دایون Y7

کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
کیان موتور وارنا
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
1,998,000,000 (تومان)
قیمت بازار
ناموجود
مزایای دایون Y7
  • پیشرانه قوی‌تر نسبت به دایون Y5
  • سیستم چهارچرخ متحرک 4WD
  • شاسی مستقل
معایب دایون Y7
  • طراحی قدیمی
  • آپشن های کم تعداد
  • کیفیت ساخت متوسط
دایون Y7 از موتور قدرتمند‌ تری نسبت به دایون Y5 استفاده می‌کند.
دایون Y7 از موتور 2.4 لیتری توربو با 215 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. گیربکس این خودرو از نوع 6 دنده AT است و از سیستم انتقال قدرت 4WD بهره می‌برد.
2 ایربگ، ESP، سانروف، کی‌لس استارتر، سنسور نور و باران، صندلی برقی، مانیتور 8 اینچی، TPMS
مشخصات فنی دایون Y7
170 KM/H
حداکثر سرعت
13 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
شاسی بلند
حجم موتور
2400 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک تیپ ترونیک
مصرف سوخت ترکیبی
10.15 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان7
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو245/70R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب245/70R17
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی شیبدار
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری با پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)215
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)320
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)89.58 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک72 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو چهار چرخ محرک
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت170 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)13 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
امکانات رفاهی دایون Y7
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )دو عدد راننده و سرنشین جانبی
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC،
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ورود به خودرو بدون کلید و استارت دکمه ای
سیستم فرمان و هدایت پذیریدارای فرمان کمکی هیدرولیکی
نوع غربیلکغربیلک فرمان 3 شاخه با روکش چرمی و کلید های کنترل کروز کنترل و مولتی مدیا
سیستمهای تهویه مطبوعتهویه مطبوع دیجیتال و کنترل مستقل تهویه مطبوع ردیف عقب
سیستم صوتی و تصویریدارای 8 عدد بلندگو
سیستمهای مولتی مدیادارای صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، ورودی usb و بلوتوث و سیستم ناوبری هوشمند
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرمی و صندلی راننده با تنظیم برقی
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرمی، دارای قابلیت نصب آسان صندلی کودک ISOFIX
سیستم آیینه هاآیینه های جانبی دارای گرمکن
سیستم شیشه هاشیشه های جلو و عقب برقی دارای آنتی ترپ، دارای گرمکن شیشه عقب، دارای سنسور باران
سیستم های سقفدارای سانروف برقی
سیستم روشنایی جلودارای چراغ های هالوژن و مه شکن، دارای سیستم روشنایی در روز، دارای سنسور نور
سیستم روشنایی عقبچراغ های عقب LED دارای مه شکن
سنسورهای پیش فعالدارای سیستم پایش باد تایرها TPMS
سیستم های کمک رانندگیدارای کروز کنترل و دوربین دید عقب، 3 حالت انتقال قدرت 2H، 4H و 4L، دارای قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی

دایون Y7 بخریم؟

دایون Y7 در واقع نسخه قدرتمند‌تر دایون Y5 محسوب می‌شه و از موتور مشترک با کلوت اتوماتیک استفاده می‌کنه. در صورتی که قصد خرید خودرویی با توانایی های آفرودی دارید و علاقه‌ای هم به پیکاپ‌های موجود در بازار ندارید، دایون Y7 می‌تونه گزینه مناسبی برای شما باشه.

دایون Y7 محصول جدید شرکت ایلیا موتور است که دو سال پس از دایون Y5 معرفی شده و به بازار ایران عرضه می شود. این SUV شاسی مستقل چینی در واقع همان دایون Y5 است که اکنون به موتور قدرتمندتری تجهیز شده تا قابلیت های آفرودی و خانوادگی بهتری را ارائه دهد.

 

article_638264898667947619_thumb_960_542.webp

 

مشخصات فنی دایون Y7

دایون Y7 از یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری توربو بهره می برد که توانایی تولید حداکثر 215 اسب بخار قدرت در 5200 دور در دقیقه و 320 نیوتن متر گشتاور از 2000 دور در دقیقه را دارد. این موتور که به طور کامل با پیکاپ کلوت مکث موتور مشترک است، توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به چرخ های عقب منتقل می کند. البته با وجود سیستم 4WD، راننده می تواند در صورت صلاحدید خود انتقال نیرو را با کمک های سبک و سنگین به هر چهار چرخ خودرو انجام دهد.

دایون Y7 در محور جلو از سیستم تعلیق دو جناغی و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق پنج اتصالی و ترمز های دیسکی بهره می برد. همچنین ترمز های این خودرو به سیستم هایی نظیر ترمز قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA نیز مجهزند.

دایون Y7 به صورت میانگین 10.5 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی بنزین مصرف می کند و از استاندارد عدم آلایندگی یورو 5 تبعیت می کند.

 

03.webp

 

ایمنی دایون Y7

دایون Y7 در هیچ تست تصادف معتبری شرکت نکرده و تنها 2 ایربگ برای راننده و سرنشین کناری دارد. عدم وجود ایربگ های جانبی و پرده ای برای یک خودروی آفرودی که احتمال وقوع حادثه در مکان هایی نظیر بیابان برای آن وجود دارد یک نقطه ضعف بزرگ محسوب می شود.

همچنین این خودرو به سیستم های کمک رانندگی ابتدایی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل کشش TCS نیز مجهز است.

 

امکانات رفاهی دایون Y7

دایون Y7 در زمینه امکانات رفاهی به مواردی نظیر شیشه بالابر های برقی اتوماتیک، آینه های جانبی با تنظیم برقی، سانروف دو حالته، گرمکن آینه های کناری، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، صندلی راننده 6 حالته برقی، سنسور نور، سنسور باران، دی‌لایت، قفل دیفرانسیل مکانیکی اتوماتیک، سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش 8 اینچی و سنسور TPMS مجهز است.

هرچند این امکانات چندان کامل به نظر نمی رسند، با این حال می توان آن ها را برای یک SUV آفرودی چینی قابل قبول قملداد کرد.

 

01.webp

 

طراحی ظاهری دایون Y7

دایون Y7 از نظر ظاهری کاملا مشابه با دایون Y5 اسب و نسخه SUV خودرو هایی نظیر مکث کلوت و زامیاد زاگرس محسوب می شود. این خودرو که طراحی چندان عامه پسندانه ای هم ندارد را می توان با لوگوی ستاره ای دایون، چراغ جلو های ساده و جلوپنجره بزرگ خطی تشخیص داد. نمای بغلی این خودرو نیز کاملا ساده و البته با ابهت طراحی شده و یک زه کرومی رنگ نیز روی درب های آن دیده می شود.

 

12.webp

 

نمای عقب دایون Y7 نیز مقداری منحصر به فرد طراحی شده و خم موجود روی درب صندوق ممکن است به باب سلیقه بسیاری از افراد نباشد.

 

10.webp

 

کابین و فضای داخلی دایون Y7

کابین دایون Y5 طراحی ساده تری دارد و البته با توجه به استاندارد های فعلی مقداری دمده به نظر می رسد؛ در نمای روبرویی راننده از یک فرمان 3 شاخه عادی استفاده شده و صفحه کیلومتر خودرو از نوع آنالوگ است که توسط دو قاب دایره ای شکل تزئین شده. یک صفحه نمایش در قسمت بالایی داشبورد دیده می شود و پایین تر از آن پنل سیستم تهویه مطبوع به صورت تمام دیجیتالی طراحی شده که ممکن است کار کردن با آن در هنگام رانندگی مقداری آزاردهنده باشد. پایین تر از دسته دنده نیز اهرمی برای تنظیم سیستم انتقال قدرت دیده می شود و ترمز پارک خودرو نیز از نوع دستی است. دیگر نکته منفی در مورد کابین دایون Y7، کیفیت متریال متوسط به کار رفته توسط سازنده است.

 

02.webp

 

دایون Y7 در بازار؛ قیمت و رقبا

دایون Y7 همان نسخه قدرتمند تر شده دایون Y5 است و ایلیا موتور انتظار دارد که با تغییر قوای فنی، بتواند سهم بیشتری را از بازار بگیرد. رقبای این خودرو این بازار ایران خودرو هایی نظیر یوآز پاتریوت و پیکاپ هایی مانند کلوت، T8 و آمیکو آسنا هستند. در واقع دایون Y7 خودرویی مناسب برای افرادی است که قصد دارند یک آفرودر صفر کیلومتر تهیه کرده و به علت مسائل مختلف نظیر خشکی سواری و ایمنی قسمت بار، قصد خرید پیکاپ های مرسوم را ندارند.

 

04.webp

نظرات کاربران
دایون سوار
دایون سوار
23 اسفند 1402
سلام دوستان عزیز ضمن احترام به همه دوستان و نظراتشون میخوام نظر شخصی خودم رو در مورد دایون y7 براتون بنویسم بنده ۴۱ سالمه و ماشین بازم و ماشینهای مختلفی خودم د