نیسان سانی 2011-2020

کشور
ژاپن ژاپن
شرکت خدمات دهنده
جهان نوین آریا
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف فروش
قیمت بازار
ناموجود
مزایای نیسان سانی
  • استهلاک بسیار پایین
  • مصرف سوخت اقتصادی
  • هزینه های نگهداری جزئی
معایب نیسان سانی
  • طراحی قدیمی
  • فقر شدید امکانات رفاهی
  • قوای فنی ضعیف
مشخصات فنی نیسان سانی
165 KM/H
حداکثر سرعت
13 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1500 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی
6 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلB Segment
وزن کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو/
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب/
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری با پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)108 اسب بخار
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)134 نیوتن متر
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)72 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)4
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبکاسه ای
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمیله پیچشی
نوع سیستم فرمانفرمان کمکی برقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت165 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)13 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
امکانات رفاهی نیسان سانی
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )2 عدد، راننده و سرنشین
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم کنترل پایداری ESP

نیسان سانی بخریم؟

نیسان سانی یک محصول بسیار اقتصادی از این کمپانی ژاپنی است که برای سال های طولانی روی خط تولیده بوده است. این محصول طراحی بسیار قدیمی داشته و تقریبا هیچ چیزی در زمینه امکانات رفاهی نیز به مشتریان خود عرضه نمی کند. با این حال، نیسان سانی گزینه مناسبی برای افرادی محسوب می شود که به یک خودروی اقتصادی با مصرف سوخت پایین و استهلاک کم احتیاج دارند.

نیسان سانی یک خودروی سدان شهری سگمنت C است که توسط کمپانی نیسان کشور ژاپن تولید می شود. نسل سوم این خودرو که با کد اتاق N17 شناخته می شود از سال 2011 روی خط تولید نیسان قرار گرفته و در کمال تعجب هنوز هم در حال تولید است. این خودرو با ظاهری قدیمی و البته اقتصادی، گزینه ای ارزان قیمت برای بازارهای ضعیف به شمار می‌رود.

در کمال تعجب، شرکت جهان نوین آریا به عنوان نمایندگی نیسان این مدل از نیسان سانی را به عنوان گزینه ای برای واردات به ایران  انتخاب کرده و اکنون در حال ثبت نام این خودرو در سامانه یکپارچه است. این در حالی است که نسل بعدی این خودرو با نام نیسان سیلفی توسط شرکت نامی خودرو معرفی شده است.

 

05.webp

 

مشخصات فنی نیسان سانی

نیسان سانی از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که توان تولید 108 اسب بخار قدرت و 134 نیوتن متر گشتاور را دارد و توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 4 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می کند.

نیسان سانی در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمزهای دیسکی خنک شونده استفاده می کند. در محور عقب اما سیستم تعلیق از نوع نیمه مستقل تورشن بیم و ترمزها نیز از نوع کاسه ای هستند.

 

ایمنی نیسان سانی

نیسان سانی 2 ایربگ برای راننده و سرنشین دارد. همچنین این خودرو با شرکت در تست های تصادف موسسه گلوبال انکپ موفق به کسب 4 ستاره ایمنی شده که برای یک خودروی اقتصادی قابل قبول به نظر می رسد.

تجهیزات کمک رانندگی این خودرو اما چندان چنگی به دل نمی زنند، در واقع، سیستم کنترل پایداری ESP تنها آپشن ایمنی موجود در این خودرو است.

 

امکانات رفاهی نیسان سانی

در زمینه امکانات رفاهی نیز نیسان سانی حرف چندانی برای گفتن ندارد. در واقع، این خودرو هیچ آپشن خاصی برای ارائه به سرنشینان ندارد و شیشه بالابرهای برقی، آینه های جانبی برقی، مانیتور 6 اینچی و سنسور پارک عقب تنها آپشن های موجود در این خودرو هستند.

 

09.webp

 

طراحی ظاهری نیسان سانی

در طول تاریخ معاصر فعالیت نیسان در ایران، همواره محصولاتی بسیار زیبا از این برند در ایران دیده ایم؛ نیسان ماکسیما، تیانا، مورانو، ایکس تریل و… همگی محصولاتی زیبا و چشم نواز بوده اند. با این حال، این نسل از نیسان سانی… چیزی شبیه به یک فاجعه است!

 

03.webp

 

نسل سوم نیسان سانی را می توان یکی از زشت ترین و بدقواره ترین خودروهای بازار ایران نامید. اما در کمال تعجب، این خودرو هارمونی خوبی در طراحی دارد، به این معنا که نیسان سانی از تمامی جهات به یک اندازه زشت و بدقواره است!

 

01.webp

 

کابین و فضای داخلی نیسان سانی

در کابین نیسان سانی نیز اوضاع به همان شکل یا حتی بدتر است. طراحی کابین نیسان سانی بسیار قدیمی و اقتصادی است و متریال این خودرو نیز تعریف چندانی ندارد. بخش هایی نظیر رودری ها، دریچه های تهویه مطبوع، دسته دنده و… نیز به صورت ناخوشایندی سرنشین را به یاد محصولات سایپا می اندازند.

 

08.webp

 

نیسان سانی در بازار؛ قیمت و رقبا

نیسان سانی با ورود به بازار ایران وارد رقابت با سدان های اقتصادی وارداتی نظیر سوزوکی سیاز، کیا پگاس و هیوندای اکسنت خواهد شد. با این حال، مواردی نظیر ظاهر نه چندان جالب، کابین اقتصادی، عدم وجود آپشن های رفاهی مکفی و ضعف قوای فنی می تواند منجر به شکست این خودرو در مقابل رقبای خود شود.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.