1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. آپشن حذف می شود، قیمت تغییر نمیکند؟!

آپشن حذف می شود، قیمت تغییر نمیکند؟!

8 آبان 1398
  • 3

حمیده زرآبادی با اشاره به انتشار اخباری درباره حذف آپشن برخی از خوردوها به دلیل اختلاف خودروسازان با قطعه سازان گفت: هزینه مشکلات بین زنجیره تولید خودرو اعم از قطعه ساز، بانک و وزارتخانه با تولید‌کننده را نباید مصرف‌کننده نهایی پرداخت کند و هر قدر هم این اختلافات وجود داشته باشد باید بین خودشان مدیریت شود تا مصرف‌کننده متحمل هزینه نشود.

وی یادآور شد: ما شاهد افزایش نرخ در حوزه خودرو بوده‌ایم و باید دید اگر آپشن‌هایی روی برخی خودروها بوده که حذف می‌شود چقدر روی نرخ خوردو تاثیر می‌گذارد و چه نهادی این قیمت‌گذاری را انجام می‌دهد. مثلا اگر کروز کنترل حذف شود شاید کسی به دلیل همین آپشن این خودرو را خریداری کرده و دیگر این خودرو با خودروهای معمولی تفاوتی ندارد. چطور این تفاوت نرخ محاسبه می‌شود و نظارت صورت می‌گیرد؟

زرآبادی با بیان این که فرآیند حذف برخی آپشن‌ها و تعیین نرخ خودرو شفاف نیست یادآور شد: این فرآیند اشتباهی است که به دلیل اختلاف قطعه ساز با خودروساز، مصرف‌کننده خودرویش را بدون یکی از آپشن‌ها دریافت کند. در واقع این کار گروکشی از مصرف‌کننده است؛ در حالی که مصرف‌کننده نباید وارد این مجادلات شود. اگر هم این اتفاق می‌افتد باید بحث قیمت‌گذاری آن به صورت تخصصی انجام شود و البته فرآیند آن هم شفاف باشد تا مشخص شود حذف فلان قطعه چه تاثیری روی نرخ می‌گذارد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان گفت: دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند و نگذارند اختلافات بین زنجیره تولید خودرو مشکلی را برای مصرف‌کننده ایجاد کند.

منبع ایسنا


نظرات

  • سعید سعید (9 آبان 1398 ساعت 08:22)

    ماشالله ما تو عمرمون یه بار ماشین صفر ثبت نام کردیم همه آپشن هاش رو حذف کردن فقط مونده فرمون و لاستیک

  • سعید سعید (9 آبان 1398 ساعت 08:09)

    واقعا خسته نشدین انقد حرف مفت تحویل مردم دادین؟؟؟

    8ماهه تحویل ماشینم عقب افتاده و بعد از 8 ماه 4آپشنشو به دلخواه حذفش کردن(البته اینجا آپشن به حساب میاد و گرنه تو اروپا و آمریکا جزء الزاماته) چون قرارداد کاملا یه طرفه و به نفع خودروساز تنظیم شده و هر کاری دوست داشته باشه میکنه
    برای این 4 آپشن کلا 1/5 میلیون از مبلغ خودرو کم کرده
    کروز و برداشته
    رینگ آلومینیومی و کرده فولادی
    ترمز عقب از دیسکی به کاسه ای تغییر داده
    تریم دورنگ و هم کرده تک رنگ(مشکی)
    فقط رینگ آلومینیومیش 4 تومن پولشه
    پس لطفا حرف مفت نزنین چوه به عینه ثابت شده حق مردم و مثل آب خوردن ********** و کسی هم ککش نمیگزه

  • بنده خدا بنده خدا (8 آبان 1398 ساعت 12:57)

    برو بابا حال نداری، کدوم نظارت ؟؟؟؟؟