درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
DOHC در واقع برای زمانی است که دور موتور کم و انتالپی حرارتی موتور کم است که با تغیر میل بادامک باعث میشود تایمینگ سوپاپ هوا و دود رو تغیر دهد و استفاده بهینه از سوخت در تبدیل به انرژی حرارتی شود
دمای موتور بالا و استهلاک بالا بخاطر دمای بالای موتور
که البته ef7 هم از این قاعده مستثنی نیست و حرارت موتور بالایی دارد و باعث استهلاک موتور میشود. در کل حرارت سوزاننده است. و بخاطر همین این موتور مستهلک میشود
تمامی موتور های خانواده TUبه علت برخی مشخصات فنی برای آب و هوای ایران بسیار بده
هردو موتور با استهلاک بسیار بالا،بدون شک جایگاه ویژه ای در خالی کردن جیب مشتریان دارند.موتورهایی که شرکت فرانسوی مادر یعنی پژو،حتی حاضر نشد برای آب و هوای ایران اون هارو تنظیم مجدد بکنه و با اون سیستم رادیاتور و فن مسخره که نمیزاره هوا به رادیات برخورد کنه،موجب میشه دمای موتور همیشه بالا بمونه.
میشه این موتورارو به سایپا هم بدین که روی پراید و بقیه ی ماشینا هم بذارن؟؟؟!!!!اونام به شما چراغ ماشیناشونو میدن....تبادل تکنولوژی یعنی این.....مثل شرکتای رنو فرانسه و نیسان ژاپن!!!!!!!!!