کی ام سی شدو (شادو)

کشور
ایران ایران
شرکت خدمات دهنده
کرمان موتور
نوع عرضه
مشخص نشده
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص

دریافت کاتالوگ

کی ام سی شدو ساخت ایران است و در خط تولید بم متعلق به کرمان موتور تولید می شود.
کی ام سی شدو توسط شرکت کرمان موتور (KMC) تولید و عرضه می‌شود.
قیمت قطعی این خودرو هنوز اعلام نشده، اما پیش بینی می‌شود نخستین طرح فروش آن با قیمت حدود 1 میلیارد و 100 تا 1 میلیارد و 250 اعلام شود.
شدو موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT دارد؛ از امکانات رفاهی برجسته آن نیز می‌توان به سانروف، صندلی‌های برقی گرمکن دار، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی و اتوهلد اشاره کرد.

مشخصات فنی کی ام سی شدو (شادو)

KM/H
حداکثر سرعت
ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
هاچ بک
حجم موتور
1499 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
مصرف سوخت ترکیبی
لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلB Segment
ابعاد4270x1725x1505
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو195/55R16
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب195/55R16
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیپاشش چند نقطه‌ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)105
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)137
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)70.04 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک45 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو10w40 SM
روغن مناسب برای خودرو 25w30 SM
تکنولوژی باتریمعمولی
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبسیستم تعلیق عقب میل پیچشی
کمک فنرهای جلوگازی - روغنی
کمک فنرهای عقبگازی - روغنی
نوع سیستم فرمانفرمان برقی (EPS)

امکانات رفاهی کی ام سی شدو (شادو)

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )راننده و سرنشین (2عدد)
سیستم های پایداری و کمک رانندهترمز ضدقفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (ABS+EBD)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت Immoblizer، قفل مرکزی، سیستم ورود و استارت خودرو بدون دکمه (Keyless)
نوع غربیلکدارای روکش چرمی با طرح D-Cut، قابلیت تنظیم در 2 جهت، دارای کلیدهای کنترل سیستم صوتی، دارای درگاه برق 12 ولت برای ردیف جلو و عقب
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی و تصویریپشت آمپر دیجیتال، شارژر وایرلس، اپل کار پلی و اندروید اتو، دارای درگاه USB جلو و عقب، مجهز به 8 بلندگو
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر مرکزی 10 اینچی لمسی، مجهز به بلوتوث و درگاه USB
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرم و پارچه، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و شاگرد در 4 جهت، گرمکن صندلی‌های جلو، آفتابگیر های ردیف جلو مجهز به چراغ روشنایی، دارای کنسول زیر دستی
سیستم صندلیهای عقبدارای ایزوفیکس (ISOFIX)، دارای زیر آرنجی عقب، قابلیت تاشوندگی صندلی‌های ردیف عقب
سیستم آیینه هاآیینه‌های تنظیم شونده و تاشونده برقی همراه گرمکن، مجهز به راهنمای LED
سیستم شیشه هاشیشه های جانبی مجهز به پاور ویندوز، دارای سیستم تک لمسی برای باز و بسته شدن تمامی شیشه ها
سیستم های سقفسانروف
سیستم روشنایی جلوچراغ‌های جلو LED با قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ ها، مجهز به چراغ روشنایی در روز (Daylight)، مجهز به سنسور نور (Autolight)
سنسورهای پیش فعالسیستم پایش باد تایرها (TPMS)
سیستم های کمک رانندگیسنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، کروزکنترل، اهرم تعویض دنده با عملگر الکترونیکی، قابلیت تنظیم حالت رانندگی (استاندارد، برفی و اسپرت)

کی‌ام‌سی شدو یک هاچ‌بک اقتصادی شهری است که روی نسخه ارتقایافته پلتفرم JAC J4، یعنی PS1 توسعه یافته است. این خودرو با هدف رقابت مستقیم با هاچ‌بک‌های بازار طراحی شده و ترکیبی از ظاهر جوان‌پسند، سطح مناسبی از امکانات رفاهی و گیربکس اتوماتیک را ارائه می‌دهد. شدو اولین خودرویی است که به‌طور کامل در داخل کشور توسط کرمان‌موتور توسعه و تولید شده و به همین دلیل می‌تواند در کنار ایگل نقطه‌ی عطفی در مسیر این شرکت از یک مونتاژکار به خودروساز واقعی محسوب شود.

پیش‌تر در آبان‌ماه ۱۴۰۳ و در جریان رویداد K-Tonext، کرمان موتور برنامه‌اش برای توسعه محصولات جدید روی پلتفرم PS1 را معرفی کرد. بر این اساس، سه خودرو شامل یک سدان (با نام EAGLE)، یک هاچ‌بک (با نام SHADOW) و یک کراس‌اوور، بر پایه همین پلتفرم طراحی شده‌اند.

از آن‌جایی که جک J4 طراحی قدیمی‌تر و زمخت‌تری دارد، شدو را می‌توان به‌نوعی خواهر جوان‌ و خوش‌چهره‌ J4 دانست؛ با همان پیشرانه اما طراحی امروزی‌تر، خطوط نرم‌تر و ظاهری که بیشتر با سلیقه جوانان امروزی هماهنگ است.

 این خودرو آمده تا جای خالی یک هاچ‌بک اقتصادی جدید و مدرن را در سبد محصولات کرمان موتور پر کند؛ جای خالی‌ای که سال‌هاست پژو 207 به تنهایی آن را در بازار داخلی قبضه کرده است.

مشخصات فنی کی‌ام‌سی شدو

در بخش فنی شدو تفاوتی با جک J4 و ایگل ندارد. این خودرو سومین محصولی‌ است که از ترکیب پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با گیربکس CVT بهره می‌برد؛ ترکیبی آشنا و اثبات‌شده در محصولات اقتصادی این خودروساز.

پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ این خودرو با حجم دقیق ۱۴۹۹ سی‌سی، قادر است حداکثر توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن‌متر را تولید کند. توان تولید شده این موتور به کمک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

در بخش سیستم تعلیق شدو از مک‌فرسون در جلو و محور نیمه‌مستقل با میله پیچشی در عقب بهره می‌برد؛ ترکیبی رایج در خودروهای شهری اقتصادی که تعادل میان راحتی و هزینه تولید کم را برقرار می‌کند. همچنین ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ به همراه سامانه‌های ایمنی مانند ABS و EBD برای شدو در نظر گرفته شده‌اند.

امکانات رفاهی کی‌ام‌سی شدو

کی‌ام‌سی شدو به‌عنوان یک هاچ‌بک اقتصادی شهری، مجموعه‌ای کامل از امکانات رفاهی مورد انتظار را در اختیار قرار می‌دهد. تجهیزاتی مثل نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی با پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto، کلاستر دیجیتال، سانروف، فرمان دی‌کات چرمی با کلیدهای کنترلی، صندلی‌های جلو با گرمکن و تنظیم برقی، سنسور فشار باد تایر، سنسور و دوربین عقب، شارژر وایرلس، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، آینه‌های برقی با گرمکن، اتولایت و دی‌لایت، ایزوفیکس صندلی کودک و تاشوندگی صندلی‌های عقب از جمله امکانات قابل‌ذکر در این خودرو هستند.

در مقایسه با پژو 207 اتوماتیک پانوراما، این دو خودرو در سطحی نزدیک از نظر امکانات قرار دارند. در برخی موارد 207 امکاناتی مثل تهویه مطبوع اتوماتیک و آینه فتوکرومیک را ارائه می‌دهد، در حالی که شدو نیز با تجهیزاتی مثل شارژر بی‌سیم، اهرم تعویض دنده الکترونیکی و استارت بدون کلید، برگ برنده‌هایی برای خریداران رو کرده است.

امکانات ایمنی کی‌ام‌سی شدو

تا این لحظه کی‌ام‌سی شدو به‌طور مستقل در تست‌های تصادف رسمی شرکت نکرده است. با این حال، پلتفرم PS1 این خودرو همان ساختاری‌ست که پیش‌تر در جک J4 استفاده شده؛ خودرویی که نسخه ۶ ایربگ آن موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین شده است. شدو اما تنها با ۲ ایربگ به بازار عرضه می‌شود و همین موضوع می‌تواند نگرانی‌هایی از نظر سطح ایمنی برای برخی خریداران ایجاد کند.

با این حال بهره‌گیری از همان پلتفرم و ساختار بدنه جک J4، به همراه حضور در بازه قیمتی اقتصادی، باعث می‌شود شدو را همچنان بتوان گزینه‌ای نسبتاً ایمن‌تر نسبت به رقبایی مانند پژو ۲۰۷ دانست!

KMC Shadow در کنار دو ایربگ جلو به سامانه‌هایی مانند کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری (HAC و DBC)، ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد (Auto Hold) بهره می‌برد؛ تجهیزاتی که در این رده قیمتی، به‌ویژه برای یک هاچ‌بک اقتصادی، مزیت مهمی به حساب می‌آیند.

طراحی ظاهری KMC شدو

بر خلاف تصور اولیه که KMC شدو را نسخه هاچ‌بک‌شده‌ای از ایگل می‌دانستند، این خودرو در نمای ظاهری تفاوت‌های قابل‌توجهی دارد. نه‌فقط در بخش عقب، بلکه در نمای جلو و جانبی نیز با طراحی جدیدی مواجه هستیم که نشان می‌دهد شدو فراتر از یک هاچ‌بک ساده‌سازی‌شده از ایگل است.

در نمای جلو چراغ‌ها با قاب مشکی‌رنگ طراحی شده‌اند تا حس اسپرت‌تر و جوان‌پسندتری القا کنند. مثل ایگل، جلوپنجره نیز چراغ‌ها را به هم متصل کرده تا چهره‌ای منسجم و مدرن به خودرو بدهد. در نمای جانبی، اگرچه طراحی کلی ساده باقی مانده، اما اضافه شدن لوگوی کرمان‌موتور روی ستون C جزئیاتی است که توجه را جلب می‌کند و به خودی خود جالب است.

اما جایی که بیشترین تفاوت دیده می‌شود، طراحی عقب شدو است؛ جایی که می‌توان آن را به یک کیک چندلایه تشبیه کرد! خطوط تیز و زاویه‌دار با چیدمان افقی در بخش عقب، ظاهری متفاوت و جسورانه به خودرو داده‌اند. البته این طراحی خاص ممکن است با سلیقه همه جور نباشد، اما بدون شک شدو را از دیگر خودروهای اقتصادی بازار متمایز می‌کند.

طراحی داخلی کی‌ام‌سی شدو

برخلاف شباهت‌های فنی میان KMC شدو و سایر محصولات پلتفرم PS1، طراحی کابین شدو کاملاً جدید و متفاوت از جک J4 و EAGLE شکل گرفته است. فضای داخلی خودرو از طراحی ساده اما کاربردی بهره می‌برد و تمام اجزا در محل مناسبی قرار گرفته‌اند تا کاربری راحتی را ارائه دهند.

استفاده از چرم‌دوزی با دوخت قرمز در داشبورد، رودری‌ها و صندلی‌ها، حس اسپرت‌تری به کابین می‌دهد. در مرکز داشبورد، یک نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی قرار دارد که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. پایین‌تر از آن نیز پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع دیده می‌شود.

نمای روبه‌روی راننده با یک کلاستر دیجیتال جدید همراه است و فرمان D شکل با طراحی تازه، به کلیدهای کنترلی مجهز شده که امکان دسترسی آسان به تنظیمات سیستم صوتی و کروز کنترل را فراهم می‌کند. در مجموع، فضای داخلی شدو نسبت به کلاس قیمتی و سگمنت خودرو، حس به‌روزی و هماهنگی مناسبی را منتقل می‌کند.

شدو در بازار و رقبا

KMC شدو در بازاری وارد می‌شود که سال‌هاست پژو 207 اتوماتیک یکه‌تازی می‌کند. رقیبی سرسخت که هم جای پای محکمی دارد و هم از نظر خدمات پس از فروش، در موقعیت بهتری ایستاده است. با این حال، شدو می‌تواند در برخی جنبه‌ها مثل طراحی تازه‌تر، امکانات به‌روزتر و تجربه رانندگی متفاوت، نظر بخشی از خریداران را جلب کند.

همه‌چیز اما در نهایت به قیمت‌گذاری کرمان‌موتور بستگی دارد. اگر شدو با قیمت رقابتی وارد شود، برگ برنده مهمی در اختیار خواهد داشت؛ به‌ویژه با توجه به سابقه خوب کرمان‌موتور در ارائه طرح‌های فروش اقساطی، که می‌تواند خرید این خودرو را نسبت به 207 ساده‌تر و در دسترس‌تر کند. باید دید آیا شدو می‌تواند سهمی از بازار هاچ‌بک‌های محبوب داخلی را برای خود بردارد یا نه.

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می‌دهید.