دیسکی بهره می برد. همچنین ترمز های این خودرو به سیستم هایی نظیر ترمز قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA نیز مجهزند.

دایون Y7 به صورت میانگین 10.5 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی بنزین مصرف می کند و از استاندارد عدم آلایندگی یورو 5 تبعیت می کند.

 

03.webp

 

ایمنی دایون Y7

دایون Y7 در هیچ تست تصادف معتبری شرکت نکرده و تنها 2 ایربگ برای راننده و سرنشین کناری دارد. عدم وجود ایربگ های جانبی و پرده ای برای یک خودروی آفرودی که احتمال وقوع حادثه در مکان هایی نظیر بیابان برای آن وجود دارد یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می شود.

همچنین این خودرو به سیستم های کمک رانندگی ابتدایی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل کشش TCS نیز مجهز است.

 

امکانات رفاهی دایون Y7

دایون Y7 در زمینه امکانات رفاهی به مواردی نظیر شیشه بالابر های برقی اتوماتیک، آینه های جانبی با تنظیم برقی، سانروف دو حالته، گرمکن آینه های کناری، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، صندلی راننده 6 حالته برقی، سنسور نور، سنسور باران، دی‌لایت، قفل دیفرانسیل مکانیکی اتوماتیک، سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش 8 اینچی و سنسور TPMS مجهز است.

هرچند این امکانات چندان کامل به نظر نمی رسند، با این حال می توان آن ها را برای یک SUV آفرودی چینی قابل قبول قملداد کرد.

 

01.webp

 

طراحی ظاهری دایون Y7

دایون Y7 از نظر ظاهری کاملا مشابه با دایون Y5 اسب و نسخه SUV خودرو هایی نظیر مکث کلوت و زامیاد زاگرس محسوب می شود. این خودرو که طراحی چندان عامه پسندانه ای هم ندارد را می توان با لوگوی ستاره ای دایون، چراغ جلو های ساده و جلوپنجره بزرگ خطی تشخیص داد. نمای بغلی این خودرو نیز کاملا ساده و البته با ابهت طراحی شده و یک زه کرومی رنگ نیز روی درب های آن دیده می شود.

 

12.webp

 

نمای عقب دایون Y7 نیز مقداری منحصر به فرد طراحی شده و خم موجود روی درب صندوق ممکن است به باب سلیقه بسیاری از افراد نباشد.

 

10.webp

 

کابین و فضای داخلی دایون Y7

کابین دایون Y5 طراحی ساده تری دارد و البته با توجه به استاندارد های فعلی مقداری دمده به نظر می رسد؛ در نمای روبرویی راننده از یک فرمان 3 شاخه عادی استفاده شده و صفحه کیلومتر خودرو از نوع آنالوگ است که توسط دو قاب دایره ای شکل تزئین شده. یک صفحه نمایش در قسمت بالایی داشبورد دیده می شود و پایین تر از آن پنل سیستم تهویه مطبوع به صورت تمام دیجیتالی طراحی شده که ممکن است کار کردن با آن در هنگام رانندگی مقداری آزاردهنده باشد. پایین تر از دسته دنده نیز اهرمی برای تنظیم سیستم انتقال قدرت دیده می شود و ترمز پارک خودرو نیز از نوع دستی است. دیگر نکته منفی در مورد کابین دایون Y7، کیفیت متریال متوسط به کار رفته توسط سازنده است.

 

02.webp

 

دایون Y7 در بازار؛ قیمت و رقبا

دایون Y7 همان نسخه قدرتمند تر شده دایون Y5 است و ایلیا موتور انتظار دارد که با تغییر قوای فنی، بتواند سهم بیشتری را از بازار بگیرد. رقبای این خودرو این بازار ایران خودرو هایی نظیر یوآز پاتریوت و پیکاپ هایی مانند کلوت، T8 و آمیکو آسنا هستند. در واقع دایون Y7 خودرویی مناسب برای افرادی است که قصد دارند یک آفرودر صفر کیلومتر تهیه کرده و به علت مسائل مختلف نظیر خشکی سواری و ایمنی قسمت بار، قصد خرید پیکاپ های مرسوم را ندارند.

 

04.webp

گالری دایون Y7

سوالات متداول

دایون Y7 از موتور قدرتمند‌ تری نسبت به دایون Y5 استفاده می‌کند.
دایون Y7 از موتور 2.4 لیتری توربو با 215 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. گیربکس این خودرو از نوع 6 دنده AT است و از سیستم انتقال قدرت 4WD بهره می‌برد.
2 ایربگ، ESP، سانروف، کی‌لس استارتر، سنسور نور و باران، صندلی برقی، مانیتور 8 اینچی، TPMS
نظرات کاربران
  • دایون سوار 23 اسفند 1402 ساعت 15:33

    سلام دوستان عزیز ضمن احترام به همه دوستان و نظراتشون میخوام نظر شخصی خودم رو در مورد دایون y7 براتون بنویسم بنده ۴۱ سالمه و ماشین بازم و ماشینهای مختلفی خودم داشتم و یا دوستان و آشنایان داشتند و من از روی کنجکاوی و بدست آوردن تجربه رانندگی تستشون کردم با توجه به حق انتخاب محدود در این بازار داخلی و قیمت و کیفیت خودروهای موجود صفر کیلومتر من این مطالب رو مینویسم من برای بار اول با دایون y5 آشنا و سوار شدم خیلی با ابهت و نرم و جادار و پرشتاب و قدرتمند بود و خیلی خوشم اومد تصمیم به خریدش گرفتم ثبت نام کردم برای y5 ولی بعد از چندین ماه با حدود ۵۰۰ میلیون گرونتر y7 پیشنهاد دادند و منم قبول کردم چون موتور ۲۰۰۰ به ۲۴۰۰ سی سی توربو ارتقا یافته و شرکت تنظیمات موتور رو با بنزین معمولی سازگارتر کرده و نیازی نیست حتما بنزین سوپر بزنید یا اکتان گرانقیمت اضافه کنید سیستم کنترل کشش و پایداری الکترونیک و سنسور نور و باران و سنسور باد لاستیک و ... اضافه شده بود که به نظر من منطقی بود این اختلاف قیمت. واقعا ماشین بسیار پرقدرت و شتاب خوب نسبت به وزنش داره بسیار مستحکم و ایمن و جادار و سواری نرمی داره و یه شاسی بلند واقعی شاسی مستقل و دو دیفرانسیل آفرودی و ۷ نفره مثل پرادو ۶ سیلندر هستش به نظر من در این رنج قیمت رقیبی براش نیست و قطعا با شناخته تر شدنش و افزایش نمایندگی های خدمات پس از فروش ایلیا خودرو طرفداران زیادی به خودش جلب میکنه به قیمت های خیلی بالاتر صعود خواهد کرد

اضافه کردن نظر

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو دایون Y7
  • شرکت گارانتی/خدمات دهنده کیان موتور وارنا

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه شاسی بلند
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • تعداد فضای سرنشینان 7
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 245/70R17
  • ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 245/70R17

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 2400 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • آرایش قرار گیری سیلندرها خطی شیبدار
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 215
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 320
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 89.58 اسب بخار بر لیتر
  • ظرفیت باک 72 لیتر بنزین

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو دوبل جناغی
  • تعلیق عقب اتصال پنجگانه
  • نوع سیستم فرمان فرمان هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

  • حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 13 ثانیه
  • مصرف سوخت ترکیبی 10.15 لیتر در 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دو عدد راننده و سرنشین جانبی
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC،
  • سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ورود به خودرو بدون کلید و استارت دکمه ای
  • سیستم فرمان و هدایت پذیری دارای فرمان کمکی هیدرولیکی
  • نوع غربیلک غربیلک فرمان 3 شاخه با روکش چرمی و کلید های کنترل کروز کنترل و مولتی مدیا
  • سیستمهای تهویه مطبوع تهویه مطبوع دیجیتال و کنترل مستقل تهویه مطبوع ردیف عقب
  • سیستم صوتی و تصویری دارای 8 عدد بلندگو
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، ورودی usb و بلوتوث و سیستم ناوبری هوشمند
  • سیستم صندلیهای جلو دارای روکش چرمی و صندلی راننده با تنظیم برقی
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرمی، دارای قابلیت نصب آسان صندلی کودک ISOFIX
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی دارای گرمکن
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو و عقب برقی دارای آنتی ترپ، دارای گرمکن شیشه عقب، دارای سنسور باران
  • سیستم های سقف دارای سانروف برقی
  • سیستم روشنایی جلو دارای چراغ های هالوژن و مه شکن، دارای سیستم روشنایی در روز، دارای سنسور نور
  • سیستم روشنایی عقب چراغ های عقب LED دارای مه شکن
  • سنسورهای پیش فعال دارای سیستم پایش باد تایرها TPMS
  • سیستم های کمک رانندگی دارای کروز کنترل و دوربین دید عقب، 3 حالت انتقال قدرت 2H، 4H و 4L، دارای قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
نظر خود را بیان کنید
  • دایون سوار دایون سوار (23 اسفند 1402 ساعت 15:33)

    سلام دوستان عزیز
    ضمن احترام به همه دوستان و نظراتشون
    میخوام نظر شخصی خودم رو در مورد دایون y7 براتون بنویسم

    بنده ۴۱ سالمه و ماشین بازم
    و ماشینهای مختلفی خودم داشتم و یا دوستان و آشنایان داشتند و من از روی کنجکاوی و بدست آوردن تجربه رانندگی تستشون کردم

    با توجه به حق انتخاب محدود در این بازار داخلی
    و قیمت و کیفیت خودروهای موجود صفر کیلومتر
    من این مطالب رو مینویسم

    من برای بار اول با دایون y5 آشنا و سوار شدم
    خیلی با ابهت و نرم و جادار و پرشتاب و قدرتمند بود و خیلی خوشم اومد
    تصمیم به خریدش گرفتم

    ثبت نام کردم برای y5
    ولی بعد از چندین ماه با حدود ۵۰۰ میلیون گرونتر y7 پیشنهاد دادند و منم قبول کردم

    چون موتور ۲۰۰۰ به ۲۴۰۰ سی سی توربو
    ارتقا یافته
    و شرکت تنظیمات موتور رو با بنزین معمولی سازگارتر کرده و نیازی نیست حتما بنزین سوپر بزنید یا اکتان گرانقیمت اضافه کنید
    سیستم کنترل کشش و پایداری الکترونیک و سنسور نور و باران و سنسور باد لاستیک و ... اضافه شده بود
    که به نظر من منطقی بود این اختلاف قیمت.

    واقعا ماشین بسیار پرقدرت و شتاب خوب نسبت به وزنش داره
    بسیار مستحکم و ایمن و جادار و سواری نرمی داره
    و یه شاسی بلند واقعی شاسی مستقل و دو دیفرانسیل آفرودی و ۷ نفره مثل پرادو ۶ سیلندر هستش

    به نظر من در این رنج قیمت رقیبی براش نیست
    و قطعا با شناخته تر شدنش و افزایش نمایندگی های خدمات پس از فروش ایلیا خودرو
    طرفداران زیادی به خودش جلب میکنه
    به قیمت های خیلی بالاتر صعود خواهد کرد

خودروهای هم رده