اکستریم QX

کشور
چین چین
شرکت خدمات دهنده
مدیران خودرو
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
5,115,100,000 (تومان)
قیمت بازار
5,870,000,000 (تومان)

مزایای اکستریم QX

  • لیست بی پایانی از امکانات رفاهی!
  • سیستم چهارچرخ محرک باهوش
  • کیفیت سواری و عایق بندی درخور

معایب اکستریم QX

  • کار کردن با صفحه نمایش‌های بزرگ کلافه کننده است
  • برنامه‌ریزی ECU کارخانه راندمان را محدود می‌کند
  • لاستیک‌های بی‌کیفیت برای خودروی 5 میلیاردی قابل قبول نیست

مشخصات فنی اکستریم QX

210 KM/H
حداکثر سرعت
9.4 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
شاسی بلند
حجم موتور
2000 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی
لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
ابعاد4970x1940x1788
وزن1985 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان7
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو245/50R20
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب245/50R20
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیتزریق مستقیم سوخت GDI
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)261 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)400 نیوتن متر در 2000 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)130.5 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک65 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو0w20
تکنولوژی باتریAGM
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)8
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهپدالهای پشت فرمان (شیفتر)
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)چهارچرخ محرک
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزپمپ کمکی برقی
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
کمک فنرهای جلوگازی-روغنی
کمک فنرهای عقبگازی-روغنی
نوع سیستم فرمانسیستم کمکی برقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت210 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)9.4 ثانیه
استاندارد آلایندگییورو 6

امکانات رفاهی اکستریم QX

کیسه های هوا ( نوع و تعداد )10 ایربگ (راننده و سرنیشین، جانبی و پرده ای)
سیستم های پایداری و کمک رانندهرادار نقطه کور، تغییر لاین، نگهدارنده بین خطوط، تابلوخوان، هشدار تصادف از جلو و عقب، پارک خودکار، کمک تغییر لاین
سیستم های امنیتی و حفاظتیورود بدون کلید + استارت دکمه‌ای (Keyless Start) - دوربین ثبت وقایع
نوع غربیلکدارای گرم‌کن فرمان - قابلیت کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
سیستمهای تهویه مطبوعتهویه مطبوع دوگانه - سه‌کاناله با فیلتر N95، یونیزاسیون و پنل کنترل ردیف دوم و سوم - کول‌باکس
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی LION MELODY با ۲۳ اسپیکر و آمپلی‌فایر ۱۰۰۰ واتی
سیستمهای مولتی مدیاصفحه نمایش سه‌گانه (12.3” + 15.6” + 12.3”) در مجموع ۴۰ اینچ - شارژر وایرلس (دوگانه ۵۰ وات) - اپل کارپلی و اندروید اتو
سیستم صندلیهای جلوماساژور، گرم‌کن و سردکن (سه‌حالته) صندلی‌های جلو - تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو همراه با حافظه - استراحت‌گاه پا برای سرنشین جلو - 13 روشنایی مجزا برای نورپردازی کابین را رنگ های نامحدود
سیستم صندلیهای عقبامکان تنظیم صندلی جلو از ردیف دوم - قابلیت تا شوندگی و تنظیم پشت سری - تهویه مجزا
سیستم آیینه هاتنظیم و تاشوندگی برقی
سیستم شیشه هاهدآپ دیسپلی (HUD)
سیستم های سقفسقف پانوراما برقی - سنسور باران
سیستم روشنایی جلوسنسور نور، تکنولوژی LED - دارای نوربالای خودکار
سنسورهای پیش فعالقابلیت انتقال فرامین صوتی - سنسور خواب‌آلودگی - هشدار باز شدن درب‌ها
سیستم های کمک رانندگیدوربین دید ۳۶۰ درجه با نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان - قابلیت تنظیم حالات رانندگی (۷ حالت اسپرت، برف، آفرود - شن و ماسه - اقتصادی - نرمال و کامفورت)

اکستریم QX یا کی ایکس یک کراس اور بزرگ از برند لوکس مدیران خودرو است که  به بازار ایران عرضه شده است. اکستریم در واقع برندی است که محصولات اکسید چین (از زیر مجموعه های چری) را در ایران عرضه می کند. اکستریم QX در واقع همان اکستریم VX است که بعد از تغییر استراتژی نامگذاری مدیران خودرو، از نیمه سال 1404 با نام جدید عرضه شد.


مشخصات فنی اکستریم QX

اکستریم QX از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi استفاده می کند که با کد SQRF4J20C شناخته می شود و مشترک با F8 پرومکس است. این موتور توانایی تولید 257 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد و قوای تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک AT و سیستم انتقال قدرت AWD به هر چهار چرخ خودرو منتقل می کند.

البته طی گذر زمان و بروز شدن برنامه‌ریزی موتور این خودرو در راستای سازگاری بیشتر با سوخت ایران، توان واقعی این خودرو سر چرخ کاهش یافت و شاید بتوان توان واقعب موتور این خودرو را حدود 200 اسب بخار عنوان کرد.

اکستریم QX در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی استفاده می کند. این خودرو 1920 کیلوگرم وزن دارد و میانگین مصرف سوخت آن نیز 8.9 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی است.

 

 

ایمنی اکستریم QX

اکسید QX مجهز به 10 ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی های جلو و ردیف دوم، پرده ای، زانوی راننده و مرکزی ردیف اول است. همچنین این خودرو با شرکت در تست های تصادف موسسه C-NCAP، موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده و خودرویی قابل قبول در زمینه ایمنی محسوب می شود.

 

در زمینه امکانات ایمنی نیز این خودرو علاوه بر امکانات عادی این روز ها نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، به دستیار کمک رانندگی ADAS نیز مجهز است و تمام امکانات ایمنی موجود در F8، روی این محصول اکستریم نیز در دسترس است. این امکانات شامل موارد زیر هستند:

  • BSD: رادار نقطه کور یا Blind Spot Detection

 سیستم نظارت بر نقاط کور راننده شامل سیستم هشدار باز کردن درب خودرو و هشدار نزدیک شدن خودرو از عقب و یا برخورد آن به این صورت که هنگام رانندگی یا پارک کردن برای باز کردن درب خودرو، در صورت ورود هرگونه شی یا انسان به منطقه کور به راننده آلارم می‌دهد.

  • LCA: سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین یا Lane Centering Assist

این سیستم همواره بر ترافیک جانبی و عقب خودرو نظارت می‌کند تا با پیش‌بینی زودهنگام خطر برخورد به هنگام تغییر لاین، به راننده هشدار دهد.

  • RCTA: رادار تصادف از عقب یا Rear Cross Traffic Alert

هنگام دنده‌عقب به‌صورت عمودی یا مورب، در صورت نزدیک شدن وسیله نقلیه، با به صدا درآوردن آلارم به راننده هشدار می‌دهد.

  • LDW: سیستم هشدار خروج از لاین (رادار بین خطوط) یا Lane departure warning

در صورت انحراف خودرو از خط جاده، به راننده هشدار داده می‌شود.

  • LKA: سیستم کمکی ماندن در لاین یا Lane Keeping Assistant

با کنترل مداوم فرمان الکترونیکی خودرو از راننده پشتیبانی می‌کند و به نگه داشتن وسیله نقلیه بین خطوط کمک می‌کند. مزیت اصلی برای راننده کاهش کنترل فرمان و در نتیجه راحتی بیشتر رانندگی است. اگرچه  LKA قادر است خودرو را در مرکز خط در شرایط خاصی نگه دارد، اما این عملکرد برای رانندگی خودکار در نظر گرفته نشده.

  • ACC: کروز کنترل هوشمند تطبیقی یا Adaptive Cruise Control

این سیستم، در واقع همان مدل پیشرفته کروز کنترل است که علاوه بر حفظ سرعت تعیین‌شده، توانایی حفظ فاصله زمانی تعیین‌شده با خودروی جلویی را نیز دارد.

  • TJA: سیستم کمکی حرکت در ترافیک یا Traffic Jam Assistant

این سیستم در محدوده سرعت 0 تا 60 کیلومتر بر ساعت و در خیابان‌هایی که به‌طور استاندارد خط‌کشی شده باشند، توانایی کنترل خودرو در بین خطوط را دارد و اگر جاده خط‌کشی نداشته باشد نیز از موقعیت خودروی جلویی پیروی می‌کند.

  • ICA: سیستم کمکی کروز هوشمند Intelligent Cruise Assistance

در محدوده سرعت 60 تا 150 کیلومتر در ساعت، هنگامی‌که علامت‌گذاری خطوط وجود داشته باشد، خودرو را در لاین خود نگه می‌دارد. اگر علائم خطوط در دسترس نباشد، از موقعیت خودروی جلویی  پیروی می‌کند.

  • IHC: سیستم کنترل هوشمند نوربالا Intelligent High Beam Control

این سیستم بسته به شرایط ترافیکی و محیطی، نور بالای خودرو را فعال و غیرفعال می‌کند تا در هنگام رانندگی در شب از نور بهینه استفاده کنید.

  • FCW: رادار تصادف از جلو یا Forward Collision Warning

هنگام ایجاد ترافیک در جلو، یا نزدیک شدن بی‌محابا به خودرو یا مانعی در جلو، ابتدا یک پیش هشدار نمایش داده می‌شود و در صورت ادامه خطر، یک آلارم دنباله‌دار به صدا درمی‌آید.

  • AEB: ترمز اضطراری خودکار یا Autonomous emergency braking

همچنین در صورت عدم واکنش راننده به هشدارها و بحرانی شدن وضعیت، خودرو به‌صورت خودکار ترمز گرفته و سرعت را کاهش می‌دهد.

امکانات رفاهی اکستریم QX

اکستریم QX از منظر امکانات رفاهی خودرویی بسیار کامل و تقریبا تمام تجهیزات رفاهی مورد نیاز را می توان در این خودرو پیدا کرد. از جمله آپشن های شاخص کیوایکس می توان به این موارد اشاره کرد: شیشه بالابر های اتوماتیک مجهز به پاور ویندوز، آینه های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، سقف پانوراما، آینه وسط الکتروکرومیک، هدآپ دیسپلی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، صندلی های جلو برقی با گرمکن و سردکن، گرمکن صندلی های عقب، ردیف سوم صندلی ها، چراغ های جلو LED با سیستم گردش نور در پیچ و تنظیم ارتفاع خودکار، کروز کنترل هوشمند، سنسور نور، سنسور باران، درب صندوق برقی، شارژر وایرلس گوشی موبایل، کول باکس، ترمز پارک برقی و اتوهلد.

 

 

 

طراحی ظاهری اکستریم QX

برخلاف دیگر محصولات چری، محصولات اکستریم طراحی بسیار ساده تری دارند و تمرکز آن ها روی زیبایی از راه سادگی و القای حس لوکس بودن است. با اینکه اکستریم QX از همان  پلتفرم F8 استفاده می کند، با این حال طراحی آن حجم پردازی کمتری دارد و ساده تر است. طراحی رینگ ها به گونه ای است که خودرو را بزرگ تر نشان دهد و به جای جلوپنجره کهکشانی اغراق آمیز، محصول اکسید از جلوپنجره ای خطی و شکیل بهره می برد. چراغ های جلو نیز باریک، کشیده و رازآلود هستند.

 

نمای عقب خودرو نیز کاملا جعبه ای شکل و به دور از حجم های غیر ضروری طراحی شده؛ چراغ عقب های باریک و به هم پیوسته و سراگزوز های دوگانه واقعی، نکات برجسته طراحی عقب این خودرو هستند.

 

کابین و فضای داخلی اکستریم QX

برخلاف ظاهر خودرو، کابین اکستریم QX طراحی شلوغی دارد و البته با کمی دقت بسیاری از المان های موجود در محصولات چری اینجا هم دیده می شوند. اکستریم برای القای حس لوکس بودن به سرنشینان از تودوزی دورنگ و چرم دوزی های کرم رنگ و طرح دار استفاده کرده. نورپردازی کابین نیز در درب ها و داشبورد به بیشتر شدن این حس کمک می کنند. در اینجا نیز از پنل تهویه مطبوع لمسی و مانیتور و کلاستر به هم پیوسته استفاده شده و خبری از کلید های مکانیکی نیست.

 

اکستریم QX در بازار، قیمت و رقبا

اکسید QX در بازار چین و در فول ترین نسخه خود، قیمتی در حدود 35 هزار دلار دارد که اختلاف آن با محصولات چری قابل توجه است. بنابراین این خودرو در بازار ایران گران ترین محصول مدیران خودرو خواهد بود و باید مشغول رقابت با وارداتی های ژاپنی و اروپایی صفر کیلومتر شود.
استراتژی مدیران خودرو در عرضه این خودرو در نمونه پلاگین هیبرید در آینده نزدیک نشان می‌دهد QX یا همان VX را می‌توان اولین خودروی شاسی بلند چینی فول سایز دانست که در بازار ایران موفقیت نسبی کسب کرده و عرضه کننده در پی ایجاد تنوع بیشتر در تریم های آن است.