سدان کوچک و جمع و جور تویوتا کرولا به عنوان یکی از محبوبترین خودروهای تاریخ و پرفروشترین خودروی این سگمنت شناخته میشود. این موقعیت به دلیل قابلیت اطمینان، کیفیت و مقرون به صرفه بودن آن به دست آمده است. بنابراین کسی از این خودرو انتظارات خارقالعادهای ندارد و در عوض کارایی و ارزش به عنوان یک خودروی خانوادگی کوچک برای مصارف روزمره بیشتر مد نظر قرار دارد.
نسخه SE کرولا در تعداد معدودی تولید میشود. این خودرو به مناسبت بزرگداشت 50 سالگی کورلا، در تیراژ تنها 8000 دستگاه روانه بازار خواهد شد. قیمت این نسخه 20635 دلار میباشد.
نسخه SE به صورت استاندارد با رینگهای 17 اینچی آلیاژی، سیستم تعلیق مستحکمتر، ترمزهای جلو و عقب دیسکی و گیربکس CVT با انتقال مداوم و پیوسته نیرو با یک حالت اسپرت اضافه متمایز میگردد.
از تجهیزات این خودرو، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمهای، دوخت تودوزی به رنگ مشکی با کوک قرمز رنگ، سیستم صوتی، سیستم ناوبری و گزینههای قابل سفارش دیگر است.
فضای داخلی بزرگ این خودرو نسبت به جثه آن مطلوب بوده و بزرگتر از ابعاد آن به نظر میرسد. این فضا برای دو بزرگسال یا سه کودک در قسمت عقب کفایت میکند. پوششهای داخل کابین از مواد نرم و با کیفیت انتخاب شدهاند. صندلیهای عقب نیز قابل تا شدن برای افزایش فضای بار میباشند.
پیشرانه این مدل از یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری با قدرت 132 اسب بخار و گشتاور 128 پوند فوت شکل گرفته که مصرف سوختی 7.35 لیتری را به همراه دارد.
دینامیک رانندگی این مدل با توجه به تعلیق سفتتر، کمی اسپرت تر شده است. رانندگی آن نیز سرگرم کننده و مفرح است. مخصوصاً گیربکس CVT که در حالت اسپرتی، دندهها را در حالت مجازی دورهای بالاتر تعویض میکند به گونهای که یک گیربکس شش سرعته را شبیه سازی میکند اما طبیعی است که بسیاری یک گیربکس شش سرعته واقعی را ترجیح دهند.
کرولا برای حمل و نقل روزانه، یک خودروی ارزان؟، اقتصادی و مقرون به صرفه است که از مزایایی چون فضای داخلی جادار و رانندگی جذاب سود میبرد. هرچند معایبی چون فقدان فرمان تلسکوپی، شکل قرارگیری کنسول مرکزی و قدرت موتور پایین نیز در آن قابل ذکر میباشند.