درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
به تازگی شرکت تسلاموتورز اعلام کرده است که به منظور تسهیل دسترسی مشتریان و صاحبان خودروهای الکتریکی تسلا به ایستگاههای شارژ، ۲۰ واحد جدید با ظرفیت ۲۵۰ کیلووات در کانادا راه اندازی کرده است تا آنها در طول تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی با مشکلات مربوط به رفت و آمد مواجه نشوند.
بدون شک یکی از بزرگترین دغدغههای دارندگان خودروهای تمام الکتریکی، نگرانی از اتمام شارژ خودروست که نزدیک بودن فواصل بین ایستگاههای شارژ درون و برون شهری می تواند تا حد زیادی از نگرانی آنها بکاهد. بر اساس گزارش وب سایت insideevs، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلایندهها و گازهای گلخانهای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامههای خود بدین منظور رونمایی کردهاند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامههای خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.
صنعت خودرو سازی تعطیل شود خیلی بهتر از شرایط موجود هست یه مشت گاری به جای خودرو به مردم تحویل داده میشه. قیمت بالا .کیفیت بسیار پایین. اقتصاد رانتی این شرکتها و به قول معروف همینه که هست میخوای بخر نمیخوای نخر گرونترشم میکنم و کیفیتشم میارم پایین تر آخه تولید داخل با هر شرایطی که منطقی نیست در این کارخونه ها بسته بشه هرچه زودتر بهتره
نویسنده محترم تو سهمی از کارخانه جات خودروسازی داری که اینطور سنگشونو به سینه میزنی؟اولا با درایت رییس جمهور باسواد و باشرفمون بنزین از خیلی جاهای دنیا گرونتر شده(نسبت به حقوق دریافتی ملت).دوماًخودرو برقی جزء ارزانترین خودروهای دنیاست به خاطر آلوده نکردن هوا حالا نمیدونم چقدر گرفتی که بنویسی خودروبرقی بده.سوم ملت ایران نمیخان دوست ندارن به خاطر 600هزار نفر نه1میلیون نفر بازهم کشته بدن.دوست داریم عین باقی دنیا خودروهای معمولی ولی به روز دنیارو سوار شیم.چرا خودروسازهای انحصاری خودروجدید وارد بازار نمیکنن که اینعده شاغل هم سرکارشون بمونن؟اصلاً کی گفته که فقط مردم ایران باید تاوان بی تدبیری دولتهارو بدن؟جای نماینده ها هم 4تا گلابی میزاشتن مجلس بهتر بود.
ما هرچه می کشیم اول دوم سوم از دست این آمریکا که می خواهد از اون سر دنیا برا ما تصمیم بگیره غلط یا درست ما بپذیریم نمی گذارد تمام کشورها زندگی شان را بکنند یک کشور می خواهد به همه زور بگوید بیشتر کشورها هم دارن میگن چشم ولی ما ایرانی ها غرورمان اجازه نمی دهد زیر بار حرف زور برویم و نخواهیم رفت
باز هم مافیای خودرو توسط رسانه های زرد اقدام به شانتاژ خبری نموده است و احتمالا باز هم اجازه نخواهد داد مردم بیچاره ایران از زیر ستم مافیای خودرو بیرون بیایند و باز هم مردم ایران مجبورند سالانه سی هزار کشته در تصادفات رانندگی بدهند تا به بهانه اشتغال چند صد هزار نفر مانند اختاپوس خون مردم را در شیشه کنند!!!
اجازه دهید بعد سی سال حمایت از تولید داخل خودرو و کشته شدن بیش از شش صد هزار نفر در تصادفات رانندگی، ذره ای مردم احساس کنند مانند مردم سایر نقاط دنیا میتوانند خودرو استاندارد سوار شوند، اگر قرار بود تولید داخل صورت بگیرد طی این سی سال انجام شده بود،مردم خسته شدند از این همه ظلم توسط مافیای خودرو!!!
اولا کیفیت خودروهای ساخت داخل بسار پایین و قیمتشان بالاست چون نبود بازار رقابتی در ایران باعث شده تا خودروسازان داخلی به فکر کیفیت تولید و کاهش آلایندگی و مصرف سوخت خودرو نباشند و حمایت دولت از خودروسازان به بهانه رشد و رونق اقتصاد داخلی باعث بی کیفیت شدن خودروها شده است
دوما اگر شرکت یا نهادی در داخل قصد طراحی ، ساخت یا تولید خودروی هیبریدی و برقی را باشد با دیوار آتشین مافیای خودروسازی مواجه شده و نابود میشود
ثالثا قیمت خودروهای باکیفیت خارجی مثل برندهای تویوتا ، هیوندا ، کیا ، رنو و فولکس واگن وغیره پایین هستش ولی در اثر تعرفه سنگین دولتی قیمتش آنچنان بالاست که امکان دسترسی همگانی را ندارد
پس تا دزدی و رانت و باند بازی باشد اوضاع همین است . ریشه خراب است باید اصلاح شود
باتشکر
افرادی هستند که مانند سایه نشینهای فیلم بانوی عمارت هربلایی خواستند سراین ملت مظلوم و
بی پناه آوردند و البته تمام مسئولان محترم هم بجای مقابله با این حملات فقط یا سکوت کردند یا تهدید کردند و یا دربهترین حالت وعده رسیدن معجزات الهی دادند.متاسفانه این بلای سختتر از همه بلایای قبلی هم نازل میشود و بیشترین بدبختیها را هم بدنبال خود دارد و مانند قبل هم با آن برخورد میشود.
اتفاقا این شوک بسیار مسرت بخش و خوشحال کننده است
طرح بسیار خوبیه و دستشان درد نکنه
شاید صنعت خودرو هم راهی برای ارتقا کیفیت پیداکند
آمار 600هزار نفر از حقیقت بدور است ضمنا شما قطعه سازان و قطعه فروشان را هم در این آمار دروغین وارد کردید که آنها هم از این رانت تولید داخل و انحصار خرید قطعات از منابع خاص شاکی هستن که در صورت واردات خودرو میتوانند قطعات به روز شده دنیا را بسازند و مستقیما در بازار جهانی وارد شوند
از منظر دیگر بنظر می آید که نویسنده مقاله بیش از دغدغه آلودگی هوا و وابستگی مشهود در برخی قطعات حساس به خارج، نگران حذف رانت خصولتی و انحصار باشد که از دست میرود
خدایا خودت به فریاد ما ملت برس، به قدرت لایزال و بی انتهای خودت قسمت میدم دست دشمنان داخلی و مسؤلین بی کفایت و از سر این ملت کوتاه کن «آمین» اللهم عجل لولیک الفرج
ببر بالا قیمتو جا هست هنوز
آقامگه صنعت فقط خودروسازیه چه لزومی داره ماخودرو تولید کنیم بایدتوی صنایعی وارد بشیم که ارز آوری داره، صنعت خودرو ما یک صنعت رانتی فاسدوبدون حداقلهای کیفی است بااین همه تلفات انسانی ومصرف بی رویه بنزین چون صنعت خودروی ما مربوط به چهل سال قبل که بلکه بدتراز آن است.
با توجه با اینکه سالانه دولت هزاران میلیارد به این دو خودرو ساز کمک میکنه و نتیجش شده این خودروهای بنجل و شبه فرغون و پر مصرف و بی امنیت که بلای جان مردم شده و به قیمت خودرو خارجی رسوندن،به نظرم اگر اون ۶۰۰ هزار خانوار به خونه هاشون برن و حقوق بگیرن خیلی از لحاظ اقتصادی به نفع کشور و مردم هست تا اینکه همچنان با این حاشیه امنی که کاسبان تحریم واسه خودشون درست کردن به تولید این ارابه های بی کیفت ادامه بدن ،وتا رقابتی نباشه و عوارض تعدیل نشه تولید واقعی و با کیفت نخواهیم داشت،شاهد بر این ادعا ۴۰ سال حمایت چه دستاوردی درتولیدبوده؟
التماس تفکر...
*********************** بااین فرغون هاتون که اسمشو گذاشتین خودرو خجالت بکشیدباجون مردم بازی میکنیداصلاهم براتون مهم نیست انشاالله پولی که بابت این ارابه هاازمردم بیچاره میگیرید*************
خصوصی سازی خوب است بشرطی که باندهای فاسد *********** سهامش را نخرند و پس از یک مدت معلوم اگر کیفیت تغییر نکرد واردات آزاد شود .
من باتعطیلی این دوکارخانه کاملا موفق هستم چراکه وقتی خودرورامیده87ملیون این خودش داره دلالی میکنه هنوزم تمام نشده تازه بعد کارخانه میده به۴نفرازقبل تایین شده میدن135ملیون خوب این کدام قسمتش به نفع مصرف کننده است،
یعنی چی تا که می خوان این خودرو های فشل چها قرن پیشو با 600 هزار نفر بکوبند تو سر این ملت یعنی باید همه بمیرن تو این جادها بخاطر نداشتن ایمنی و کیفیت خودرو که اینا بیکار نشن خب بروز با کیفیت تولید کنن هم استفاده داخلی هم صادر کنن نمیتونن که
اگر قراره خودرو سازی خصوصی شود بهترین راه این است که اول واردات خودرو با تعرفه گمرگی
منسفانه ومانند کشورهای درحال توسعه ازاد شود تا قیمت واقعی خودروهای داخلی مشخص شود وبعدکارخانه خودرو به مزایده گذاشته شود تا شرکت کننده تمام جوانب خرید کارخانه خودروسازی را بسنجد وسپس اقدام به خرید نمایدودیگر بهانه ای برای بعد نداشته باشد
هر وقت بحث تعطیلی این شرکتهای بدرد نخور خودرو ساز میشه سریع میگن چند صد هزار نفر بیکار میشن !؟ یه حساب سر انگشتی بکنید ببینید طبق آمار خودتان سالی ۲۷ هزار نفر در تصادف به علت بی کیفیتی خودرو ها میمیرن . حالا در طی ۳۰ سال گذشته چند صد هزار نفر مردن! چند میلیون زخمی و فلج و .......شدند! به نظر آقایان متخصص این شرکت های عتیقه رو تعطیل کنید به صرفه تر نیست!؟ تازه این روند تلفات ادامه داره و هر سال به فداییان و کشته گان و مجروحین اضافه میشه ! یا واقعا مسولیین************************. یا مافیای خودرو و سود های چند ده میلیونی تولید خوردو باعث میشه که تصمیم درست گرفته نشه.
در این متن چند چیز نامفهوم هست یکی این که گفته شده شوک بنزینی به مردم بعد گفتن سوخت ارزان یا این که 600هزار نفر بیکار میشن اقا چرا نمی گید در سال چند نفر با پراید و پژو کشته میشن چرا نمی گید اگه تعرفه گمرک برداشته بشه همین ماشین 400میلیونی به صد میلیون تا 150میلیون میرسه برنامه دیوار مناطق ازاد و چک کنید سوناتا 90میلیون اسپرتچ120 کیا اوپتیما 100میلیون که هر کدام از اینها مدل 2001هم می ارزه به 98 ماشینهای داخلی