فولکس واگن سرانجام مدل مفهومی GTI Clubsport را مبدل به یک خودروی حقیقی کرد. در جشن تولد چهلمین سال معرفی GTI، مهندسان فولکس با افزایش تواناییهای این مدل، قدرت موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر آن را با استفاده از یک تابع اوربوست با افزایش 10 واحدی به 290 اسب بخار رساندهاند. البته قدرت این پیشرانه در حالت عادی به 265 اسب بخار میرسد.
نسخه استاندارد این خودرو از یک گیربکس شش سرعته دستی استفاده میکند که شتاب صفر تا صد 6 ثانیهای را برای آن به ارمغان میآورد. در حالی که با کمک گیربکس اتوماتیک DSG دوکلاچه که به صورت اختیاری ارائه میشود، این زمان 0.1 ثانیه بهبود مییابد. با این هاچبک تند و تیز میتوان سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را نیز تجربه کرد. که البته در این سرعت، محدود کننده الکترونیکی سرعت وارد عمل میشود.
نکته جالب مصرف سوخت 6.9 لیتری برای مدل گیربکس دستی و 6.7 لیتری برای نسخه اتوماتیک آن است که برای چنین خودروی اسپرتی رقمی فوقالعاده است.
تغییرات ظاهری این مدل شامل سپر با هواکشهای بزرگتر و رینگهای مشکی رنگ آلیاژی 19 اینچی به صورت استاندارد و 19 اینچی به صورت اختیاری، چراغهای تیره رنگ و LED عقب، اگزوز کرومی و دیفیوزر عقب میباشند.
در داخل کابین هم صندلیهای مسابقهای با پوشش آلکانترا و فرمان اسپرت با نشان GTI و ساعت آنالوگ و تزئینات خاص دیگر جلب نظر میکنند.