1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. چه کسانی مقصر مشکلات صنعت خودرو هستند؟

چه کسانی مقصر مشکلات صنعت خودرو هستند؟

2 دی 1397
  • 6

اعتراضات خریداران خودروهای داخلی و وارداتی این روزها وارد فاز جدیدی شده و معترضان هرروز با حضور در شرکت‌های فروشنده این بار خواهان استعفای مدیران عامل شرکت‌ها هستند.

در همین ارتباط خالی از لطف نیست که به چند نکته دراین‌باره توجه کنیم.

نخست اینکه معترضان باید بدانند بخشی از مشکلات ایجادشده به‌خصوص درباره برندهای اروپایی به دلیل تحریم‌ها ایجادشده است، به‌عنوان‌مثال شرکت پارس‌خودرو به دلیل بدعهدی رنو است که برای تولید و تحویل خودرو ساندرو با مشکل مواجه شده است، سایپادیزل به دلیل تحریم‌ها نتوانسته به عهد خود درباره تولید خودروهای تجاری ولوو عمل کند و یا گروه بهمن دچار تحریم‌های ظالمانه آمریکا شده است.
در چنین شرایطی نمی‌توان تمام مشکلات را گردن شرکت‌های خودروساز انداخت، البته نمی‌توان گفت که خودروسازان ما دچار هیچ خبط و خطایی نشدند، اما اگر واقع‌بین باشیم مشکلات بین‌المللی، افزایش نرخ ارز که خود به دلیل مشکلات بین‌المللی ایجادشده در بسیاری از حوزه دست مدیران عامل را در پوست گردو گذاشته و دولت نیز به‌جای کمک به رفع مشکلات خودش را کنار کشیده و خودروسازان را با مشکلاتشان تنها گذاشته است.

اما نکته دوم؛ بی‌شک ایراداتی به خودروسازان وارد است و از سوی دیگر خواسته مشتریان نیز کامل به‌حق است، بسیاری از مشتریان تمام دارایی‌شان را فروخته و تحویل خودروساز داده‌اند، برخی برای خرید و استفاده خودرو برخی نیز برای سرمایه‌گذاری، اما به‌طور مثال مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که تنها بیش از 40 روز از انتصابش به این سمت می‌گذرد تا چه میزان در مشکلات امروز سایپا دخیل بوده است که معترضان خواهان استعفایش هستند؟

شناخت فعالان حوزه خودرو از سروش و تیم مدیریتی او نشان می‌دهد مدیرعامل سایپا با تمام توان خود به دنبال رفع موانع و تأمین نظر رضایت مشتریان است و طی همین مدت کوتاه با برگزاری جلسات با مدیران و نهادهای بالادستی ازجمله وزارت صمت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و زنجیره تأمین و قطعه سازان داخلی در جهت رفع مشکلات اقدامات زیادی مانند کاهش هزینه‌ها ، جلوگیری از جذب نیروی انسانی غیرضروری ، افزایش تولید ، تلاش در جهت تأمین قطعات داخلی و خارجی ، تلاش در جهت دور زدن تحریم‌ها ، افزایش انگیزه کارکنان و بالطبع بهره‌وری نیروی انسانی ، افزایش اعتماد کارکنان به جهت سلامت اخلاقی و عملکردی تیم مدیریتی انجام داده است.



نظرات

  • دانیال دانیال (3 دی 1397 ساعت 09:55)

    خود مردم مقصرن و لاغیر
    خائن خودمونیم و لاغیر
    ماشین آشغال چینی تیگو 5 شده 240 میلیون ، تیگو 7 شده 340 میلیون ، اینایی مه میخرن یا ثبت نام میکنن **** بیش نیستند.

  • محمد محمد (2 دی 1397 ساعت 13:50)

    همیشه نمیشه جور همه چیو مردم بکشن...
    نصف پول خودروهارو مردم در زمان ثبت نام دادن نمیشه پول اونارو به ریال حساب کرد وپول خودرو رو به دلار روز گرونی ازشون گرفت این بی انصافی محضه
    ضمنا وقتی دلار قیمتش افت داره چرا خودرو افزایش پیدا میکنه!!!؟؟؟

  • پ-س پ-س (2 دی 1397 ساعت 11:19)

    بنده که خودرو (ساندرو)راباید تیرماه تحویل میگرفتم قیمتها تااین اندازه سرسام آورنشده بود ودربازارآزادهم خودرو همیشه بوده،پس مشکل خودروسازان داخلی خروج رنو از ایران نیست،یعنی اینها قطعه اصلا حتی برای مدت کوتاه هم نداشتند که به محض رفتن رنو ازایران تحویل را متوقف کردند؟مردم وقتی این حرفها راباور میکردند که حداقل تامدتی که ماشین داشتند ،جنس فروخته شده مردم را تحویل میدادند وبعد از مدتی میگفتند به مشکل برخوردیم.شرکتهای پیش فروش کننده خودروهای مردم را درانبار نگهداشتند تا ازآشفته بازار ارز سودهای کلانی بکنندوبامردم صادق نیستند.آنهامتاسفانه تاوان بی تدبیری مدیران رامیخواهند از جیب مردم بپردازند.

  • محمود محمود (2 دی 1397 ساعت 10:52)

    بزرگترین مقصر ، دولت و وزارت صنعت و وزرای اون و در نهایت مجلس ، در فاصله سالهای 94 تا 97 هستن . اونها دانسته یا ندانسته تصمیماتی گرفتن که خواسته یا ناخواسته ، فقط و فقط به نفع دلالها و رانت خورها و ... تموم شد و مردم رو بیچاره کرد .
    امکان نداشت هیچ عاملی بجز دولت و وزارت صمت بتونه قیمتها رو اینطور بی حساب و کتاب ، چند برابر کنه .

  • مجتبي مجتبي (2 دی 1397 ساعت 10:27)

    متاسفم براي چنين اظهار نظر غير مدبرانه.
    مدير يعني تدبير كننده و تيم مديريتي كارآمد به تيمي اطلاق مي شود كه براي بحران ها و تهديدها برنامه ريزي از قبل داشته باشد.
    اينكه دوران گل و بلبل شركتي توليد مي كند و مي فروشد كه هنر نيست!!

  • امیر امیر (2 دی 1397 ساعت 10:18)

    حتی اگر خودروسازان و حامیان آنها قصد کلاهبرداری از مردم رو نمیداشتند، مردم نباید هزینه سوء مدیریت آقایون رو بپردازند.
    کما اینکه برای همه مردم واضح و مشخصه که خودروسازان و حامیان آنها دارند حقه بازی میکنند.
    دولت و حکومت اگر توسط مردم انتخاب شده و مردمیست، باید جلوی دوتا خودروساز زپرتی رو بگیره و به سزای اعمالشون برسونه. درغیر اینصورت پشتیبانی ملت را نخواهد داشت.
    تا اینجای کار، وزیر صنعت تیشه را برداشته و داره به ریشه خودشون میزنه...
    بزن...
    از ما گفتن